تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814718791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتسال براي ايران فوتبال براي ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: فوتسال براي ايران فوتبال براي ژاپن
فوتبال- محمدجواد پاينده:
با خروج نام جواد نكونام و پس از آن ابراهيم صادقي از فهرست نهايي بازيكنان برتر سال 2008 فوتبال آسيا، ايران شانس كسب عنوان بازيكن برتر سال را از دست داد.

پنجشنبه‌شب در شهر شانگهاي چين كانديداهاي عناوين بهترين‌هاي فوتبال و فوتسال آسيا معرفي شدند كه فوتبال و فوتسال ايران در اين جمع پنج نماينده داشت. تيم‌ملي فوتسال، شمسايي و نظري در بخش بهترين بازيكنان فوتسال، شمس در بخش بهترين مربي، ‌فدراسيون فوتبال در بخش بازي جوانمردانه و جايزه بهترين فدراسيون سال، نمايندگان ايران در اين دوره به شمار مي‌روند.

مراسم انتخاب و معرفي بهترين‌ها روز 25نوامبر (پنجم آذرماه) در شانگهاي برگزار مي‌شود و بهترين‌هاي سال 2008 فوتبال آسيا در اين روز طي مراسم ويژه‌اي با حضور مقامات رسمي فيفا، AFC و فدراسيون‌هاي تعدادي از كشورهاي عضو معرفي خواهند شد.

جوايز قطعي فوتسال

در انتخابات پنجم آذرماه كسب دو جايزه براي فوتسال كشور قابل پيش‌بيني و قطعي است. شمسايي و نظري با توجه به درخشش در رقابت‌هاي جام‌جهاني فوتسال شانس نخست كسب اين عنوان را دارند. دايسوكه اونو از ژاپن ديگر كانديداي كسب عنوان بهترين بازيكن فوتسال است كه شانس زيادي نخواهد داشت.در جمع سه تيم برتر فوتسال هم تيم ملي ايران با نمايش خيره‌كننده در رقابت‌هاي جام‌جهاني قطعا عنوان بهترين تيم سال را به دست مي‌آورد. تيم‌ملي فوتسال البته در سال‌هاي گذشته نيز صاحب عنوان بهترين تيم سال آسيا بوده است.

حسين شمس ديگر كانديداي ايران در اين انتخاب است كه البته رقابت سختي با سرمربي تيم‌هاي فوتبال گامبا اوزاكا و آدلايد يونايتد خواهد داشت. اين دو تيم به عناوين قهرماني و نايب‌قهرماني ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا دست يافته‌اند. AFC‌ معمولا در بخش انتخاب بهترين مربي به مربيان فوتبال توجه بيشتري دارد و شانس شمس براي كسب عنوان نخست با اين شرايط كاهش پيدا مي‌كند.

هرچند سرمربي تيم ملي فوتسال ايران در رقابت‌هاي جهاني حضور داشته و از اين جهت نسبت به دو مربي ديگر برتري خواهد داشت.فدراسيون فوتبال ايران هم براي نخستين بار در اين دوره شانس كسب دو جايزه را خواهد داشت. ايران در بخش جايزه بازي جوانمردانه و فدراسيون برتر سال در جمع سه نامزد برتر قرار دارد. در اين بخش AFC با توجه به معيارهاي خاصي تصميم‌گيري مي‌كند. نتايج تيم‌هاي ملي، ‌رده‌بندي فيفا،‌ پيشرفت باشگاه‌ها، ‌امتيازات كشورها در ليگ قهرمانان آسيا و پروژه گل از جمله عواملي است كه در انتخاب بهترين فدراسيون عضو كنفدراسيون تاثيرگذار خواهد بود.

مهمترين جايزه سال به ژاپني‌ها مي‌رسد

مهمترين جايزه سال احتمالا براي پنجمين بار سهم ژاپني‌ها خواهد بود. عنوان بهترين بازيكن سال آسيا مهمترين جايزه به شمار مي‌رود. اين جايزه به يكي از پنج بازيكني تعلق خواهد گرفت كه در فهرست نهايي كنفدراسيون باقي مانده‌اند و در اين جمع كاپيتان تيم گامبااوزاكاي ژاپن از شانس بيشتري نسبت به ساير رقبا برخوردار است.

در ادوار گذشته در انتخاب بهترين ها كشورهاي ايران، ‌ژاپن و عربستان هركدام چهار بار عنوان بهترين بازيكن را به دست آورده بودند. عزيزي، دايي، ‌كريمي و مهدوي‌كيا چهار بار اين افتخار را براي فوتبال كشورمان به دست آوردند اما در اين دوره شانس اول در اختيار ژاپني‌ها خواهد بود.در آخرين فهرست نام ابراهيم صادقي كاپيتان سايپا ديده مي‌شد اما در فهرست نهايي كه پنجشنبه‌شب اعلام شد تنها نام پنج بازيكن به چشم مي‌خورد. خروج نكونام و صادقي از اين ليست البته قابل پيش‌بيني به نظر مي رسيد.

سباستين سوريا مهاجم قطري (كه اصليت اروگوئه‌اي دارد)، اسماعيل مطر كاپيتان تيم‌ملي امارات،‌ سرور جپاروف از باشگاه كوروفچي و تيم‌ملي ازبكستان، يوجي ناكازاوا از باشگاه يوكوهاماي ژاپن و ياشيتو اندا كاپيتان تيم گامبا اوزاكاي ژاپن پنج بازيكن برتر اين سال آسيا
به شمار مي‌روند.در اين جمع ژاپني‌ها دو نماينده دارند و در اين بين ياشيتواندا كاپيتان گامبا اوزاكا كه به همراه اين تيم عنوان قهرماني در ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا را به دست آورده از شانس بيشتري برخوردار است.

سال گذشته ياسرالقحطاني، مهاجم تيم الهلال عربستان با درخشش در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان و جام ملت‌هاي آسيا عنوان بهترين بازيكن سال را به دست آورده بود.ايران در جمع بهترين تيم‌هاي ملي و باشگاهي سال 2008 آسيا هم قرار نگرفته است. عربستان، ‌ژاپن و استراليا در اين بخش نامزدهاي نهايي به شمار مي‌روند. اين انتخاب البته با توجه به نتايج تيم‌ها در مرحله مقدماتي رقابت‌هاي جام‌جهاني صورت گرفته است.

در انتخاب بهترين باشگاه‌ها هم طبيعتا چهار باشگاه حاضر در مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا انتخاب شده‌اند. در اين قسمت البته گامبا اوزاكا كه با اقتدار عنوان قهرماني را به دست آورد گزينه اصلي به شمار مي‌رود و انتخاب اين تيم به عنوان بهترين تيم باشگاهي سال تقريبا قطعي است.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن