تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821227742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه حافظه خود را تقويت كنيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: چگونه حافظه خود را تقويت كنيم؟
راه هاي مختلفي براي تقويت حافظه وجود دارد. روش هاي زير مي تواند شما را در تقويت حافظه كمك كند.

احساساتي باش:اگر احساسات را به شكلي با موضوع تركيب كنيد هيچ گاه آن را فراموش نخواهيد كرد.مثلا به راحتي مي توانيم داستان ها را به خاطر بسپاريم ولي يك شماره تلفن را نمي توانيم به خاطر بسپاريم.

منطقي بودن و سازمان دادن به حافظه: اغلب مردم خود را به خاطر داشتن حافظه ضعيف و خطاكار سرزنش مي كنند در حالي كه مشكل جاي ديگري است،يعني نبود سازمان دهي رواني.در صورتي كه قبول كنيم ما به همان اندازه براي به هم ريختگي رواني خود مسئول هستيم كه براي به هم ريختگي فيزيكي، كه اطراف ما را احاطه كرده،آن وقت مي توانيم قدم بعدي را برداريم.

براي درست به خاطر آوردن به خود جايزه بدهيد: تصميم بگيريد تا از به ياد آوردن آن ها لذت برده و خشنود شويد.از تمام حواس خود استفاده كنيد:قبل از ترك محل كار خود وقتي كه ماشين كپي را در محل كار خاموش كرديد،مي توانيد تعداد زيادي از حواس گوناگون خود را به كمك بگيريد و بدين وسيله هر موضوعي را به حافظه درازمدت خود انتقال دهيد. براي مثال موادي كه به داخل ماشين كپي مي ريزيد بو كنيد و در همان حال فكر كنيد كه با يك دست، كت خود را آويزان كرده و با دست ديگر گوش خود را گرفته تا صداي ماشين را كه مي گويد:مرا خاموش كن، مرا خاموش كن بشنويد.اين مرحله باعث مي شود تا مسائل مربوط به خاموش يا روشن كردن ماشين كپي به حافظه درازمدت شما انتقال پيدا كند.

رژيم غذايي حافظه
خوراكي هاي مفيد براي حافظه:معجون حافظه كه براي ذهن مفيد مي باشد شامل:عسل،كنجد، زعفران، به مقدار يك ليوان عسل،نصف ليوان كنجد به همراه كمي زعفران حل شده در آب مي باشد. مي توان آن را روزانه بعد از صبحانه به مقدار يك قاشق خورد.

مواد مفيد ديگري كه براي تقويت حافظه استفاده مي شود مانند: خوراك مغز، تخم مرغ (مخصوصا زرده آن)،لبنيات، كندر (به اندازه نخود يا عدس) مخصوصا براي مادران حامله (هفته اي ١ يا ٢ بار)، مغزها،پنير به همراه مغزگردو كه باعث تامين فسفر مغز مي شود،همچنين خوراك هاي دريايي، آب ميوه در بين دو وعده غذايي كه بتواند ويتامين هاي آن جذب شود.

خوراكي هاي مضر براي حافظه:اين مواد را بايد كمتر مصرف كنيم.داروهاي محرك،مسكن، خواب آور. داروهايي كه براي فرونشاندن و آرام كردن سيستم عصبي به كار مي روند مانند داروهاي خواب آور،آرام بخش ها،آرام بخش عضلات و داروهاي مخصوص اضطراب و نگراني مي توانند باعث فراموشي شوند.

قرص هاي مخصوص ورم مفاصل، چاي پررنگ به مقدار زياد، قهوه به مقدار زياد،سركه هاي بازاري، دخانيات و مشروبات الكلي،گوشت هاي خيلي چرب،مواد قندي فراوان،ميوه هاي ترش،ترشك، بادمجان و نوشابه هاي اسيدي نيز براي حافظه ضرر دارد.

الهه كشاورز- دانشجوي كارشناسي ارشد

دبيرستان امام رضا(ع) واحد ٧
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن