تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815158341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
برگزاري سخنراني علمي در واحد ورامين- پيشوا

سخنراني علمي توسط مهندس محمد مهدي پناهي با عنوان "كامپيوترهاي كوانتومي" در واحد ورامين- پيشوا برگزار شد.به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورامين پيشوا ، در ادامه فعاليت هاي علمي انجمن دانشجويي فيزيك اين واحد، سخنراني مهندس محمد مهدي پناهي با عنوان "مباني كامپيوترهاي كوانتومي" با استقبال گستره دانشجويان، اعضاي هيات علمي و حضور تعدادي از مسوولان برگزار شد.در اين سمينار دكتر بيژن نيكوروان مدير گروه آموزشي فيزيك طي سخناني، ضمن اشاره به تصويب انجمن علمي فيزيك و انتشار نخستين شماره فصلنامه اين انجمن با عنوان "فيزيك تا بي نهايت" در خصوص اجراي برنامه هاي مفصل اين انجمن در آينده نزديك نويد داده است. در اين سمينار، دانشجويان ضمن مرور بر ساختار كامپيوترهاي كلاسيك فعلي، با مباني و مفاهيم كامپيوترهاي كوانتومي و مزاياي ويژه آن ها كه نسل آينده رايانه ها را خواهند ساخت، آشنا شدند.

شروع عمليات مجموعه خوابگاهي
دانشگاه آزاد اسلا مي كاشان

كاشان - خبرنگار آفرينش
كلنگ مجموعه خوابگاهي دانشگاه آزاد اسلا مي واحد كاشان، توسط خير كاشاني "خداشكر كاظمي" به زمين زده شد. همزمان با سالروز ميلاد امام هشتم حضرت علي بن موسي الرضا(ع) در آييني با حضور نماينده مردم شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل و معاون استاندار و فرماندار كاشان، كلنگ مجموعه خوابگاهي دانشگاه كاشان، توسط خير كاشاني "خداشكر كاظمي" به زمين زده شد.
در اين آيين، نماينده مردم شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي اقدام نيك آقاي كاظمي را ستود و از طرف مردم و دولت از وي تقدير كرد. مهندس علي اصغر گرانمايه پور افزود: كساني كه در راه خدمت به جامعه، ايجاد مكان هاي عام المنفعه، رفع معضل بيكاري و توسعه اشتغال زايي، پيشرفت و توسعه اقتصادي كشور و رشد توليد ناخالص ملي تلاش مي كنند، در ارتقا» كشور، نقش بسيار شاياني دارند. رئيس دانشگاه كاشان هم در اين آيين، خيرين را از سرمايه هاي ارزشمند كشور ذكر كرد و اقدام هاي مهم آن ها را باقيات الصالحات خواند. دكتر سيدجواد ساداتي نژاد با اشاره به تشكيل ستاد جلب مشاركت هاي مردمي دانشگاه كاشان در يك سال گذشته و جذب مشاركت افراد خير، ابراز اميدواري كرد تا با كمك خيرين، رشد و توسعه فضاي كالبدي اين دانشگاه سرعت بيشتري پيدا كند. دكتر عباس زراعت، دبير ستاد جلب مشاركت هاي مردمي دانشگاه كاشان در گفتگو با خبرنگار ما، ميزان هزينه لازم براي ساخت اين مجموعه خوابگاهي را 20 ميليارد ريال ذكر كرد و افزود: ظرفيت مجموعه اين خوابگاه ها كه در سه طبقه ساخته خواهد شد، دو هزار و پانصد نفر است. خداشكر كاظمي، فرد نيكوكار سازنده اين مجموعه خوابگاهي نيز در سخناني، دانشجويان را آينده سازان و منشا رشد و تعالي كشور دانست و ابراز اميدواري كرد: با همكاري افراد نيكوكار و همت مسئولان در راستاي ارتقا» زمينه هاي علمي و رفاه حال اين قشر فرهيخته جوان تلاش شود. وي از مسئولان فني خواست تا اين پروژه را هرچه سريع تر به پايان برسانند و از مسئولين دانشگاه خواست تا اين مجموعه خوابگاهي به مناسبت ميلاد ثامن الحجج(ع)، به نام امام رضا(ع) نامگذاري شود. اين مجموعه خوابگاهي كه شامل چهارخوابگاه دختران و پسران است،سه هزار متر مربع مساحت دارد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد قم:
دانشگاه آزاد اسلامي بايد دانشگاهي استاد محور ، دانشجو باور و تحقيق گرا باشد

استاد رشته علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد قم گفت: دانشگاه آزاد بايد دانشگاهي استاد محور، دانشجو باور و تحقيق گرا باشد .
دكتر مهدي مطهري نيا در گفتگو با ايسكانيوز، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي، تلاش جامعه مدني و نخبگان كشور در راستاي توسعه و نگرش نظام آموزش عالي در ساحت مشاركت مردمي بوده است.
وي افزود: بنابراين بايد گفت كه دانشگاه توانسته طي ربع قرن با اثبات توانمندي هاي خود در حوزه آموزش عالي از نظر گسترش و سپس تعميق علوم مختلف در جغرافياي ايران اسلامي موفقيت هاي چشمگيري را بدست آورد. مطهري نيا اظهار داشت: بديهي است كه برپا داشتن يك ساخت و ساختار مناسب ، متناسب با اين هدف بزرگ نيازمند تلاش در حوزه هاي كمي و كيفي است و با توجه به اوليت داشتن مفهوم كميت بر اولويت كيفي به نظر مي رسد كه دانشگاه آزاد با تشخيص اين ضرورت در دو دهه نخست تلاش خود را معطوف دست يافتن به عناصر كمي مورد لزوم قرار داده است. وي بيان كرد: دانشگاه آزاد در آغاز دهه سوم در چند سال اخير رويكرد كيفي سازي را آغاز كرده است اما هنوز انعكاس دو دهه گذشته بر دهه سوم سايه افكنده و اميدواريم كه در آغاز دهه چهارم فعاليت خود، استقرار كيفي سازي در اين مسير نايل آيد.
مطهري نيا خاطر نشان كرد: آنچه اكنون در كيفي سازي به دست آمده گام هايي است كه مي توان ضمن تاكيد بر آن ها و اهميت اقدامات انجام شده اقدامات لازم اما غير كافي دانست.
وي افزود: وقتي در مقام قياس بين امكانات و دستاوردهاي دانشگاه هاي دولتي و آزاد مي نشينيم در مي يابيم كه با توجه به امكانات موجود و حمايت هاي انجام پذيرفته تلاش دانشگاه آزاد در اين مسير كتمان ناپذير است. مطهري نيا به خبرنگار ايسكانيوز گفت: سرانه هزينه هاي تحصيلي يك دانشجو در دانشگاه آزاد با هم رديف در دانشگاه دولتي و پشتيباني به عمل آمده از هر كدام آن ها در قياس با دستاوردهاي به دست آمده نمايانگر دست يابي به موفقيت هاي نسبي از سوي دانشگاه آزاد خواهد بود. وي افزود: استاد محوري، دانشجو باوري و مي توانيم بگوييم تاكيد بر سو» گيري، پرسش گري، به جاي تدوين سنتي در دانشگاه ها منشوري است كه مي تواند تا حدود زيادي نقطه عزيمت مناسب باشد چرا كه اساسا دانشگاه هاي ما با روش گفتگوي يكطرفه استاد با دانشجو مديريت مي شود.
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن