تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816926466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهره‌برداري از بزرگترين گلخانه هيدروپونيك كشور در مزرعه نمونه آستان قدس رضوي وزير كشاورزي عراق: به سرمايه‌گذاري ايران در بخش كشاورزي عراق نيازمنديم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بهره‌برداري از بزرگترين گلخانه هيدروپونيك كشور در مزرعه نمونه آستان قدس رضوي وزير كشاورزي عراق: به سرمايه‌گذاري ايران در بخش كشاورزي عراق نيازمنديم
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: كشاورزي و دامپروري

وزير كشاورزي عراق گفت: بايد مبارزه با آفات مشترك محصولات كشاورزي در دستور كار دو كشور ايران و عراق قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خراسان، علي حسين كاظم البهادلي امروز در بازديد از موسسه مزرعه نمونه آستان قدس رضوي عنوان كرد: هدف از سفر به ايران بررسي مسايل بخش كشاورزي بوده است.

وي تصريح كرد: اولين يادداشت تفاهم بين بخش كشاورزي ايران و عراق در سال 2006 به امضا رسيد، ولي هنوز مفاد اين تفاهم‌نامه اجرا نشده است.

او با بيان اينكه در بازديدهاي امروز سعي كرده‌ايم كه برخي از مفاد اين تفاهم‌نامه را به اجرا بگذاريم، بيان كرد: بحث و تبادل نظرات از نكات مهم اين تفاهم‌نامه به شمار مي‌رود.

وزير كشاورزي عراق افزود: پس از جنگ ايران و عراق نتوانسته‌ايم از ظرفيت‌هاي علمي و تحقيقاتي كشورمان در بخش كشاورزي استفاده كنيم.

البهادلي بر ضرورت ايجاد قرنطينه قوي به منظور مبارزه با آفات محصولات كشاورزي مشترك در مرز دو كشور ايران و عراق تاكيد كرد و يادآور شد: عراق از وجود آفت سن گندم در ايران نگراني دارد.

وي عنوان كرد: در حال حاضر در عراق آفت مگس مديترانه‌اي و مگس سفيد گسترش يافته به طوري كه در چند روز گذشته اين آفت نيز وارد ايران شده است.

وي با اشاره به اينكه نيازمند سرمايه‌گذاري ايران در بخش كشاورزي عراق هستيم، اظهار كرد: بخش كشاورزي عراق در ارتباط با بحث‌هاي خشكسالي و آبياري داراي مشكلاتي است كه به شدت نيازمند كمك ايران در اين زمينه هستيم.

وي با بيان اينكه بر اساس توافقنامه انجام شده ببين ايران و عراق مبادله كالا بين اين دو كشور آسان خواهد شد، گفت: بر اساس قانون 13 عراق سرمايه گذاراني كه در كشورمان سرمايه‌گذاري مي‌كنند، تسهيلات ويژه‌اي را براي آن‌ها قائل خواهيم شد.

البهادلي يادآور شد: با توجه به توانايي‌هاي بخش خصوصي ايران از اين بخش تقاضاي سرمايه‌گذاري در ا‌حداث بزرگترين مجتمع مرغداري خاورميانه در عراق داريم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر كمك ايران براي تثبيت شن‌هاي روان در عراق خاطر نشان كرد: هياتي ويژه براي اجراي پوشش گياهي در شنزارهاي عراق فعال است.

وزير كشاورزي عراق عنوان كرد: عمده وقوع گرد و خاك‌هاي كشور عراق از سوي سوريه و عربستان است.

همچنين در اين بازديد دكتر محمد اسماعيل نيا، رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: اين استان با 80 نوع محصول كشاورزي، هفت ميليون و 600 هزار تن انواع محصولات كشاورزي در سال توليد مي‌كند.

وي بيان كرد: سهم توليدات كشاورزي استان از توليدات كشاورزي كشور هشت درصد است كه اين ميزان به دليل ارزش افزوده زعفران به 9 درصد افزايش مي‌يابد.

وي با اشاره به اينكه خراسان رضوي در 20 محصول كشاورزي و دامي رتبه اول تا چهارم را در كشور به خود اختصاص داده است، اظهار كرد: خراسان رضوي با توليد 60 هزار تن گوشت قرمز در رتبه اول، 92 هزار تن گوشت مرغ در رتبه دوم، 78 هزار تن تخم مرغ در رتبه سوم و 640 هزارتن شير در رتبه دوم كشوري قرار دارد.

وي با بيان اينكه خراسان رضوي با توليد 165 تن زعفران در رتبه اول جهاني قرار دارد، خاطر نشان كرد: استان در توليد خربزه، پنبه و زيره سبز در رتبه اول كشوري قرار دارد.

در ادامه اين بازديد علي اكبر يوسفي، مديرعامل موسسه كشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوي گفت: وسعت اراضي اين موسسه بالغ بر هفت هزار هكتار است.

وي عنوان كرد: منابع آبي موسسه از 68 حلقه چاه با ميانگين دبي 14 ليتر بر ثانيه تامين مي‌شود.

او با اشاره به اينكه موسسه كشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوي در دو بخش كشاورزي و دامپروري فعال است، تصريح كرد: در اين موسسه سالانه 80 تا 85 هزار تن محصولات زراعي و دامي توليد مي شود.

وي با بيان اينكه با اجراي طرح توسعه گاوداري موسسه روزانه 12 تن شير به توليد شير اين موسسه افزوده شده است، اظهار كرد: سالانه در اين موسسه 60 هزار تن شير توليد مي‌شود كه 80 درصد آن به كارخانه لبني آستان قدس رضوي تحويل داده مي‌شود.

يوسفي خاطر نشان كرد: سالانه در موسسه بين 9 تا 10 هزار تن غله توليد مي‌شود كه 20 درصد از اين ميزان به توليد بذر اصلاح شده اختصاص دارد.

مديرعامل موسسه كشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوي با بيان اينكه در 50 درصد از باغات اين موسسه سيب زرد و سيب لبناني توليد مي شود، افزود: سطح زير كشت گوجه فرنگي موسسه بالغ بر 600 هكتار است كه از اين سطح بين 28 تا 30 هزار تن گوجه فرنگي توليد مي‌شود.

توسط وزير كشاورزي عراق بزرگترين گلخانه هيدروپونيك كشور در موسسه كشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوي به بهره‌برداري رسيد.

از ويژگي‌هاي اين گلخانه يك هكتاري مي توان به اجراي سيستم هوشمند رايانه اي مبني بر كنترل آب و كود، سيستم گرمايشي، رطوبت سنج، دريچه‌هاي سقفي و ديوارهاي پلي كربنات اشاره كرد.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن