تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817045915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رزمايشي براي شادي دوستان انقلاب و ترس مخالفان انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: رزمايشي براي شادي دوستان انقلاب و ترس مخالفان انقلاب


سرمايه ، شكوفه آذر: در پنج روز اخير مردم در خيابان هاي تهران، بعد از مدت ها كه از طرح «امنيت اجتماعي و گشت ارشاد» مي گذرد براي نخستين بار تعداد كثيري از نيروهاي «ناجا» را ديدند كه بي آنكه از پوشش، آرايش مو، بلندي يا كوتاهي چكمه و مانتو و روابط دختران و پسران با يكديگر سوال كنند، اسلحه به دست اما لبخند زنان از كنار آنها مي گذشتند.

مردم نقاط مختلف تهران كه طي پنج روز گذشته از ميدان هاي هفت تير، صادقيه، آزادي، ولي عصر، انقلاب، صنعت، دولت آباد و چند ميدان ديگر تهران عبور مي كردند شاهد اين مانور در سطحي وسيع بودند. 30 هزار نفر از نيروهاي انتظامي تهران بزرگ به مدت پنج روز در رزمايشي حضور داشتند كه نام آن را «امنيت و آرامش» نهاده بودند. در اين رزمايش « امنيت و آرامش» 55 فروند هليكوپتر، چهار هزار دستگاه خودرو و موتورسيكلت نيروي انتظامي و
40 دستگاه خودرو آتش نشاني همراه با عمليات نظامي و امنيتي سرنشينان آنان در معابر زميني و هوايي تهران «امنيت و آرامش» مردم تهران را تضمين مي كردند... اين ابزار و ادوات همراه بود با انواع عمليات مانند چترريزي، راهپيمايي تاكتيكي، اجراي پدافند غيرعامل، عمليات امداد و نجات، مقابله با اقدامات تروريستي و امداد رساني به مردم.
30 هزار نفر از بين جمعيت
12 ميليون تهراني كه در روزها به بيش از 20 ميليون نفر افزوده مي شوند، تمام توانايي هاي خود را براي آنچه كه فرمانده «ناجا» احمدي مقدم آن را «نيرويي الهام بخش و اثرگذار براي كشورهاي اسلامي» ناميد به نمايش گذاشتند و در ميدان هاي بزرگ تهران مثل انقلاب و صنعت ميان مردم سانديس توزيع كردند. سانديسي كه بعيد مي رسد به دليل ازدحام ترافيكي فلج كننده ناشي از حضور چهار هزار خودرو و موتور «ناجا» و 30 هزار نيروي انتظامي طعم دلچسبي براي عابران داشته باشد.
تهراني ها روزانه و به طور ميانگين بين دو تا چهار ساعت از وقت خود را در ترافيك هاي مهارناپذير تهران مي گذرانند و با اينكه مسوولان اين رزمايش بارها و بارها تاكيد كردند اين رزمايش چندان بر بار ترافيكي تهران نمي افزايد اما شاهدان عيني در گوشه و كنار شهر اظهار كرده اند خودروهاي رزمايش با بوق و آژير از خطوط ويژه عبور مي كردند تا طبق نظر اسماعيل احمدي مقدم «در ساعت 35:11 مكان رژه را ترك كنند و در ساعت 15:12به مقرهاي خود برسند.» و اين عابران و شهروندان بودند كه از مقابل اين خودروهاي نظامي كه در رديف هايي 10 تايي و 20 تايي در خطوط ويژه يا چهارراه ها در حال عبور بودند خود را كنار مي كشيدند تا آنها هرچه زودتر به «مقر» هاي خود برسند و شهروندان با حداقل يك ساعت تاخير به مقصدهاي خود روانه شوند.
هرچند كه عموماً مجرمان، خاطيان و بزهكاران بنا به نظر بسياري از مسوولان نيروي انتظامي تهران عموماً به مناطق «جرم خيز» مثل پاكدشت، خاك سفيد و ديگر حواشي تهران، شهرري و كرج تعلق دارند- همان مناطقي كه به اصرار فرمانده «ناجا» با نصب دروبين هاي مدار بسته در اين مناطق به زودي تحت كنترل در خواهند آمد- اما قطعاً بين ناظران اين همايش 30 هزار نفره هم افرادي از اين دست حضور داشتند. افرادي كه با ديدن توانايي هاي اين 30 هزار نيروي هموطن كارآزموده حساب كار خود را كردند و قطعاً تا مدتي ديگر - تا اطلاع ثانوي - آمار دزدي و قتل و رشوه خواري و تجاوز به عنف و... كاهش مي يابد. پيام اين رزمايش براي آنان بخشي از سخنان احمدي مقدم خواهد بود كه تاكيد كرد: «در سايه آمادگي ناجا و ديگر دستگاه هاي امنيتي هيچ گروه و دسته اي نمي تواند به امنيت اين كشور خدشه وارد كند.» حال اين گروه ها و دسته ها خواه موسوم به گروه هاي «شيطان پرستان» باشد يا گروه هاي زيرزميني ديگر....

چندين هدف ديگر

سردار عزيزالله رجب زاده كه در كنار فرمانده انتظامي تهران بزرگ اين روزها بيشترين عناوين خبري كشور را به خود و حوزه تخصصي خود «ناجا»، اختصاص داده است در يكي از سخنراني هاي خود در جمع خبرنگاران گفته بود: «برگزاري اين رزمايش باعث خوشحالي دوستداران انقلاب و ايجاد ترس در بين مخالفان انقلاب مي شود.»
در حالي كه احمدي مقدم براي چندمين بار تاكيد كرده بود كه «مردم با ديدن اقتدار نيروي انتظامي احساس آرامش مي كنند» افرادي در سطح مقامات بالاي مجلس، نظراتي متفاوت - و البته نه الزماً در تضاد- با وي ابراز كرده اند.
نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس در گفت وگوي خود با يكي از خبرگزاري ها گفته است: «نبايد به عنوان نخستين راهبرد براي مقابله با هر بحراني راهبرد انتظامي پيش رو باشد. ما نبايد از منظر نظامي به موضوعات اجتماعي نگاه كنيم چراكه افرادي هم كه مسائل اجتماعي و بحران هاي اجتماعي را سبب مي شوند و با آن درگيرند نيز از ساكنان همين كشور و همين آب و خاك به شمار مي روند.»
در حالي كه فلسفه وجودي اين رزمايش بزرگ از ابتدا «گسترش نيرو براي كنترل هر چه بيشتر سطح شهر»، «آموزش شهروندان در مقابله با حوادث غيرمترقبه» و «به نمايش گذاشتن توانمندي هاي نيروي انتظامي، اورژانس تهران و آتش نشاني» ذكر شده بود، صبح ديروز سردار رجب زاده بي آنكه به جزئيات بيشتري بپردازد از «چندين هدف ديگر» در برپايي اين بزرگ ترين رزمايش ناجا در تهران ياد كرد. با اين حال بنا به اظهارنظر ناظران درميدان هاي مختلف شهر، خودروهاي اورژانس و آتش نشاني درمحاق خودروها و موتورسيلكت هاي ناجا قرار داشتند. اين موضوع چنان واضح بود كه خبرنگاران اين موضوع را به عنوان سوال از سردار رجب زاده پرسيدند و او روز پنجشنبه تاكيد كرد: «نزديك به 90 ايستگاه آتش نشاني به همراه
40 دستگاه خودرو آتش نشاني براي انجام ماموريت آماده هستند.»
دكتر بزرگمهر ارجمند جامعه شناس و فارغ التحصيل دانشگاه هاروارد، كسي است كه ديدگاه نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس را تاييد مي كند و مي گويد: «با اينكه احمدي مقدم گفته است كه «برقراري امنيت در كشور از هيچ الگوي خارجي پيروي نمي كند» اما اي كاش براي برقراري امنيت در كشور از تجربيات موفق ديگر كشورها استفاده مي شد. در كشورهايي كه ما امروز آنها را پيشرفته ارزيابي مي كنيم، حضور پليس يا هر نهادي كه امنيت جامعه را از ناامني، مصون نگه مي دارد، به حداقل ممكن رسيده است زيرا آنها امنيت جامعه را به واسطه آموزش هاي مستقيم و
غير مستقيم چندجانبه و از دوران كودكي آموزش مي دهند. در اين كشورها شما سر چهارراه هيچ خياباني پليس را نمي بينيد اما در همان وقت اگر كوچك ترين مشكلي مانند شكايت پيرزني از سروصداي همسايه اش هم به پليس گزارش شود در كمتر از پنج دقيقه در آنجا حضور پيدا مي كند.»
او تاكيد كرد: «اگر پليس ايران مي خواهد در ميان بزهكاران و عناصري كه ناامني را به اشكال مختلف درميان مردم ايجاد مي كنند، ترس ايجاد و اعمال قدرت كند، بهترين راه اين است كه در مناطق جرم خيز كه خود شناسايي كرده است، قدرت نمايي كند و نه در ميدان هايي كه مردم براي خريد، درمان، تحصيل يا امور روزمره به آنجا رفت و آمد دارند.»
مجيد نصيرپور، نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس در همين ارتباط درگفت وگوي خود با يكي از خبرگزاري ها گفت: «اگر اطلاعات صحيح و به موقع به كل جامعه و جامعه هدف كه در خصوص بحران ايجاد شده، انتقال داده شود، مي توان جامعه هدف مسبب بحران را نيز سامان داد. اطلاع رساني بايد از طريق رسانه ها و مسوولان مربوطه در بحران انجام شود تا از اين طريق آرامش و آسايش به جامعه برگردانده شود.»
با اين حال احمدي مقدم گفته بود: «متجاوزان بايد بدانند «ناجا» همانگونه كه اقدام به برقراري امنيت در داخل كشور مي كند فضا را براي هرگونه تحرك بيگانگان ناامن مي كند» و نيز هشدار داده بود: « هدف اصلي ناجا اجتماعي كردن امنيت است تا برخلاف ساير كشورها جنبه امنيتي به مسائل اجتماعي نبخشيم.» فرمانده ناجا با تعبير ايران به جزيره ثبات و آرامش گفت: «با توجه به اينكه در كانون بحران هستيم، توانسته ايم جزيره امني را براي خود ايجاد كنيم.»
با اينكه در اخبار اخير مربوط به رزمايش امنيت و آرامش، بارها از «بحران» و «آمادگي براي مواجهه با هر نوع بحران» سخن به ميان آمده است اما عضو كميسيون اجتماعي مجلس، محسني ثاني در گفت وگو با يكي از خبرگزاري ها يادآور شد: «ستاد مديريت بحران تاكنون به صورت جدي خروجي نداشته كه بتوانيم درباره وضعيت فعلي آن اظهارنظر كنيم ولي در اين زمينه كار هاي بسياري انجام شده است.»
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن