تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815670598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - معين: خاتمي بيايد و بايستد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سياست - معين: خاتمي بيايد و بايستد


سياست - معين: خاتمي بيايد و بايستد

«خاتمي بيايد و بايستد.» با فاصله كمتر از يك‌ماه از سخنان عبدالله نوري، وزير به زندان رفته خاتمي، اين عبارت صريح از زبان مصطفي معين، وزير استعفا داده خاتمي، نيز تكرار شد. وزير علوم دولت اصلاحات كه در دوران مسووليت خود در اين وزارتخانه دو بار استعفا داد و در نهايت از كابينه كنار كشيد و سپس هم در انتخابات رياست‌‌جمهوري نهم به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان پيشرو، گفتمان صريح را در قالب دفاع از دموكراسي و حقوق بشر به عرصه سياسي كشور وارد ساخت، اينك به خاتمي پيشنهاد كرده براي ورود به انتخابات، خط قرمزهاي خود را تعيين و با مردم به صراحت گفت‌و‌گو كند. دكتر معين كه در ديدار با اعضاي هسته مركزي پويش دعوت از خاتمي سخن مي‌گفت، سخنان خود را با انتقادي تلويحي از شكل فعاليت احزاب سياسي آغاز كرد. وي گفت: اينكه در ايام انتخابات كه بهار فعاليت‌هاي سياسي است، احزاب فعال‌تر مي‌شوند امر مباركي است،‌ اما فعاليت‌هاي احزاب نبايد تنها محدود به اين ايام شود و براي پيروزي در انتخابات، احزاب اصلاح‌طلب بايد بكوشند با نقد عملكرد خود و درس گرفتن از تجربه‌هاي گذشته و با سخن نو و آگاهي و حساسيت بيشتر نسبت به شرايط جامعه، در صحنه حاضر شوند. وي‌ افزود: به نظر من بسياري از موانع پيش‌روي جريان اصلاحي، دروني است و اصلاح‌طلبان بايد به رفع اين موانع بپردازند و با اعتماد به نفس بيشتر از فرصت‌ها استفاده كنند تا بتوانند تهديدها و موانع بيروني را نيز پشت‌سر‌ گذارند.

مصطفي معين در واكنش به سخن يكي از اعضاي «پويش» كه رأي چهار ميليوني دموكراسي‌خواهان و اعتماد اصلاح‌طلبان به او را سرمايه‌اي ارزشمند خوانده بود كه بايد با موضع‌گيري‌هاي مناسب و حضور در صحنه حفاظت شود، گفت: سرمايه اندكي كه دارم از آن خودم نيست و تحصيلات، شناخت اجتماعي، تجربه مديريتي، بصيرت سياسي و اعتماد بخشي از جامعه به من، به لطف خدا و با استفاده از امكانات اين مردم نصيبم شده است و در برابر آن مسوولم، براي پاسخگويي به اين مسووليت اجتماعي، تلاش خواهم كرد و اكنون نيز انگيزه‌ام براي حضور در عرصه سياسي كشور كاهش نيافته ‌است. سرمايه اجتماعي آقاي خاتمي بسيار بيشتر از هر كس ديگري است، بايد قدردان آن بود و آن را فقط در جايگاهي كه در جهت منافع ملي باشد هزينه كرد و همواره نيز آماده قرباني كردن منافع خود در پاي مصالح ملت بود.

وزير علوم دولت اصلاحات اظهار داشت: به‌رغم پاره‌اي انتقادات كه به دولت آقاي خاتمي و همكاران ايشان وارد است، ترديدي ندارم كه خاتمي مناسب‌ترين فردي است كه مي‌تواند به پيشبرد اصلاحات كمك و فرهنگ و مردم ايران را در جهان امروز نمايندگي كند. سلامت نفس آقاي خاتمي، توانايي‌هاي نظري و شخصيت فرهنگي ممتاز ايشان، انگيزه خالصانه او براي خدمت و محبوبيت ويژه‌اش در داخل و خارج كشور، ايشان را به سرمايه‌اي ارزشمند تبديل كرده‌ است كه نبايد بدون دليل كافي هزينه و از آن سوءاستفاده شود.

در انتخابات پيش‌رو نيز به باور من، مهم‌تر از نفس آمدن خاتمي، كيفيت آمدن اوست و اينكه با صراحت و صلابت بيشتري ديدگاه‌هاي خود را در زمينه دفاع از حقوق مردم و مردم‌سالاري بيان كند. وي درباره موضوع نامزدي سيدمحمد خاتمي در انتخابات رياست‌جمهوري دهم گفت: من به اين قاعده طلايي اخلاق كه «آنچه براي خود مي‌پسندي براي ديگران هم بپسند» باور دارم و درباره حضور آقاي خاتمي در انتخابات هم با به كارگيري همين اصل اخلاقي قضاوت مي‌كنم. من اگر جاي آقاي خاتمي بودم مي‌آمدم، خطوط قرمزم را مشخص مي‌كردم و بر سر وعده‌ها و اهدافم مي‌ايستادم. بر مسند رياست‌جمهوري هم بر حقوق بشر و اجراي قاطعانه اصول قانون اساسي در ارتباط با حقوق اجتماعي و زندگي و معيشت شرافتمندانه براي همه شهروندان، حقوق قوميت‌ها و اقليت‌هاي مذهبي و زنان و مخالفت با هرچه فراتر از قانون يا در تعارض با آن است پاي مي‌فشردم. همچنين به آنهايي كه قانون اساسي را زير پا مي‌گذارند، تذكر مي‌دادم و اگر موانعي پيش‌رويم قرار مي‌گرفت، با مردم صادقانه و به صورت شفاف در ميان مي‌گذاشتم.

خود من هم در انتخابات سال 84 در اين جهت تلاش كردم و به همين دليل اكنون در برابر وجدان خود آرامش دارم. نامزد انتخاباتي اصلاح‌طلبان پيشرو در انتخابات رياست‌جمهوري نهم تصريح كرد: اگر خاتمي بيايد و صريح و صادقانه با مردم صحبت كند و بر راي خود تكيه نمايد، حتما مي‌تواند به اهدافش برسد و موفق شود. اگر خاتمي با اين كيفيت بيايد، من خود همچون سال‌هاي 75 و 76 شهر به شهر سفر مي‌كنم و مردم را براي حضور در انتخابات و انتخاب چنين رئيس‌جمهوري تشويق خواهم كرد.وي ضمن رد سخناني كه در تعدادي از رسانه‌ها به وي نسبت داده شده‌ بود، اظهار داشت: من نگفته‌ام خاتمي نيايد، بلكه اتفاقا گفته‌ام بيايد ولي با حفظ مواضع و ارائه شفاف خطوط قرمزش و در اينجا مي‌خواهم بيش از آن را بگويم و آن‌ اينكه اگر خاتمي با اين كيفيت كه گفته شد نيايد، فرصت‌سوزي ديگري را در كارنامه سياسي خود ثبت خواهد كرد. سخن من اين است كه خاتمي بيشترين مقبوليت مردمي را دارد ولي فارغ از اينكه از صندوق‌هاي راي نام چه كسي را اعلام كنند، بايد بيايد و با از خودگذشتگي و روشنگري در جهت پيشبرد دموكراسي در ايران تلاش كند. دكتر معين در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دغدغه راي براي من مطرح نيست و باور دارم كه حتي اگر كسي به ميدان بيايد و گفتني‌ها را بگويد و با حفظ اصول خود انتخابات را واگذار كند، اين عمل او در نزد خداوند پذيرفته است و در عين حال چيزي از سرمايه اجتماعي او كاسته نمي‌شود.

البته به نظر من آنهايي كه رأي‌آوري خاتمي را زير سوال مي‌برند، يا خرده‌حساب‌هايي از گذشته دارند يا به حذف رقيب اصلي از عرصه انتخابات مي‌انديشند! وي گفت: اصلاح‌طلبان نبايد هيچ نگراني‌اي بابت رد صلاحيت خاتمي داشته داشته باشند، زيرا كساني كه «مصطفي معين» را نتوانستند ردصلاحيت كنند به طريق اولي توان ردصلاحيت خاتمي را هم ندارند. با اين حال، نبايد ميزان تخلف و تقلب احتمالي و «عمليات سازمان‌يافته و چندلايه» انتخاباتي را دست‌كم گرفت و اصلاح‌طلبان بايد ضمن هشدار به مسوولان مربوط، براي كاهش آن تدابير جدي بينديشند. در ابتداي اين ديدار اعضاي هسته مركزي «پويش دعوت از خاتمي» گزارشي از فعاليت‌هاي خود از جمله رايزني‌ها، ديدارها و مصاحبه‌ها، سايت «موج سوم»، تومار الكترونيك و كاغذي دعوت از خاتمي و نشست‌ها و همايش‌هاي پيش رو ارائه كردند و از دكتر مصطفي معين خواستند با انگيزه و توان بيشتري به تشويق سيدمحمد خاتمي براي حضور با صلابت در انتخابات بپردازد. دكتر مصطفي معين نيز ضمن ابراز خشنودي از حساسيت اعضاي جوان «پويش» نسبت به سرنوشت كشور و خير عمومي ايرانيان، پشتكار و سماجت «پويش» در دستيابي به هدفش را شايسته تحسين دانست.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن