تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816737956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسم اوباما در ايران طلاي ناب است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اسم اوباما در ايران طلاي ناب است
به نوشته اين متخصص برچسته مطالعات خاورميانه ، «مشكل اوباما در مواجهه با ايران و روابط آن با آمريكا اين است كه مانند هميشه، رابطه اين دو كشور به مشكل اسرائيل با فلسطيني ها مربوط مي شود. اين مسئله نيز همواره توسط اسرائيلي ها و لابي هاي صهيونيستي در آمريكا مانند آيپكاك ترويج شده است. در حال حاضر هر گونه حركتي به سمت بهبود روابط با ايران، در آمريكا بعنوان اقدامي ضد اسرائيلي تلقي مي شود.»
يكي از اساتيد برجسته مسائل ايران در ايالات متحده آمريكا مي نويسد: باراك اوباما رئيس جمهور انتخابي جديد فرصت مناسبي براي بهبود روابط با ايران دارد ؛البته اگر بداند كه چگونه با آن برخورد كند.متاسفانه تيم فعلي مشاوران اوباما در حوزه خاورميانه ضعيف است و در مورد ايران تقريبا چنين تيمي اصلا وجود ندارد و همين مسئله رئيس جمهور انتخابي را قرباني عملكرد نيروهايي مي سازد كه در طول دوره دولت بوش، همواره در صدد تخريب روابط امريكا با ايران بوده اند.

به گزارش «فردا»، پروفسور ويليام بي من در مقاله خود در نيو آمريكا مديا مي نويسد:« دولت بوش در روزهاي پاياني خود در اقدامي متضاد با رويه پيشين خود، براي بهبود روابط خود با ايران دست از اعمال خشونت اميز برداشته است. آنها براي ايجاد دفتر حافظ منافع آمريكا در تهران به تلاشهاي جدي دست زده اند؛ اين در حالي است كه ايراني ها چند دهه است كه دفتر حافظ منافع در واشنگتن دارند. با اين وجود هنوز سفارت سوئيس با پرسنل خود منافع ايالات متحده را در ايران نمايندگي مي كند. »

به نوشته اين متخصص برچسته مطالعات خاورميانه ، «مشكل اوباما در مواجهه با ايران و روابط آن با آمريكا اين است كه مانند هميشه، رابطه اين دو كشور به مشكل اسرائيل با فلسطيني ها مربوط مي شود. اين مسئله نيز همواره توسط اسرائيلي ها و لابي هاي صهيونيستي در آمريكا مانند آيپكاك ترويج شده است. در حال حاضر هر گونه حركتي به سمت بهبود روابط با ايران، در آمريكا بعنوان اقدامي ضد اسرائيلي تلقي مي شود. هم چنين حضور اوباما در اجلاس آيپك در دوران تبليغاتي اش و وعده اش مبني بر حفاظت از اسرائيل با شعارش در مورد گفت و گوي بدون پيش شرط با ايران در تضاد است.. »

همان طور كه روزنامه هاآرتص در اكتبر 2007 گزارش كرده است، بالاخره ايهود اولمرت (نخست وزير در حال بركناري اسرائيل) و تزيپي ليوني (رهبر حزب كاديما) بالاخره به اين حقيقت پي بردند كه ايران تهديدي براي اسرائيل نيست.

بي من، استاد دانشگاه مينسوتا معتقد است كه «انتخاب باراك اوباما به رياست جمهوري آمريكا، حسن نيت و جوي نسبت به آمريكا در ايران پديد آورده است. انتخاب موفقيت اميز اوباما ،حسن نيت بي سابقه اي در ايران نسبت به به ايالات متحده پديد آورده است. اين احساس نه تنها به خاطر اميد به تغيير اساسي در روابط دو كشور است، بلكه به شخص باراك حسين اوباما مربوط است؛ سمبل گرايي اينجا اهميت پيدا مي كند. نام مياني اوباما كه بوسيله جمهوري خواهان در جريان انتخابات براي بدبين كردن افكار عمومي نسبت به اوباما مورد سوءاستفاده قرار گرفت، در ايران يك طلاي واقعي است.»

وي مي افزايد:«امام حسين (ع) نوه حضرت محمد (ص) مي باشد كه شخصيت اصلي و مركزي مذهب شيعه است. شهادت وي در قرن هفتم، مركز اعتقادات مذهبي ايرانيان است. علاوه بر اين در ايران به شدت شايعه شده است كه يك رهبر "سياه" در غرب براي ايجاد اصلاحات و رستگاري بشري ظهور كرده است.!»

پروفسور بي من در انتقاد از سياست هاي دوران بوش در قبال ايران مي افزايد:«حرف زدن با ايران مشكلي ايجاد نمي كند . اما برخي ايراني ها بي توجه به بهاي سنگيني كه ايران بايد بپردازد با ادامه روند گفتگوها مخالفت مي كنند و اين مخالفت هم به اشتباه آمريكايي ها بر مي گردد. روشن ساختن اين مسئله كه مفهوم "بدون پيش شرط"به چه چيزي اشاره دارد،مهم است. توجه كنيد كه هر زمان دولت بوش به گفتگو با ايران اظهار تمايل كرده است ان را مشروط به متوقف ساختن برنامه غني سازي اورانيوم ايران كرده است.ايران به طور يكجانبه در سال 2003 غني سازي را انجام داد و همانطور كه حدس زده مي شد دولت بوش گفتگو با انها را شروع نكرد! هم چنين بكلي از آن طرح صلح معروف كه از طريق سفارت سوييس در ايران ارسال شد نيز استقبال نكردند.»

اين كارشناس ارشد مسائل ايران در فراز پاياني مقاله اش مي نويسد:«درخواست از ايران براي تعليق غني سازي اورانيوم در قطعنامه 1969 شوراي امنيت مطرح شده است. درخواستي كه نه به منزله ناحق دانستن موضع ايران، بلكه براي اعتمادسازي جهت حصول از اجراي ماده 5 معاهده ان پي تي از طرف ايران است. اين در حاليست كه ان پي تي حق مسلم ايران براي توسعه هسته اي صلح اميز بويژه غني سازي اورانيوم را براي مقاصد صلح اميز به رسميت شناخته است. با توجه به اينكه هيچ مدركي دال بر اينكه ايران برنامه تسليحاتي دارد موجود نيست و با عنايت به گزارش سازمان هاي جاسوسي امريكا در سال2007 اين قطعنامه در حال حاضر به طور موثري نمود پيدا كرده است.علاوه بر اين آنچه را كه دولت بوش مطرح كرده ،قانون بين المللي نيست. به اين دليل، اين پيش شرط كه ايران قبل از گفتگو با امريكا بايد غني سازي اورانيوم رامتوقف سازد براي ايران امر مطرودي است. بنابراين محروميت عملي ايران از انچه كه ايرانيها ان را حق مسلم خود مي پندارند اقدامي لعين شده و نپذيرفتني است.»

بي من به اوباما توصيه مي كند كه «اگر اين پيش شرط منحصر به فرد(از اين لحاظ كه هيچ پيش شرط ديگري وجود ندارد)را تعديل شود ،برنامه هسته اي ايران هنوز مي تواند در سر ميز مذاكره مطرح شود و روابط ايران و امريكا به سمت بهبودي حركت كند. »

منبع خبر :
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن