تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817153867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيامهاي مردمي


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: پيامهاي مردمي
0958- ديروز يكي از آقايان در وزارت نيرو گفتند كه ارزان بودن قيمت‌ها مانع سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در اين قسمت است، سوال مي‌كنم آيا واقعا فقط مشكل عمده همين است؟ من نمي‌دانم چرا عده‌اي از مسئولان راحت‌ترين و ارزان‌ترين راه را انتخاب مي‌كنند، تا مسئله‌اي حتي جزئي پيش ميآيد شروع مي‌كنند به بعضي صحبت‌ها كه گويي ارزاني سوخت، انرژي، آب، برق، تلفن، موادغذايي و كلا‌ همه چيز مانع همه پيشرفت‌هاست و طوري صحبت مي‌كنند كه انگار ايران ارزان‌ترين كشور دنياست، وقتي از لحاظ رفاهي مقايسه‌اي انجام مي‌دهند ما را با گابن و زامبيا و زيمبابوه و كشورهاي فقير بيچاره‌اي كه بعضي از اين كشورها را اصلا‌ روي نقشه جهان به راحتي نمي‌توان پيدا كرد مقايسه مي‌كنند و وقتي بحث قيمت خدمات پيش ميآيد ما را با كشورهاي پيشرفته كه در آنجا قيمت‌هاي عمومي تقريبا بالاست مقايسه مي‌كنند بدون آنكه درآمد سرانه كشورها را در نظر بگيرند. (20/8)

1000- با توجه به صفحه اول آفتاب يزد روز 20/8؛ 1- فرموده‌اند با اجراي طرح تحول ريشه تورم خشك مي‌شود، حتي در كشورهاي داراي اقتصاد سالم و پيشرفته هم ريشه تورم به صورت كامل خشك نشده و نخواهد شد. 2- فرموده‌اند با هوشمندي اقتصاددانان و تصميم‌گيران اقتصاد ما در اقتصاد جهاني هضم نشده، آيا اينكه ما تمام درها را ببنديم و امكانات مملكت را بلا‌استفاده بگذاريم اين مسئله نشانه هوشمندي است؟ (20/8)

1709- آفتاب يزد در صفحه 5 اشاره به معاملات هزاران ميلياردي 55 نفر نموده، دو بار متن را خواندم واقعا جاي بسي تاسف و تالم است، ميليون‌ها جوان بيكار داريم، مطالبات بازنشستگان پرداخت نمي‌شود، گراني و تورم زندگي را بر بسياري از هموطنان حرام كرده، عده زيادي قدرت خريد مايحتاج اوليه را ندارند. (20/8)

1009- آقاي احمدي‌نژاد فرمودند دنيا بايد از ما الگوي اقتصادي بگيرد، آيا با همين الگوي اقتصادي از لحاظ تورم در خاورميانه اول و در دنيا چهارم شده‌ايم؟ (20/8)

1029- از دولت و مجلس و مسئولان مملكت مي‌خواهيم سريعا آمار كليه مقامات و دست‌اندركاران مملكتي را كه از قبل تا حالا‌ توفيق به دريافت انواع مدارك رانتي جعلي، مخفي و امثالهم داشته‌اند اعلام كنند و ضمن استرداد حقوق‌هاي دريافتي‌شان با اين مدارك، با فساد احتمالي آنان برخورد قضايي صورت پذيرد تا انقلاب زنده بماند و عدالت رعايت شود.(21/8)

1209- مي‌خواستم بدانم مجلسي كه مشاور آقاي احمدي‌نژاد مي‌گويد نبايد در مورد سفرهاي استاني تحقيق و تفحص كند به چه دردي مي‌خورد؟ مجلس اگر در مورد وزير منتخب نتواند تحقيق و تفحص كند، در مورد راي دادن نتواند تصميم مستقل بگيرد اصلا‌ ما براي چه به مجلس راي مي‌دهيم؟ اصلا‌ براي چه مجلس داريم؟ بهتر است مسئولان دولتي در مورد قانون بيشتر آگاهي داشته باشند و صحبت كنند، اين جوري هم به نفع خودشان هست و هم به قول معروف گزكي دست اجانب و استكبار جهاني نخواهيم داد. (21/8)

1148- خانم فاطمه رجبي مي‌فرمايند صدا و سيما رئيس‌جمهوري را تخريب مي‌كند و تخريب ايشان بي‌سابقه است، خانم فاطمه رجبي اگر اين تبليغاتي كه شبانه‌روز صداو سيما درخصوص جناب آقاي احمدي‌نژاد مي‌كنند تخريب است من از خداوند تبارك و تعالي عاجزانه مي‌خواهم كه ميلياردها برابر اين تخريب‌ها را نصيب من نوعي هم بكند. (21/8)

0810- اگر توان پيش‌بيني ما زياد است چرا سقوط نفت از بشكه‌اي 147 دلار به 50 دلار كه براي كشورمان مهم است را پيش بيني نكرده‌ايم و با اين قيمت، عاقبت اقتصاد ما چه خواهد شد. (21/8)

0839- از روزنامه آفتاب يزد مي‌خواهم كه تمام سخنراني‌هاي آقاي احمدي‌نژاد در هنگام تبليغات انتخاباتي‌شان را اكنون به صورت پاورقي از همين روزها شروع كنند تا روز انتخابات كه مشخص بشود چه اندازه وعده‌هايي كه ايشان دادند محقق شده و وعده‌هاي محقق نشده را هم يك مقدار پررنگ‌تر چاپ كنيد، بدون هيچ دخل و تصرفي در سخنانشان تا مردم متوجه بشوند. (21/8)

آفتاب يزد: تاكنون چند مورد از اين وعده‌ها را به نقل از روزنامه كيهان نوشته‌ايم. از جمله لزوم استفاده از همه نيروها براي اداره كشور و ... سال گذشته هم به دفتر رئيس‌جمهور پيشنهاد كرديم همراه با كتاب‌هايي كه در توصيف سفرهاي آقاي احمدي‌نژاد به آمريكا چاپ مي‌كنند كتابي را هم به انعكاس دقيق وعده‌هاي رئيس‌جمهور در دوره تبليغات انتخاباتي اختصاص دهند.

1653- به جناب استاندار محترم تهران و مشاور محترم اقتصادي رياست جمهوري عرض مي‌كنم اگر سفرهاي استاني رياست جمهوري به قول خودتان پربار و مورد رضايت مردم بوده است ديگر شما از چه چيز نگرانيد؟ چرا هزار و يك انگ به نمايندگان مردم كه خواستار تحقيق و تفحص در اين خصوص هستند مي‌زنيد؟ به قول خودتان تحقيق و تفحص حق نمايندگان است، از طرفي مگر هر تحقيق و تفحصي نشانه وجود مفسده مي‌باشد؟ با توجه به اذعان جنابعالي در موفقيت سفرهاي استاني خيالتان راحت باشد كه نتيجه تحقيق و تفحص به نفع شما خواهد بود.(21/8)

0746- از تهران تماس مي‌گيرم. اينكه جريان ملي، مذهبي و ملي‌گرايان فعال شدند و مي‌خواهند در انتخابات رياست جمهوري كانديداي مستقل معرفي كنند شايسته تقدير است براي اينكه فعال شدن نيروهاي سياسي باعث رونق گرفتن انتخابات و افزايش آگاهي مردم مي‌شود.(21/8)

0101- از فرم‌هاي اطلاعات اقتصادي خانوار چه فهميديم كه از نتايج بررسي شده آن چيزي بفهميم. به خصوص كه سقوط قيمت نفت و بحران اقتصادي جهان همه معادلات را دگرگون كرد، آيا ملت حق دارد مفهوم اين طرح را به زبان عاميانه بفهمد و بداند كه چه پولي براي چه چيز و از كجا و چه كسي براي چه كسي و تا چه موقع يا به چه ازايي قرار است رد و بدل بشود؟ (21/8)

2120- جناب آقاي خزعلي! فقر، گراني، خشكسالي فقط ناشي از گناه نيست، بلكه مي‌تواند از بذل و بخشش‌هاي بي‌رويه و نيز برخي رانت‌خواري‌ها باشد كه ليست رانت‌خواران در جيب بعضي مسئولان است،در ضمن من يك بار پيام دادم كه آيا تورم به معني آن است كه دولت از جيب ملت خرج مي‌كند پيامم را چاپ نكرديد، آيا به راستي اين طور است؟ (21/8)

1244- آقاي دكتر ولايتي زماني كه وزير خارجه بود خيلي زحمت كشيدند و جزاير مالديو را پيدا كردند و كمك‌هاي مادي و معنوي به آنجا سرازير شد، امروز راديو پيام گفتند كه اين جزيره به كلي دارد زير آب مي‌رود و سران آن درصددند از كشورهاي ديگر زمين خريداري كنند. بنده پيشنهاد مي‌كنم همين اطراف پايتخت تهران جايي به اين بنده خداها بدهند كه بي خانمان نمانند و يا اگر توانستند جاي ديگر بگردند شايد جزاير گمنام ديگري پيدا كنند با جمعيت 50، صد هزار نفر اينها را هم كمك كنند. (21/8)

1155- من اصلا‌ طرفدار آقاي احمدي‌نژاد نيستم ولي از آنجايي كه ايشان نماينده رسمي مردم ايران تلقي مي‌شوند از اينكه باراك اوباما جواب پيام تشكر ايشان را با پـيــام تـشـكــر‌آميـز نـدادنـد بسيـار ناراحت هستم و اين كار اوباما را توهين آشكار و غيرقابل بخشش به مردم ايران مي‌دانم. با اين كار اوباما نشان داده است كه فردي بي‌ادب و خشن مي‌باشد و از آداب و تمدن بسيار دور است. (21/8)

1051- ساليان طولاني ما هرگونه مشكلي را به خارجي‌ها نسبت مي‌داديم اكنون هم بعد از گذشت سالهاي طولاني، بهتر است به ايرادهاي خودمان بپردازيم و به خارجي‌ها هم كاري نداشته باشيم، اگر الگوي خوبي باشيم آنها مجبورند ما را متابعت كنند.(21/8)

0809- علائم ركود اقتصادي حتي قبل از سقوط قيمت نفت در برخي شئون و عرصه‌هاي اقتصادي مشهود بود، كشورهاي پيشرفته با اذعان به اين ركود در كشورهاي خود طرح تحولات اقتصادي را با ياري كارشناسان برجسته پيگيري مي‌كنند، ولي به نظر مي‌رسد ركود اقتصادي در كشور ما امري محرمانه به حساب مي‌آيد و حتي عده‌اي اصرار دارند آن را انكار كنند، در نتيجه به موقع با كمك‌كارشناسان اقدامي در جهت پيشگيري از خطر به عمل نمي‌آيد. (21/8)

0811- در بايگاني وزارت خارجه نقشه بزرگ از ايران و كشورها و مستعمرات همسايه وجود دارد كه ملكه ويكتوريا توسط سفير خود به ناصر الدين شاه قاجار تقديم نموده است، در اين نقشه كه كشورها به رنگهاي مختلف ترسيم شده اند سه جزيره هميشه ايراني به رنگ خاك اصلي وطن مشخص شده است. جا دارد كه وزارت امور خارجه كپي رنگي اين نقشه را در اختيار مطبوعات قرار دهد كه يك قرن قبل از به وجود آمدن امارات، جزاير متعلق به ايران بوده است . (21/8)

0812- حمله قايق مسلح عراقي به كشتي در اجاره و پرچم ايران در اروند رود و ضرب و شتم افسران عرشه كشتي، به نظر مي رسد علاوه بر اينكه دولت ايران مانند كويت متاسفانه به دنبال دريافت خسارت جنگ بر اساس قطعنامه شوراي امنيت نمي‌باشد بلكه بايد مقدار بيشتري كمك به دولت دوست و برادر عراق بپردازد تا از راهزني دريايي نسبت به كشتي ها با پرچم ايران دست بردارد، اگر مانند رژيم حقوقي درياي خرز كوتاه بيائيم عراقي ها قرارداد 1975 الجزاير را زير پا خواهند گذاشت.(21/8)

0115- امارات با ساختن اين 325 جزيره مصنوعي طي 8 سال آينده عملا‌ً گام به گام به سه جزيره ايراني نزديك شده و قانوناً همه را خواهد بلعيد.(21/8)

1612- در رابطه با حوادث ديروز ، مردن دختر 5 ساله، قديم در كتابهاي ما درسي بود به نام كه كبري تصميم گرفت كتابش را جا نگذارد ولي آيا الا‌ن دختراني مانند كبري و همسن و سالا‌ن كبري مي‌توانند تصميم بگيرند كه چه كار كنند و آيا اصلا‌ً حق تصميم گرفتن دارند؟ (19/8)

1522- در رابطه با پيام 1001 مورخ 12/8 آن آقاي دبير در مورد ميزان سواد عده‌اي از درجه‌داران ارتش بايد بگويم اولا‌ً حداقل سواد در ارتش سيكل است. پايان نامه دانش نظامي درجه‌داري برابر است با ديپلم و افسري برابر است با ليسانس، خدمت نظام داراي سختي و محروميت هايي است كه كمتر كسي به آن تن مي‌دهد مي توانيد تجربه كنيد اين گوي و اين ميدان. (19/8)

1634- بنده از ياخچيآباد تماس مي‌گيرم. تعميركار يخچالم كه مشكلاتي با سازمان آب داشتم من يك مغازه دارم شايد در روز يك ليوان آب استفاده نكنم ولي متاسفانه هر سري آبونمان كه برايم ميآيد نزديك 5، 6 هزار تومان پول آب مي‌دهم، چند روز بود نداده بودم 25 هزار تومان برايم آبونمان آمده بود، گفتم چرا اين قدر برايم هزينه مي‌فرستيد من كه مصرف ندارم، مي‌گويند چه بخواهيد چه نخواهيد اين هست، در حالي كه مغازه‌هاي همسايگان من مصرفشان هم بالا‌ست چون آب را از خانه كشيدند هيچگونه پولي پرداخت نمي‌كنند ولي متاسفانه من هر دوره بايد حداقل 4، 5 هزار تومان پول آب بدهم، سازمان آب نمي‌دانم چطور جوابگوست. (19/8)

1744- از خيابان جلال آل احمد تماس مي‌گيرم كه تمام اداره و مطب است، در اينجا وضع نظافت خيلي خراب است به 137 سه بار زنگ زدم نيامدند، بالا‌خره مجبور شديم به يك نفر دو هزار تومان بدهيم كه اينها را جمع كند. ما چه قدر بايد به اين خيابان‌ها برسيم، پول از جيبمان بدهيم، هم پول مي‌گيرند و هم بايد يك كسي را پيدا كنيم كه به اين خيابان‌ها برسند، پر از چاله چوله است.(19/8)

1606- مغازه‌اي در ميدان انقلا‌ب دارم كه در طرح دانشگاه قرار دارد و سه دانگ آن متعلق به من مي‌باشد، جهت ديواركشي و تقسيم آن بارها به شهرداري منطقه 6 مراجعه كردم مي‌گويند اين كار منوط به كسب اجازه از طرح دانشگاه مي باشد، دانشگاه هم هيچگونه اقدامي براي خريد نمي‌كند، در نتيجه سالهاست كه بلا‌تكليف مي‌باشيم چون اسم طرح روي ملكمان هستنه اجازه تفكيك مي‌دهند نه خريداري ميآيد، اين مشكل تعداد زيادي از مالكان است. (19/8)

1734- از سـيـــاهـكـــل تـمــاس مي‌گيرم. خوشبختانه بازنشستگان دولتي ما همگي باسواد هستند و مشكلات بازنشستگان به خوبي در مطبوعات و كم‌و بيش در راديو و تلويزيون منعكس مي شود، ولي گروه‌هايي از زحمتكشان در مملكت ما هستند كه به رغم داشتن مشكلات عديده، در هيچ جايي مشكلات آنها انعكاسي ندارد كه يك گروه از اين قشر كارگران روزمزد هستند كه نه از حـــق بـيـمـــه تـــامـيــن اجـتـمــاعــي برخوردارند و نه هر روز كارشان به جاست، آنها كارشان به خيلي از چيـزهـا بستگـي دارد كـه يكـي از مهمترين عوامل در استانهاي شمالي به هواي خوب بستگي دارد چون به علت باران زا بودن مناطق شمالي اين قشر بيشتر آسيب پذير مي شوند، لذا رسالت مطبوعات كشور ما ايجاب مي كند كه يادي هم از اين انسانهاي شريف و پرتلا‌ش و زحمتكش بشود. (19/8)

1812- خواهشمندم وقت پيامگيرتان را لااقل دو دقيقه بكنيد. واقعا بعدازظهر در بعضي خيابان‌ها نه قانوني هست نه عدالتي واقعا متاسفم، نه شركت واحدي در ايستگاه‌هاست و نه تاكسي كسي را سوار مي‌كند، فقط صبح‌ها قانون را اجرا مي‌كنند بعدازظهرها اين قانون نيست؟ (19/8)

1532- روز 19/8 به پست مراجعه كردم. تمبر 40 توماني شده 260 تومان، يعني 650 درصد تورم در خدمات پست، از نمايندگان مجلس كه دم از مبارزه با گراني و تورم مي‌زنند مي‌پرسم اين چه وضعي است؟ (19/8)

2202- در پيام 1803 مورخ 19/8 از استضعاف و ظلم روا شده در حق يك پزشك فرهيخته بازنشسته سخن به ميان آمده بود كه واقعا همه را متاثر مي‌كرد و از جمله من را، جهت اطلاعتان عرض مي‌كنم من هم پزشكي هستم با درجه بورد تخصصي و درحال حاضر شاغل هستم و نه بازنشسته، حقوق من 250 هزار تومان است ريالي هم غير از آن دريافت نمي‌كنم و متوجه هستيد كه فقر موجود نه فقط بازنشستگان بلكه شاغل‌ها و نه فقط كارگران و پرستاران محترم را بلكه تمامي كارمندان، پزشكان و... را دربرگرفته.(19/8)

آفتاب يزد: نام و شماره تلفن پيام دهنده در روزنامه موجود است.

0912- خواهش مي‌كنم يكي از اين مسئولان دولتي يا مركز پژوهش‌هاي مجلس اعلام كنند كه از كل بودجه مملكت چه قدر خرج كمك‌هاي بلاعوض به كشورهاي ديگر مي‌شود، خواهش مي‌كنم اگر اعتقاد دارند كه مردم محرمند اعلام كنند تا مردم بدانند چه قدر از بودجه‌شان خرج مي‌شود. (19/8)

1044- اين بن‌هاي سبد كالايي كه به ما بازنشستگان در ماه مبارك رمضان دادند هنوز موفق به دريافت مرغ نشديم براي چه بايد 17 هزار تومان از حقوقمان كم شود براي برنج اروگوئه‌اي و كره‌اي كه اصلا‌ لازم نداريم و مقداري لوبيا سياه و عدس پوست كنده و روغن نباتي؟ ‌ما به خاطر مرغ 17 هزار تومان داديم. (19/8)

2015- خواستم خواهش كنم درخصوص بازنشستگان كه شما مرتب پيام مي‌نوشتيد كه حقوقشان اضافه نشده، حالا‌ هم كه اضافه شده بنويسيد كه حقوق خيلي از بازنشستگان با تغيير قانون جديد اكثرا 200، 300 هزار تومان اضافه شده. (19/8)

آفتاب يزد: اگر اين روزها، پيام‌هايي را كه در اين ستون چاپ مي‌شود خوانده باشيد لابد تعداد زيادي پيام حاوي تشكر به خاطر آغاز اجراي نظام هماهنگ را ملاحظه كرده‌ايد. البته تعدادي از پيام‌دهندگان، ادعاهاي مربوط به افزايش 214 درصدي را تكذيب مي‌كنند.

0851- تصريح كردند كه حقوق بازنشستگان نبايد كمتر از 600 هزار تومان باشد، متاسفانه به اين مسئله عمل نمي‌شود و حداكثر حقوقي كه به بعضي بازنشستگان مي‌دهند450 هزار تومان است. (20/8)

1530- از سوادكوه تماس مي‌گيرم. شما را به خدا يك دفعه هم كه شده چاپ كنيد تا بدانيم يك روزنامه‌اي است كه حرف ما فقير بيچاره‌ها را هم مي‌نويسد، بازنشسته شركت البرز مركزي وابسته به فولاد هستم، ماهي 240 هزار تومان حقوق مي‌گيرم و مستاجر هم هستم. دو فرزند دانشآموز هم دارم، بنا به گفته برخي كارشناسان كسي كه كمتر از 800 هزار تومان حقوق بگيرد زير خط فقر زندگي مي‌كند، حالا‌ امثال ما كجا و چه جور زندگي مي‌كنيم.(19/8)

آفتاب يزد: با شما موافقيم كه امروزه با 240 هزار تومان به هيچ وجه نمي‌توان زندگي كرد. اما بعيد مي‌دانيم خط فقر در سراسر كشور رقم موردنظر شما باشد.

1204- در مورد نان مي خواستم پيام بدهم ،‌شما آسوده بخوابيد كه ما بيداريم. نان به صورت خزنده هر روز گران مي شود و الان صد تومان شده و كسي هم جوابگو نيست. به امور صنفي نانوايان زنگ زدم نشست مرا نصيحت بكند در مورد اينكه جوش شيرين مي‌زنند گفت بدن به جوش شيرين نياز دارد،‌ما هم مانديم چه بگوييم، وقتي مسئولا‌ن اين طور مي گويند ما چه بگوييم در صف نان بودم،‌ديدم وقتي گوني آرد را برداشتند سوسك‌ها اين طرف و آن طرف فرار كردند نانوا داشت از روي خميرگير با جارو مي‌زد،‌ اين هم وضع بهداشت ما، از آنجايي كه كارگر مربوطه هم بسيار بداخلاق بود كسي را جرات اعتراض نبود، بهداشتيان هم كه نمي‌دانم در اين مورد چه كار مي‌كنند؟(19/8)

1943- در نظر نگرفتن تماشاگر در سريال‌هاي تلويزيون صداو سيما توهين به شعور تماشاگر است، اغلب اين سريال‌هاي تلويزيوني در صحنه‌ها و حوادث مانند تئاتر و فيلم‌هاي تخيلي عمل مي‌نمايند و حوادث طبيعي جلوه نمي‌كند، در فيلم يوسف پيامبر (ع) در صحنه‌اي كه زندانيان و كارگران مشغول كار هستند استفاده هنرمندان از ابزاري مانند ديلم، پتك و اهرم، بسيار سطحي است. شما فيلم‌هاي خارجي را نگاه كنيد يا در هاليوود بازيگران تحصيلكرده چنان با مهارت و بدل‌كاري اين حوادث را رقم مي‌زنند كه آدم يادش مي‌رود كه فيلم سينمايي است انگار دارد واقعيت را مي‌بيند. (19/8)

1023- راجع به طرح اقتصادي مي‌خواستم بگويم، ديشب در تلويزيون صحبت مي‌كردند امروز هم راجع به اخبار مجلس همان كارشناس صحبت مي‌كرد معلوم مي‌شود كه اينها باتجربه نيستند، اينها خيلي مبهم حرف مي‌زنند و ما كه 50 سال گذشته را ديديم و تجربه داريم مي‌دانيم كه اين بوروكراسي هرچه پول باشد آن را مي‌بلعد و هميشه هزينه دارد حتي به توليدات هم نمي‌رسد،ما تجربه مرغ، گوشت، شير و غيره را ديديم، يارانه‌ها كه حذف شد.(19/8)

1905- من از منطقه گيشا تماس مي‌گيرم. با تشكر از اينكه پيام ما را چاپ كرديد و رسيدگي كردند. مي‌خواستم بگويم وقتي تغييراتي مي‌دهند لطفا يك مدتي پليس باشد تا اين خيابان‌هايي كه يك طرفه شده قوانين اجرا بشود انگار نه انگار كه اينجا يك طرفه شده دوباره ميآيند و مي‌روند، پليس بگذاريد تا مردم يك مدتي عادت كنند.(19/8)

0854- از اردبيل تماس مي گيرم. چند سال پيش پدر مرحومم، سهامي از سيمان شمال را خريداري كرد از آن موقع تا به حال فقط 300 هزار تومان دريافت كرديم كسي يا مسئولي نيست كه به اين مسئله رسيدگي كند؟(20/8)

0800- از بندرتركمن تماس مي‌گيرم. چرا سازمان آموزش و پرورش استان گلستان تبصره‌هاي 4 و 5 ماده 109 قانون مديريت خدمات كشوري را براي بازنشستگان خود اجرا نمي‌كند. لطفاً به اطلاع دولت و مجلس محترم برسانيد.(20/8)

0814- از مديرعامل شركت آسفالت پوش كارگاه چادر ملوي يزد كه دستور پيگيري كارانه كارگران را داد تشكر مي‌كنم. ايشان حتماً اين پيام را مي‌خوانند اگر مي شود دستور رفع بقيه تبعيض ها را هم بدهند. (20/8)

0925- آيا به جاي صرف هزينه سنگين جهت آبرساني به شهر قم بهتر نيست مانند بسياري از نقاط دنيا آب شرب مردم شريف قم از طريق ظروف يكبار مصرف تامين گردد و اين بودجه صرف امور اشتغال گردد؟(20/8)

0841- در روزنامه مورخ 15/8 پيام دهنده 1549 پدر يا مادر نگراني پيام داده بودند كه نگراني‌شان اين بود كه پسرشان با رتبه 300 ليسانس كامپيوتر از دانشگاه علم و صنعت بيكارند و مي خواستند بگويند كساني كه از آموزشگاه‌هاي ديگر با رتبه صد هزار وارد دانشگاه شدند جاي پسرشان را گرفتند اين نگراني در اجتماع وجود دارد و چندين بار در صفحات پيام‌هاي شما خوانده شده و اين نگراني واقعاً هست، چرا فكري براي اين ناهماهنگي نمي شود؟ كساني هستند كه هر دو مدرك ليسانس كامپيوتر دارند ولي يكي با رتبه صد هزار از آموزشگاه ديگر گرفته و يكي با رتبه 300 كه با چه دردسر و سختي و بيدار ماندن و زدن از تفريحات اين رتبه را به دست ميآورند. اين ناهماهنگي و تبعيض وجود دارد. (20/8)

1422- از پره سرتالش تماس مي‌گيرم. من از آن دست خوانندگاني هستم كه اگر در پره سر آفتاب يزد را گير نياورم 20 كيلومتر آن طرف‌تر به رضوان‌شهر مي‌روم تا روزنامه شما را تهيه كنم، هر روز روزنامه شما را مطالعه مي‌كنم. دوم اينكه از كجا معلوم عملكرد آقاي محصولي بهتر از آقاي كردان باشد؟ سوم اينكه چرا همه از واژه رفراندوم فرار مي‌كنند؟ در كشورهاي غربي هر مشكلي كه پيش بيايد راي به عموم گذاشته مي‌شود و مردم و مسئولان از طريق رفراندوم جواب مي‌گيرند. (21/8)

1510- از نمايندگان مجلس توقع داريم آقاي صادق محصولي را به وزارت كشور انتخاب نكنند، در غير اين صورت مردم تصور مي‌نمايند كه اصولگرايان از برخي شعارها درخصوص ساده‌زيستي دست كشيده‌اند و در ضمن آن قدر دچار كمبود نيرو شده‌اند كه ناچارند كسي را كه سه سال پيش خودشان با او مخالفت كرده‌اند هم‌اكنون به عنوان وزير كشور بپذيرند. (20/8)

1626- با درود بر شما. از شيراز تماس مي‌گيرم. ديشب مراسم تجليل از چهره‌هاي ماندگار برگزار شد و از آقاي حدادعادل هم به عنوان چهره‌ماندگار تجليل شد، ايشان ديشب در صحبت‌هاي خود عقب‌ماندگي را براي كشورمان زشت مي‌دانستند. آقاي حدادعادل! شما در دوره رياست مجلس چه كار كرديد كه اين عقب‌ماندگي رفع شود؟ (20/8)1043- وقتي تلويزيون، گزارش مجلس را نشان مي‌دهد مي‌بينيم كه عده‌اي از نمايندگان درحال رفت و آمد يا سرگرم‌كردن خود هستند يا با هم در گوشي صحبت مي‌كنند و يك عده بيرون مي‌روند و يك عده داخل ميآيند و ... ضمن اينكه يك نفر هم راجع به لايحه‌اي صحبت مي‌كند و داد مي‌زند ولي صدا به صدا نمي‌رسد. با اين وضع، طبيعي است كه بعضي افراد، بدون مطالعه كافي راي اعتماد مي‌گيرند، چون آقايي كه كاملا‌ بر بحث‌هاي مجلس، متمركز نيست نمي‌داند كه قضيه چه بوده و راجع به چه صحبت شده است، بنابراين فكر مي‌كنم آقاي لاريجاني بايد بيشتر به اين موضوع توجه كنند.(21/8)

0058- مسئولان شكي نداشته باشند كه آنها مخاطب مقام معظم رهبري هستند چون ملت به خوبي به ديدگاههاي رهبري توجه دارد. (21/8) 1259- خواستم سوال كنم كه در زمان تحقيق و تفحص مجلس از صدا و سيما معاون مالي صدا و سيما چه كسي بوده است؟ (21/8)

آفتاب يزد: آقاي كردان كه البته ايشان در همان زمان كتابي عليه اين اقدام مجلس نوشت و آن را غوغاسالاري ناميد.

2132- وضع موجود نشان‌دهنده اين است كه برخي افراد كه مخالف خاتمي بوده‌اند در سالهاي قبل ، كفن‌پوشان را روانه خيابان‌ها مي‌نمودند وگرنه چرا با وجود اينكه در دولت فعلي، چندين بار از طريق نامه، سخنراني و با حضور در نيويورك آمادگي براي مذاكره با روساي جمهور آمريكا اعلام شد ولي كفن‌پوشان هيچ‌گونه عكس‌العملي نشان ندادند، در صورتي كه در زمان خاتمي به محض صحبت از مذاكره با آمريكا سريعا روانه خيابان مي‌شدند. (21/8) 2140- از مازندران تماس مي‌گيرم. در مورد بررسي زمينه‌هاي افزايش بودجه وزارت دفاع مي‌خواستم بگويم آيا بهتر نيست از فروش محصولات دفاعي كه بنا به گفته يكي از فرماندهان نظامي به 50 كشور جهان صادر مي‌شود بودجه وزارت دفاع تامين شود؟ (21/8)

آفتاب يزد: نمي‌دانيم ادعاي صادرات محصولات دفاعي ايران به 50 كشور چه قدر دقيق بوده و چه ميزان درآمد براي دولت فراهم مي‌كند. اما در اين نكته ترديدي نداريم كه تامين نيازهاي دفاعي كشور بايستي از اولويت‌هاي اوليه در تنظيم بودجه باشد.

1656- از اروميه تماس مي‌گيرم. امروز مورخ 20/8 آقاي رئيس‌جمهور گفتند طرح تحول اقتصادي ريشه تورم را مي‌خشكاند، آيا بعد از چند سال بعضي از مسئولان دولتي نخواهند گفت مافيا نگذاشتند ما اين كار را بكنيم، تكليف اين مردم ضعيف و اقشار كم درآمد چه مي‌شود؟ (20/8)1331- از خلخال تماس مي‌گيرم. بنده پس از دوبار نامه‌نگاري و نهايت دوبار مراجعه به نهاد رياست جمهوري نامه مرا به استانداري اردبيل فرستاده و از آنجا نيز به فرمانداري شهرستان خلخال تحويل دادند كه متاسفانه جواب نگرفتم، براي بار سوم كه درخواست ملا‌قات با استاندار را كردم، فرمانداري خلخال مي‌گويند بايد از استانداري وقت بگيريد كه متاسفانه موفق نشده‌ام. (19/8)

آفتاب يزد: نام پيام دهنده در روزنامه موجود است.

2229- امشب در برنامه شبكه 2 تجليل از چهره‌هاي ماندگار بود كه آقاي دكتري موفقيت‌هاي ايران در پيوند كليه را از افتخارات دانستند، ولي آقاي دكتر نفرمودند كه به علت فقر، چه مقدار فروش كليه در ايران داريم؟(19/8)1513- سلام به آفتابيان عزيز. خانمي هستم كه هر روز بايد روزنامه شما را بگيرم بخوانم و از اخبار حوادث روزنامه‌تان ديگر اعصابي برايم نمانده، اصلا‌ شب و روز در اين فكرم كه ما چرا اين جور شديم؟ خواهش مي‌كنم اين قدر بي‌پروا اين اخبار حوادث را ننويسيد. (19/8)

آفتاب يزد: باور كنيد براي خود ما هم چاپ اين خبرها، مطلوب نيست اما مخفي كردن اخبار برخي حوادث مي‌تواند زمينه را براي فريب خوردن عده ديگري از هموطنان مساعد كند.

2222- بخاري‌هاي اهدايي سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت به آموزش و پرورش به علت نداشتن دودكش فضا را آلوده به منوكسيدكربن كرده و قدرت يادگيري دانشآموزان را در كلاس‌هاي درس دچار نقصان قابل ملاحظه‌اي مي‌كند.(19/8)1055- مي‌خواستم ببينم آيا اين افزايش حقوق‌هاي دو برابري عددهاي 40 ميلياردتوماني در سال براي بازنشستگان پشتوانه مالي دارد، يا كاغذهايي چاپ مي‌شود بدون پشتوانه با عنوان اسكناس و در دسترس مردم قرار مي‌گيرد و باعث افزايش تورم مي‌شود يا براي خوشايند بوده يا براي تبليغات؟ اصلا‌ قابل پرداخت است؟ خيلي‌ جاي سوال دارد،‌ سال‌هاي سال 10 درصد هم اضافه نكردند حالا‌ 200، 300 درصد اضافه مي‌كنند، هدف خاصي در اين كار است؟ (19/8)

آفتاب يزد: افزايش‌هاي اخير ناشي از اجراي قانون نظام هماهنگ است كه اجراي آن با تاخير هم بوده است. البته اميدواريم در مراحل اجرا، مجددا بحث‌هايي از قبيل كمبود بودجه مطرح نشود.

1350- پول موبايل براي من 1500 تومان آمده امروز بردم بانك بپردازم 200 تومان هم كارمزد از من گرفتند. (19/8) 0931- من از كشور سنت‌وينسنت تماس مي‌گيرم. شايد تا به حال اسمش را نشنيده باشيد حتي كريستف كلمب هم نتوانسته كشور ما را پيدا كند، تشكر مي‌كنم از كمك‌هايي كه از پول نفت به ما كرديد ما الان وضعمان خيلي خوب شده خواهش مي‌كنم باز هم به ما كمك كنيد. (21/8)

آفتاب يزد: ترديد داريم كه شما واقعا از اهالي سنت وينسنت باشيد چون معمولا‌ كمك‌گيرندگان از ايران، عادت به اعلام تشكر از ايران ندارند.

0059- آقايان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ببينيد انجام وظيفه چه قدر خوب است، روحيه مجلس امروز را با مجلس 10 روز پيش مقايسه كرده و وجد و سرور حاكم بر مجلس را كماكان با دفاع از حقوق ملت حفظ كنيد. (21/8)
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن