تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804841802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ربع قرن تلاش و بالندگي(25) دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد در يك نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ربع قرن تلاش و بالندگي(25) دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد در يك نگاه


گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران«خبرگزاري ايسكانيوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگي دانشگاه آزاد اسلامي و نقش برجسته اين مجموعه بزرگ دانشگاهي در فعاليت هاي علمي، پژوهشي و بين المللي، رشد و توسعه علمي كشور با مديريتي شايسته و توانمند به معرفي واحدهاي اين مجموعه عظيم دانشگاهي و فعاليت هاي صورت گرفته در آنها مي پردازد.

به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز"در اين شماره (25) به معرفي واحد نجف آباد و فعاليت هاي صورت گرفته در اين واحد دانشگاهي پرداخته مي شود.
در سالهاي دفاع مقدس كه تمام هم و غم مسئولين و جامعه ايران درگير مسائل و مشكلات جنگ تحميلي و دفع تجاوز دشمن بود، نسيم روح افزاي بهاري با دستان رادمردي از تبار انديشه و عمل شميم مشكبوي دانشگاه آزاد اسلامي را بر سرزمين نجف آباد به ارمغان آورد و با تدابير مسئولين وقت شهرستان از جمله امام جمعه فقيد شهر حضرت آيت الله ايزدي-كه يادش گرامي و روانش شاد باد- در دي ماه1364 اولين ابلاغ رسمي به نام دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد بر جريده تاريخ ثبت شد و از پي آن بود كه فرهيختگان نجف آباد با تأسي بر سخنان امام راحل دست در دست هم و با وحدت كلمه ساختند دانشگاهي كه امروزه موجب عز و افتخار نجف آباد و نجف آبادي هاست. شهر خون و شهادت، شهر ايثار و حماسه، برگي ديگر بر افتخارات خود افزود و ميعادگاه و مأمن دانشجويان و دانش دوستان گرديد. به گونه اي كه اكنون دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد يكي از پيشروترين و مطرح ترين دانشگاهها در سطح استان و كشور است.
دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد در حال حاضر ميزبان حدود 20 هزار دانشجو در 74 رشته تحصيلي در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ناپيوسته، كارشناسي ارشد، دكتراي حرفه اي و دكتراي تخصصي است. از موفقيتهاي اين دانشگاه همين بس كه در امتحان جامع پزشكي سال جاري كه از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار شد و در اين آزمون تمام دانشگاههاي دولتي و آزاد در شرايط يكسان شركت داشتند. دانشجويان پزشكي واحد نجف آباد همگي نمره قبولي كسب كرده و دانشگاه نجف آباد حائز رتبه اول شد.
از نظر فضا و زيرساخت هاي آموزشي هم دانشگاه در شرايط نسبتاً ايده آلي قرار دارد به گونه اي كه اكنون مساحت كل زمين تحت مالكيت دانشگاه در حدود 1277 هكتار بوده و در اين پهنه، ساختمانهاي آموزشي، اداري، خدماتي، فرهنگي، ورزشي و تفريحي قرار گرفته اند. مجموع فضاهاي ساختماني دانشگاه بالغ بر 298917 متر مربع است.
دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد به عنواني داراي درجه بندي نوع جامع و امتياز كلي 7/2236 است و براساس آخرين تاييديه و تصويب نامه سازمان مركزي سازمان آموزشي دانشگاه مشتمل بر نه دانشكده: علوم انساني، دانشكده فني و مهندسي، دانشكده علوم پزشكي، دانشكده عمران، دانشكده برق، دانشكده كامپيوتر، دانشكده پرستاري و مامائي، دانشكده هنر و معماري و دانشكده مواد است. دانشكده ها زيرنظر هيات رئيسه عهده دار ارائه خدمت و انجام امور آموزشي، پژوهشي، مالي- اداري و فرهنگي به دانشجويان هستند.
**حوزه رياست
روسا و مديران ارشد سازمانها، هر اندازه سازمان گسترده تري در اختيار داشته باشند لزوماً بايد واجد توانمنديهاي ويژه و خاصي نيز باشند تا بتوانند مجموعه تحت مديريت خود را رهبري و هدايت كرده و با داشتن شناخت دقيق و روشن از مأموريتهاي سازمان و با ارزيابي صحيح از نيازها و امكانات به تدبير در امور سازمان بپردازند.
تصميم سازي و نظارت عاليه بر برنامه هاي كلان آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اداري- مالي و عمراني دانشگاه از جمله اموري است كه وجهه همت رياست واحد براي مديريت بر اين دانشگاه معظم بوده است.
نظارت دقيق بر تمام شئون و برنامه هاي مالي- اداري، آموزشي، پژوهشي و تصميم گيري نهايي در روند اجراي مأموريتهاي دانشگاه بر عهده رياست واحد است.
**حوزه معاونت آموزشي
واحد نجف آباد در حوزه معاونت آموزشي پيشتاز و متناسب با استانداردهاي دانشگاههاي كشور درحال فعاليت و حركت بوده و سعي كرده كه اين موضوع را تحقق بخشد و با اجراي مقررات و آئين نامه هاي آموزشي، گسترش كمّي و كيفي فعاليتهاي آموزشي با توجه زمانبنديهاي كوتاه مدت و بلندمدت دانشگاه، تقويت و جذب هيأت علمي در سطوح عالي، نظارت بر فعاليتهاي جاري آموزشي دانشكده ها، پاسخگوبي به مشكلات دانشجويان و فراهم كردن زمينه هاي رضايتمندي آنان و ايجاد كردن بستري مناسب جهت توسعه و گسترش تحصيلات تكميلي گام بردارد.
**هيأت علمي
جذب و تقويت كادر هيات علمي در سطح عالي بر اساس معيارهاي قابل قبول از اهداف اين حوزه معاونت است و بر همين اساس طي چند سال گذشته با جذب حدود 92 نفر دانشجوي دوره دكتري در رشته هاي مختلف، گامي مهم در تغيير وضعيت هرم هيأت علمي از مربي و استادياري به دانشياري و استادي برداشته شده است. همچنين واحد نجف آباد داراي 850 نفر عضو هيات علمي تمام وقت و نيمه وقت و مدرس حق التدريس است كه آمارهاي موجود روند رو به رشد آن را به خوبي نشان مي دهد.
دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد در حال حاضر ميزبان دانشجويان در74 رشته، گرايش تحصيلي در مقاطع دكتري حرفه اي، دكتراي تخصصي، كارشناسي ارشد ناپيوسته، كارشناسي پيوسته دوره اي و كارشناسي ناپيوسته در قالب نظام آموزشي دوره اي است.
**حوزه معاونت دانشجويي
دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد با داشتن حدود 20 هزار دانشجو كه بخش قابل توجه آنان هم دانشجويان غيربومي هستند و نيازمند دريافت خدمات رفاهي و معيشتي تا بتوانند فارغ البال از دغدغه هاي دوري از خانه و خانواده و در محيطي امن و با آرامش خاطر به تحصيل دانش و كسب علم بپردازند. چنين انتظاري از دانشگاه آن هم از طرف حدود 6 هزار دانشجوي غيربومي مسئوليتي سنگين و مضاعف بر عهده حوزه معاونت دانشجويي قرار داده است. مسئوليت تأمين يك وعده غذاي گرم روزانه براي حداقل 8000 دانشجو در روز، تأمين مسكن و خوابگاه براي دانشجويان غيربومي، طراحي، تأمين و نظارت بر سيستم اياب و ذهاب دانشجويان از اصفهان و شهرها و شهركهاي اطراف، ارائه خدمات فرهنگي، روانشناختي و مشاوره اي براي دانشجويان نيازمند اينگونه حمايتها و نظارت بر روند فارغ التحصيلي و صدور مدارك دانش آموختگي، تنها بخشي از فعاليتهاي حوزه معاونت دانشجويي است
دانشگاه در حال حاضر با داشتن 9 باب خوابگاه مالكيتي براي تعداد 3000 نفر از دانشجويان خواهر و برادر امكان سكونت مناسب تأمين كرده است. خوابگاههاي دانشگاه با داشتن امكانات گوناگون از قبيل سالن مطالعه، كتابخانه، سايت كامپيوتر و آمفي تئاتر شرايط نسبتاً مناسبي براي دانشجويان فراهم آورده است. در ساخت و طراحي مجتمعهاي خوابگاهي احتياجات، ضروريات و لوازم و تأسيسات موردنياز دانشجويان مدنظر قرار گرفته شده و سعي بر آن بوده است كه از اين لحاظ با استانداردهاي موجود مطابقت داشته باشد.
**اداره تربيت بدني و امور فوق برنامه
اداره تربيت بدني و امور فوق برنامه هم از ديگر بخشهاي فعال معاونت دانشجويي است.
اين اداره با داشتن امكاناتي از قبيل سالنهاي ورزشي داراي امكانات لازم براي ورزشهاي واليبال، بسكتبال، فوتبال، بدمينتون، آمادگي جسماني، تنيس روي ميز، شطرنج، فوتسال، كشتي، هندبال، بدن سازي، ژيمناستيك، دووميداني، با برنامه ريزيهاي منسجم و منظم در بخش ورزشهاي قهرماني و پركردن اوقات فراغت دانشجويان فعاليتهايي درخور و شايسته نام دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد ارائه مي دهد. به گونه اي كه تاكنون چندين مقام قهرماني ورزشي كشوري و جهاني از جمله كسب مقام سوم مسابقات جودوي بانوان كشورهاي اسلامي، مدال برنز مسابقات جهاني شوتوكان، عضويت در تيم ملي فوتبال و كسب مدال برنز مسابقات غرب آسيا، عضويت در تيم ملي بسكتبال و مقام اول مسابقات شطرنج غرب آسيا حاصل فعاليتهاي دانشجويان ورزشكار با همكاري اداره تربيت بدني واحد بوده است.
**دفتر مشاوره راهنمايي
دفتر مشاوره و خدمات روانشناختي دانشجويان نيز يكي از قسمتهاي فعال حوزه معاونت دانشجويي است كه با داشتن كادر مجرب شامل : روانپزشك، روانشناس، مددكار اجتماعي و كارشناس برنامه ريزي تحصيلي به دانشجويان نيازمند ارائه خدمت مي نمايد. دفتر مشاوره در زمينه هاي مختلف رواني، رفتاري، تحصيلي، خانوادگي، اجتماعي دانشجويان فعاليت مي كند. صندوق ارتباط با مشاور نيز براي دانشجوياني كه تمايل به مراجعه حضوري ندارند در هر دانشكده پيش بيني شده است.
**حوزه معاونت پژوهشي
پژوهش و تحقيق لازمه حيات ملتي است كه مي خواهد سربلند و آزاد زندگي كند. دستيابي به اين مهم نيازمند پيش زمينه ها و پيش اگهي ها و داشتن زمينه تحقيقات انجام شده مشابه قبلي و همچنين ايجاد بستر و محيطي آماده پذيرش محقق و نتايج حاصل از تحقيق است.
معاونت پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد هم در همين راستا و براي آماده كردن محيطي مناسب تحقيق براي انجام پژوهش هاي كاربردي و همچنين برانگيختن شوق تحقيق در بين دانشجويان، با هدايت و مديريت رياست محترم و شوراي هيأت رئيسه گامهاي موثري در اين زمينه برداشته است. ايجاد زيرساختهاي سخت افزاري، نرم افزاري و شرايط دسترسي دانشجويان و استادان به امكانات تحقيقاتي وآزمايشگاهي و حمايتهاي مادي و معنوي از دانشجويان و استادان پژوهشگر، اين دانشگاه را در جايگاهي قرار داده است كه در سال گذشته ثمره تلاش استادان و دانشجويان پژوهشگر واحد در قالب شركت در ششمين نمايشگاه فن بازار ملي منجر به كسب مقام اول آن نمايشگاه براي دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد شد.
حوزه معاونت پژوهشي از نظر ساختار سازماني داراي پنج مديريت امورپژوهشي،مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات، مديريت طرح برنامه و بودجه ،مديريت ارتباط با صنعت و جامعه، مديريت انتشارات و دفتر باشگاه پژوهشگران جوان است.
مديريت امور پژوهشي:
مديريت امور پژوهشي داراي دو اداره اموركارگاهها و آزمايشگاههاو اداره كتابخانه ها است.
در بخش اداره كتابخانه ها دانشگاه با مجموع حدود 200 هزار جلد كتاب، پايان نامه كارشناسي ارشد و دكتراي حرفه اي و450 عنوان مجله و ژورنالهاي داخلي و خارجي يكي از غني ترين دانشگاهها از نظر منابع چاپي و مكتوب در نوع خود است.
دفتر باشگاه پژوهشگران جوان واحد هم اكنون داراي350 نفر عضو دانشجويي و دانش آموزي است. اين دفتر تاكنون اقدام به راه اندازي سه هسته تحقيقاتي روباتيك- مكاترونيك، نانوتكنولوژي و كارگروه بيماري ام اس كرده است.
برگزاري كلاسهاي آموزشي روش تحقيق و پژوهش و شركت در سمينارها و رويدادهاي علمي و دانشگاهي كشور و ارائه مقاله و سخنراني توسط اعضاء باشگاه در كنفرانسها و سمينارهاي بين المللي و ملي از جمله ديگر فعاليتهاي باشگاه پژوهشگران جوان است.
برنامه ريزي براي حضور فعال و موثر اعضاي هيات علمي و دانشجويان مستعد و خلاق واحد در كنفرانسها و سيمپوزيوم هاي بين المللي و كشوري از جمله اهداف هيأت رئيسه واحد بوده است كه در اين زمينه هم تا كنون حدود 80 مقاله از اعضاي هيأت علمي واحد در كنفرانسهاي بين المللي و ملي بصورت سخنراني ارائه شده است .
براي يك شروع خوب و حركتي مثبت در تشكيل يك مركز علمي به نام باشگاه پژوهشگران جوان اولين قدم در سال 77 تهيه اساسنامه باشگاه بود كه به تصويب هيئت محترم امناء دانشگاه آزاد اسلامي رسيد.
**اداره كارگاهها و آزمايشگاهها :
يكي از الزامات دانشگاهها و مراكز آموزش عالي فني مهندسي و صنعتي در امر آموزش و تربيت نيروي انساني متخصص و كارآمد داشتن كارگاهها، آزمايشگاهها، ابزار و تجهيزات آزمايشگاهي و برنامه ريزي براي ايجاد امكان آموزشهاي همزمان عملي نظري است. برهمين مبنا دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد در زمينه راه اندازي كارگاههاي آموزشي همگام با فناوريهاي روزدنيا گامهاي موثر و ارزنده اي برداشته است. داشتن حدود 51 كارگاه آموزشي صنعتي، 96 آزمايشگاه فني مهندسي، و ارائه هفته اي بيش از 1200 گروه ساعت كارگاه آموزشي براي دانشجويان و فراهم نمودن زمينه انجام طرحهاي تحقيقاتي در مجموعه كارگاهها و آزمايشگاههاي واحد بخشي از سرويسها و فعاليتهاي اداره امور كارگاهها و آزمايشگاه است.وجود دستگاههاي پيشرفته CNC، جوشكاري TIG، MIG ، MAG، و تكنولوژي جوش زيرپودري، دستگاههاي آناليز پيشرفته مواد XRD، ICP، SEM ، دستگاه كشش فشار انيورسال، كوره هاي الكتريكي و القائي ذوب و عمليات حرارتي فلزات، بخشي از امكانات كارگاهي و آزمايشگاهي در اختيار دانشجويان مي باشد كه با وجود چنين ابزار و فناوريهايي دانشجويان و استادان واحد قادرند مطابق با استانداردهاي كشورهاي پيشرفته به انجام تحقيق و پژوهش مبادرت ورزند.
**مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات
مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات به عنوان يكي از اركان حوزه معاونت آموزشي دانشگاه با اهتمام به رسالت گسترش و بسترسازي در بخش IT و به عنوان متولي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در كليه بخش هاي دانشگاه نقش حياتي و بنيادي دارد. فعاليت هاي اين مديريت در سه بخش زير خلاصه مي شود.
1-واحد ارتباطات شبكه و اينترنت كه از برنامه ها و اهداف مهم آن ايجاد زيرساخت مطمئن شبكه جامع دانشگاه و گسترش اينترنت به منظور استفاده اساتيد، دانشجويان و كاركنان دانشگاه است.
2-واحد نرم افزار كه از برنامه هاي مهم آن تهيه و استفاده از سيستم هاي مكانيزه نرم افزاري به منظور تسهيل، تسريع و افزايش دقت و صحت در انجام امور در بخشهاي مختلف و متنوع دانشگاه است. هم اكنون سامانه دانشجويي مبتني بر وب سايت دانشگاه امكان اطلاع رساني در زمينه مسائل مختلف آموزشي، اعلام آخرين وضعيت تحصيلي و آموزشي دانشجويان، امكان انتخاب واحد اينترنتي، امكان پرداخت اينترنتي شهريه و ... را براي دانشجويان و خانواده هاي محترم آنها فراهم كرده است.
3-واحد سخت افزار و خدمات ماشيني كه آماده سازي، نگهداري و بروز رساني سخت افزارهاي مورد نياز دانشگاه را بر عهده دارد.
4-كتابخانه ديجيتال دانشگاه آزاد اسلامي مجموعه اي از منابع ارزشمند الكترونيكي است كه نقشي كليدي در پيشرفت علمي و تحقيقاتي اساتيد و دانشجويان و توليد علم ايفا مي كند و با وجود قابليت¬هاي آن در حال حاضر استاندارد دسترسي به اطلاعات علمي روزآمد در دانشگاه آزاد اسلامي قابل¬مقايسه با پيشرفته¬ترين دانشگاههاي دنيا است.
كتابخانه ديجيتال دانشگاه آزاد اسلامي شامل مجموعه هاي مهم زير است:
*استفاده نامحدود از 10 بانك اطلاعاتي هسته و Core دنيا حاوي نزديك به 40 ميليون خلاصه مقاله و نيز دسترسي به حدود 900 بانك اطلاعاتي تخصصي ديگر در كتابخانه هاي دانشگاه.
* دسترسي به حدود 10000 ژورنال الكترونيكي شامل 10 ميليون مقاله تمام متن و تمام تصوير.
* دسترسي به حدود 1000 كتاب، مرجع و Hand Book الكترونيكي.
*خلاصه و اطلاعات حدود 1600000 پايان¬نامه دانشگاههاي آمريكا و اروپا.
*استفاده از خدمات كتابخانه اي (Link, Alert, SDI)
*تهيه اصل مقالات با استفاده از سرويس هوشمند تهيه مدارك علمي (Smart DOC)
مديريت طرح برنامه و بودجه
*تهيه و تنظيم برنامه توسعه دانشگاه.
*تهيه وتنظيم بودجه ساليانه واحد.
*ارزيابي و نظارت كليه طرحها و برنامه هاي ارائه شده.
* تجزيه و تحليل آمار و اطلاعات به منظور تهيه و تنظيم برنامه هاي واحد.
* ارزيابي ساليانه امتياز واحد بر اساس شاخصهاي كمي و كيفي و كسب امتيازات جديد از سازمان مركزي.
* بررسي و ارزيابي عملكرد بودجه و مقايسه آن با برنامه هاي واحد از جمله رئوس عملكرد و فعاليتهاي مديريت طرح برنامه و بودجه دانشگاه هستند.
**مديريت انتشارات
با همت رياست واحد و شوراي هيات رئيسه دانشگاه به منظور استقلال مديريتي در بخش چاپ و نشركتاب در سال 1386 اقدامات مقدماتي به منظور به ثبت رساني موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد انجام و اين موسسه با اخذ مجوز رسمي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي چاپ و نشر و تاليفات استادان و فرهيختگان جامعه دانشگاهي كشور را سر لوحه برنامه هاي خود قرار داده است. تاكنون عناوين متعددي كتابهاي درسي وكمك درسي كه استادان و مولفان دانشگاهي و حوزوي تاليف و ترجمه نموده اند در مركز انتشارات دانشگاه به زيور طبع آراسته شده است.
**حوزه معاونت اداري مالي
سازمانها از هر نوع و تيپي كه باشند در سه موضوع و يا سه نوع سرمايه با يكديگر مشابه هستند. سرمايه-هاي انساني، سرمايه هاي مالكيتي (دارايي) و درآمدها. دانشگاه هم به عنوان يك سازمان غيرانتفاعي علمي آموزشي كه تمام سرمايه هاي درآمدي آن از طرف دانشجويان، يعني دريافت كنندگان خدمات دانشگاه تأمين مي شود در موضوع مديريت منابع و مصارف مالي و انساني از جمله سازمانهاي با ريسك و دقت بالا است به گونه اي كه كوچكترين بي نظمي و يا خداي ناكرده بي تدبيري در برنامه ريزيهاي مالي و انساني خساراتي جبران ناپذير بر كل پيكره آموزشي، اداري، پژوهشي و فرهنگي دانشگاه وارد مي كند.
بر همين اساس در حوزه معاونت مالي اداري دانشگاه با برنامه ريزيهاي بعمل آمده چه از نظر جذب نيري انساني كارآمد و چه از نظر تدوين، طراحي و اجراي برنامه هاي مالي- حسابداري، تأمين، انبار و نگهداري نيازمنديهاي تداركاتي و لجسيتيكي دانشگاه و چه از نظر تدبير امور جاري دانشگاه از امنيت و حفظ و حراست فضاي 1277 هكتاري گرفته تا امور جاري روزمره خدماتي رفاهي استادان و دانشجويان تا به روزرساني دانش اداري و حرفه اي كاركنان و اعضاي محترم هيات علمي و ارائه تسهيلات مالي براي دانشجويان نيازمند، بخشهاي مختلف گستره كاري حوزه معاونت اداري و مالي دانشگاه است.
حوزه معاونت عمراني
دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد كه در دي ماه 1364 در يك ساختمان استيجاري در شهر نجف آباد كار خود را آغاز كرد اكنون در زميني به مساحت حدود1277هكتار به عنوان يك شهر دانشگاهي در شمال شهر نجف آباد با ابنيه و تاسيساتي بزرگ و گسترش يافته نظر هر بيننده و بازديد كننده اي را جلب مي كند. حوزه معاونت عمراني دانشگاه و عمران مردان اين حوزه از پر تلاش ترين كاركنان واحد بوده و هستند. هرچند همه كاركنان واحد به نوبه خود تلاشي چند برابر همكاران مشابه خود در ديگر واحدهاي دانشگاهي دارند. اما كار كردن در آفتاب سوزان تابستان و سرماي گزنده زمستان لطف و حلاوتي ديگر دارد، آنجا كه هدف رضاي الله باشد. حوزه معاونت عمراني، طراحي، اجرا و يا سفارش به پيمانكار براي اجرا و نظارت بر كار پيمانكاران مجري طرحهاي ساختماني را با توجه به نياز دانشگاه كه بر اساس سياستهاي كلان عمراني و برنامه هاي تعيين شده توسط سازمان مركزي دانشگاه موافقت و ابلاغ اجرايي مي گردد، برعهده دارد. مساحت كلي سايت دانشگاه 12778213 مترمربع است كه با داشتن 298917 مترمربع فضاي آموزشي و اداري ،41338 متر مربع در دست ساخت 1606643 متر مربع فضاي سبز چمن و 9094707 مترمربع فضاي باغات و كشاورزي با سرانه 16 متر مربع فضاي آموزشي فراتر از استاندارد هاي تعيين شده (10 متر مربع) در ميان تمامي دانشگاههاي آزاد اسلامي كشور از نظر مالكيت زمين و ساختمان حائز رتبه اول است.
**حوزه معاونت فرهنگي
به منظور آشنايي بيشتر شما عزيزان با فعاليتهاي اين نهاد فرهنگي و همچنين واحدهاي تابعه آن يادآور مي شود كه اين معاونت تشكيل شده از: حوزه ستادي كه داراي دو مديريت يكي مطالعات و پژوهشهاي فرهنگي و ديگري امور فرهنگي و فوق برنامه.
الف- پژوهشكده قرآن و عترت(ع): كه از زيرمجموعه مطالعات و پژوهشهاي فرهنگي است از جمله واحدهايي است كه در پرورش و شكوفايي استعدادها كه يكي از اهداف بنيادي اين معاونت مي باشد با اجراي برنامه هاي متنوع و مسابقات قرآني و از طرفي با استفاده از كتب و بانك نرم افزاري مجهز و به روزي كه در اختيار دارد اين اهداف را دنبال مي كند و پذيراي دانشجويان علاقمند و فعال است.
ب- امور فوق برنامه: كه زيرمجموعه امور فرهنگي و فوق برنامه مي باشد با برنامه¬هاي متنوع از جمله، اردوها، ازدواج دانشجويي، عمره دانشجويي، مناسبتها، ميزگردها و تشكيل نمايشگاهها و ... است كه سهم مهمي در تحقق اهداف فرهنگي، اسلامي اين معاونت و ايجاد روحيه اميد و خودباوري در شما دانشجويان عزيز كه آينده سازان مملكت اسلامي هستيد دارد.
ج- علاوه بر حوزه ستادي در هر يك از دانشكده ها دفتر فرهنگ اسلامي فعاليت دارد كه برنامه هاي كلي كه در حوزه ستادي اين معاونت طراحي مي شود با همكاري دانشجويان به اجرا در مي آورندو با اطلاع رساني به موقع در جهت جلب همكاري دانشجويان در برنامه هاي مختلف اقدام و در زمينه شركت داتشجويان در فعاليتهاي متنوعي كه دارند برنامه ريزي مي كنند.
**حوزه معاونت مدارس سماء
در سالهاي پاياني جنگ و شروع سازندگي كشور، وزارت آموزش وپرورش با محدوديتهاي گوناگون توسعه فضاي آموزشي و تامين نيروي انساني متبحر و متعهد روبه رو بود. به منظور كاستن از بار دولت و و در راستاي واگذاري امور اجرايي از دستگاه حاكميتي كشور به مردم، طرح مدارس سما در سال 1370 از طرف جناب آقاي دكترجاسبي رياست محترم دانشگاه آزاد اسلامي براي توسعه مدارس غيرانتفاعي كشور ارائه شد، و متعاقب آن براساس رهنمودهاي آيه الله هاشمي رفسنجاني، رياست هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي فعاليتهاي سازمان سما شكل گرفت. در سال 1373 رئيس دانشگاه آزاد اسلامي توسعه مدارس سما و توجه مسئولين به تربيت اسلامي و علمي دانش آموزان را يكي از محورهاي حركت دانشگاه اعلام داشتند.
اساسنامه سازمان كه به تصويب هيأت امناي دانشگاه رسيده، فعاليت آموزشي از مقطع پيش دبستاني تا دوره هاي تحصيلي آموزش ابتدايي، راهنمايي، دبيرستان، پيش دانشگاهي و كارداني و فني حرفه اي را به عنوان كاركرد اين سازمان تعيين كرده است.
مدارس سما واحد در حال حاضر با فعال بودن در تمامي مقاطع تحصيلي پيش دبستاني تا كارداني فني حرفه-اي به كار خود ادامه مي دهد. اين مجموعه هم اكنون داراي 10 باب مدرسه براي مقاطع پيش-دبستاني،ابتدايي،راهنمايي، دبيرستان و پيش دانشگاهي به تفكيك دانش آموز دختر و پسر و مجموعه آموزشكده كارداني است. تعداد كل دانش آموزان مدارس سما 1281 نفر هستند.
رشد دانش آموزان مدارس اين مركز 2/18 درصد بوده كه نسبت به اكثر واحدهاي منطقه درسطح بالاتري قراردارد. همچنين درخصوص توسعه رشته هاي فني و حرفه اي در مقطع كارداني پيوسته نيز آموزشكده سما واحد نجف آباد با پذيرش دانشجو در رشته حسابداري در سال1380 آغاز به كار كرد و درحال حاضر تعداد 804 نفر دانشجو در چهار رشته حسابداري، كامپيوتر، تربيت بدني، كودكياري و دامپزشكي در اين آموزشكده مشغول تحصيل هستند. مركز آموزشي و فرهنگي سما واحد نجف آباد كه در زميني به مساحت 000/486 متر مربع و با زير بناي معادل 833/14 متر مربع و فضاي سبز561/27 مترمربع و زمينهاي ورزشي به مساحت 924/10 مترمربع در شمال شرقي واحد دانشگاهي واقع شده است.

اخبار مرتبط
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد ميبد در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد بوشهر در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد ماهشهر در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد تايباد در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد پزشكي تهران در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد پرند در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد پارس آباد مغان در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد دشتستان در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد خرم آباد در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد مباركه در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد نراق در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد سبزوار در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد بابل در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد خميني شهر در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد شوشتر در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد اراك در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب در يك نگاه
• دانشگاه آزاد اسلامي واحد شاهرود در يك نگاه
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1822]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن