تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806721790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم تقدير از چهل سال تلاش پايدار ابراهيم حقيقي عنوان شد؛ احصايي: ابراهيم حقيقي يادگار مرتضي مميز است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در مراسم تقدير از چهل سال تلاش پايدار ابراهيم حقيقي عنوان شد؛ احصايي: ابراهيم حقيقي يادگار مرتضي مميز است
خبرگزاري فارس: محمد احصايي،امرالله فرهادي،مصطفي اسدالهي و بهرام كلهرنيا در مراسم تقدير از 40 سال تلاش پايدار ابراهيم حقيقي از اين هنرمند سخن گفتند.


به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، مراسم تقدير از 40 سال تلاش پايدار ابراهيم حقيقي طراح گرافيك و رييس انجمن طراحان گرافيك، شب گذشته با حضور محمد احصايي،مصطفي اسدالهي،امرالله فرهادي،بهرام كلهرنيا و جمعي از شاگردان اين هنرمند در مركز هنرپژوهي نقش جهان وابسته به فرهنگستان هنر برگزار شد.

**محمد احصايي: ابراهيم حقيقي يادگار مرتضي مميز است
محمد احصايي هنرمند پيشكسوت گرافيك و خوشنويسي ايران در اين مراسم گفت: حرف زدن درباره ابراهيم حقيقي با توجه به آثار گرانقدرش بسيار ساده است اما بيان ارزش‌هاي والاي فرهنگي و هنري آن كاري دشوار است.
احصايي به آشنايي 35 ساله‌اش با حقيقي اشاره كرد وگفت: او حدود 40 سال مداوم در كارش تأثيرگذار بوده است و دراين آشنايي 35 ساله شاهد آثار متنوع و فرهنگسازي‌هايش بوده‌ام.
وي به شخصيت و رفتار هنرمند اشاره كرد و آن را ارزشمندتر از كار هنري دانست و گفت: شخصيت و رفتار هر هنرمند براي من بيش از كار هنري‌اش ارزشمند و احترام‌انگيز است و شخصيت انساني و مسئوليت‌پذير ابراهيم حقيقي نسبت به كارش و انجمن از او هنرمندي فرهيخته ساخته است.
احصايي، ابراهيم حقيقي را يادگار مرتضي مميز پير گرافيك ايران دانست و گفت: وجود حقيقي، اميدبخش،محرك و سرمشق همه ماست.
وي در ادامه به آثار او اشاره كرد و گفت: آثار خط نگاره او تعالي بخش روح و باعث حظ روحي است. اين آثار نيازمند شناسايي امضاء نيست.
احصايي همچنين عملكرد اجتماعي را از ديگر مشخصه‌هاي آثار ابراهيم حقيقي عنوان كرد و اضافه كرد: حقيقي در بخش نشانه‌ها بيش از اندازه خودش كار كرده است و اين نشان‌دهنده ذهن فعال و نوآور اوست. او آنقدر در اين زمينه كار كرده كه خودش هم تبديل به نشانه‌ و خلاصه‌اي از همه خلاقيت‌ها شده است.

**امرالله فرهادي:حقيقي هنرمند مؤلف و اثرگذار است
فرهادي در اين مراسم به آغاز آشنايي‌اش با ابراهيم حقيقي در سال‌هاي پيش از انقلاب اشاره كرد و گفت: اولين آثار تاريخ خورده و ماندگار ابراهيم حقيقي به سال‌هاي 1348 مربوط مي‌شود،پوستر،جلد كتاب،فيلم كوتاه،طراحي صحنه تئاتر و سينما،بيش از 250 نشانه،برگزاري چندين نمايشگاه انفرادي و گروهي،سال‌ها تدريس،مقالات،نقد،سخنراني و ... كارنامه پربار و باشكوه او را مي‌سازد و اين ها براي كسي كه در آستانه 60 سالگي قرار دارد كم نيست.
فرهادي از ابراهيم حقيقي به عنوان هنرمندي اثرگذار و مؤلف ياد كرد و گفت: زبان تصويري حقيقي، شيوا،گويا و روان است،پيچيده سخن نمي‌گويد و كار نمي‌كند و درعين حال سخت‌گير و عميق است. در آيين او خطا جايز نيست بايد خوب بفهمي،خوب درك كني،خوب بداني،خوب كار كني و خوب باشي.
امرالله فرهادي جستجوگري را از ديگر مشخصات ابراهيم حقيقي عنوان كرد و گفت:حقيقي به همان اندازه كه مي‌خواند كار مي‌كند و تا امروز كمتر كسي را به پركاري او نمي‌شناسم.
اين هنرمند در ادامه به صحبت‌هاي مرحوم مرتضي مميز اشاره كرد و گفت: مرتضي مميز نيز تا چندي پيش از مرگش،ابراهيم حقيقي را شايسته‌ترين فرد براي رياست انجمن طراحان گرافيك مي‌دانست.
وي افزود: او نزديك به دو سال است كه رياست انجمن را بر عهده دارد اما از همان يازده سال پيش كه اولين تشكل پويا با عنوان انجمن طراحان گرافيك ايران به ثبت رسيد،فعال‌ترين و پررنگ‌ترين حضور را درانجمن داشت و همپاي مرتضي مميز كار مي‌كرد و هميشه دلش براي گرافيك ايران مي‌تپيد.

**مصطفي اسدالهي: ابراهيم حقيقي تكرار نخواهد شد
مصطفي اسدالهي هم به دوران آغاز آشنايي‌اش با ابراهيم حقيقي در سال‌هاي 1350 در دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران اشاره كرد و او را نزديك‌ترين دوست 38 سال اخير خود خواند.
اسدالهي نيز روحيه جستجوگري را از مشخصه‌هاي روحي و كاري حقيقي عنوان كرد و گفت: حقيقي هميشه به دنبال لحظات بصري ناب بود و در اين جستجوها، مخاطبش را نيز خوب شناسايي مي‌كرد و ارتباط درستي با مخاطب برقرار مي‌كرد.
وي احترام به شعور مخاطب را از ديگر مشخصات آثار حقيقي ذكر كرد و گفت: مرتضي مميز در اين خصوصيت پيشرو همه ما بود و بچه‌هاي دهه 50 نيز هر كدام اين موضوع را دنبال مي‌كردند.
اسدالهي گرافيك ابراهيم حقيقي را گرافيك واقعي و حقيقي عنوان كرد و گفت:آثار اين هنرمند ابعاد بسياري براي مطالعه دارد.
اسدالهي با تأكيد بر اين كه ابراهيم حقيقي تكرار نخواهد شد افزود: استثناها هيچ گاه تبديل به قاعده نمي‌شوند و يكي از اين استثناها ابراهيم حقيقي است.

**بهرام كلهرنيا: حقيقي، نشاني بر روزگار ماست
بهرام كلهرنيا نيز حقيقي را يك معلم كامل دانست و گفت: حقيقي رشته معماري را كه در دانشگاه خوانده بود، انتخاب نكرد چون مي‌خواست زبان بصري جامعه را دگرگون كند.
وي افزود: حقيقي نشاني است بر روزگار ما و بخش بزرگي از ارزش‌هاي ما به دست او و ديگر بزرگان ساخته شده است.
در خاتمه اين مراسم محمود جوادي‌پور هنرمند پيشكسوت نقاشي ايران، لوح تقدير و هديه فرهنگستان هنر و مدير مجموعه نقش جهان را به ابراهيم حقيقي اهدا كرد.
كتاب نفيسي از سوي رحيم پشنگ از دوستان ابراهيم حقيقي نيز به او هديه شد و دامون خانجانزاده نيز يك تابلوي نقاشي به او تقديم كرد.
انتهاي پيام/ا
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن