تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820533157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل بيمه دانا در گفتگو با ايلنا:39 درصد سهام بيمه دانا بابت رد ديون واگذار شددر راستاي واگذاري ها 80 درصد مطالبات معوق بيمه دانا وصول شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديرعامل بيمه دانا در گفتگو با ايلنا:39 درصد سهام بيمه دانا بابت رد ديون واگذار شددر راستاي واگذاري ها 80 درصد مطالبات معوق بيمه دانا وصول شد


تهران- خبرگزاري كار ايران
تحريم‌‏ها هيچ تأثير منفي بر صنعت بيمه نگذاشته و تنها فضاي پوشش‌هاي اتكايي سخت و محدود شده است اما با اين وجود پوشش‌‏هاي لازم براي بيمه اتكايي هم خريداري شد.

هادي اويار حسين، مديرعامل بيمه دانا در گفت‌‏وگويي با خبرنگار ايلنا به تشريح آخرين اقدامات در خصوص واگذاري‌ها، طرح تحول صنعت بيمه، آثار تحريم و... پرداخت و ضرورت‌هاي اجتناب‌‏ناپذير در راهبرد منطقي صنعت بيمه را مورد بحث قرار داد.
وصول 80 درصد مطالبات معوق
مديرعامل بيمه دانا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص رشد بيمه دانا، به وصول مطالبات معوق اين شركت اشاره كرد و گفت: شركت بيمه دانا به استناد گزارشي كه به مجمع عمومي هم ارسال كرده است، براي سال مالي منتهي به 29/ 12/ 86 قريب به 80 درصد حق بيمه، بيمه‌نامه‌هاي صادره را وصول كرده است و اين 80 درصد وصول مطالبات با توجه به اينكه بخشي از بيمه‌نامه‌ها اقساطي است و متعاقباً وصول آن به سال بعد منتقل مي‌‏شود، يك رقم بسيار خوبي است.
وي از تهيه و ابلاغ آئين‌نامه‌اي براي وصول حق‌بيمه به شعب و نمايندگي‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه اين آيين‌نامه آنقدر محكم و فني تهيه شده كه به عنوان يك الگو توسط معاونت بيمه و بانك وزارت اقتصاد به عنوان الگويي براي دريافت و وصول حق‌بيمه به شركت‌هاي بيمه توصيه شد.
اويارحسين با اشاره به بيمه‌هاي خرد و مبحث ريسك پروفايل گفت: جدول ريسك‌ پروفايل نشان مي‌دهد كه شركت‌هاي ‌بيمه در پذيرش ريسك‌ها از نظر ميزان سرمايه در چه گروه‌‏هايي قرار دارند.
وي افزود: در ريسك پروفايل، بيمه‌نامه‌هاي كوچك و بزرگ وجود دارد. از آنجا كه جذب بيمه‌نامه‌هاي بزرگ منجر به رشد پرتفوي مي‌شود، براي شركت بيمه از اهميت بسياري برخوردارند و اگر اين پرتفوي جابه‌جا شود، ممكن است ضربه زيادي به شركت وارد شود.
مديرعامل بيمه‌دانا خاطر نشان كرد: در سال 85 وقتي پرتفوي آموزش و پرورش از بيمه‌دانا جدا شد، چيزي حدود 40 ميليارد تومان حق‌بيمه شركت كاهش پيدا كرد، لذا اگرچه جذب اين بيمه‌نامه‌ها خيلي خوب است ولي وقتي از دست بروند، به شركت آسيب مي‌زنند.
وي با بيان اينكه بايد يك تركيبي از بيمه‌نامه‌هاي خرد و بزرگ را توأمان با هم داشت، گفت: لازم است در جهت كنترل ريسك، بيمه‌نامه‌هاي خرد را بيشتر جذب كرد تا آسيب‌پذيري شركت كاهش يابد.
افزايش سهم در بازار
اويارحسين از افزايش سهم بيمه‌دانا در بازار بيمه كشور خبر داد و گفت: بيمه‌ دانا بالاترين رشد را نسبت به سال قبل در ميان شركت‌هاي بيمه دولتي داشته است و در نتيجه در صنعت بيمه هم با رشد مواجه بوده و توانسته است سهم خود را از بازار بيشتر كند و به 8.2 درصد افزايش دهد.
اويار حسين به افزايش خسارت پرداختي بيمه‌ دانا در سال گذشته اشاره كرد و افزود: سال 86 پرداخت خسارت بيمه ‌دانا افزايش پيدا كرد، به دليل اينكه خسارت معوق سنوات قبل را پرداخت كرديم اما در سال87 كاهش پرداخت خسارت داريم چراكه مديريت ريسك را بيشتر اعمال كرديم و 4 گام در مديريت ريسك را بر اساس اصول علمي و آموزشي پيگيري و انجام داده‌ايم كه شامل شناسايي، ارزيابي و طبقه‌بندي و كنترل ريسك است.
وي خاطر نشان كرد: تلاش كرديم تا پرتفوي شركت را به سمت پرتفوي‌‏هاي سودده ببريم و سهم‌مان را در بازار رشته‌هاي سودده همچون آتش‌سوزي‌، باربري، مسؤوليت و مهندسي افزايش دهيم.
مديرعامل بيمه‌ دانا با بيان اينكه بيشترين سهم بيمه‌‏اي بيمه ‌دانا در بخش خودرو است، گفت: به رغم كنترل‌هاي صورت گرفته باز هم خودرو سهم زيادي را در بازار دارد، چرا كه بيمه شخص ثالث بيشترين سهم را در بخش بيمه اتومبيل به خود اختصاص داده است.
وي افزود: سهم بيمه شخص ثالث در بازار بيمه كشور 44 درصد است كه بالاترين سهم است و ما هم متأثر هستيم اما تلاش كرديم كه اين را مهار كنيم.
اويار حسين تصريح كرد: افزايش سهم بيمه دانا در بيمه درمان گروهي از جمله تلاش‌‏هايي است كه بيمه ‌دانا در جهت رشد خود انجام داده است و در حال حاضر نيز بزرگترين شركت بيمه دولتي را در اين بخش پشت سر گذاشتيم و 62 ميليارد ريال پرتفوي داشتيم كه بالاترين سهم بيمه درمان در كل كشور است.
وي گفت: قراردادهايي با شركت‌هاي بيمه سازمان‌ها و نهادها وارگان‌‏هاي مختلف داشتيم و براي اولين بار اين سهم را افزايش داديم.
39 درصد واگذاري بابت رد ديون
مديرعامل بيمه ‌دانا با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در تبيين اصل 44 و ابلاغ سياست‌هاي كلي آن گفت: ما جزء سه شركت بيمه دولتي مشمول واگذاري هستيم كه اقدامات و تهيه مدارك براي واگذاري در بورس در حال انجام است.
وي افزود: با توجه به وضعيت بسيار خوبي كه شركت ما داشته و استقبالي كه شده، 39 درصد سهام بيمه دانا به 4 سازمان تعيين شده از سوي دولت بابت رد ديون واگذار شده است.
اويار حسين اظهار داشت: 23.13 درصد سهام به سازمان تامين اجتماعي، 6.87 درصد به صندوق بازنشستگي كشوري، 7 درصد به سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح و 2 درصد هم به صندوق ذخيره فرهنگيان واگذار شد.
وي افزود: پنج درصد سهام طبق مصوبه هيات وزيران به كاركنان و مديران بيمه دانا واگذار خواهد شد، 5 درصد سهام نيز بابت كشف قيمت بايد در بورس عرضه شود. در اين راستا ما اولين شركت بيمه در بين سه شركت بيمه مشمول واگذاري هستيم كه صورتجلسه واگذاري را با مديريت پذيرش سازمان بورس امضا كرديم.
وي از تهيه اميدنامه و طرح تجاري شركت خبر داد و گفت: براي شركت برنامه‌هايي داريم اميدواري هايي لازم است و اعلام برنامه‌‏هايي كه شركت ظرف سه سال آينده به چه فضايي قرار است برسد؛ ما مي‌‏خواهيم با تهيه اميدنامه و طرح تجاري در واقع به خريداران سهام‌‏مان اميدواري بدهيم.
وي افزود: تلاشمان بر اين است كه به 90 درصد اهداف در نظر گرفته شده دست يابيم، در سال86 نيز بر اساس اهدافي كه داشتيم 96 درصد برنامه‌هايمان را محقق كرديم.
وي در خصوص اينكه چه تضميني براي تحقق اميدواري‌هاي اعلام شده به سهامداران وجود دارد، گفت: با فضا و شناختي كه از بازار داريم فقط ممكن است يك سري اتفاقات غير مترقبه حادث شود كه بر كل صنعت بيمه تأثير بگذارد و آنهايي كه خارج از كنترل است، به هرحال تاثير خود را خواهند گذاشت.
وي ابراز داشت: بحث صورت‌هاي مالي حسابرسي شده، پرسشنامه، تعهد عرضه سهام شركت توسط سهامداران، تغيير اساسنامه شركت و سهامي عام شدن شركت آماده شده و همچنين فهرست دعاوي حقوقي در حال آماده‌‏سازي است و تدوين برنامه‌هاي اتكايي شركت براي پوشش‌هاي اتكايي نيز مشخص شده است.
مديرعامل بيمه ‌دانا تصريح كرد: ما تعهدات تهيه اسناد و مدارك را با بورس امضا كرديم و اميدواريم تا پايان سال عرضه 5 درصد از سهام را در بورس داشته باشيم و مابقي كه 31 درصد است را بعد از كشف قيمت ارائه كنيم.
وي گفت: برنامه سه ساله‌اي داريم كه سود شركت، پرتفوي در نظر گرفته شده، برنامه اتكايي هزينه‌هاي تحميلي، وضعيت نيروي انساني، وصول مطالبات شركت، نمايندگي‌هاي شركت و سرفصل‌هايي كه در فعاليت شركت بيمه مؤثر است را مشخص كرده است.
وي با بيان اينكه بيمه دانا جذب نمايندگاني كه بتوانند جذب خوب و مطلوب داشته باشند را در برنامه‌هاي خود دارد، خاطر نشان كرد: جذب نمايندگان، حفظ و حذف نمايندگان از برنامه‌‏هاي شركت بيمه درخصوص راهبرد نمايندگان است.
وي گفت: طبق آئين‌نامه 57 كه اخيراً توسط بيمه مركزي ابلاغ شده، دست شركت‌هاي بيمه براي جذب نمايندگان بازتر شده است و اختيارات را به شركت‌هاي بيمه واگذار كرده تا درصورت نياز در نقاط مختلف اختيار لازم را براي جذب داشته باشند تا افراد علاقمند و واجد شرايط آيين‌نامه را جذب كنند.
اويار حسين افزود: در اين راستا حفظ نمايندگان فعلي ما خيلي مهم است.
تحريم‌‏ها، بي‌‏تأثير
وي با اشاره به تأثير تحريم‌ها در صنعت بيمه گفت: اثرات تحريم بر اقتصاد، صنعت بيمه را هم متأثر مي‌كند. فضاي پوشش‌هاي اتكايي براي شركت‌هاي بيمه سخت‌تر شده اما پوشش‌هايي كه لازم است براي فعاليت‌هاي بيمه‌اي بگيريم را دريافت كرديم.
مديرعامل بيمه ‌دانا گفت: ما براي پوشش‌هاي بيمه‌‏اي كه مستقيماً با خارج از كشور كار مي‌كنيم مشكلي كه اثرات چشمگير داشته باشد يا فعاليت ما را كاهش داده باشد و يا توقف ايجاد كرده باشد، نداريم ولي بر اساس آنچه كه بر اقتصاد اثر مي‌گذارد، ما هم متأثر مي‌شويم؛ وقتي واردات كم مي‌شود، پوشش بيمه‌هاي باربري كاهش مي‌يابد، وقتي ورود مواد اوليه و ماشين‌آلات كاهش مي‌يابد، پرتفوي بيمه‌ آتش‌سوزي هم كم مي‌شود.
پايان پيام

كد خبر: 457739
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن