تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813441890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نکشيدن سيگار بهترين راه پيشگيري از سرطان معده است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: خبرگزاري آريا- عضو مرکز تحقيقات سرطان دانشگاه علوم پزشکي مشهد نکشيدن سيگار و رعايت رژيم غذايي مناسب را بهترين راه پيشگيري از سرطان معده عنوان کرد .
به گزارش آريا به نقل از مرکز تحقيقات سرطان، دکتر کاظم انوري با اشاره به اينکه سرطان معده يکي از سرطانهاي شايع در کشور به شمار مي رود که با پيشگيري مي توان خطر ابتلا به اين بيماري را کاهش داد گفت : نکشيدن و يا قطع استعمال دخانيات و مواد مخدر ، پرهيز از مصرف زياد شوري و ترشي ،غذاهاي دودي شده و نمک سود شده و غذاهاي پر چرب و پر پروتئين ، و مشروبات الکلي از راه هاي پيشگيري و يا کاهش خطر ابتلا به سرطان معده به شمار مي رود .
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با بيان اينکه سرطان معده 14درصد از کل سرطانها را تشکيل مي دهد و سن شايع اين بدخيمي بيشتر در دهه ششم عمر است افزود : استفاده از لبنيات ، سبزيجات سالم ، ميوه ها و حبوبات که حاوي ويتامين هاي a و. C هستند ، استفاده از آب شرب بهداشتي در پيشگيري از اين بدخيمي و بسياري از بدخيمي ها به خصوص بدخيمي هاي دستگاه گوارش موثرند.
متخصص راديوتراپي و انکولوژي کاهش وزن غير قابل توجيه ، بي اشتهايي ، علايم مبهم سوء هاضمه مثل احساس پري سر دل ، احساس سيري زودرس، تهوع ،استفراغ خوني يا وجود خون در مدفوع را از جمله علائم اين بيماري برشمرد و افزود: درمان اصلي سرطان معده در مراحل اوليه جراحي است و راديو تراپي و شيمي درماني در صورت نياز بصورت تکميلي انجام مي شود.
وي گفت : اين بيماري اگر زود تشخيص داده شود بطور کامل قابل علاج است و بر عکس در زماني که ديرتشخيص داده شود ممکن است از معده فراتر رفته و به نقاط ديگر بدن دست اندازي کند






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن