تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816888517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از ليفتينگ تا بوتاكس؛ آنچه شما بايد بدانيد


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: از ليفتينگ تا بوتاكس؛ آنچه شما بايد بدانيد
*عطي الرضا بنانج

در زير انواع جراحيهايي كه جهت زيبايي صورت انجام مي شود به تفكيك شرح داده خواهد شد. اما نكات مهمي وجود دارد كه قبل از

جراحي زيبايي لازم است به آن دقت كنيد. شما اگر به اين علت مي خواهيد جراحي كنيد كه 1- كار بهتري پيدا كنيد 2- جهت زندگي خود را تغيير دهيد 3- صاحب موقعيتهاي بهتري در زندگي شويد. در انجام جراحي عجله نكنيد و لازم است ديدگاه خود را به جراحي زيبايي و توقع خود از حاصل جراحي را عوض كنيد. بهتر است قبل از جراحي زيبايي با يك روانپزشك مشاوره نماييد.
عمل جراحي زيبايي پلكها
از نظر زيبايي شناسي، چشمها مهمترين جزء صورت هستند. چشمها نشان دهنده سن فرد و منعكس كننده حالت هيجاني و خلقي وي هستند و متأسفانه چشمها و پلكها زودتر از ساير اجزاي بدن علايم پيري را نشان مي دهند.
عمل جراحي پلاستيك پلكها كه به اصطلاح «بلفاروپلاستي» ناميده مي شود براي برداشتن پف پلكها، افتادگي پلك و برداشتن پوست اضافي آنها طراحي شده هر چند كه ممكن است مقداري از چين و چروكهاي سطحي پلك را نيز كمتر نمايد. بايد توجه داشت كه با اين عمل سياهي دور چشمها برطرف نمي شود و همچنين اين عمل كمكي به كساني كه تورم پلكهايشان به دليل بيماريهاي متابوليكي است نمي كند (مثل تورم پلك ناشي از پركاري تيروئيد). بلكه مي توان پلكهاي فوقاني و تحتاني را به طور مجاز يا همزمان مورد عمل قرار داد.
ليفتينگ صورت
كشيدن پوست صورت كه به اصطلاح «ليفتينگ صورت» گفته مي شود براي جوانتر كردن پوست و حالت صورت طراحي شده است. بهترين نامزد اين عمل فردي است كه ساختار استخواني صورت وي جوب باشد و فقط نسج نرم صورت او خود را ول كرده باشند.
بنابراين سن مناسب آن بين 40 تا 60 سالگي است اما در سنين بالاتر هم مي توان نتايج مطلوبي را به دست آورد.
بايد توجه داشت كه هر چند با اين عمل چين و چروكهاي سطحي پوست كمتر مي شود ولي هدف اصلي اين عمل كشيدن عضلات و فاشياهاي زير پوست است. معمولاً اين عمل با ساير اعمال زيبايي مثل ليفتينگ گردن، بلفاروپلاستي، ليفتينگ ابرو و پيشاني به طور همزمان انجام مي شود. سؤالي كه اغلب متقاضيان مي پرسند اين است كه نتيجه اين عمل چقدر دوام دارد؟ در جواب بايد گفت با اين عمل چهره شما جوانتر از همسن و سالهاي خودتان مي شود اما زمان در حال گذر و در حال تأثيرگذاري بر چهره شماست. اين عمل نمي تواند از اين اثرگذاري جلوگيري كند اما با گذشت زمان باز هم شما به نسبت همسن و سالهاي خودتان جوانتر خواهيد بود.سن متقاضي، جنس پوست وي، ميزان كشيدن فاشياها و عضلات زير پوست همگي بر نتيجه عمل مؤثرند.
ليفت ابرو و پيشاني
با افزايش سن و در اثر استرسهاي مداوم زندگي، علايم پيري به تدريج در صورت ظاهر مي شوند. اين علايم در يك سوم فوقاني صورت كه شامل پلكها، ابرو و پيشاني است زودتر از ساير قسمتهاي صورت بروز پيدا مي كنند. ظهور اين علايم در يك سوم فوقاني صورت به شكل پيدايش چين و چروك پيشاني، افتادگي ابروها و افتادگي پلكهاست كه بيشتر از جنبه زيبايي قابل توجه است اما در مواردي كه افتادگي ابرو و پلكها زياد باشد مي تواند فيلد بينايي را نيز محدود نمايد.
اعمال جراحي متعددي براي بالا بردن ابرو و پيشاني و براي برطرف كردن اين نگرانيها طراحي شده اند. البته با تزريق بوتاكس يا disport مي توان بدون جراحي و به طور موقت چين و چروكهاي پيشاني را برطرف كرد، ضمن اينكه اين كار باعث بالا رفتن گوشه هاي ابروها نيز مي شود. اينكه از كدام روش جراحي براي هر بيمار بهره بگيريم به عوامل متعددي از جمله موارد زير بستگي دارد:
1- جنس و سن بيمار2- شكل و وضعيت ابروي بيمار 3- ميزان افتادگي پلك بيمار4- وضعيت و ميزان چين و چروكهاي پيشاني
5- وضعيت موهاي سر كه چنانچه بيمار به طاسي سر مبتلا باشد و شدت اين طاسي6- انتظارات بيمار از عمل جراحي
جراحي زيبايي بيني يا رينوپلاستي
از بين تمام اعمال زيبايي، جراحي پلاستيك بيني كه اصطلاحاً «رينوپلاستي» ناميده مي شود از ويژگيهاي خاصي برخوردار است پس سعي مي كنيم با توجه و دقت بيشتري مورد بحث قرار گيرد. اين عمل چيزي بيشتر از مهارت جراحي است و در حقيقت تلفيقي از علم و هنر است. جراح زيبايي بيني قبل از هر چيز يك پزشك است و فاكتورهاي پزشكي و رواني كه باعث شده يك فرد سالم با ميل خودش براي انجام يك جراحي مراجعه كند را به خوبي درك مي كند. ضمناً او مثل «ميكل آنژ» يك مجسمه تراش است. ميكل آنژ تكه سنگي در اختيار داشت و با چشم بصيرت اثر خود را در لابه لاي آن مي ديد. وي با تراشيدن قسمتهاي زايد سنگ اثر خود را در معرض ديد ديگران قرار داد.
جراح زيبايي بيني نيز با در نظر گرفتن شكل مناسب بيني براي هر صورت خاص، با برداشتن قسمتهاي اضافي و حالت دادن به قسمتهاي باقيمانده سعي مي كند اثر هنري خود را در معرض ديد قرار دهد. بديهي است وي هيچ گاه به بيني به طور منفرد نگاه نمي كند بلكه بيني را در كنار ساير اجزاي صورت بيمارش مي بيند. به عبارت بهتر نمي توان با در نظر گرفتن يك بيني ايده آل به خلق آن پرداخت بلكه بهترين بيني نوعي است كه با ساير اجزاي صورت هماهنگي داشته باشد.
تصور و انتظارات غيرواقع بينانه در مورد جراحي پلاستيك بيني زياد است. هميشه اين امكان وجود ندارد كه بافت انسان را به گونه اي تغيير داد تا آنچه بيمار دلش مي خواهد حاصل شود. هدف جراح اين است كه ظاهر بيمار را در طي اعمالي كه به دقت برنامه ريزي شده اند زيباتر كند. اينكه او چگونه به اين مهم دست مي يابد به ميزان زيادي بستگي به آموزش، تجربه، علم و مهارت او دارد كه تمامي اين فاكتورها بسيار متغير هستند. همكاري بيمار و واكنشهاي ناخواسته نيز نقش بسيار اساسي در نتيجه نهايي يك عمل جراحي دارد. جراح نمي تواند نتيجه نهايي عمل را تضمين كند بلكه قادر است تضمين كند كه تمامي تلاش خود را براي حصول نتيجه بهتر به كار خواهد برد.
هر متقاضي جراحي پلاستيك بيني بايد از حقايق زير آگاه باشد:
1- هدف هر عمل زيبايي بهبود بخشيدن به وضع ظاهري است نه رسيدن به زيبايي كامل و مطلق.
2- هر فردي كه متقاضي اين عمل است ممكن است به دلايل مختلفي از جمله نوع پوست كانديداي خوبي براي جراحي نباشد لذا جراحي براي هر فرد متقاضي توصيه نمي شود.
3- در بچه ها محدوديتهاي مشخصي وجود دارد كه مانع از جراحي پلاستيك بيني قبل از بلوغ كامل مي شود.
4- چنانچه بيمار مبتلا به انحراف بيني است بايد همزمان با جراحي پلاستيك و يا قبل از آن، انحراف تيغه بيني وي اصلاح شود.
5- اگر چنانچه به هر دليلي انسداد بيني داشته باشيم مثل بزرگي شاخكهاي داخل بيني و يا پوليپ بيني بايد به طور همزمان با جراحي پلاستيك، عوامل انسداد بيني را نيز برطرف كرد.
6- ليزر در بسياري از اعمال جراحي كاربرد مهمي دارد اما در عمل زيبايي بيني كاربردي ندارد و فقط براي برش اوليه به جاي تيغ جراحي مي توان از برش ليزري استفاده كرد اما برش ليزري هيچ ارجحيتي از نظر درد بعد از عمل يا نتيجه بعد از عمل و يا جاي بخيه و... بر تيغ جراحي ندارد.
7- عمل جراحي بيني باعث بهبود و يا تشديد علايم حساسيت بيني نمي شود. مبتلايان به آلرژي بيني هم مي توانند تحت عمل جراحي قرار گيرند اما لازم است اين افراد قبل از عمل تا مدتي بعد از آن تحت درمان با داروهاي ضدحساسيت قرار گيرند.
8- جراحي بيني روي ديد و حالت چشم اثري ندارد اما از آنجايي كه تا مدتي بعد از عمل نمي توانيد از عينك استفاده كنيد، اگر تصميم داريد ليزيك هم انجام دهيد بهتر است ابتدا عمل ليزيك چشم را انجام دهيد تا بعد از عمل بيني نياز به عينك نداشته باشد. جراحي بيني روي ديد و حالت چشم اثري ندارد اما از آنجايي كه تا مدتي بعد از عمل نمي توانيد از عينك استفاده كنيد، اگر تصميم داريد ليزيك هم انجام دهيد بهتر است ابتدا عمل ليزيك چشم را انجام دهيد تا بعد از عمل بيني نياز به عينك نداشته باشيد.
9- وجود پلاكهاي ارتودنسي مانعي براي عمل بيني نيست و مشكلي ايجاد نخواهد كرد.
10- با توجه به اينكه امروزه در مراكز جراحي خصوصي كمتر از هالوتان و ساير گازهاي بيهوشي دهنده استنشاقي استفاده مي شود، داروهاي جديد بيهوشي آثار كبدي ندارند.

11- حق العمل جراحي بيني از يك شهر به شهر ديگر و حتي از يك منطقه شهري به منطقه ديگر همان شهر و از نزد يك پزشك به پزشك ديگر متفاوت است. هر چند هزينه و قيمت عمل حتماً يك فاكتور مهم در انتخاب جراح شما خواهد بود اما كسي موفق تر خواهد بود كه بر مبناي فاكتورهاي مهمتري مثل كارايي و تجربه، جراح خود را انتخاب نمايد.
12- براي انجام عمل زيبايي بيني دو تكنيك يا روش به نامهاي روش باز و روش بسته وجود دارد. بعضي از جراحان روش بسته را و بعضي ديگر روش باز را ترجيح مي دهند اما به طور كلي طرفداران عمل باز در حال افزايش هستند.
تزريق بوتاكس
نوعي باكتري به نام كلستريديوم بوتولينيوم تايپ A قادر است سمي را توليد كند. اين باكتري بي هوازي است و در محيطهاي دربسته مثل قوطيهاي كنسرو رشد مي كند به همين دليل توصيه مي شود قبل از باز كردن در قوطيهاي كنسرو آنها را بجوشانيد. اين باكتري را در آزمايشگاه تكثير مي دهند و اسم آن را تلخيص كرده و براي مصارف پزشكي با دوراژ مناسب تهيه مي كنند.
بوتوكس و «dysport» دو شكل آماده شده اين داروست كه به شكل پودر در ويال مخصوص بسته بندي شده اند. از آنجايي كه مولكول اين دارو خيلي حساس است در شرايط خاصي نگهداري مي شود از جمله اينكه بايد در دماي بين 2 تا 8 درجه سانتيگراد نگهداري شود.
مصرف اصلي اين دارو براي شل كردن گرفتگي عضلاني است مثلاً در مبتلايان به اسپاسم عضلات گردن كه باعث كجي گردن مي شود با تزريق اين دارو درون عضله، مشكل آنها برطرف مي شود.
مورد مصرف ديگر آن در مبتلايان به لوچي چشم است. لوچي چشم ناشي از كشش نامتناسب عضلات چشم است. به عبارت بهتر وقتي يكي از عضلات چشم بيشتر از حد كره چشم را بكشد يا بچرخاند لوچي چشم عارض مي شود. چشم پزشكان براي اصلاح لوچي چشم از تزريق اين دارو درون عضله اي كه بيشتر از حد لازم منقبض شده است بهره جستند و به طور تصادفي متوجه شدند كه علاوه بر برطرف شدن لوچي چشم، شيارهاي بين دو ابرو نيز كم عمق تر شده و يا برطرف گرديده است و از اينجا بود كه اين دارو براي برطرف كردن چين و چروكهاي پيشاني، دور چشم و بين دو ابرو مورد بهره برداري قرار گرفت.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن