تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806882829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همكاري ايران و تركيه عليه قاچاق مواد مخدر وارد فاز جديدي شد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: تهران- رييس جمهور قانون موافقتنامه همكاري در زمينه مبارزه عليه قاچاق مواد مخدر، جرايم سازمان يافته و تروريسم بين ايران و تركيه را ابلاغ كرد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دولت، رئيس جمهور قانون موافقتنامه همكاري بين ايران و تركيه در زمينه مبارزه عليه قاچاق مواد مخدر، جرايم سازمان يافته و تروريسم كه در مجلس شوراي اسلامي تصويب و به تائيد شوراي نگهبان رسيده را براي بر اساس ماده واحده اين قانون، موافقتنامه همكاري بين ايران و تركيه در زمينه مبارزه عليه قاچاق مواد مخدر، جرايم سازمان يافته و تروريسم تصويب و اجازه مبادله اسناد آن داده مي.شود.
طرفهاي متعاهد در مواردي چون مقابله هر يك از طرفها با سازماندهي، تدارك، آماده.سازي، تبليغات و هرگونه فعاليت ديگر سازمانهاي تروريستي، افراد مجرم و گروههاي مختلف در كشور خود كه امنيت ملي و حق حاكميت طرف ديگر را تهديد مي كند، پيشگيري و مبارزه با جرايم سازمان يافته فراملي، تروريسم ، مبارزه با قاچاق و توليد غيرقانوني اسلحه گرم، مهمات، مواد منفجره، مواد هسته.اي، راديواكتيو، بيولوژيك و شيميايي و سلاحهاي كشتار جمعي با هم همكاري خواهند كرد.
بر اين اساس، پيشگيري از اعتياد در چهارچوب مصوبات، اصول و مقررات كنوانسيونهاي بين.المللي مربوط، ايجاد هماهنگي هاي لازم جهت ريشه.كن كردن توليد و منابع تهيه مواد مخدر و داروهاي روانگردان، پيشگيري و مبارزه با جعل اوراق رسمي، مهر، مدارك مسافرتي، پول، كارتهاي اعتباري و ديگر اوراق بهادار، مبارزه با جرايم رايانه.اي و مخابراتي بر اساس قوانين و مقررات داخلي طرفها و مبارزه با قاچاق انسان به ويژه سوء استفاده از زنان و كودكان از ديگر مواردي است كه دو كشور با هم همكاري مي كنند.
بر اين اساس، طرفهاي متعاهد در راستاي مبارزه با اعمال تروريستي با يكديگر حداكثر همكاري را خواهند كرد. مطابق اهداف اين موافقتنامه، فعاليتهاي تروريستي، اقداماتي است كه جهت اعمال زور و تحت فشار قراردادن دولت يا سازمانهاي دولتي با استفاده يا تهديد به استفاده از خشونت به منظور ارعاب جامعه يا كسب امتياز سياسي و يا اقتصادي، صورت مي.گيرد و طبق قوانين ملي هر دو دولت، اسناد بين.المللي منعقده توسط طرفهاي متعاهد، جرم محسوب مي شود.
بر اين اساس ، طرفهاي متعاهد گروههاي تروريستي ذكر شده در يادداشتهاي دهمين و دوازدهمين اجلاس كميسيون عالي امنيتي و انجمنها و سازمانهاي مرتبط و يا حامي آنها كه در چهارچوب موضوع مبارزه با تروريسم قيد گرديده را حتي در صورت تغيير نام يا ماهيت فعاليت آنان از هر نظر به عنوان گروه و سازمان تروريستي خواهند شناخت و در قلمرو خود با آنها مقابله و مبارزه خواهند نمود. فهرست سازمانهاي تروريستي براساس نياز در جريان اجلاس كميسيون عالي امنيتي روزآمد خواهد شد.
بر اساس اين موافقتنامه، هر يك از طرفها حق امتناع از اجراي تمامي يا بخشي از درخواست طرف ديگر را در موارد زير براي خود محفوظ مي.دارد:
الف ـ در صورت تعارض درخواست با قوانين داخلي طرف درخواست.شونده.
ب ـ در صورتي كه درخواست، اخلال در تحقيقات قضائي يا روند محاكمه ايجاد كند يا مغاير با احكام صادره از سوي دادگاههاي طرف درخواست شونده باشد.
بر اين اساس ، طرف درخواست شونده بايد دلايل امتناع از اجراي درخواست را از طريق مجاري ديپلماتيك يا مجاري ارتباطي موضوع ماده (9) اين موافقتنامه به طرف درخواست.كننده اعلام كند.
بر اين اساس ، طرفها موافقت كردند كارگروهي به رياست معاون امنيتي انتظامي وزير كشور جمهوري اسلامي ايران و قائم.مقام وزير كشور جمهوري تركيه و متشكل از تعداد مساوي از نمايندگان طرفها تشكيل شود و سالي يك بار يا در صورت لزوم در دوره.هاي زماني كه از طريق مشورت مشخص مي.شود يا به درخواست يكي از طرفها به طور متناوب در دو كشور تشكيل جلسه دهد.
بر اين اساس ، طرفها هرگونه اختلاف ناشي از تفسير يا اجراي اين موافقتنامه را در وهله نخست از طريق مذاكره و مشاوره در جلسات كارگروه مشترك موضوع ماده (8) اين موافقتنامه و سپس از طريق مجاري دپلماتيك حل و فصل خواهند كرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن