تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804752859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز تست ادواری خودروهای cng سوز از ماه آینده


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور، با معاینه فنی خودروهای CNG سوز از ماه آینده، سوخت گیری خودروهای فاقد برچسب سلامت مخزن نیز پس از گذشت 6 ماه ممنوع خواهد شد.

مجتبی شفیعی در حالی از معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز در ماه آینده خبر داد که بیش از یک سال و نیم از زمان واگذاری مسوولیت تست خودروهای CNG سوز درون شهری به وزارت کشور و خودروهای برون شهری به وزارت راه می گذرد، اما طولانی شدن پروسه هماهنگی مراکز مختلف برای تست خودروهای CNG سوز موجب شده تا معاینه فنی این خودروها با تاخیر بسیار صورت گیرد.
تاخیر صورت گرفته در شرایطی است که به گفته کارشناسان، با توجه به عمر کاری 20 ساله مخازن، تست خودروهای مذکور باید سالی یک بار و هر پنج سال یک بار نیز بدون خودرو و به صورت اجباری انجام شود.
دو گانه سوز کردن خودرو در کشور از سال 80 برای سواری ها و از سال 75 برای اتوبوس های ناوگان حمل و نقل درون شهری آغاز شد که با این شرایط در حال حاضر 10 سال از دوگانه سوز کردن خودروهای سواری و بیش از 15 سال از دوگانه سوز کردن اتوبوس های ناوگان درون شهری می گذرد، اما نبود متولی واحد برای معاینه فنی این خودروها موجب شده تا تست کامل خودروهای مذکور با تاخیر بسیار صورت گیرد، به طوری که هم اکنون برخی خودروهای CNG سوز در مرحله بحران قرار دارند که کارشناسان از این خودروها با نام بمب متحرک یاد می کنند.
همچنین بر اساس آمار اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تا پایان سال 89 تعداد خودروهای CNG سوز در کشور به یک میلیون و 705 هزار و 31 دستگاه سواری و وانت دوگانه سوز رسیده که 60 درصد این خودروها نیاز مبرم به بازرسی و تست مخازن دارند.
دو وزارتخانه برای تست CNG ها
به گفته عبدالله جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت، پیش از این معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز زیر نظر وزارت نفت صورت می گرفت، اما در سال 87 طی جلسه ای که با حضور وزارت کشور، راه، ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت و سازمان محیط زیست برگزار شد معاینه فنی خودروهای CNG سوز سبک و سنگین به دو وزارت خانه کشور و راه واگذار و مقرر شد تا از سال 88 این دو وزارتخانه تجهیز مراکز معاینه فنی را در دستور کار خود قرار دهند.
به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت، بر اساس تصمیم مذکور ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت نیز بر روند چگونگی تست خودروهای CNG سوز و برطرف کردن مشکلات معاینه فنی این خودروها نظارت خواهد کرد.
واگذاری تست خودروهای دوگانه سوز بین شهری به وزارت راه در شرایطی است که به گفته شهریار افندی زاده معاون وزیر راه، اکثر خودروهای سنگین در حال تردد در جاده های کشور گازوئیل سوز هستند و تعداد خودروهای CNG سوز تنها به تاکسی ها و وانت های بین شهری محدود می شود که تعداد این خودروها نیز قابل توجه نیست.
به گفته افندی زاده، با توجه به تعداد اندک این خودروها مشکلی برای معاینه فنی CNG سوزها بین شهری وجود ندارد و تست این خودروها بدون مشکل انجام خواهد شد.
جلالی همچنین در پاسخ به این پرسش که پیش از واگذاری معاینه فنی به این دو وزارتخانه متولی تست، چه سازمان یا وزارتخانه ای بوده است، اظهار کرد: پیش از این فقط تست چشمی خودروهای دوگانه سوز توسط کارگاه های دوگانه سوز کردن خودروها زیر نظر وزارت نفت صورت می گرفت، اما در روش جدید مراکز معاینه فنی مسوولیت تست را برعهده خواهند داشت و علاوه بر تست چشمی تست مخازن برای مخازنی برگشتی نیز صورت خواهد گرفت.
معاینه فنی خودروهای CNG سوز تنها به صورت چشمی در شرایطی است که در حال حاضر برخی از خودروها در مرحله تست ادواری قرار دارند اما هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت در پاسخ به این پرسش که تست ادواری خودروهای CNG سوز از چه زمانی آغاز خواهد شد نیز عنوان کرد: تست ادواری خودروهای CNG سوز باید هر سه تا پنج سال صورت گیرد اما هنوز اقدام اساسی در این خصوص صورت نگرفته، به طوری که در حال حاضر تنها مخازنی که از مرحله تست چشمی برگشت داده می شوند برای تست دوره ای به مراکز تست ادواری ارسال می شوند که در این مراکز مخزن از خودرو جدا و پس از آن مخازن مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرند.
به گفته جلالی، براساس مصوبه ابلاغی به دو وزارتخانه راه و کشور در نیمه اول سال جاری باید کار تجهیز مراکز معاینه فنی برای تست ادواری به اتمام رسد تا از نیمه دوم سال شرایط تست برای خودروهایی که در دوره تست ادواری قرار دارند نیز فراهم شود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور نیز در این خصوص می گوید: در مجموع دو نوع تست چشمی و ادواری روی خودروهای CNG سوز صورت می گیرد که هم اکنون مخازن به صورت چشمی و در برخی مواقع نیز با تجهیزات مراکز معاینه فنی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
به گفته شفیعی، انجام تست کلی نیازمند سرمایه گذاری است که برای تامین تجهیزات در حال حاضر اعتباراتی در نظر گرفته شده است، علاوه بر اعتبار شرکت هایی نیز معرفی شده اند که از توان تجهیز مراکز برخوردار هستند.
علاوه بر آزمون های مذکور به گفته جواد جلینی کارشناس CNG شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، هر مخزن نیاز به 30 تست مختلف دارد که مهمترین آنها هیدرواستاتیک، التراسونیک، Burst (ترکیدن)، سختی سنجی و نشتی است که بعضی تست ها نیز نیازمند شرایط خاص است که بوجود آوردن آن برای تست های متعدد مانند تست نفوذ گلوله و آزمودن ترکیدن تحت فشار نیاز به زیرساخت ها و سرمایه گذاری دارد.
برچسب معاینه فنی لازمه سوخت گیری
مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور در پاسخ به این پرسش که تا کنون چه اقداماتی برای تست خودروهای CNG سوز صورت گرفته است گفت: پس از ابلاغ مصوبه به وزارت کشور جلساتی با مراکز معاینه فنی، موسسه استاندارد، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و کارگاه های دوگانه سوز کردن خودروها برگزار شد که در این جلسه موسسه استاندارد متولی آموزش مراکز معاینه فنی شد.
به گفته شفیعی، در حال حاضر لیست مراکز معاینه فنی به موسسه استاندارد ارائه شده که پس از برگزاری دوره های آموزشی و اخذ صلاحیت معاینه فنی از سوی موسسه استاندارد کار تست خودروهای CNG سوز آغاز خواهد شد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور در خصوص زمان آغاز تست خودروهای CNG سوز نیز اظهار داشت: آموزش مراکز معاینه فنی طی یک ماه آینده آغاز خواهد شد و پس از اتمام دوره یک ماه آموزشی تست مخازن خودروهای CNG سوز آغاز خواهد شد.
شفیعی در ادامه با تاکید بر اینکه پس از اتمام دوره معاینه فنی خودروهای CNG سوز سوخت گیری این خودروها بدون برچسب سوخت نیز ممنوع خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه تعداد خودروهای CNG سوز تست نشده بسیار زیاد است، تست این خودروها به مرور و در دوره ای شش ماهه به اتمام خواهد رسید و پس از آن طرح ممنوعیت سوخت گیری خودروهای تست نشده آغاز خواهد شد به طوری که پس از اتمام این دوره سوخت گیری تنها با برچسب سلامت مخزن مجاز خواهد بود.
وی همچنین در خصوص برنامه وزارت کشور برای تست اتوبوس های ناوگان اتوبوس رانی کشور نیز گفت: اتوبوس های CNG سوز تنها در دو شهر تهران و مشهد تردد می کنند که کار تست این خودروها سال گذشته از طریق مراکز معاینه فنی به اتمام رسید.
به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور، پس از تست اتوبوس های CN سوز اتوبوس ها در سه گروه یک، دو و سه قرار گرفتند. گروه یک به اتوبوس های فاقد مشکل اطلاق می شود که برچسب معاینه فنی این خودروها صادر شده است، اما گروه دو به مخازنی اطلاق می شود که ایراد داشته اند که تعمیر مخازن این اتوبوس ها در حال انجام است.
شفیعی در خصوص اتوبوس هایی که در گروه سه قرار گرفته اند نیز گفت: در خصوص گروه سه مخازن این اتوبوس ها باید تعویض شود و از آنجا که دوره گارانتی مخازن اتوبوس ها 10 ساله است و هنوز دوره گارانتی آنها به اتمام نرسیده باید مخازن این اتوبوس ها از طریق شرکت های تامین کننده مخزن تعویض شود.
وی در پاسخ به این پرسش که مسوول تعویض مخازن سواری های معیوب چه سازمانی است گفت: در خصوص سواری ها و در صورتی که دوره گارانتی آنها به پایان نرسیده باشد تعویض به عهده شرکت خودروساز است.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1540]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن