تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821257625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سپر دفاع موشكي در انتظار موافقت اوباما براي استقرار در شرق اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: سپر دفاع موشكي در انتظار موافقت اوباما براي استقرار در شرق اروپا
خبرگزاري آريا- فرمانده دفاع موشكي ارتش آمريكا ديروز از آماده بودن سامانه دفاع موشكي در شرق اروپا خبر داد .

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري فرانسه ، تري اوبرينگ Trey Obering فرمانده دفاع موشكي ارتش آمريكا در يك نشست مطبوعاتي گفت: بر اساس آزمايش هاي انجام شده، اين سامانه آماده بهره برداري است.

وي در اين رابطه گفت: سامانه دفاع موشكي نه تنها قابليت هدف قرار دادن موشك متخاصم را دارد ، بلكه از توانايي شليك موشك هاي دور برد نيز برخوردار است.

بعد از چهارم نوامبر و پيروزي باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، دنيس مك دوناگ Denis McDonough مشاور سياست خارجي اوباما در مصاحبه اي گفت: اوباما هيچ تمايلي به استقرار سپر دفاع موشكي در شرق اروپا ندارد.

اوبرينگ كه تا پايان ماه نوامبر از سمت خود كناره گيري خواهد كرد، افزود: تمامي افراد گروه آماده اند تا نتيجه كار خود را در جمهوري چك و لهستان ببينند و در صورتي كه اوباما با اين اجراي اين طرح در شرق اروپا مخالفت كند ، ارتش آمريكا در اروپا حمايت بزرگي را از دست خواهد داد.

اوبرينگ افزود : بيش از اين نمي توانيم منتظر بمانيم و شاهد آزمايش موشك هاي قاره پيماي ايران باشيم.

آمريكا با ادعاي مقابله با هرگونه حمله موشكي ايران و يا كره شمالي از سال پيش طرح ايجاد سامانه موشكي دفاعي در لهستان و جمهوري چك را مطرح كرده است كه بر اساس آن، يك سامانه راداري در جمهوري چك و10 موشك ضد موشك در لهستان مستقر خواهد شد.

در همين راستا دولت و پارلمان لهستان موافقت خود را براي استقرار بخشي از اين سامانه در كشور خود اعلام كرده اند و جمهوري چك نيز تصميم گيري در اين مورد را در حال حاضر به حال تعليق در آورده است.

اين طرح با مخالفت شديد روسيه روبرو شده است.

مقامات كرملين بر اين باورند كه استقرار چنين سامانه اي در شرق اروپا ، تهديدي براي امنيت روسيه خواهد بود بطوري كه برخي مقامات دفاعي روسيه اعلام كرده اند در صورت اجرايي شدن اين طرح، موشك هاي خود را به سمت لهستان و جمهوري چك هدفگيري مي كنند .
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن