تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816896072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير پاكستان در ايران:ايران براي ديپلمات‌‏هاي خود سيستم امنيتي ويژه فراهم كندديپلمات ايراني با وجود اطلاع از نا امني، بدون محافظ بيرون رفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سفير پاكستان در ايران:ايران براي ديپلمات‌‏هاي خود سيستم امنيتي ويژه فراهم كندديپلمات ايراني با وجود اطلاع از نا امني، بدون محافظ بيرون رفت
تهران- خبرگزاري كار ايران
سفير پاكستان در ايران با اشاره به ربوده‌‏شدن كنسول ايران در پيشاور پاكستان در چند روز پيش، گفت: برخي ديپلمات‌‏ها براي خود يك سيستم امنيتي ويژه تشكيل داده‌‏اند و عليرغم اينكه دو روز پيش از اين حادثه، يك ديپلمات آمريكايي كشته شده بود،‌‏ ديپلمات ايراني به اين مساله توجه نكرد و به تنهايي و بدون محافظ حركت كرد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمود عباسي دريك نشست مطبوعاتي اظهار داشت: من به دولت ايران پيشنهاد مي‌‏كنم براي ديپلمات‌‏هاي خود در منطقه پيشاور، سيستم امنيت ويژه‌‏اي فراهم كند، هرچند كه دولت پاكستان براي اين ديپلمات نيز يك محافظ گذاشته بود و موقع حمله محافظ نيز مقاومت كرد، اما كشته شد.
وي اين حادثه را بسيار غم انگيز دانست و افزود: من به عنوان سفير جديد پاكستان براي افزايش استحكام روابط دو كشور تلاش دارم و اميدوارم اين رخداد‌‏ها تاثيري بر روابط ما نگذارد.
سفير پاكستان در ايران با بيان اينكه در زمان حادثه آصف علي زرداري، رئيس‌‏جمهور پاكستان در آمريكا به سر‌ ‏مي‌‏برد، تصريح كرد: آقاي زرداري نگراني خود را اعلام كرده‌‏ و دستور داده است كه اقدامات لازم انجام شود تا ديپلمات ربوده شده، آزاد گردد. نخست وزير نيز نگراني خود را اين بابت ابراز داشتند من هم با وزير كشور و سفير ايران در اسلام آباد تماس گرفته‌‏ام و نگراني خود را اعلام كرده‌‏ام.
وي نقش رسانه‌‏ها را بسيار مهم ارزيابي و تاكيد كرد: در اين حادثه تروريستي، عواملي دست دارند كه مايلند روابط دو كشور مورد خدشه قرار گيرد و بايد سعي كنيم تلاش آنان را خنثي كنيم.
عباسي جنگ با تروريست را يكي از اهداف دولت پاكستان دانست و ادامه داد: پيشاور و ناحيه‌‏اي كه اين اتفاق در آن رخ داده، نزديك به مرز افغانستان و منطقه‌‏اي كوهستاني است كه عوامل تروريستي در آن فعاليت مي كنند و يك ماه قبل نيز كنسول افغانستان در اين ناحيه ربوده شد.
وي با بيان اينكه مردم ايران و پاكستان برادر هستند، تصريح كرد: پاكستان و ايران روابط دوستانه و نزديكي دارند و عوامل ديگري مي‌‏خواهند روابط حسنه و خوب دو كشور را به هم زنند. اما مردم، رسانه و دولت بايد به اين موضوع توجه كنند و بايد سعي كرد روابط خود را از حوادث اين چنيني موصون نگه داريم زيرا ارزش روابط بسيار زياد است.
وي همچنين ضمن تاكيد بر اينكه هرچند ساعت يك بار با مقامات پاكستان در ارتباط است، اظهار اميدواري كرد اين مساله به زودي حل و كنسول ايراني آزاد شود.
وي در ادامه اين نشست مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در واكنش به سوالي درباره احتمال دخالت ريگي در اين حادثه گفت: ريگي و گروه جندالله در بلوچستان و 2000 كيلومتر از پيشاور فاصله دارند.
سفير پاكستان در ايران در پاسخ به سوال ديگر مبني بر اطلاعات بدست آمده از تروريست‌‏ها، توضيح داد: تاكنون چندتن از مظنونين بازداشت شده‌‏اند، اطلاعات به دست آمده را منتشر نمي‌‏كنيم زيرا ممكن است بقيه تروريست‌‏ها فرار كنند اما اين منطقه محاصره شده و امكان فرار آنان وجود دارد.
خبرنگار ديگري از سفير پاكستان درباره راه حل اين مشكلات سوال كرد و او پاسخ داد: اكنون آمريكا و پاكستان عليه اين عوامل مبارزه مي‌‏كنند اما منطقه صعب‌‏العبور و كوهستاني و افراد بسيار شبيه يكديگر هستند به همين دليل دستگيري آنان با مشكل مواجه شده است.
سفير پاكستان در ايران در پاسخ به سوالي مبني بر اقدامات دولت اين كشور عليه گروه جندالله و عبدالمالك ريگي و بازداشت آنان تصريح كرد: دولت پاكستان عليه اين گروه اقدامات جدي انجا داده، ما توانستيم برادر ريگي را بازداشت كنيم و به جمهوري اسلامي تحويل دهيم. از سوي ديگر چند نفر ديگر نيز بازداشت شده‌‏اند و ادعا كردند كه مليت پاكستاني دارند. آنان به دادگاه احضار شدند و دادگاه نيز در صدور حكم آزاد است.
محمد عباسي دولت پاكستان را داراي مسووليت توصيف و عنوان كرد: اكنون وضعيت جنگي در آن منطقه حاكم و در عين حال پاكستان كشور آزاد محسوب مي‌‏شود كه حمل سلاح هم در آن آزاد است.
وي با اشار به چگونگي تامين امنيت ديپلمات‌‏هاي ساير كشورها افزود: برخي ديپلمات‌‏ها يك سيستم امنيتي براي خود تشكيل داده‌‏اند و موقع حركت با محافظان خود همراه مي‌‏شوند اما متاسفانه ديپلمات ايراني عليرغم اينكه از اين مسايل آگاه بود، تنها با يك محافظ بيرون رفت.
وي در پايان ادامه داد: دشمن ايران موفق نخواهد بود و نمي‌‏تواند با ايجاد سوء‌‏تفاهم روابط ايران و پاكستان را برهم زنند، اين روابط توسعه و روابط ما گسترش و همكاري بيشتري پيدا خواهد كرد.
پايان پيام

كد خبر: 458179
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن