تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816715090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله مصباح يزدي: برخي شبهه افكني ها نسبت به قرآن بسيار خطرناك است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آيت الله مصباح يزدي: برخي شبهه افكني ها نسبت به قرآن بسيار خطرناك است
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي ازاساتيد برجسته حوزه علميه قم باانتقاداز عدم پاسخگويي به برخي شبهه افكني ها نسبت به قرآن ، گفت: برخي از اين شبهات براي جوانان بسيار خطرناك و تهديدكننده است.


به گزارش ايرنا، وي روز پنجشنبه درهمايش رونمايي از نرم افزار جامع موضوعي قرآن كريم بخش حيات جاويد(معاد) در موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره ) قم ، افزود: اين شبهات منجربه انحرافات فكري واثرات منفي برنسل جوان وبرخي افراد كم اطلاع مي شود.
وي با اشاره به سابقه طولاني مدت شبهه افكني ها در خصوص قرآن يادآور شد: شبهاتي نظير كلام وحي نبودن قرآن، عدم فهم آن از سوي مردم وتحريف آن از ديرباز مطرح بوده است.
آيت الله مصباح يزدي طرح اين گونه شبهات ازسوي دشمنان غربي راچندان عجيب ندانست وافزود: بيان اين مسائل از زبان يك مسلمان بسيار ناپسند و تعجب آور مي باشد.
وي يادآور شد: متاسفانه شبهات جديدي درخصوص قرآن چون گذشتن تاريخ مصرف وكارآيي قرآن مطرح شده است كه اين كتاب تمدن ساز درگذشته كارآيي داشته و امروزه پاسخگوي نيازهاي امروزي بشر نمي باشد.
وي خاطر نشان كرد: دشمنان اين شبهه را بر مبناي اصول فلسفي و جامعه شناختي مطرح مي كنند كه امروزه به صورت تئوري علمي ارائه شده است كه عوامل روانشناختي زيادي به توجيه آن كمك مي كند.
آيت الله مصباح يزدي باتاكيد بر مقابله و پاسخگويي به شبهات مطروح شده، تصريح كرد: اگر اين شبهه تقويت شده و آب و رنگ علمي به خود بگيرد بسيار خطرناك مي باشد و احتمال شبهات ديگري به آن مي رود.
وي مهمترين عامل شكل گيري شبهات مذكور را افراد ضعيف النفسي ذكر كرد كه قصد همرنگ شده و مورد توجه قرار گرفتن براي كشورهاي زورمدار و قدرتمند را دارند.
وي ادامه داد: برخي اصرار دارند كه قرآن را نيز مانند كتاب هاي منسوخ تورات و انجيل وانمود كنند.
آيت الله مصباح يزدي ترويج و بيان شبهات نسبت به قرآن را از حيله هاي شيطان و دشمنان ذكر كرد و بيان داشت:اين شبهات بي اساس صرفا براي ايحاد بدگماني و منسوخ كردن قرآن مي باشد.
وي با اشاره به قابل احترام و الهي بودن اين دو كتاب اضافه كرد: بايد قرآن درجامعه جنبه عملي به خود گيرد و همه مسلمانان به دستورات آن عمل كرده و در زندگي خود بكار ببندند.
وي افزود: چاپ هاي زيبا، تلاوت و لحن هاي دلنشين و احترام به قرآن لازم بوده ولي كافي نيست و جز به عمل به قرآن نمي توان جنبه عملي و جهان شمولي آن را بيان كرد.
آيت الله مصباح يزدي در پاسخ به اين شبهه كه فهم قرآن ويژه اهل بيت (ع) بوده و كسي قادر و جايز به فهم از قرآن نيست افزود: هر كسي به اندازه فهم و ظرفيت وجودي خود از قرآن برداشت مي كند كه براي فرد حجت و قابل استناد مي باشد.
وي هشدار داد: به دليل تكثرگرايي درفهم از قرآن امكان دو برداشت متضاد و متناقض ازيك آيه وجود دارد كه در زمان ظهور وليعصر(عج ) اين افراد با تكيه بر برداشت خود به مقابله با حضرت بر مي خيزند.
وي در ادامه گفت: علي رغم اقبال مردم به قرآن بايد نگران حيله هاي شيطان در مورد فوق بود.
آيت الله مصباح يزدي اساس نظام انقلاب اسلامي را بر پايه قرآن ذكر كرد و افزود: بايد زمينه احيا و عمل به قرآن در سطوح داخلي و ساير كشورهاي اسلامي را فراهم كرد.
قائم مقام رييس موسسه امام خميني قم نيز دراين مراسم با اشاره به اهميت و جايگاه معجم هاي موضوعي قرآني گفت: معجم هاي قرآني از منابع اساسي تحقيق پژوهشگران مي باشد.
حجت الاسلام "محمودرجبي" بااشاره به مدت زمان طولاني تدوين معجم افزود: اين منابع در توسعه كمي و كيفي تحقيقات محققان جايگاه ويژه اي دارد.
عضو هيات علمي موسسه امام خميني (ره ) گفت: معجم موضوعي قرآني معاد با دو هزار و 500 موضوع به 11 هزار و 50 آيه از قرآن استناد و بيان مي كند.
حجت الاسلام "علي محمد قاسمي"افزود:اين معجم مشتمل بر 11 بخش خداشناسي، جهان شناسي، انسان شناسي، راه شناسي، راهنما شناسي، قرآن شناسي، اخلاق شناسي، احكام فردي، احكام عبادي، احكام اجتماعي مي شود.
وي بيان داشت: اين معجم بر اساس شيوه خدامحوري تنظيم شده كه بخش خدا شناسي آن تا چند ماه آينده وارد بازار مي شود.
در پايان مراسم از فعالان و محققان اين معجم قدرداني شد.
ك/2 7402/550/536 شماره 499 ساعت 16:29 تمام
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن