تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820915754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
ضيايي خبرداد :
توقف پذيرش دانشجو در دوره هاي شبانه دانشگاههاي علوم پزشكي

گروه آزمون وسنجش : مديركل دفتر گسترش و ارزيابي آموزش پزشكي از تصويب توقف پذيرش دانشجو در دوره هاي شبانه دانشگاههاي علوم پزشكي كشور خبر داد و گفت: در دفترچه كنكور سال آينده تحصيلي براي دوره هاي شبانه اعلام ظرفيت نمي شود.
دكتر سيداميرمحسن ضيايي در گفتگو با مهر افزود: بر اساس مصوبه يكصد و نود و يكم شوراي گسترش وزارت بهداشت، ظرفيت پذيرش دانشجو در دوره هاي شبانه در هيچ رشته اي اعلام نخواهد شد.
وي اضافه كرد: پذيرش دانشجو در دوره شبانه دانشگاه هاي علوم پزشكي با اين مصوبه متوقف شد. مديركل دفتر گسترش و ارزيابي آموزش پزشكي تاكيد كرد: دوره هاي شبانه در حال تبديل به دوره هاي روزانه هستند چرا كه علاوه بر اينكه هزينه زيادي را به دانشگاهها تحميل مي كند موجب اتلاف منابع دانشگاه نيز مي شود.
به گزارش مهر، 131 دوره آموزشي شبانه در 29 دانشكده و دانشگاه علوم پزشكي (مراكز وابسته و غير وابسته) در رشته هاي مختلف و در مقاطع كارداني و كارشناسي پيوسته وجود دارد.

معاون آموزش پزشكي عمومي دانشگاه تهران:
طرح دانشجوي مشاور به زودي در دانشكده اجرايي مي شود

گروه آزمون وسنجش : معاون آموزش پزشكي عمومي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران، علت عدم استفاده از اساتيد باليني به عنوان استاد راهنما را مشغله كاري اين اساتيد در حوزه هاي آموزشي، پژوهشي و درماني و نيز گستردگي و پراكندگي بيمارستان هاي آموزشي عنوان كرد.
دكتر حميد عمادي در گفت وگو با ايسنا منطقه علوم پزشكي تهران، با مفيد دانستن طرح استاد راهنما براي دانشجويان جديدالورود، اظهار كرد: اين طرح در تمام دانشگاه هاي معتبر و در چند سال گذشته طبق مصوبه وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشكي تهران اجرا مي شود و اساتيد راهنما علاوه بر ارائه مشاوره و راهنمايي به دانشجويان، در مواقع حساس از جمله حذف و اضافه نيز مي توانند راهنمايي هايي را ارايه دهند.
وي افزود: دانشجويان در سال هاي اول با دروس علوم پايه سر و كار دارند به همين جهت اساتيد علوم پايه در ابتدا به عنوان استاد راهنما معرفي مي شوند، ولي ما طرحي داريم كه قرار است از امسال اجرا شود و طبق اين طرح از اساتيد باليني نيز به عنوان استاد راهنما استفاده خواهد شد. دكتر عمادي در خاتمه با بيان اينكه طرح دانشجويان مشاور به زودي در دانشكده اجرا مي شود، گفت: استفاده از دانشجويان ترم هاي بالاتر به عنوان مشاور و راهنما براي دانشجويان سالهاي پايين تر بسيار مفيد است. دانشجويي كه در سالهاي بالاتر درس مي خواند بهتر از يك استاد راهنما به اوضاع دانشكده و واحدهاي درسي آشنايي دارد و بالطبع بهتر مي تواند دانشجويان را راهنمايي كند.

رييس دانشكده برق دانشگاه شيراز:
دانشجويان برتر دانشكده بدون كنكور در مقاطع بالاتر تحصيلي پذيرفته مي شوند

گروه آزمون وسنجش : رييس دانشكده برق و كامپيو دانشگاه شيراز گفت: در رشته هاي فني و مهندسي خصوصا رشته هاي ارائه شده توسط دانشكده برق و كامپيوتر و مهندسي هيچ فارغ التحصيل بيكاري نداريم كه اين مساله در مورد دوره هاي كارشناسي ما نيز صدق مي كند.
به گزارش ايسنا، دكتر شاپور گلبهارحقيقي در يك نشست مطبوعاتي، گفت: هدف ما از ايجاد اين دانشكده ارتقاي كيفي و كمي آموزش و پژوهش بوده و اميدوارم بتوانيم دانشكده اي موفق داشته باشيم.
وي افزود: نزديك به 30 آزمايشگاه درسي و تحقيقاتي در اختيار داريم و دغدغه ما به روز كردن اطلاعات و امكانات است.
گلبهار تصريح كرد: در دانشكده برق و كامپيوتر براي دانشجويان برتر جهت پذيرش در دوره هاي كارشناسي ارشد و دكترا امتياز ويژه در نظر گرفته شده و در هر گرايش يك نفر بدون كنكور پذيرفته مي شود.
وي ادامه داد: بسياري از فارغ التحصيلان دوره هاي كارشناسي ارشد و دكترا دانشكده هستند كه ما خواهان حضور آنها در دانشكده هستيم ولي به دليل وجود تقاضاهاي زياد در دانشكده نمي مانند. گلبهار گفت: به دليل در اختيار داشتن آزمايشگاه هاي مجهز و كارهاي عملي كه دانشجويان در اين دانشكده فرا مي گيرند تاكنون ضعفي در فارغ التحصيلان نداشته ايم.
وي با بيان اينكه اساتيد ما با مشكلات صنعت بيگانه نيستند، گفت: ارتباط نزديكي بين اساتيد و صنايع وجود دارد و بسياري از كارهاي صنعتي در دانشگاه شيراز بررسي شده است و اين باعث شده كه دانشجويان ارتباط نزديكي با صنعت داشته باشند.
وي افزود: شاخصها و آمارها نشان دهنده جايگاه علمي مطلوب دانشگاه شيراز است و دانشجويان ما علاوه بر وضعيت معمول تحصيلي محقق نيز بار مي آيند.
وي با بيان اينكه در برنامه هاي درازمدت احداث ساختمان دانشكده برق و كامپيوتر در پرديس ارم در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: عمليات اوليه و تحقيقاتي ساخت اين دانشكده آغاز شده است.
گلبهار در ادامه خاطرنشان كرد: يك پنجم كساني كه در دوره كارشناسي ارشد پذيرفته مي شوند از دانشگاه شيراز فارغ التحصيل شده اند.
همچنين دكتر صفوي مدير بخش قدرت و كنترل در اين نشست گفت: فارس در برق و الكترونيك از قبل انقلاب جايگاه ويژه اي داشته و در چند سال اخير فارس به عنوان منطقه فناوري و اطلاعات ناميده شده و تشكيل دانشكده برق و كامپيوتر در راستاي پيشرفت كشور بوده است.
وي تصريح كرد: تاسيس دانشكده برق و كامپيوتر امكان كاربردي كردن مطالب را ايجاد كرده و اين خود باعث پيشرفت درامور كشور خواهد شد.
صفوي افزود: از نظر دانشگاه شيراز بومي گزيني دانشجو لزوما مثبت نيست و آثار آن هم محسوس است و در دوره دكترا كه پذيرش به عهده دانشگاه است، هيچ سهميه بومي گرايي در نظر گرفته نشده است. مدير بخش قدرت و كنترل دانشگاه شيراز در خاتمه اظهار كرد: هم اكنون دانشكده برق و كامپيوتر توانسته حضور فعالي در شوراي دانشگاه داشته باشد كه در تمام مباحث مي توانند مثبت واقع شوند.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي اهرخبرداد:
ايجاد 7 رشته جديد كارشناسي ارشد در دانشگاه

گروه آزمون وسنجش : رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر از ايجاد 7 رشته جديد كارشناسي ارشد در اين واحد دانشگاهي خبر داد.
به گزارش ايسنا منطقه آذربايجان شرقي، دكترعلي رضايي، افزود: زبان شناسي همگاني، جغرافيا (ژئومورفولوژي)، عمران (سازه هاي هيدروليكي)، شيمي كاربردي، مهندسي برق(قدرت)، مهندسي برق (الكترونيك) و مكاترونيك رشته هاي جديدي هستند كه در اين دانشگاه ايجاد شده است.
وي افزود: در سال جاري 125 دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد رشته هاي عمران ، مهندسي برق، زبان شناسي همگاني ، زمين شناسي و جغرافيا در حال تحصيل هستند.
رضايي در خاتمه يكي از اولويت هاي اين واحد را توسعه دوره هاي تحصيلات تكميلي عنوان كرد و افزود: با فراهم كردن تمهيدات لازم مقدمات اوليه براي ايجاد رشته هاي ديگر علوم انساني و فني مهندسي ايجاد شده است كه در اين راستا ايجاد مركز تحقيقات گياهان دارويي و رشته دكتري داروسازي و ساير رشته هاي مورد نياز منطقه در اولويت كاري اين واحد مي باشد.

برگزاري بيست وهشتمين گردهمايي معاونان آموزشي جهاد دانشگاهي در تبريز

گروه آزمون وسنجش : بيست وهشتمين گردهمايي معاونان آموزشي جهاد دانشگاهي 29 امروز وفردا 30 آبان ماه جاري در تبريز برگزار مي شود.
احد حاجي بلند سرپرست معاونت آموزشي جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي، در گفت وگو با ايسنا منطقه آذربايجان شرقي، افزود: اين گردهمايي با هدف ارتقاي سطح كيفيت آموزشي مراكز جهاد دانشگاهي ترتيب داده شده است.
سرپرست معاونت آموزشي جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي در خاتمه گفت: معاونين و مديران مراكز آموزشي جهاد دانشگاهي كشور ضمن بررسي آخرين وضعيت آموزش هاي عمومي، تخصصي، ضمن خدمت، كوتاه مدت و بلند مدت در خصوص راهكارهاي ارتقاي كيفي سطح آموزش به رايزني و تبادل نظر خواهند پرداخت.

مدير گروه آموزش دانشگاه مازندران:
راه اندازي رشته مطالعات زنان در گرايش زنان و خانواده در مقطع كارشناسي ارشد

گروه آزمون وسنجش : مدير گروه پژوهش، آموزش و اشتغال زنان دانشگاه مازندران با بيان اينكه رشته مطالعات زنان در گرايش زنان و خانواده در مقطع كارشناسي ارشد راه اندازي مي شود، گفت: تاسيس اين گرايش همچنان در سطح دانشگاه دچار مشكلاتي است كه اميدواريم با رفع آن از سال 89 در اين رشته دانشجو پذيرش كنيم.
دكتر زينب السادات حسيني در گفت وگو با يسنا، با بيان اينكه تاسيس رشته مطالعات زنان در مقطع كارشناسي ارشد هنوز در سطح دانشگاه با مشكلاتي مواجه است، گفت: رشته مطالعات زنان كه تا كنون سه دوره خروجي از دانشگاه هاي تربيت مدرس، تهران و علامه طباطبايي داشته است، داراي زير گروه هاي متعددي است.
دكتر حسيني با اشاره به اينكه گرايش زنان و خانواده مورد تقاضا براي راه اندازي در مقطع فوق ليسانس است، خاطر نشان كرد: اين گرايش در هيچ كدام از سه دانشگاه داراي رشته مطالعات زنان وجود ندارد. همچنين معمولا افرادي كه وارد اين رشته مي شوند در رشته علوم انساني تحصيل كرده اند و به نظر هم مي رسد كه محدوديتي براي پذيرش وجود ندارد.
وي ادامه داد: معمولا پذيرش تعداد دانشجو بر عهده وزارت علوم است اما به طور معمول براي سالهاي اول چهار تا پنج نفر محدوديت وجود دارد.
دكتر حسيني در خاتمه خاطر نشان كرد: انتظار ما اين بود كه با توجه به مكاتباتي كه داشتيم، امسال در دفترچه كنكور تقاضاي ما درج شود، اميد است در سال 89 در اين رشته پذيرش دانشجو داشته باشيم.

ايجاد دانشكده زيست شناسي در
دانشگاه علوم پايه دامغان

گروه آزمون وسنجش : رئيس دانشگاه علوم پايه دامغان گفت: با تصويب هيئت امناي دانشگاه، دانشكده زيست شناسي در اين دانشگاه ايجاد مي شود.
علي حقيقي اصل در گفتگو با مهر در دامغان اظهار داشت: هم اكنون دو گرايش رشته زيست شناسي در دوره كارشناسي و دو گرايش در دوره كارشناسي ارشد در دانشگاه علوم پايه دامغان داير است.
وي افزود: قابليت تبديل اين مجموعه به دانشكده زيست شناسي و افزايش شمار دانشجويان اين رشته ها در شهرستان دامغان وجود دارد.
به گفته وي، بيش از 10 نفر تعداد اعضاي هيئت علمي فعال در رشته گرايش هاي زيست شناسي اين دانشگاه هستند.
رئيس دانشگاه علوم پايه دامغان اظهار داشت: دو نفر عضو هيئت علمي ديگر در اين رشته ها در دانشگاه علوم پايه دامغان در حال استخدام هستند.
حقيقي اصل با بيان اينكه تامين فضا در دانشگاه مشكل اساسي اين دانشگاه است، گفت: انتظار مي رود تامين فضاي كالبدي براي دانشگاه علوم پايه دامغان در دور دوم سفر استاني هيئت دولت به دامغان مورد توجه جدي قرار گيرد.
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن