تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817182131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حق انتخابپيكان يا پرايد؟


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: حق انتخابپيكان يا پرايد؟
گروه خودرو-مقايسه پيكان و پرايد به نوعي مقايسه ايران‌خودرو و سايپا است. روزگاري ايران‌خودرويي‌ها با پيكان حكمران مطلق بازار بودند و حال سايپا با پرايد سهم عظيمي از بازار خودرو كشور را در اختيار دارد.
هر چند پيكان سه سالي مي‌شود كه به موزه رفته و پرايد جايش را در بازار پر كرده، اما شايد هنوز هم باشند كساني كه يادگار قديمي تالبوت كشور انگليس را به پلت‌فرم فراموش شده كياي كره ترجيح بدهند. اين در حالي است كه پيكان ديگر توليد نمي‌شود اما پرايد با سرعت هر چه تمام‌تر در حال توليد مي‌باشد. پيكان و پرايد در كل شباهت خاصي با يكديگر ندارند و شايد تنها نقطه مشترك آنها قيمت زير 10 ميليون تومان‌شان باشد. البته اين كه هر دو آنها حق بسياري بر گردن ناوگان مسافركشي كشور دارند نيز جزو شباهت‌هايشان به حساب مي‌آيد.
پيكان انژكتوري با موتور 1600 سي‌سي‌اش قدرتي برابر با 75 اسب بخار توليد مي‌كند در حالي كه پرايد با حجم موتوري 1400 سي‌سي توانايي توليد 63 اسب بخار قدرت را دارد. درست است كه عدد 180 در كيلومتر شمار پرايد به عنوان حداكثر سرعت آن ثبت شده اما بهتر است با توجه به شرايط فني اين محصول چندان به عدد مذكور اعتماد نكنيد. البته پيكان هم تقريبا همين وضعيت را دارد.
نهايت سرعت در كيلومتر شمار آن عدد 200 قيد شده ولي بهتر است در رسيدن به اين سرعت نيز احتياط به خرج دهيد. شما با محصول از خط خارج شده ايران‌خودرو در عرض 3/14 ثانيه به شتاب 100 كيلومتر مي‌رسيد در حالي كه پرايد دو دهم ثانيه كمتر وقت شما را در اين زمينه مي‌گيرد. در باب ميزان مصرف سوخت، اين دو به هيچ وجه قابل مقايسه با يكديگر نيستند. پيكان در هر 100 كيلومتر سيكل برون شهري مصرفي برابر 9 ليتر دارد اما پرايد 3/5 ليتر بنزين را در اين سيكل مي‌سوزاند در سيكل تركيبي نيز مصرف سوخت پيكان به 10 و پرايد به 9/6 ليتر در 100 كيلومتر مي‌رسد. در سيكل شهري هم در كل پيكان بسيار پرمصرف‌تر از محصول سايپا است.
در واقع يكي از دلايل اصلي حذف پيكان از خط توليد ايران‌خودرو پرمصرف سوخت و آلايندگي بالاي آن بود كه مسوولان امر را به خروج پيكان مجاب كرد. اين در شرايطي است كه ايران خودرويي‌ها معتقدند نماينده آنها ايمن‌تر و محكم‌تر از پرايد است و سايپايي‌ها نيز در عوض روي امكاناتي نظير كولر و شيشه‌هاي برقي به عنوان برخي مزاياي اين خودرو در مقايسه با پيكان دست مي‌گذارند. مسوولان ايران‌خودرو هر چند عملا پيكان، گاو شيرده‌شان را از دست دادند اما پس از آن با ايجاد تغييراتي فني و تعويض اتاق، ابتدا محصولي ديگر را با نام پژو RD و سپس روآ را به توليد رساندند. سايپايي‌ها نيز هم‌اكنون چندين مدل مختلف از پرايد را كه البته فيس‌ليفت شده و با يكديگر متفاوت است، توليد كرده‌اند.
در‌حال‌حاضر پرايد صبا كه تيراژ بيشتري در مقايسه با مدل‌هاي ديگر دارد با قيمت هشت ميليون و 150هزار تومان به فروش مي‌رسد. اما پيكان با توجه به اينكه ديگر توليد نمي‌شود بسته به سال ساختش از قيمت‌هاي متفاوتي بهره مي‌برد، به نحوي كه احتمالا بتوان هم مدل سال 67 با قيمت دو سه ميليون تومان و مدل 83 با قيمت پنج شش ميليون تومان آن را در صفحات نيازمندي روزنامه‌ها پيدا كرد.
يك نكته را در زمينه خريد اين دو نبايد فراموش كرد و آن اينكه هم‌اكنون با توجه به چرخش نياز زير 10ميليون تومان بازار به پرايد، اگر پيكان خريداري كنيد بعيد است بتوانيد آن‌را با همان قيمت يا بيشتر بفروشيد در حالي كه پرايد شرايطي دقيقا عكس را در اين زمينه خواهد داشت.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن