تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815490492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انديوور آماده ترك جاودانه ايستگاه فضايي مي.شود


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: شاتل فضايي انديوور براي هميشه آماده ترك ايستگاه بين.المللي فضا مي.شود.







به گزارش خبرگزاري فارس، شاتل فضايي انديوور به همراه 6 سرنشين خود امروز از ايستگاه فضايي جدا مي.شود و اين ايستگاه را براي هميشه ترك خواهد كرد و سفر خود را به زمين آغاز مي.كند.

اين شاتل كه هم اكنون آخرين مأموريت فضايي خود را انجام مي.دهد بعد از بازگشت به زمين بازنشسته مي.شود و به موزه فضايي آمريكا فرستاده خواهد شد.

فضانوردان انديوور در اين مأموريت 16 روزه، به مدت 10 روز و 23 ساعت و 45 دقيقه در ايستگاه بين.المللي فضا اقامت داشتند و برطبق برنامه.ريزي بايد در روز اول ژوئن در مركز فضايي كندي در فلوريدا فرود آيند.

به گزارش فارس، در ابتدا قرار بود روز جمعه 10 ارديبهشت شاتل فضايي انديوور به همراه 6 سرنشين خود سفر خود را به ايستگاه فضايي آغاز كند، اما در حالي كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا براي اين پرواز به فلوريدا آمده بود و همه چيز براي پرتاب مهيا بود، بروز نقص فني مانع پرتاب اين شاتل شد.

مقامات ناسا بعد از لغو پرتاب اعلام كردند كه اين شاتل روز دوشنبه 13 ارديبهشت مشكلش برطرف مي.شود و پرتاب خواهد شد، بار ديگر اين پرتاب را به تأخير انداختند و اعلام كردند كه تا قبل از 10 مي (20 ارديبهشت) امكان پرتاب وجود ندارد.

در بازديدي كه مقامات ناسا از مركز تعمير شاتل انديوور داشتند، اعلام كردند كه اين شاتل در 10 مي آماده نمي.شود و پرتاب آن تا قبل از روز دوشنبه 16 مي (26 ارديبهشت) انجام مي.شود و شاتل انديوور آخرين مأموريت خود را در اين روز آغاز كرد.

شاتل فضايي انديوور جوان.ترين شاتل بين شاتل.هاي ديسكاوري و آتلانتيس است. اين شاتل بعد از حادثه شاتل چلنجر در سال 1986 ساخته شد و نخستين مأموريت خود را در سال 1991 انجام داد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن