تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817089377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا بی.بی.سی فارسی «زهرا کاظمی صالح» را سانسور کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بی.بی.سی فارسی (رسانه رژیم سلطنتی انگلیس) که ادعا می.کند حامی مردم ایران است از پوشش اخبار مربوط به ضرب.وشتم دانشجوی ایرانی در انگلیس عاجز مانده است.




«جستجوی شما نتیجه.ای نداشت»، این جمله.، جمله.ای است که پس از جستجوی نام «زهرا کاظمی» در سایت بی.بی.سی فارسی با آن مواجه می.شویم.

«زهرا کاظمی صالح»، دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در لندن است که طی هفته گذشته مورد ضرب و شتم چهار دختر جوان انگلیسی قرار گرفت.

زهرا کاظمی عضو انجمن اسلامی دانشجویان در حالی که مسیر روزانه خود از محل تحصیل به منزلش در انگلیس را طی می.کرد، مورد حمله چهار دختر جوان انگلیسی برای برداشتن حجاب از سرش قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

ضاربین وقتی با مقاومت این دانشجوی محجبه ایرانی در حفظ حجابش مواجه شدند، در انظار عمومی و در خیابانی اصلی شهر لندن، اقدام به ضرب و شتم وی کرده و پس از وارد آوردن جراحات شدید به این دانشجوی ایرانی، صحنه را ترک کردند.

سوال اینجاست که چرا سایت بی.بی.سی فارسی که خود را حامی مردم ایران می.داند در مقابل این اقدام وحشیانه سکوت اختیار کرده؟

چرا در قسمت «بخش ویژه»، «نوبت شما» و یا چرا در بخش.های مختلف گزارش.های تلویزیونی این سایت چون «کلیک»، «پرگار»، «امروزی.ها»، «به عبارت دیگر» و… به این موضوع اشاره.ای نشده و نمی.شود؟!

چرا در صفحه نوبت شمای رسانه دولتی کشور انگلیس سوالی تحت عنوان «ضرب و شتم دانشجوی ایرانی در انگلیس و مخالفت. با آزادی عقیده؛ . نظر شما» قرار نمی.گیرد؟

رسانه.ای که در اتفاقات مختلف سعی می.کند خود را «بی.طرف» جلوه دهد و با مخلوط کردن اخبار درست و نادرست به اهداف سیاسی خود دست یابد، چرا باید درباره اتفاقاتی که به قول معروف «بیخ گوش» آن.ها رخ می.دهد سکوت اختیار کند؟ خبرنگاران آزاد! و بی.طرف بی.بی.سی فارسی کجا هستند تا از این موضوع گزارش تهیه کنند؟ سایت بی.بی.سی فارسی که در دوران پس از انتخابات با دامن زدن به اغتشاشات و ناامنی.ها در کشورمان خود را حامی مردم معرفی می.کرد، چگونه این بار در حمایت از دانشجوی غریب ایرانی عاجز مانده است؟

به نظر می.رسد ادعای آزادی بیان و اندیشه انگلیس در برخورد با این دانشجوی ایرانی و ادعای آزادی بیان و اندیشه رسانه انگلیس در پوشش این خبر رنگ باخته است؛ البته پاسخ این همه سوال بسیار واضح و روشن است، رسانه.ای که بودجه خود را از کشور انگلیس تامین می.کند و خبرنگاری که حقوق خود را ماه به ماه از این کشور دریافت می.کند چگونه می.تواند از حقوق دانشجوی دختر ایرانی که در مقابل چشمان نیروهای امنیتی انگلیس کتک خورد را مطالبه کند؟ برخورد وحشیانه.ای که در هیچ هنجار، . دین، مذهب و آئینی نمی.گنجد.

حسن مسلمی نائینی مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فن.آوری در این باره با بیان اینکه موضوع تعرض به حریم خصوصی دانشجوی ایرانی در انگلیس از سوی هر انسان آزادی.خواهی محکوم است، می.گوید: علی.رغم اینکه خانواده.های مسلمان زیادی در کشور انگلیس زندگی و با رعایت کامل حجاب اسلامی در این کشور رفت.و.آمد می.کنند جای سؤال است که چرا با یک دانشجوی ایرانی این.چنین برخورد ناشایستی صورت گرفته است.

مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج همچنین می.افزاید: مسئولان و دولتمردان کشور انگلیس باید نسبت به این حرکت ناشایست و ظالمانه برخورد جدی صورت دهند و متعارضین مورد بازخواست و محاکمه قرار بگیرند.


منبع: فارس






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن