تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817768928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمنه: قصاص می خواهم و بس


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: خواستگار اسیدپاش كه قرار بود با حكم قضایی روز گذشته در بیمارستان دادگستری تهران از ناحیه هر دو چشم نابینا شود، به دلایلی نامعلوم تا اطلاع ثانوی از اجرای حكم در امان ماند.
به گزارش «جام جم»، پس از تایید حكم قصاص ۲ چشم جوان اسیدپاشی به نام مجید از سوی دیوان عالی كشور و اعلام این خبر كه قرار است حكم صادره در بیمارستان دادگستری تهران به اجرا درآید، صبح دیروز جمع زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی با تجمع در مقابل بیمارستان دادگستری به انتظار اجرای این حكم بودند.
آمنه دختری كه قربانی اسیدپاشی شده است، نزدیك ظهر در این محل حضور پیدا كرد كه در حلقه خبرنگاران قرار گرفت و عنوان كرد «تنها قصاص می خواهم و بس».
پس از انتقال آمنه به داخل بیمارستان، در حالی كه همه انتظار می كشیدند تا متهم ـ مجید ـ از زندان به محل اجرای حكم منتقل شود، هیچ خبری از خودروی زندان نبود.
با گذشت دقایقی از حضور آمنه در بیمارستان دادگستری، به یكباره اعلام شد حكم صادره بنا به دلایلی اجرا نخواهد شد.
در پی این موضوع آمنه و مادرش كه به شدت شوكه شده بودند خواهان توضیح درباره علت تعویق حكم شدند كه یك تماس تلفنی میان او و قاضی اجرای احكام دادسرای جنایی تهران مشخص كرد آمنه باید برای دانستن علت تعویق حكم در دادسرا حضور پیدا كند.
مادر آمنه در حالی كه به شدت نسبت به تعویق حكم اعتراض داشت با نشان دادن حكم قضایی مبنی بر قصاص مجید بیان كرد، پیگیر اجرای حكم خواهد بود و سعی خواهد كرد به هر نحو ممكن مسوولان را مجاب كند تا حكم صادره اجرا شود.
هنوز از نتیجه مذاكره آمنه با مسوولان دادسرای جنایی در ارتباط با توقف حكم گزارشی منتشر نشده است.
آمنه بهرامی، دختری است كه در ۱۲ آبان سال ۸۳ هنگام خروج از محل كارش در حوالی سیدخندان از سوی جوان خواستگاری كه پیش از این، هم دانشگاهی او بود با اسید مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه دو چشم بینایی اش را از دست داد و تاكنون ۱۹ عمل جراحی در ایران و اسپانیا انجام داده است . او اصرار دارد حكم قصاص كه به تایید دیوان عالی كشور رسیده است، باید اجرا شود.
آمنه تاكید كرده است: این حكم را برای خود نمی خواهم بلكه هدفم این است تا با اجرای عدالت دیگر مجرمان به خود جرأت اسیدپاشی و نابود كردن زندگی دیگران را ندهند.


در حاشیه
حضور آمنه در محل اجرای حكم با حاشیه هایی همراه بود كه در پی می آید.
* ساعت ۱۱ دیروز یك هیوندای زرشكی مقابل بیمارستان دادگستری تهران توقف كرد و دقایقی بعد آمنه همراه مادرش و چند عضو دیگر خانواده از این خودرو پیاده شدند.
* آمنه وقتی به در بیمارستان نزدیك شد، خبرنگاران و عكاسان داخلی و چند عكاس و خبرنگار شبكه های تلویزیونی خارجی بسرعت او را در میان گرفته و شروع به پرسش كردند. رهگذران با دیدن آمنه به سمتش می آمدند و سعی می كردند او را دلداری دهند.
* وقتی خبرنگاران و عكاسان قصد تهیه گزارش و گفت وگو با آمنه را داشتند، ماموران حراست بیمارستان مانع آنها شده و كارت های شناسایی ده ها خبرنگار و عكاس را از آنها گرفتند.
* آمنه با دستور ماموران حراست بلافاصله به بخش نمازخانه بیمارستان منتقل شد.
* پرستاران و افرادی كه برای ملاقات بیماران خود به بیمارستان دادگستری آمده بودند، با دیدن آمنه تحت تاثیر قرار می گرفتند و برخی بر اجرای حكم اصرار داشتند.
* مردمی كه مقابل بیمارستان تجمع كرده بودند، از مسوولان قضایی می خواستند هرچه سریع تر حكم را اجرا كنند تا درس عبرتی برای مجرمان شود.
* ۲۰ دقیقه بعد از حضور آمنه در بیمارستان، ماموران حراست، مردم و خبرنگاران را متفرق و اعلام كردند حكم اجرا نمی شود و خواستند همه محل را ترك كنند.
* ساعت ۴۳/۱۱ آمنه همراه اعضای خانواده و تنی چند از اقوامش در حالی كه بشدت ناراحت و نگران بود، از بیمارستان خارج شد.در همین موقع خبرنگاران و عكاسان راهش را سد كرده و با او به گفت وگو پرداختند.آمنه فقط می گفت قصاص می خواهم و بس. اسیدپاش را كور كنید.
* مادر آمنه كه شكسته تر از قبل شده بود، رو به خبرنگاران با نشان دادن حكم قضایی گفت: این حكم باید هر چه زودتر اجرا شود تا آرامش به جامعه بازگردد.
* گفته می شود حكم قضایی به دلایلی نامعلوم متوقف شده است، ولی اجرا خواهد شد.
* ساعت ۱۲ آمنه همراه خانواده اش سوار خودروی زرشكی رنگ شد و به سمت واحد اجرای احكام دادسرای جنایی تهران رفت تا علت توقف حكم را جویا شود






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن