تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816615777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آينده در دستان همراه كوچك


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آينده در دستان همراه كوچك


ميثم لطفي : امروزه كمتر كسي است كه با تلفن همراه كار نكرده باشد و از مزاياي آن بي خبر باشد. اين وسيله كوچك كه توانسته بيش از هر فناوري ديگري در زندگي مردم نفوذ كند به يكي از توانمندترين ابزارهاي ضروري زندگي تبديل شده، چنانكه بدون آن بيشتر ارتباطات ما با اطرافيان قطع مي شود. از آنجايي كه روزبه روز بر امكانات اين ابزار افزوده مي شود و تفاوت مدل هاي جديد نسبت به مدل هاي پيشين بسيار محسوس است، هيچ كس به درستي نمي داند تلفن همراه به چه سمتي پيش مي رود و در آينده شامل چه امكاناتي خواهد شد.

مدت زيادي است كه اين سوال علاوه بر ذهن كاربران، دانشمندان را هم به خود مشغول كرده تا آينده مشخصي را براي تلفن همراه پيش بيني كنند.
«تريسيا دوري» يكي از كارشناسان صاحبنام دانشگاه فناوري ماساچوست در اين باره مي گويد: «اگرچه هم اكنون بيش از 69 درصد مردم آمريكا از تلفن همراه استفاده مي كنند تنها شش درصد آنها تلفن ثابت خود را كنار گذاشته اند و با اعتماد به فناوري هاي جديد سعي كرده اند ارتباطات شان را با اطرافيان حفظ كنند. اين رقم چندان قابل ملاحظه نيست و من فكر مي كنم به هر ميزان كه تلفن همراه رشد كند، باز هم تلفن هاي ثابت جايگاه خود را از دست نخواهند داد. كنار گذاشتن كامل تلفن هاي خانگي مستلزم صرف هزينه هاي فراوان و فراهم كردن امكانات زيادي است كه چندان مقرون به صرفه نيست و عملاً غيرممكن به نظر مي رسد.»اگر چه تلفن هاي همراه در رقابت با تلفن هاي ثابت، نتوانستند اين رقيب سرسخت را از ميدان به در كنند اما نبايد رشد تلفن همراه را ناديده گرفت.
برخي شركت ها نظير
RadioFrame Networks از همكاران نوكيا، بر اين باورند كه مي تواند تلفن همراه را جايگزين
تلفن ثابت كند. شركت
RadioFrame Networks به تازگي دكل هاي كوچكي ساخته است كه مي توان آنها را در منزل نصب كرد تا تماس هاي تلفني تقويت شوند. شركت مخابراتي
Mobile -Tنيز به تازگي فناوري اي را ارائه داده است كه با استفاده از آن مي توان شبكه داخلي تلفن همراه (GPRS) را در آن واحد به شبكه Wi-Fi انتقال داد و از مزاياي آن بهره مند شد.
آنچه كه هرگز نبايد فراموش كرد، قابليت هاي تلفن ثابت است و بر اين اساس تلفن هاي همراه نمي توانند به طور كامل جاي آنها را بگيرند. شركت هاي اينترنتي Skype و Vonage مدتي است كه خدمات مخابراتي ارزان قيمت را به مشتركان خود ارائه مي دهند. براي مثال، Skype به مشتريان خود اجازه مي دهد با كانادا و آمريكا به صورت رايگان تماس برقرار كنند و در حالي كه Vonage خدمات مشابهي را در اختيار مشتريانش قرار داده، گفته مي شود كه تعداد مشتركان اين شركت از دو ميليون نفر هم گذشته است.
شركت نوكيا براي آنكه بازارهاي جهاني را در سال هاي آتي زير سلطه خود نگه دارد، سراغ امكانات تخصصي نرفته است و همچنان سعي مي كند آن دسته از امكانات جديد را كه به درد كاربران خانگي مي خورد به محصولاتش بيفزايد اما در اين ميان برخي نكته ها وجود دارد كه مردم به آن علاقه زيادي نشان مي دهند. براي مثال، تصور كنيد كه يك فيلم سينمايي را از اينترنت خريده و آن را روي كامپيوتر شخصي خود بارگذاري كرده ايد. در اين شرايط كه براي خريد اين فيلم پول پرداخت كرده ايد، سراغ دوست خود مي رويد و او را در جريان خريد اين فيلم مي گذاريد. در اين حالت، شما مي توانيد به كمك تلفن همراه به كامپيوتر خانگي خود دسترسي پيدا كنيد و فيلم مورد نظر را در تلويزيون منزل دوست خود نمايش دهيد. كنترل همه اين اتفاقات را تلفن همراه در دست خواهد گرفت و زماني كه فيلم تمام مي شود و شما به منزل برمي گرديد، دوست شما ديگر قادر به تماشاي مجدد اين فيلم نخواهد بود.
علاوه بر مثال ياد شده، كاربران امروزه مي توانند به كمك يك قفل ديجيتالي جديد دسترسي به موسيقي، فيلم ، عكس و ... روي كامپيوتر شخصي خود را غيرممكن كنند و زماني كه به اينترنت دسترسي دارند، از طريق تلفن همراه اين قفل را باز كرده و به اين اطلاعات دسترسي داشته باشند. اينها در اصل فناوري هايي هستند كه شركت نوكيا به مدل هاي آتي محصولاتش خواهد افزود. شركت نوكيا قصد دارد با استفاده از فناوري هايي از اين دست، قابليت هاي مختلف تلفن همراه را به كاربران نشان دهد البته بايد توجه داشت كه به جز نوكيا، برخي شركت هاي ديگر نظير GoGoMo،3 GUpload و Twango نيز اقداماتي را در اين زمينه انجام داده و قراردادهايي را با توليدكنندگان بزرگ تلفن هاي همراه منعقد كرده اند تا اين فناوري ها را در اختيار آنها بگذارند.
در حال حاضر، راحت ترين راهي كه يك شهروند آمريكايي مي تواند از طريق آن اقدام به خريد تلفن همراه جديد كند، مراجعه به مراكز خدمات بي سيم، شعبات آنها يا سايت هاي اينترنتي اين شركت ها است. اين راه محدوديت هاي فراواني را به همراه دارد و در نتيجه ميانگين افرادي را كه تمايل به خريد تلفن همراه دارند كم مي كند.
با توجه به اينكه شهروندان آمريكايي به تمامي سرويس هاي مخابراتي و اينترنتي در سراسر جهان دسترسي دارند، خريد انواع گوشي ها با قابليت هاي مختلف براي آنها كارايي دارد و بر اين اساس، سليقه در آمريكا براي خريد گوشي حرف اول را مي زند. در اين جريان بايد توجه داشت، سيستم مخابراتي آمريكا با تمام امكاناتي كه در اختيار مردم قرار مي دهد، محدوديت هاي فراواني را به آنها تحميل مي كند و همين امر موجب شده است تا كشورهاي اروپايي در اين زمينه از آمريكا پيشي بگيرند.
امروزه ديده مي شود كه بيشتر مشتركان تلفن همراه در اروپا به خدماتي نظير
Wi-Fi دسترسي دارند و مي توانند به كمك گوشي خود در سايت هاي اينترنتي جست وجو كنند. به همين خاطر، نخستين مدل هاي تلفن همراه با خدمات بي سيم با استقبال گرم كاربران اروپايي مواجه مي شود و پس از گذشت مدتي آمريكايي ها به سراغ آن مي روند.
بر خلاف تلاش هاي فراواني كه تاكنون در زمينه استفاده همزمان از كامپيوتر و تلفن همراه صورت گرفته، هنوز موفقيت چشمگيري در اين زمينه كسب نشده است اما كاربران در آينده نزديك شاهد تعامل دوسويه و متقابل تلفن همراه و كامپيوتر خواهند بود. معمول ترين روش هاي ارتباطي كنوني بين اين دو دستگاه مربوط به كارت هاي حافظه و كابل هاي USB مي شود اما كارشناسان تا چند سال ديگر با تلفن هاي همراه مي توانند مثل شبكه هاي كامپيوتري به اين دستگاه متصل شوند. اين يكي از چشم اندازهاي مايكروسافت براي چندسال آتي است.
شركت مايكروسافت معتقد است، سيستم هاي مديريت تلفن همراه و كامپيوتر نبايد با يكديگر تفاوت داشته باشند و كاربران بايد به كمك يك سيستم واحد، هردوي اين دستگاه ها را مديريت كنند.
با توجه به اينكه كارت هاي حافظه، كابل هاي USB و فناوري بلوتوث روش هاي معمول انتقال اطلاعات ذخيره شده در تلفن همراه به ديگر دستگاه ها محسوب مي شوند، براي حذف اين ابزارها و استفاده از فناوري هاي جديد بايد اندكي صبر كرد. شبكه هاي كنوني تلفن همراه امكان انتقال انواع مختلف اطلاعات را براي مشتركان فراهم آورده اند اما با اين وجود ارسال اطلاعات از يك تلفن همراه به دنياي بيرون با كندي صورت مي گيرد و مطالعات صورت گرفته در اين زمينه هنوز به اتمام نرسيده است. آن دسته از شركت هايي كه امروزه بر خدمات نسل سوم تلفن همراه(3 G) تمركز كرده اند تا اندازه اي اين مشكل را مرتفع ساخته اند و به مشتركان خود امكان مي دهند برخي اطلاعات را با سرعت بيشتر و به صورت بي سيم ردوبدل كنند.
از ديگر مشكلاتي كه امروزه در استفاده از تلفن همراه به چشم مي خورد، هزينه استفاده از خدمات تلفن همراه است اما جمع زيادي از كارشناسان معتقدند هزينه استفاده از خدمات تلفن همراه چندان هم گران نيست. براي مثال، شركت
Mobile USA -Tبراي هر 1500 دقيقه مكالمه از مشتركان خود حدود 30 دلار هزينه دريافت مي كند. اگر بخواهيم آمريكا، ژاپن و اروپا را از اين منظر بررسي كنيم، درخواهيم يافت كه هم اكنون گران ترين هزينه هاي استفاده از تلفن همراه در اروپا پرداخت مي شود. با وجود اين، عرضه خدمات مختلف توسط اپراتورها موجب شده است تا مردم در بيشتر مواقع هيچ گونه نارضايتي در اين زمينه نشان ندهند و با وجود بالا بودن هزينه ها، باز هم خدمات مختلف را به كار برند.
آنچه كه از هم اكنون مهم است، افزايش روزافزون كارايي تلفن هاي همراه است و به اعتقاد متخصصان امر، مدل هاي هوشمند از اين دستگاه در آينده رشدي چشمگير خواهند داشت و بيشترين تاثير را در بازارهاي جهاني برجاي خواهند گذاشت.
منبع:www.seattletimes.com
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن