تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816994749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پل شهيد كلانتري اروميه افتتاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: پل شهيد كلانتري اروميه افتتاح مي‌شود
امروز و با حضور رئيس جمهور:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: پل شهيد كلانتري اروميه تا ساعتي ديگر با حضور رئيس جمهور افتتاح مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، اين پل پروژه‌اي منحصر به‌ فرد در كشور است كه صرفه‌جويي در مصرف سوخت و كاهش آلودگي محيط زيست از جمله شاخصه‌هاي اين پروژه است.

منافع اقتصادي فراوان، گستردگي آن، دقت و ظرافت در اجرا و سودي كه به محيط زيست مي‌رساند، سبب شده است كه اين پروژه به عنوان يكي از پروژه‌هاي مهم كشور مطرح شود.

بر اساس گفته مسئولان در هر سال به‌طور متوسط در طول عمر اين پروژه حدود 260 ميليارد ريال صرفه‌جويي در هزينه‌هاي كلان ملي مي‌شود.

96 ميليارد ريال از اين صرفه‌جويي در بخش كاهش مصرف سوخت و 96 ميليارد ريال ديگر نيز در صرفه‌جويي زمان تردد در اين محور است كه حدود 5/1 ساعت در زمان تردد صرفه‌جويي مي‌شود.

حدود 43 ميليارد ريال نيز صرفه‌جويي در هزينه‌هاي استهلاك و تصادفات و 26 ميليارد ريال براي بيمه و مسائل جانبي صرفه‌جويي مي‌شود.

اين پروژه به لحاظ مسائل فني و اجرايي بزرگ‌ترين پروژه به صورت پل است كه در كشور اجرا شده است.

نماينده مجري طرح ميانگذر درياچه اروميه در استان گفت: اين پل هزار و 709 متر طول دارد كه هزار و 276 متر آن در داخل درياچه اروميه اجرا شده و حدود 385 متر در دو طرف پل‌هاي دسترسي و اتصال است.

علي ضميري با بيان اينكه در حال حاضر يك باند اين پل قابل بهره‌برداري است، افزود: باندهاي ديگر نيز به سرعت آماده مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: ويژگي‌هاي فني اين پل پي عميق و لجني آن است كه عمق شمع‌هاي آن بيش از 80 متر است و بيش از 35 كيلومتر شمع‌كوبي در درياچه انجام شده و 35 هزار تن فولاد و 50 هزار مترمكعب بتن در اين پروژه به‌كار رفته است.

ضميري تصريح كرد: دهانه وسط اين پل را يك دهانه قوسي به‌ طول 100متر، عرض 25 متر و ارتفاع 25 متر تشكيل مي‌دهد كه اين سازه هزار و 300 تن وزن دارد و در خشكي ساخته شده كه حمل و انتقال آن به اسكله به‌ صورت حمل دريايي و نصب آن يكي از ويژگي‌هاي اين سازه بوده و 12 دهانه 70 متري و 6 دهانه 50 متري دارد.

وي ادامه ‌داد: تا كنون براي اجراي اين پل در مدت پنج سال اخير حدود هزار ميليارد ريال اعتبار هزينه شده و براي تكميل آن نيز به 200 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

ضميري خاطرنشان كرد: با توجه به درآمدها و صرفه‌جويي‌هاي پيش‌بيني شده براي اين طرح، به ميزان 250 ميليارد ريال در هر سال، پيش‌بيني مي‌شود در مدت 5 سال آينده هزينه‌هاي انجام شده براي احداث پل را برگرداند.

نماينده مجري طرح پل ميانگذر درياچه اروميه در استان اضافه كرد: قسمت عمده اين سازه به عنوان بزرگ‌ترين سازه دريايي كشور توسط مهندسان ايراني طراحي و ساخته شده است.

ضميري گفت: با اتمام كار باند نخست اين طرح، كارهاي اجرايي باند دوم و باند مربوط به راه‌آهن با سرعت بيشتري ادامه يافته و پيش‌بيني مي‌شود اين طرح تا خرداد ماه سال آينده به ‌طور كامل به بهره‌برداري برسد.

وي اظهار داشت: يكي از ويژگي‌هاي اين پروژه به لحاظ نوآوري سيستم نصب عرشه است كه عرشه اين پل يك تير كامپوزيت بوده كه از فلز و فولاد و بتن تركيب شده است و تير فولادي آن در كناره‌هاي تكيه‌گاه روي خشكي به‌هم وصل و مونتاژ شده و بعد از آنجا توسط سيستم پوشين روي پل هل داده شده است.

مدير كل راه و ترابري آذربايجان‌غربي هم گفت: ويژگي‌هاي اقليمي طرح از جمله بستر لجني و ادامه نشست‌هاي خاكريز در دل درياچه سبب شده كه امكان استفاده از روش‌هاي معمولي در مورد ميانگذر درياچه اروميه ناممكن شود و به ناچار از شيوه‌هاي خاص اجرايي استفاده شده است.

شهرام آدم‌نژاد مزاياي اقتصادي و صرفه‌جويي در اقتصاد كلان كشور، بزرگي ابعاد و حجم طرح كه بيش از سه برابر بزرگ‌ترين پل اجرا شده دركشور است، پيچيدگي و چالش‌هاي پيش روي طراحان و مجريان به خاطر عدم وجود كارهاي مشابه در گذشته و نو بودن روش‌هاي به كار گرفته شده، دقت بالا در اجراي كار به عنوان طرحي با عمر 100 سال از جمله ويژگي‌هاي اين طرح است.

شهرام آدم‌نژاد همچنين با اشاره به ورودي و خروجي اين پل افزود: از طرف اروميه با توجه به اينكه جاده به شكل بزرگراه است، با مختصات محور تبريز طراحي متناسب شده است تا ايمني بيشتر درتردد ايجاد شود، ولي ازطرف شهرستان تبريز مسير مختصات بزرگراه را نداد، كه بايد به سرعت در اين راستا اقدامي از سوي مسئولان آذربايجان‌شرقي انجام شود.

احداث اين پل در توسعه گردشگري و مبادلات فرهنگي و تجاري ميان دو استان آذربايجان شرقي و غربي نقش بسزايي دارد.

انتهاي پيام//
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن