تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805158845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشگاهیانی که مسافر قطار مرگ شدند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: از مهمترین سرخط های خبری سال گذشته دانشگاه های کشور، درگذشت برخی استادان و دانشجویان بود که به علت حوادث گوناگون از خودکشی و تصادف گرفته تا بیماری و سقوط هواپیما اتفاق افتاد. روح همه درگذشتگان دانشگاهی سال 89 و سالهای گذشته شاد.به گزارش خبرنگار مهر، نخستین حادثه تلخی که دیباچه کتاب مرگ دانشگاهیان را در سال 89 سیاه کرد، اتوبوس توریستی حامل دانشجویان از جمله ایرانیان محصل در فیلیپین بود که در دره ای 30 متری سقوط کرد. در این حادثه 18 تن از جمله برخی از دانشجویان ایرانی جان خود را از دست دادند و بیش از 30 نفر زخمی شدند.

هنوز همگان در اندوه از دست دادن دانشجویان ایرانی عزادار بودند که دکتر رضا امیدبیگی استاد نمونه و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس درگذشت.

چنین به نظر می رسید که قطار مرگ عزم خود را جزم کرده تا از شرق به غرب و از شمال به جنوب دانشگاه های کشور با سرعت بتازد و جان بستاند.

مدتی بعد پروفسور کارو لوکس استاد دانشگاه تهران و پدر علم رباتیک ایران در تیرماه 89 درگذشت تا قطار مرگ همچنان به پیش رود.

کارناوال درگذشت استادان دانشگاه به خصوص پیشکسوتان تا آنجا ادامه داشت که پریرخ دادستان استاد تمام دانشگاه تهران و چهره ماندگار روانشناسی در سن 77 سالگی که در اثر عارضه سرطان درگذشت، نیز به مسافران این قطار اضافه شد.

یک تصادف دیگر در اتوبان کرج-قزوین که خوشبختانه تلفاتی از دانشجویان و استادان در بر نداشت، باعث شد تا 5 دانشجوی دانشگاه بین المللی قزوین دچار جراحت شوند و جان سالم به در برند و قطار مرگ در این مرحله ایستگاهی نداشته باشد.

پس از آن، دکتر قاسم باقری، پیرترین پزشک ایران و دانش آموخته دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سن 100 سالگی به دیار باقی شتافت.

انگار که این روزهای سیاه تمامی نداشت و بار دیگر و روزی دیگر، در سانحه سقوط هواپیمای تهران – ارومیه که منجر به کشته شدن بسیاری از هموطنان شد، جامعه دانشگاهی ایران در غم از دست یک استاد و دانشجوی خود به عزا نشست.

در این حادثه، دکتر فرنود شکوهی استاد دانشگاه ارومیه و علی خدابخش دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف که فرزند دکتر رسول خدابخش استاد دانشگاه علوم پایه زنجان بود، جان خود را از دست دادند.

هنوز یک ماه از حادثه دلخراش سقوط هواپیما نگذشته بود که دکتر علی عامری عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز بر اثر بیماری در سن 56 سالگی درگذشت و ورقی دیگر بر کتاب مرگ دانشگاهیان کشور افزوده شد.

به دنبال آن دکتر احمد علی پاپهن، عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدچمران اهواز یکی دیگر از مسافران این قطار شد.

جدول درگذشت جامعه دانشگاهی کشور در سال 89

ردیفتاریخرخدادتوضیح123خرداد 89سقوط اتوبوس حامل دانشجویان ایرانی مقیم فیلیپین در درهچندین دانشجوی ایرانی جان خود را در این حادثه از دست دادند230خرداد89درگذشت دکتر رضا امیدبیگی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرسدکتر امیدبیگی استاد نمونه دانشگاه تربیت مدرس بود319 تیر 89درگذشت دکتر کارو لوکس، استاد دانشگاه تهراندکتر کارو لوکس، پدر علم روباتیک ایران نیز بود4 22 آبان 89 درگذشت پریرخ دادستان، استاد تمام دانشگاه تهران شادروان پریرخ بر اثر بیماری سرطان در گذشت58 آذر 89ترور دو استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتیشهادت دکتر مجید شهریاری استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی 68 دی 89درگذشت پیرترین دانش آموخته علوم پزشکی ایراندکتر قاسم باقری در سن 100 سالگی بر اثر کهولت سن به دیار باقی شتافت
720 دی 89 درگذشت یک استاد و دانشجو از دانشگاه های ارومیه و صنعتی شریف به علت سقوط هواپیما دکتر فرنود شکوهی عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در سانحه سقوط هواپیمای تهران ارومیه جان خود را از دست داد علی خدابخش نیز در این هواپیما حضور داشت که به دیارباقی شتافت
829 دی 89درگذشت دکتر احمد علی پاپهن، استاد دانشگاه شهید چمراندکتر پاپهن بر اثر بیماری قلبی به دیار باقی شتافت.919 بهمن 89 درگذشت دکتر علی عامری عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز دکترعامری در سن 57 سالگی بر اثربیماری درگذشت 1023 بهمن 89در گذشت دکتررضا نوربها،استاد دانشگاه شهید بهشتی این استاد بازنشسته دانشگاه بر اثر عارضه سکته به دیار باقی شتافت1124 بهمن 89کشته شدن 7 دانشجوی دختردانشگاه پیام نور اراک مینی بوس حامل این دانشجویان در جاده اراک قم به علت تصادف با یک کامیون جان خود را از دست دادند12 25 بهمن 89 به شهادت رسیدن صانع ژاله، دانشجوی دانشگاه هنرتهران صانع ژاله در جریان درگیری های تهران بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد1314 اسفند 89 خودکشی یک دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف مهدی علی آقایی به علت مشکلات عاطفی اقدام به خودکشی کرد1415 اسفند 89 کشته شدن یک دانشجوی دانشگاه پیام نورمشهد منوچهراعتمادی پور بر اثر تصادف با قطار در مشهد جان خود را از دست داد
روزهای دانشگاهیان همچنان سپری می شد تا اینکه با خبر شدیم، یک مینی بوس حامل دانشجویان دانشگاه پیام نور اراک به علت انحراف یک کامیون در جاده تصادف می کند و 7 تن از دانشجویان دختر این دانشگاه جان خود را از دست دادند.

درست دو روز بعد از حادثه از دست دادن این دانشجویان، سرخط خبرهای سرویس دانشگاه های خبرگزاری ها و روزنامه ها شهادت صانع ژاله دانشجوی رشته نمایش دانشگاه هنر تهران شد.

صانع ژاله در جریان اغتشاشات 25 بهمن ماه 89 بر اثر اصابت گلوله به درجه شهادت رسید.

حوادث پشت حوادث ادامه داشت تا آنکه خبر درگذشت دکتر ابوالقاسم گرجی استاد برجسته دانشگاه تهران گوش جامعه دانشگاهی را پر کرد.

پس از آن نیز، دکتر رضا نوربها حقوقدان و وکیل دادگستری که سال گذشته از دانشگاه شهید بهشتی بازنشسته شده بود، در اثر سکته دار فانی را وداع کرد تا بار دیگر دانشگاهیان در ماتمی سخت فرو روند.

یک روز صبح که چند نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد عازم زنجان به منظور شرکت در مسابقات سازه های ماکارونی بودند، یکی از دانشجویان این دانشگاه به علتی که شاید هنوز در هاله ای از ابهام مانده، به علت تصادف با قطار جان خود را از دست داد.

با این حادثه دانشگاه پیام نور هم به جمع دانشگاه هایی پیوست که قطار مرگ از مقابل آن سوت کشید.

همچنان که به پایان سال نزدیک می شدیم، قطار مرگ هم به سرعت پیش می رفت تا اینکه عصر یک روز کاری شنیدیم مهدی علی آقایی دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف در اثر مشکلات عاطفی خودکشی کرد.

خودکشی این دانشجوی دانشگاه شریف، مقدمه ای بر خودکشی یکی دیگر از دانشجویان همین دانشگاه با مصرف قرص شد که خوشبختانه از چنگال مرگ رهایی یافت.

ترور استاد شهید شهریاری نیز از حوادث تلخ سال گذشته بود.

سال 89 به اتمام رسید تا قطار مرگ جامعه دانشگاهی از حرکت باز ایستد. هر چند این گزارش به اتمام رسید اما می دانیم در این میان بودند برخی از دانشجویان و استادانی که در این سال در سکوت خبری به دیار باقی شتافتند. روح همه درگذشتگان دانشگاهی سال 89 و سالهای گذشته شاد.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن