تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816821851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در رتبه‌بندي كيفي مهرماه خودروهاي توليد داخل رخ دادصدرنشيني بنز، قعرنشيني پرايد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در رتبه‌بندي كيفي مهرماه خودروهاي توليد داخل رخ دادصدرنشيني بنز، قعرنشيني پرايد
در تازه‌ترين رده‌بندي سطح كيفي خودروهاي توليد داخل، بنز E280 در صدر قرار گرفت و سايپا 141 نيز جايگاه خود را در انتهاي جدول همچنان حفظ كرد.


اين در حالي است كه ماكسيما، صدرنشين نسبتا هميشگي اين جدول از ليست خودروهاي مورد ارزيابي حذف شده و نامي از آن ديده نمي‌شود. در اين رده‌بندي كه متعلق به مهر ماه امسال است، طبق روال معمول همان نه معيار سيستم فنربندي و تعليق، موتور، سيستم ترمز تجهيزات الكتريكي، تزئينات داخلي و خارجي، صداهاي غيرعادي، بدنه، نفوذ آب و رنگ براي ارزيابي 25 خودرو توليد داخل در نظر گرفته شده و اين 25 محصول در سه سطح خيلي خوب، خوب و حداقل قابل قبول دسته‌بندي شده‌اند.
در رتبه‌بندي مهر نيز خودروهايي كه جمع نمرات منفي آنها بين صفر تا 120 بوده. در دسته خيلي خوب، بين 120 تا 200 در گروه خوب‌ها، بين 200 تا 277 در دسته قابل قبول‌ها بين 277 تا 410 در دسته حداقل قابل قبول‌ها و از 477 به بالا نيز در گروه غيرقابل قبول‌ها جاي گرفته‌اند. اين در حالي است كه همچون ماه‌هاي گذشته سال جاري هيچ خودرويي در دسته قابل قبول و غير قابل قبول قرار ندارد. از نكات جالب رده‌بندي مهر اينكه برخي محصولات جاي گرفته در دسته خيلي خوب‌ها كه اكثرا مونتاژي به حساب مي‌آيند در مقايسه با رتبه‌بندي شهريور اميتاز منفي بيشتري كسب كرده‌اند.
تزئينات داخلي و خارجي و رنگ تنها معيارهايي هستند كه تمامي 25 خودرو تحت ارزيابي، در آنها نمره منفي كسب كرده‌اند و نفوذ آب نيز معياري است كه كمترين نمره‌هاي منفي در آن به دست آمده است.
بنز E280، بهترين
از جمع 25 خودرو ارزيابي شده، 10 خودرو در دسته خيلي خوب جاي گرفته‌اند. در اين دسته نيز E280 در صدر قرار گرفته و جايگاه دوم را نيز نماينده ديگر بنز، يعني E200 در اختيار دارد.
هيونداي آوانته نيز جايگاه آخر را به خود اختصاص داده است. هيچ كدام از محصولات اين دسته در معيار نفوذ آب امتياز منفي ندارند اما در عوض در دو بخش تزئينات و رنگ‌ همگي حايز نمره منفي شده‌اند. اين در حالي است كه خودروهاي پژو 206 معمولي و صندوق‌دار، زانتيا، مزدا3 و بنز E200 در مقايسه با رتبه‌بندي شهريور نمرات منفي بيشتري را كسب كرده‌اند. همچنين 206 صندوق‌دار كه در رده‌بندي قبلي، تعداد عيوب 25 امتياز‌ي‌اش از حد مجاز بيشتر شده بود طي رتبه‌بندي اخير اين موضوع را جبران كرده اما ريو، كره‌اي مونتاژي سايپا همچنان عيوب 25 امتيازي‌اش بيش از حد مجاز است. از نكات جالب دسته خيلي خوب‌ها اينكه نمايندگان پژو در يكي از اساسي‌ترين معيارها يعني سيستم ترمز نمره منفي داشته و رونيز و ريو هم در بخش صداهاي غيرعادي امتياز منفي دارند. همچنين بنز E200 تنها خودرويي است كه در جمع 25محصول تحت ارزيابي، فاقد نمره منفي به حساب مي‌آيد، سوزوكي گراند ويتارا هم در بخش تزئينات بهترين شده و مزدا 3 نيز كه معمولا در نفوذ آب امتياز منفي كسب مي‌كرد طي رتبه‌بندي مهرماه، ديگر حائز نمره منفي نيست. نكته جالب در مورد يكي از اعضاي اين گروه يعني ريو، اينكه خودرو مذكور بيشترين نمره منفي را در جمع 25خودرو تحت ارزيابي در معيار موتور و انتقال قدرت به دست آورده است.
تندر پارس‌خودرو بهتر از تندر ايران‌خودرو
صدر جدول دسته‌خوب‌ها همچنان در اختيار تندر-90 پارس‌خودرو است محصولي كه با حدود 9امتياز منفي كمتر، بالاتر از همتاي ايران‌خودرويي‌اش قرار گرفته است. تندر پارس‌خودرو در معيارهاي ترمز و نفوذ آب فاقد امتياز منفي به حساب مي‌آيد در حالي كه تندر ايران‌خودرو در نفوذ آب و سيستم موتور و انتقال قدرت امتياز منفي ندارد. هر دو محصول نمره منفي هشت دهم را در معيار صداهاي غيرعادي كسب كرده‌اند اما تزئينات داخلي و خارجي تندر ايران‌خودرو از تندر پارس‌خودرو بهتر است هر چند كه نماينده پارس‌خودرو بدنه بهتري را دارا است. بين اين دو محصول فرانسوي، نماينده‌هاي مونتاژي خودروسازان خصوصي كشور يعني هيونداي و رنا و فولكس گل قرار دارند. اين دو در چهار بخش سيستم تعليق، تجهيزات الكتريكي، صداهاي غيرعادي و نفوذ آب فاقد نمره منفي‌اند.
البته سيستم موتور و انتقال قدرت فولكس نمره منفي نسبتا بالايي دارد.
405 خراسان، بهتر است
هرچه هست محصولات توليدي ايران‌خودرو در سايت خراسان اين شركت، كماكان از كيفيت بالاتري در مقايسه با توليدات مركز برخوردار است. به نحوي كه پژو پارس و 405هاي سايت خراسان طي رتبه‌بندي مهر نيز حائز نمره منفي كمتري شده‌اند. اين دو هيچ نمره منفي در دو معيار صداهاي غيرعادي و نفوذ آب ندارند اين در شرايطي است كه پژو 405 خراسان بيشترين امتياز منفي را در معيار سيستم فنربندي، تعليق و فرمان دارا است اما پژوپارس ايران‌خودرو مركز، كمترين امتياز منفي را در بخش رنگ در اختيار دارد.
MVM بالاتر از 405
يا چيني‌ها از لحاظ تكنولوژي از پژو جلو زده‌اند و يا ايران‌خودرو از اين چشم‌بادامي‌ها عقب افتاده كه MVM محصول كوچك و كم‌مصرف چيني حائز سطح كيفي بالاتري نسبت به 405توليدي در ايران‌خودرو مركز شده است. MVM در رتبه‌‌بندي‌ها مهر نمره منفي كمتري در مقايسه با محصولاتي چون 405، روآ و البته پرايد كسب كرده و مكان نوزدهم را در اين رتبه‌بندي در اختيار دارد. اين كم‌مصرف چيني در معيارهاي سيستم تعليق، ترمز، صداهاي غيرعادي و نفوذ آب فاقد نمره منفي است اما در بخش موتور نمره منفي بالايي را دارا است. MVM جزو محصولات مونتاژي شركت‌ كرمان‌خودرو است. كه لقب كم‌مصرف‌ترين محصول توليد (مونتاژ) داخل را با خود يدك مي‌كشد. اين در حالي است كه پژو405 ايران‌خودرو مركز تنها 6 امتياز منفي تا سقوط به گروه قابل‌قبول‌ها فاصله دارد.
آب در سمند نمي‌رود
نفوذ آب تنها معياري است كه محصول ملي ايران‌خودرو در آن امتياز منفي ندارد. سمند كه بين 25 خودرو تحت ارزيابي رتبه‌بندي مهر، هفدهم شده، سطح كيفي بالاتري را در مقايسه با خودروهايي چون 405 و MVM دارد و نمرات منفي‌اش نيز در قياس با رتبه‌بندي شهريور پايين‌تر آمده است.
بيشترين نمره منفي اين محصول به معيار تزئينات داخلي و خارجي‌اش مربوط مي‌شود سمند نيز مانند 405 خراسان و پژو پارس در بخش سيستم فنربندي، تعليق و فرمان، نمره منفي نسبتا بالايي را دارا است. اين محصول روي پلت‌فرم پژو 405 ساخته شده و برخي كارشناسان معتقدند بدنه سوار شده روي آن، نسبتا سنگين است.
مراقب باشيد
آن‌طور كه از رتبه‌بندي كيفي مهرماه برمي‌آيد، تغييري در جايگاه خودروهاي دسته حداقل قابل قبول حاصل نشده و همچون ماه‌هاي اخير صدر جدول اين دسته در اختيار پژو روآ ايران‌خودرو است و قعر آن نيز به سايپا 141 اختصاص دارد.
به جز سايپا 132 و روآ ديگر اعضا اين دسته در تمامي معيارها حائز نمره منفي شده‌اند. بيشترين امتياز منفي در بخش رنگ در بين 25خودرو تحت ارزيابي به سايپا 132 اختصاص دارد اين محصول كه تنها ظاهرش با پرايد معمولي متفاوت است در بخش ترمز نيز بالاترين نمره منفي را دارا است.
همچنين پرايد پارس‌خودرو كه در ميان 25محصول تحت ارزيابي، بيست و سوم شده، در بخش بدنه بيشترين نمره منفي را به خود اختصاص داده است. پرايد صبا هم حائز بيشترين نمره منفي در معيار تجهيزات الكتريكي به حساب مي‌آيد.
سايپا 141 همچنان ركورددار
شايد چندان هم براي مشتريان پرايد مهم نباشد اما به هر حال سايپا 141 در بخش تزيينات داخلي و خارجي، حائز بالاترين نمره منفي ميان 25خودرو تحت ارزيابي شده است.
اين محصول كه كماكان قعر جدول كيفي خودروهاي توليد داخل را در اختيار دارد در تمام معيارها، نمره منفي كسب كرده و در معيار صداهاي غيرعادي نيز ركورددار امتياز منفي محسوب مي‌شود. البته بالاترين نمره منفي در بخش نفوذ آب نيز به اين محصول كم كيفيت اختصاص دارد.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن