تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816718866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديپلماسي هسته‌اي دولت موفق بوده است/ غرب بايد اعتمادسازي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: ديپلماسي هسته‌اي دولت موفق بوده است/ غرب بايد اعتمادسازي كند
يك كارشناس مسائل بين‌الملل در گفتگو با رجانيوز:

يك كارشناس مسايل بين الملل با اشاره به بي نتيجه ماندن نشست اخير مديران سياسي كشورهاي 1+5 در پاريس گفت: ديپلماسي هسته اي دولت نهم، روند موضوع هسته اي ايران را در مسيري سازنده قرار داد كه اين نشان دهنده قدرت بالاي چانه زني در عرصه بين المللي است.

عليرضا داوري در گفتگو با رجانيوز اظهار داشت: اين نشست كه در رابطه با برنامه هسته اي ايران برگزار شد، بدون نتيجه به كار خود پايان داد كه نشان از شكست سياست هاي خصمانه امريكا عليه ايران دارد.

وي ديپلماسي هسته اي دولت نهم را ظريف و حساس خواند و گفت: ديپلماسي احمدي نژاد، مسايل هسته اي ايران را در روندي مثبت قرار داد و تاكنون به نتايج مهمي نيز دست يافته است و همه اين موارد نشان دهنده آن است كه مسئولان سياست خارجي دولت نهم از قدرت چانه زني بالايي در سطح بين الملل برخوردارند.

اين كارشناس مسايل بين الملل به اختلاف كشورهاي 1+5 اشاره كرد و گفت: اختلافات گسترده اي بين اعضا وجود دارد كه يكي از دلايل برگزاري نشست پاريس نيز براي نشان دادن اتحاد اعضا و عدم اختلاف بين اين كشورها بود.

به گفته وي با وجود چنين شرايطي، ايجاد يك ائتلاف گسترده عليه ايران دور از دسترس است.

وي اضافه كرد: مذاكره و گفتگو، در موضوع هسته اي ايران مي تواند راهگشا باشد نه تهديد و تحريم، لذا امريكا بايد از تلاش هاي بيهوده خود عليه ايران كه متأثر از لابي صهيونيسم است دست برداشته و سياست جديدي را پي گيرد.

داوري در بخش ديگري از اظهاراتش با بيان اينكه هيچ ابهامي در پرونده هسته اي ايران وجود ندارد، گفت: موارد بسياري از جمله اظهارات البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي وجود دارد كه بر عدم ابهام آميز بودن برنامه هسته اي ايران تاكيد مي كند، از اين رو ايجاد اينگونه ابهام سازي ها يك ماجراجويي از سوي امريكا و رژيم صهيونيستي بيش نيست.

وي افزود: بيان ابهامات، جوسازي رسانه هاي غربي است كه از سوي دولت هاي آنها حمايت مي شود اما خود غربي ها نيز متوجه شده اند كه با ادامه اين روند، چيزي عايدشان نخواهد شد، بنابراين اگر قصد دارند به نتايج مطلوبي دست يابند بايد در يك مسير دوطرفه حركت كنند.

داوري با اشاره به اينكه 1+5 همواره نوعي بي اعتمادي در قبال ايران نمايش داده است، گفت: غربي ها هيچگاه نتوانستند اعتماد ايران را جلب كنند بلكه با اتهام زني هاي خود روند اعتماد سازي را متوقف ساخته اند.

اين كارشناس مسايل بين الملل با بيان اينكه كشورهاي 1+5 بايد ديپلماسي مثبتي را نسبت به ايران در پيش گيرند، اظهار داشت: غربي ها بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه تعليق غني سازي خط قرمز ايران در برنامه هسته اي است و هرگز از اين خواسته خود عقب نخواهد كشيد.

داوري همچنين احتمال صدور قطعنامه جديد از سوي شوراي امنيت را بعيد دانست و گفت: قطعنامه ها عليه ايران رنگ خود را از دست داده است چون ضمانت اجرايي چنداني در عمل براي آن مشاهده نمي شود. امروز كساني كه چنين قطعنامه هايي را صادر مي كنند، خود در زمره كشورهايي هستند كه به آن عمل نمي كنند.

وي تصريح كرد: امروز روابط نوين جايگزين روابط گذشته در عرصه بين المللي شده است كه اصل و اساس آن بر تعامل است لذا با زور و تهديد نمي توان جلوي اين تعامل را گرفت و استقلال كشورها را زير سؤال برد.

اين كارشناس مسائل بين الملل درخصوص عدم حمايت چين و روسيه از اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران اظهار داشت: البته نبايد تصور كرد كه عدم حمايت اين كشورها از تحريم هاي بيشتر به صورت مطلق است اما نبايد از اين نكته غافل بود كه اين كشورها به دليل اختلافات گسترده خود با امريكا حاضر نمي شوند، اين كشور يكه تاز عرصه بين الملل باشد.

وي يادآور شد: چين كشوري است كه از لحاظ اقتصادي رقيب جدي امريكا است و از طرفي روس ها به دليل بحران قفقاز و همچنين ايجاد سپر دفاع موشكي در شرق اروپا حاضر نخواهد شد در مقابل امريكا كوتاه آيد و البته به اين موضوع نيز بايد توجه داشت كه امريكايي ها هيچگاه دوست قابل اطميناني نبوده و نيستند.

داوري سياستهاي چماق و هويج را غير مؤثر دانست و گفت: با اعمال چنين سياست هايي، تفاهم بين اعضاي 1+5 غير قابل تصور است بلكه مسير مذاكرات را خراب مي كند.

وي در پايان با ابراز اميدواري نسبت به ادامه ديپلماسي در پيش گرفته شده ايران در آينده اظهار داشت: بايد با توجه به رهنمودهاي رهبري و منافع ملي، مسير در پيش گرفته شده را ادامه داد تا به نتايج مطلوبي در آينده دست يابيم.

نظرات كاربران:
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن