تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819507283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شيوع ديابت درايران، شهري ها 8 و هفت ، روستائيان 3 و يك دهم درصد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: شيوع ديابت درايران، شهري ها 8 و هفت ، روستائيان 3 و يك دهم درصد
تهران / واحد مركزي خبر/ بهداشت و سلامت 1387/08/23
سرپرست حوزه بيماريهاي غيرواگير وزارت بهداشت گفت : ميزان شيوع بيماري ديابت در جمعيت روستايي كشور به مراتب از ساكنان شهرها كمتر است .
دكتر حسن آقاجاني در همايش "ديابت، رويكرد كاربردي"، كه امروز به مناسبت روز جهاني ديابت در سالن همايشهاي رازي تهران برگزار شده است اضافه كرد: ميزان شيوع ديابت در جمعيت 25 تا 64 ساله شهرنشين در كشور، 8 و هفت دهم درصد و درجمعيت روستايي 3 و يك دهم درصد است .
وي با بيان اعلام اين آمار و اينكه ميزان ديابت در هر دو گروه جمعيتي ، در زنان دو برابر مردان است افزود: با تغيير روش در زندگي ،جايگزيني غذاهاي طبيعي از جمله مصرف ميوه ها و سبزي ها و نيز با داشتن فعاليت بدني زياد ، از ديابت در امان خواهيم بود .
دكتر آقاجاني گفت : در حال حاضر 20 درصد اعتبارات بهداشتي درماني كشور صرف درمان و كنترل عوارض ديابت مي شود .
وي اضافه كرد: در شرايط كنوني نيز پيش بيني مي شود دنيا در سالهاي آينده با "پاندمي" يا همه گيري ديابت مواجه شود.
دكتر آقاجاني آمار مبتلايان به ديابت را در جهان 250 ميليون نفر اعلام كرد و افزود : پيش بيني مي شود اين تعداد تا سال 2025 به 380 ميليون نفر برسد .
سرپرست بيماريهاي غيرواگير وزارت بهداشت همچنين از ابتلاي سالانه هفت ميليون نفر در سراسر جهان به ديابت خبر داد و گفت : هر سال نيز چهار ميليون نفر از مردم دنيا به علت عوارض ديابت جان خود را از دست مي دهند .
به گفته وي ديابت شايع ترين علت نارسايي كليه ، عامل 2 و نيم ميليون نابينايي و علت شايع بيماريهاي قلبي است به گونه اي كه 50 درصد مرگ و مير و عوارض ناشي از ديابت به دليل بيماريها و سكته هاي قلبي و مغزي است .
دكتر آقاجاني با اشاره به اينكه ديابتي ها دو برابر افراد سالم در معرض حمله قلبي قرار دارند گفت : پيش بيني مي شود ديابت در دو دهه آينده ، رشدي معادل 177 درصد در كشورهاي در حال توسعه و 42 درصد در كشورهاي توسعه يافته داشته باشد .
بنابر اين گزارش ديابت چهارمين بيماري پيشرو در جهان است ، هر ده ثانيه يك نفربه علت عوارض ديابت جان مي بازد و دو نفر به مجموعه مبتلايان به ديابت اضافه مي شود .
همايش روز جهاني ديابت امروز با حضور بيش از يك هزار نفر از پزشكان ، كارشناسان گروه پزشكي و جمعي از خانواده هاي مبتلايان به ديابت در سالن همايشهاي رازي تهران در حال برگزاري است .
در اين همايش علاوه بر اجراي ده سخنراني علمي ، هشت كارگاه جانبي در باره درمان با انسولين و آنالوگ هاي آن ، جايگزين هاي غذايي ، آشنايي با پمپ انسولين ، فناوريهاي اندازه گيري قند خون و استفاده از رايانه در تغيير نتايج ، آشنايي عملي با روشهاي تزريق و نگهداري انسولين ، پاي ديابتي ، شمارش كربوهيدرات و اهميت آن و برنامه ريزي غذايي و شيرين كننده هاي رژيمي برگزار مي شود .
اين همايش تا ساعت 16 امروز ادامه دارد .
تصوير با صدا دارد .
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن