تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816237517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فارس گزارش مي‌دهد؛ تداوم بحران مالي و مديريتي در تيم فوتبال نساجي مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهد؛ تداوم بحران مالي و مديريتي در تيم فوتبال نساجي مازندران
خبرگزاري فارس: تيم فوتبال نساجي مازندران با سابقه ‌50 ساله از جمله ريشه‌دار‌ و قديمي‌ترين تيم‌هاي ورزشي‌ استان محسوب مي‌شود كه از‌ دو سال پيش تاكنون با تشديد بحران مديريتي و مالي مواجه شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، تيم نساجي مازندران كه نامش با واحدهاي نساجي قائمشهر و مازندران شناخته مي‌شود و امتياز آن نيز به اين كارخانه‌ها تعلق دارد، با ركود اين واحدها نتوانست جايگاه مقتدر خود را در ميان ساير تيم‌هاي ورزشي كشور حفظ كند.
به نظر مي‌رسد، ركود توليد و بحران در واحدهاي نساجي به تيم ورزشي اين كارخانجات نيز رسيده و سال‌ها تلاش براي رفع اين بحران هنوز نتوانسته است گره‌اي از مشكلات آن را حل كند.
افول هر روزه فوتبال مازندران در حالي صورت مي‌گيرد كه كوچك‌ترين توجهي به تيم‌هاي پايه‌دار و ريشه‌اي استان نشده است.
عمده بحران‌هاي تيم‌هاي ورزشي به ويژه فوتبال در مازندران مسائل مالي عنوان مي‌شود كه‌ به گفته مسئولان ورزشي استان از صنعتي نبودن مازندران نشات مي‌گيرد.
اما بايد دانست تمامي مشكلات تيم‌هاي ورزشي به ويژه فوتبال از نبود برنامه‌اي منسجم، كارآمد و به روز در اين حوزه ناشي شده و در نبود مديريت اصولي، بحران‌هاي مالي نيز به افت اين تيم‌ها دامن مي‌زنند.
مديريت اصولي در ورزش بايد تنها به گسيل خود به خودي منابع مالي به باشگاه‌ها قلمداد نشده و ‌مديران‌ با رايزني‌ها، ارائه عملكرد و بهره‌گيري از تمام امكانات حوزه زير پوشش خود، رشد و تعالي آن را موجب شوند.
وضعيت تيم نساجي مازندران‌ مانند واحدهاي صنعتي آن اگر چه از نبود منابع مالي رنج مي‌برد اما مديريت نكردن تيم و ايجاد حاشيه‌هاي گوناگون به اين ورزش لطمه‌هاي جبران‌ناپذيري وارد كرده است.
نبود قراردادهاي شفاف با بازيكنان و مربيان كه به شكايت، محروميت و تعليق انجاميد، پرداخت مبالغي كمتر از آنچه قرارداد شده به بازيكنان كه ‌نارضايتي‌ها را فراهم آورده است، غير‌شفاف ‌بودن در معرفي افرادي كه اقدام به خريد تيم و يا حمايت مالي از آن كرده بودند، برگزاري جلسات مذاكره متعدد و بي‌نتيجه با بازيكنان، دچار كردن آنان به روزمرگي و بسياري ديگر در اوج‌گيري اين بحران‌ها نقش داشت.
با ادامه اين وضعيت در فصل جاري بازيكنان تيم نساجي در دومين بازي در ورزشگاه شهيد وطني قائمشهر حاضر به رويارويي با تيم مقابل نشدند و اين بازي بدون هماهنگي قبلي با حضور بازيكنان اميد اين تيم صورت گرفت.
در دو ماه اخير كه دامنه اعتراض‌هاي بازيكنان و فوتبال دوستان قائمشهري به اوج رسيد، باز هم نه خبري از حمايت‌كننده مالي بود و نه نتايج جلساتي كه بتواند به اين مناقشه‌ها پايان دهد.
رئيس اداره تربيت بدني قائمشهر در گفتگو با رسانه‌ها از عدم شفافيت مديرعامل تيم نساجي مازندران در معرفي حاميان مالي در ادامه روند مديريت تيم خبر داده بود و اينكه به گفته وي بارها در جلسات رفع مشكل نساجي درخواست ديدار و مذاكره با سرمايه‌گذاران باشگاه به دلايل مختلفي لغو شده است.
اما وي در گفتگو با خبرگزاري فارس به اين سخنان اشاره‌اي نكرد و نسبت به آينده اظهار خوشبيني كرد و گفت: شركت نساجي اين تيم را به بخش خصوصي واگذار كرده است و خريد سهام با داشتن امتياز آن متفاوت است.
ابوالفضل خواجه‌محله تصريح كرد: با توجه به اينكه اين واگذاري در ماه‌هاي پايان سال به انجام رسيده است، ما مدارك و مستنداتي در اين خصوص كه اين تيم با چه شرايطي و چه ميزان مبلغي واگذار شده است، نداريم.
وي افزود: در بررسي مشكلات نساجي اين نتيجه حاصل شده كه حمايت‌كننده مالي اين تيم به انتهاي خط رسيده و ديگر تمايلي براي كمك به نساجي ندارد.
خواجه‌محله با اشاره به اينكه به صورت مقطعي بخشي از مشكل نقدينگي تيم با كمك 20 ميليون توماني شهرداري و شوراي شهر برطرف شده است، ادامه داد: اگر اسپانسر به صورت قوي عمل كند، اين تيم ديگر مشكلي ندارد اما اگر توان اداره تيم را ندارد، بايد سلب مسئوليت كند.
رئيس اداره تربيت بدني شهرستان قائمشهر اظهار داشت: ظاهراً حمايت‌كننده مالي تيم نساجي در فصل جاري هيچ هزينه‌اي براي اين تيم صرف نكرده است.
سرمربي تيم نساجي مازندران نيز مشكلات مالي و عدم برنامه‌ريزي مناسب براي فصل‌هاي ورزشي را عمده‌ترين مشكل اين تيم عنوان و تصريح كرد: اين تيم در فصل جاري نتوانست مانند ساير تيم‌هاي همرده خود به انجام بازي‌هاي تداركاتي بپردازد.
حسن خوردستان با اشاره به اينكه انجام بازي‌هاي تداركاتي بيش از 50 درصد در آماده‌سازي تيم‌هاي فوتبال نقش دارد، گفت: باشگاه نساجي به دليل مشكلات مالي در انجام بسياري از وظايف محتاط عمل مي‌كند.
وي در خصوص تركيب تيم نساجي در فصل جاري نيز اظهار داشت: حدود‌ 50 درصد بازيكنان سال گذشته حفظ شده‌اند و ‌بقيه نيز سابقه حضور در ليگ برتر را دارند، همچنين از بازيكنان تيم اميد نيز در فصل جاري بهره گرفته‌ايم.
خوردستان نتايج اين فصل نساجي مازندران را مشروط به بهبود شرايط مالي و تقويت روحيه بازيكنان عنوان و تاكيد كرد: شرايط مالي از بسترهاي لازم براي صعود و پيشرفت هر تيمي محسوب مي‌شود.
وي گفت: آنچه زمينه توسعه و رشد تيم‌ها را فراهم مي‌كند، برنامه‌ريزي صحيح و منطقي است كه نساجي با نداشتن حامي مالي انسجام خود را در همه زمينه‌ها از دست داده است.
سرمربي تيم نساجي مازندران نيز با ابراز اميدواري نسبت به قول‌هاي داده شده در خصوص رفع مشكلات اين تيم صاحب‌نام مازندراني يادآور شد: در‌ 23 مهر ماه سال ‌جاري مسئولان استاني و شهرستاني وعده حل مشكلات مالي اين تيم را داده‌اند كه اميدواريم به نتيجه برسد.
وي در خصوص مبلغ قرارداد و ميزان بدهي باشگاه به بازيكنان نيز اظهار داشت: بازيكنان از 20 تا 30 ميليون تومان با باشگاه قرارداد و پنج نفر از آنان نيز از فصل‌هاي گذشته طلب دارند.
‌خوردستان با تاكيد بر اينكه امكانات و تجهيزات سهم عمده‌اي در آماده‌سازي تيم‌ها دارند، افزود: ورزشگاه شهيد وطني قائمشهر از 30 سال پيش تاكنون به همين منوال بوده است و انتظار مي‌رود با ساخت زمين ورزشي زياركلا از مصوبات سفر رياست جمهوري به قائمشهر اين مشكل برطرف شود.
همچنين به گفته وي تيم‌هايي كه به صعود و پيشرفت فكر مي‌كنند، بايد هزينه‌هاي آن را نيز بپردازند.
كاپيتان تيم نساجي مازندران نيز در گفتگو با خبرگزاري فارس با اشاره به اينكه يك تيم را با وعده و امروز و فردا كردن نمي‌توان اداره كرد، يادآور شد: 14 نفر از بازيكنان اين تيم از باشگاه طلبكارند.
فريد يعقوب‌نيا با بيان برخي شايعات مبني بر اينكه كساني از قائمشهر با اسپانسر تيم تماس گرفته و وي را تهديد كرده‌اند، افزود: شيوه اينچنيني در اداره كردن يك تيم صحيح نيست كه نزديك به دو سال است فقط وعده مي‌دهند و امروز و فردا مي‌كنند.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه بسياري از بازيكنان تيم در شرايط مالي نامساعدي قرار دارند، فكر مي‌كرديم وضعيت تيم در فصل جاري بهبود يابد اما اينگونه نشد.
يعقوب‌نيا با انتقاد از اينكه در بحراني‌ترين شرايط فوتبال مازندران مسئولان به فكر انتقال تيم راه‌آهن به استان بودند، ادامه داد: چرا وقتي تيم‌هايي مانند نساجي با سابقه‌اي 50 ساله و بيش از 30 هزار تماشاچي تنها در قائمشهر، اينگونه در شرايط وخيمي قرار دارد، وقت خود را براي انتقال يك تيم تهراني صرف كنيم.
وي ادامه داد: به دليل نبود انسجام و وحدت در ميان مديران استاني انتقال راه‌آهن نيز منتفي شد، در حالي كه فوتبال مازندران با هزاران مشكل باقي مانده است.
بازيكن تيم نساجي مازندران خاطرنشان كرد: مشكل عمده در عدم رفع معضلات نساجي سياسي كردن يك تيم ورزشي است، در حالي كه بازيكنان و مردم قائمشهر عاقلانه پيگير مشكلات اين تيم هستند.
وي افزود: در سال‌ جاري بيشترين جلسات در خصوص مشكلات نساجي برگزار شد كه بازيكنان با وجود احترام به همه دعوت‌ها از سوي مدعوان متهم مي‌شدند.
يعقوب‌نيا اظهار داشت: در دو سال گذشته بازيكنان تنها 5 ميليون تومان آن هم از شركت نساجي دريافت كردند كه براي نقد كردن آن مجبور به عزيمت به شهرهاي ديگر استان حتي كشور شدند تا چك‌هايي كه متعلق به كارخانه‌هاي مختلف بود را نقد كنند.
كاپيتان تيم نساجي مازندران گفت: از مديران شهري و استاني بپرسيد چرا مديريتي كه نمي‌تواند تيم را اداره كند، بايد به كار خود ادامه دهد اما مسئولان در برابر خواست مردم مي‌گويند تيم خصوصي شده و به اشخاص خاصي واگذار شده و نمي‌توان در امور آن مداخله كرد.
وي با تاكيد بر اينكه تاكنون هيچ قولي از هيچ فرد، نهاد، اداره و مسئولي عملي نشده است، افزود: عمل نكردن به وعده‌هاي داده شده يعني اينكه نمي‌خواهند مشكلي را حل كنند.
به گفته كاپيتان تيم فوتبال نساجي، حامي مالي تيم فردي به نام آقاي سلاميان از افرادي است كه وضعيت مالي مناسبي داشته و علاقمند به كمك است اما وي نيز از نوع برخوردها و رفتارهاي ضد و نقيض به تنگ آمده و تنها به دنبال رها شدن از دست اين تيم است.
وي در خصوص قيمتي كه براي فروش تيم تعيين كرده‌اند نيز گفت: اين تيم شايد تنها با 300 ميليون تومان واگذار شده اما اكنون براي آن قيمت يك ميليارد و 400 ميليون توماني تعيين شده است كه بهتر است بگويند مگر در اين دو سال چه مقدار براي اين تيم هزينه شده كه تمام راه‌ها را براي حل مشكلات مسدود مي‌كنند.
يعقوب‌نيا در خصوص كمك 20 ميليون توماني شوراي اسلامي شهر قائمشهر براي رفع مقطعي مشكلات مالي بازيكنان نيز گفت: قرار بود اين مبلغ در ميان تمام بازيكنان به ميزان يكسان توزيع شود اما فقط تا 12 ميليون تومان آن به بازيكنان پرداخت شد و معلوم نشد ‌بقيه مبلغي كه حق ما بود، كجا رفت.
يعقوب‌نيا با اعلام اينكه مشكلات تيم نساجي يكي دو تا نيست، تصريح كرد: زمين نامناسب و نبود تجهيزات ورزشي براي آماده‌سازي تيم نيز تاثير ويژه‌اي در سقوط تيم نساجي در سال‌هاي اخير داشته است.
وي افزود: اين تيم در زميني كه پر از گل و لاي است، تمرين مي‌كند و مسابقه مي‌دهد، براي تمرينات طول هفته مجبوريم به روستاهاي اطراف برويم كه اهالي آنجا نيز به دليل اينكه اين زمين‌ها تنها وسيله ورزشي آنهاست، اجازه حضور ما را نمي‌دهند، براي تمرينات بدنسازي به باشگاه‌هاي خصوصي سطح شهر مراجعه مي‌كنيم كه آنجا نيز اجازه تمرين اختصاصي به بازيكنان نساجي داده نمي‌شود.
كاپيتان تيم نساجي خاطرنشان كرد: اين لگدمال شدن آبرو و حيثيت تيم ريشه‌دار و قديمي نساجي است كه با اين برخوردها، كش و قوس‌ها و نبود برنامه‌ريزي و مديريت از بين رفته است.
وي با اشاره به اينكه ديگر پادرمياني در رفع مشكلات اين تيم ثمري ندارد، يادآور شد: در دومين بازي فصل جاري بازيكنان حاضر به رويارويي با تيم حريف در قائمشهر نشدند اما با استفاده از بازيكنان اميد اين موضوع فيصله پيدا كرد.
گزارش از الناز پاك‌نيا خبرنگار فارس در مازندران
انتهاي پيام/ص10
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن