تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816616908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر تشريح شد:جزئيات پايان فاز اول طرح كتابخانه باز / تجربه اي موفق در حوزه كتاب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر تشريح شد:جزئيات پايان فاز اول طرح كتابخانه باز / تجربه اي موفق در حوزه كتاب
رسول مرادي طراح و مجري طرح كتابخانه باز در ايران از پايان فاز نخست آن با صرف 400 ميلون تومان اعتبار خبر داد كه با كمتر از نصف اعتبار پيش بيني شده به انجام رسيده‌است.

رسول مرادي طراح و مجري طرح كتابخانه باز در ايران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پايان فاز نخست اين پروژه، گفت: ما در فاز اول متعهد بوديم كه 100 كتابخانه افتتاح كنيم كه خوشبختانه اين تعداد به 120 كتابخانه رسيد. اين 20 كتابخانه اخير چندي پيش در گروه صنعتي ايران خودرو مورد بهره برداري قرار گرفت.

ارسال گزارش اجراي طرح به وزير ارشاد

وي با اشاره به استقبال وزارت ارشاد از اين طرح و موافقت ضمني و شفاهي مسئولان با ادامه آن، افزود: ما گزارش فعاليت‌هاي انجام شده در فاز نخست اين پروژه را نوشته ايم و ظرف يكي دو روز آينده آن را براي وزير ارشاد ارسال مي‌كنيم تا پس از بررسي وي، معاون فرهنگي ارشاد و ديگر مسئولان اين معاونت، نظر نهايي در مورد ادامه اين طرح به ما اعلام شود.

مرادي به طرح‌هاي وزارت ارشاد براي گسترش كتابخواني و در دسترس قرار دادن كتاب در مكان‌هاي عمومي شهرها و روستاهاي كشور اشاره كرد و افزود: هدف اصلي طرح كتابخانه باز كه قرار دادن كتاب در مدار و چرخه زندگي روزمره مردم است با اهداف وزارت ارشاد كه به دنبال گسترش كتابخواني در كشور است، همپوشاني دارد.

بودجه صرف شده براي كتابخانه هاي باز كمتر از نصف اعتبار تخصيصي

مجري طرح كتابخانه باز در توضيح بودجه صرف شده براي اجراي فاز نخست اين طرح نيز گفت: به طور متوسط هر كدام از 120 كتابخانه اي كه در اين طرح راه اندازي شده، به 2000 جلد كتاب تجهيز شده است و به صورت ميانگين براي هر كدام سه ميليون و 321 هزار و 348 تومان هزينه شده كه كمتر از نصف رقم هشت ميليون توماني است كه مسئولان وزارت ارشاد براي آن پيش بيني كرده بودند پس اين طرح كاملاً توجيه اقتصادي دارد.

وي تاكيد كرد: هزينه هاي اجراي طرح در فاز نخست در حدود 400 ميلون تومان بوده كه از رديف يارانه كتاب بودجه معاونت فرهنگي ارشاد در امر توسعه كتاب و كتابخواني و تجهيز كتنابخانه ها پرداخت شده است. در اين مرحله 20 كتابخانه باز در ايران خودرو، 20 كتابخانه در زندان هاي استان تهران، بالغ بر 20 كتابخانه در مراكز تربيت معلم كرج و واوان، 15 كتابخانه در شهرك آزمايش و مابقي نيز در مساجد، مراكز ناجا، مجتمع هاي مسكوني و مراكز مقاومت بسيج راه اندازي شد.

هدف ما قرار دادن كتاب در مدار زندگي مردم است

مرادي درباره برنامه هاي پيش بيني شده براي اين طرح در فاز دوم نيز گفت: در مذاكراتي كه با مسئولان معاونت فرهنگي وزارت ارشاد داشته‌ايم، قرار بر اين شده كه طرح در مراكز محروم استاني، ارتش، نيروي انتظامي، كارخانه ها و بعضي مراكز ديگر ادامه يابد. همچنين قصد داريم بر اساس هدف اصلي طرح كه قرار دادن كتاب در مدار زندگي مردم است، كتاب را به مراكز خريد، بازديد و تجمع مردم ببريم.

وي همچنين با اشاره به نيازسنجي صورت گرفته در خصوص نوع و موضوع كتاب هايي كه در مكان‌ها و جايگاه‌هاي مختلف قرار داده شده و مي‌شود، افزود: در بررسي‌ها به اين نتيجه رسيديم كه 65 تا 85 درصد كتاب‌هايي كه در كتابخانه‌هاي باز قرار مي گيرد، مطالعه مي‌شود و تنها كمتر از 30 درصد آنها بازگردانده نمي‌شود كه همين تعداد نيز دست به دست ميان مردم مي چرخد و خوانده مي‌شود.

طرح كتابخانه هاي باز تخصصي در راه است

طراحي كتابخانه باز در ايران اضافه كرد: طرح مفصلي را با عنوان "كدام كتاب كدام مخاطب؟" در دست اجرا داريم با اين هدف كه بتوانيم در راستاي طرح كتابخانه‌هاي باز، طرح كتابخانه‌هاي باز تخصصي را هم اجرا كنيم كه كتاب‌هاي آن مخاطب ثابت داشته باشد؛ در واقع هدف اين است كه اگر مثلاً در كارخانه‌اي يك كتابخانه باز راه‌اندازي شده، محتواي كتب آن با نوع كار و حرفه شاغلان در آنجا همخوان باشد تا از اين طريق ميزان بهره‌وري نيز بالا رود.

به گفته مرديان اين طرح را تدوين شده و به زودي براي تصويب نهايي نزد معاون فرهنگي وزارت ارشاد ارسال خواهد شد.
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن