تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815302370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش «ايران» از فيلم هاى تازه سينماى ايران ماراتن فيلم هاى ايرانى تا فجر


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش «ايران» از فيلم هاى تازه سينماى ايران ماراتن فيلم هاى ايرانى تا فجر
توليد فيلم هاى سينمايى ايران همزمان با نزديك شدن به جشنواره فيلم فجر شدت مى گيرد. اين جمله اگرچه تكرارى به نظر مى رسد؛ اما زمانى كه نام فيلم ها و كارگردان هاى هر سال را مرور مى كنيم، تنوعى كه توجه چشم را به خود جلب مى نمايد قصه تكرار را از ياد مى برد و فصلى تازه براى علاقه مندان مى گشايد.
به گزارش خبرنگار «ايران»، اگرچه هنوز تا پايان مهلت ارائه آثار به دبيرخانه جشنواره زمان باقى مانده است اما در بين فيلم هاى در حال توليد نام هايى توجه را به خود جلب مى كنند كه تماشاى فيلم هايشان مى تواند وسوسه كننده باشد. در بين نام هاى احتمالى جشنواره فجر امسال بهرام بيضايى با فيلم «وقتى همه خوابيم» حضور خواهد داشت. واروژ كريم مسيحى نيز پس از ۱۷ سال پشت دوربين قرار گرفته و ترديد را كه آداپته ايرانى نمايشنامه هملت شكسپير است، ساخته است و فيلمبردارى هنوز ادامه دارد. فرزند صبح بهروز افخمى نيز از ديگر نام هاى اين جشنواره خواهد بود. فيلمى كه درباره زندگى حضرت امام خمينى(ره) ساخته شده و توليد آن، زمان بسيارى را به خود اختصاص داد. درباره الى ساخته اصغر فرهادى نيز بسيارى از دوستداران سينماى جديد ايران را در انتظار نمايش گذاشته است.
محمدمهدى عسكرپور نيز فيلم هفت و پنج دقيقه را با ۲ بازيگر ايرانى رضا كيانيان و رضا عطاران به همراه چندين بازيگر فرانسوى در اين كشور ساخته است. حسن فتحى كه اولين ساخته اش ازدواج به سبك ايرانى نام داشت هم اكنون فيلم «پستچى سه بار در نمى زند» را مى سازد. فيلمى با مايه هاى جنايى و سينماى داستانگويى كه البته مورد علاقه فتحى است.
كمال تبريزى كارگردان پركار سينما و تلويزيون نيز كمدى ديگرى به نام «پاداش» براساس فيلمنامه اى از محمد رحمانيان ساخته است. اين كمدى نيز مخاطبان خود را خواهد داشت. به اين چند فيلم «زادبوم» ابوالحسن داوودى را نيز مى توان افزود كه پس از «تقاطع» اثر جديدى را نساخته است. اين فيلم در ايران و آلمان فيلمبردارى شده است، «سوپراستار» تهمينه ميلانى نيز كه درباره يك بازيگر سينماست پس از «آتش بس» ساخته مى شود. «سوپراستار» يكى از فيلم هايى است كه زودتر از موعد آماده نمايش شده است. فروش خوب اخراجى ها، مسعود ده نمكى را به اين فكر انداخت كه ادامه هاى آن را بسازد. ده نمكى كه اين روزها مشغول فيلمبردارى اخراجى هاى ۲ است قصد دارد تا پايان امسال اخراجى هاى ۳ را نيز جلوى دوربين ببرد.
حميد نعمت الله از فيلمسازانى است كه اميدهاى بسيار به او بسته شده و امسال «بى پولى» را به جشنواره مى آورد. پرويز شهبازى نيز چند سال پيشتر با فيلم «نفس عميق» توجه بسيارى از نسل جوان را به خود جلب كرد. براى دوستداران شهبازى هم اين خبر در محافل ذكر مى شود كه او «عيار ۱۴» را به جشنواره مى رساند. شهرام مكرى كارگردان مطرح سينماى فيلم كوتاه كه ساخته هايش نقل محافل فيلم كوتاهى هاست، فيلم «اشكان، انگشتر متبرك و چند داستان ديگر » را ساخته كه اولين فيلم بلند تجربى اوست. بازيگران تئاتر، مكرى را در اين فيلم يارى داده اند. فرزاد مؤتمن نيز كه هنوز فيلم جعبه موسيقى اش به نمايش درنيامده «صداها» را با حضور بسيارى از بازيگران حرفه اى همچون رويا نونهالى، رضا كيانيان، آتيلا پسيانى و.‎/‎/ آماده نمايش مى كند. بيژن ميرباقرى نيز كه از كارگردان هاى جوان سينماست، دوزخ، برزخ، بهشت را ساخته كه فيلمى غيرخطى و اپيزوديك است. فيلم «بيست» ساخته رضا كاهانى را نيز مى توان به اين ليست افزود. از ديگر هم نسل هاى كاهانى، كيوان على محمدى و اميد بنكدار هستند كه «شبانه روز» را آماده نمايش مى كنند. فيلمى كه پارسا پيروزفر پس از مدت ها دورى از سينما در آن حضور داشته است. انسيه شاه حسينى هم كه تاكنون دو فيلم ساخته به عنوان سومين فيلم «پنالتى» را به جشنواره مى آورد. اين فيلم درباره فوتبال است و اميد مى رود با اقبال مخاطب عام روبه رو شود. «كتاب قانون» مازيار ميرى هم اثر ديگرى است كه به احتمال در جشنواره امسال حضور خواهد يافت. فريدون حسن پور نيز كه از او «وقتى همه خواب بودند» را ديده ايم فيلم «پاى پياده» را آماده ارائه دارد و عباس احمدى مطلق پس از نمايش فيلم «رفيق بد»كارى كاملاً متفاوت با ساخته پيشين اش به نام آن سوى رودخانه را ارائه مى كند.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن