تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814705599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار كوتاه
نرخ تورم پايان سال ملاك تعيين حداقل دستمزد كارگران
عضو شوراي عالي كار نرخ تورم پايان سال كه از سوي بانك مركزي اعلام مي شود را ملاك تعيين حداقل دستمزد كارگران براي سال آينده اعلام كرد. منوچهر اقبالي در خصوص آغاز جلسات بحث و بررسي گروههاي كارفرمايي براي تعين حداقل دستمزد سال آينده كارگران گفت: گروههاي كارفرمايي بررسيهاي خود را آغاز كرده اند.عضو شوراي عالي كار اظهار داشت: گروههاي كارگري و كارفرمايي در سراسر كشور نشستها و چگونگي تعيين حداقل دستمزد سال آينده را انجام مي دهند و پس از آن جلسات 3 جانبه نمايندگان كارگران، كارفرمايان و دولت به صورت رسمي در بهمن ماه شروع مي شود.اقبالي در زمينه نحوه عملكرد گروههاي 3 گانه در تعيين حداقل دستمزد سال آينده حدود 8 ميليون نفر كارگر، خاطر نشان كرد: نرخ تورم اعلامي از سوي بانك مركزي و سبد هزينه هاي خانوار به عنوان مهمترين عوامل تعيين كننده حداقل دستمزد هستند.نماينده كارفرمايان در شوراي عالي كار تاكيد كرد: با شروع جلسات در بهمن ماه، آخرين نرخ تورم با درخواست مكتوب وزارت كار و امور اجتماعي توسط بانك مركزي اعلام مي شود كه ملاك عمل ما قرار مي گيرد.وي افزود: نرخ تورم پايان سال در تعيين حداقل دستمزد كارگران مورد ارزيابي قرار مي گيرد و بر اساس آن با توجه به موارد ديگر دخيل در تعيين حداقل دستمزد تصميم نهايي اتخاذ و اعلام مي شود.

قدرداني وزير كار از بانك كشاورزي
ابتكار- در جريان سفر رئيس جمهور و هيات دولت به استان مازندران، جهرمي وزير كار از تلاش و عملكرد بانك كشاورزي قدرداني كرد. به گزارش روابط عمومي بانك كشاورزي، همزمان با سفر رئيس جمهور و هيات دولت به استان مازندران، دكتر طالبي مديرعامل بانك كشاورزي با حضور در اين استان و شركت در كارگروه اشتغال، صنعت و معدن ، گردشگري و كارگروه آب، كشاورزي و منابع طبيعي به ارائه عملكرد و فعاليت هاي بانك كشاورزي در بخش كشاورزي و اشتغال پرداخت. اين گزارش مي افزايد در اين كارگروه ها جهرمي وزير كار از تلاش و عملكرد بانك كشاورزي قدرداني كرد و نسبت منابع و مصارف در ارتباط با تامين سرمايه هاي موردنياز بخش اشتغال به ويژه در طرح هاي زودبازده را مناسب ارزيابي كرد.

نصب نرم افزار جامع اطلاعات مشتريان در شعب بانك ها
رئيس كل بانك مركزي با اشاره به حفظ ارزش پول و نظارت بر پرداخت به عنوان يكي از وظايف اصلي بانك مركزي، از نصب نرم افزار جامع اطلاعات مشتريان در شعب خبر داد و گفت: امروز سرعت عمل، دقت و همچنين تكنولوژي حرف اول در بازار رقابت بانك ها را مي زند.دكتر محمود بهمني با اعلام اين خبر اظهار داشت: وظيفه اصلي بانك ها وصول مطالبات معوق و مصرف درست و صحيح تسهيلات است و بانك ها بايد اين مهم را به نحو مطلوب انجام دهند، زيرا عدم مصرف درست تسهيلات، رباي مطلق است ليكن شايسته است همكاران كنترل و نظارت مستمر را بر مصرف تسهيلات پرداختي داشته باشند.

استان تهران رتبه اول كشوري در بيمه محصولات كشاورزي را كسب كرد
معاون برنامه ريزي استانداري تهران از رشد 33 درصدي بيمه محصولات كشاورزي استان تهران در سال جاري خبر داد و گفت: استان تهران با رشد قابل توجهي در بيمه محصولات كشاورزي رتبه اول كشوري را به خود اختصاص داد. وحيد كيارشي با بيان اينكه پرداخت غرامت به كشاورزان آسيب ديده در استان تهران 122 درصد رشد داشته گفت: مبلغ 179 ميليارد ريال جهت جبران خسارات وارده ناشي از خشكسالي به بخش كشاورزي اختصاص يافته كه از سوي سازمان جهاد كشاورزي استان و بانكهاي عامل در حال پرداخت است.معاون استاندار تهران با اشاره به اينكه 32 محصول كشاورزي در استان تحت پوشش بيمه قرار دارند، خاطرنشان كرد: 175 ميليون ريال مبلغ بيمه محصولات كشاورزي استان تهران در سال زراعي 86- 87 بوده و 16 هزار و 456 بهره بردار بخش كشاورزي شامل كشاورزان و دامداران استان تهران نيز بيمه شده اند.

شعبه جديد موسسه اعتباري سينا در خيابان ابوذر تهران گشايش يافت
ابتكار- شعبه جديد موسسه مالي و اعتباري سينا باحضور مديرعامل، جمعي از مديران موسسه و صاحبان حرف و اهالي منطقه با برخورداري از امكانات پيشرفته بانكداري الكترونيك در خيابان ابوذر تهران گشايش يافت. مديرعامل موسسه مالي و اعتباري سينا در مراسم گشايش اين شعبه ضمن تاكيد مجدد بر تامين شرط اعطاي مجوز بانك سينا مبني بر افزايش سرمايه 500 ميليارد ريالي طي دو ماه آينده، تصريح كرد: اين موسسه به زودي با نام بانك سينا در شبكه بانكي كشور فعاليت خواهد كرد و به همين منظور و با هدف خدمت رساني بيشتر به هموطنان، زنجيره شعب خود را در تهران و مراكزي از شهرهاي بزرگ كه بازده اقتصادي مناسبي داشته باشند افزايش خواهد داد.

مصوبه اخذ كارمزدها را كميسيون اقتصادي دولت تاييد كرد
مصوبه اخذ كارمزد در قبال برخورداري از خدمات بانكي، استفاده از بانكداري الكترونيك را 8 برابر كرد. دكتر حيدر مستخدمين حسيني، معاون پارلماني و امور حقوقي بانك مركزي با بيان اين مطلب اظهار داشت: طي يك ماه گذشته به دليل اينكه ارائه خدمات بانكداري الكترونيك معاف ازكارمزد است، مردم استقبال بسياري از بانكداري الكترونيك كردند به طوري كه استفاده از خدمات الكترونيكي در بانك ها 8 برابر شده است.وي با اشاره به اينكه مصوبه بانك مركزي در خصوص اخذ كارمزد به هيچ عنوان غير قانوني نيست، افزود: تا كنون هيچ شكوائيه اي دال بر چرايي دريافت كارمزد به بانك مركزي ارائه نشده است و تنها از طريق برنامه هاي مطبوعاتي مسايل مربوطه ارائه شده است.معاون پارلماني و امور حقوقي بانك مركزي با اشاره به هسته اوليه تنظيم قانون اخذ كارمزد توسط بانك مركزي ابراز داشت: پايه اين قانون از اسفند ماه سال گذشته كه بسته سياستي- نظارتي بانك مركزي نوشته شد، گذاشته شد و توافقات بر اين اساس بود كه بانك ها در ازاي ارائه خدمات هزينه هاي مربوطه را دريافت كنند.مستخدمين حسيني با بيان اينكه مصوبه اخذ كارمزدها مورد تاييد كميسيون اقتصادي دولت است، گفت: در كميسيون اقتصادي دولت مقرر شد تا كارگروهي براي اين كار تشكيل شود لذا معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، بانك مركزي، وزارت امور اقتصادي و دارايي به همراه بانك هاي عامل ضمن برگزاري جلساتي به برآورد هزينه هاي تمام شده خود در ازاي ارائه خدمات پرداختند كه اين هزينه ها به تاييد بازرسان بانك ها و سازمان حسابرسي هم رسيد.معاون پارلماني و امور حقوقي بانك مركزي ابراز داشت: پس از جمع بندي هاي صورت گرفته كميسيون اقتصادي دولت نيز اين مصوبه را تاييد كرد تا بانك مركزي آن را به بانك ها ابلاغ كند.وي در خصوص اين مساله كه آيا نرخ هاي تعيين شده قابل تغيير است ياخير؟ گفت: نرخ كارمزدها با توجه به قيمت تمام شده خدمات تعيين شده است و حسب مقتضيات قابل تغيير است.
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن