تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803488021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منتخب گفتارهای جالب هنرمندان در سالی که گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

مروری بر مصاحبه.ها و جلسات رسانه.ای «سید محمد حسینی» نشان می.دهد که ایشان برخلاف وزیر قبلی توجه ویژه.ای به سینما دارند. «علیرضا سجادپور» دست رد به سینهٔ هیچ خبرنگاری نمی.زند و هیمشه با لحنی فصیح و واضح و البته زیرگانه جواب می.دهد. «جواد شمقدری» در برخی موارد گفته.های تندی داشته است که بعد.ها به شکل ملایم تری آن.ها را شرح و بسط داده است. «مسعود کیمیایی» شاعرانه.ترین؛ زیبا.ترین و پر احساس.ترین کلمات و جملات را به کار می.برد. از آنهایی که سال.ها می.توانید برای دیگران تعریف کنید. «جمال شورجه» از سینماگران محبوب دولت است که نزدیکی.اش به دولت وحضورش در شورای عالی سینما و صنف واحد تهیه کنندگان مانع از آن نشده است که انتقاداتش به دولت و کمبود.های سینما را فراموش کند. «محمدرضا گلزار» که بعد از یک دوره ممنوع التصویری به سینما برگشت و مدام از سینما و رسانه.ها شاکی بود. «بهروز افخمی» و «مسعود ده نمکی» از سینماگرانی هستند تقریبا ۹۸درصد جملاتشان جنجالی و جذاب است. در بین تهیه کنندگان «محمد حسین فرحبخش» با جملهٔ معروف «مردم نمی.دونند منتقد خوردینه یا پوشیدنی!» یکی از پر سر و صدا سخنان سال را به زبان آورد که بعدا به کرات در مصاحبه.ها و نوشته.ها و نقد.های منتقدان ازاین جمله استفاده شد. عبارت فیلم.های «زیر شونه تخم مرغی» اصطلاح من در آوردی «جواد رضویان» در توصیف فیلم.های کمدی شبکه نمایش خانگی در برنامهٔ «هفت» به سرعت فراگیر شد و به ادبیات سینمای ایران راه پیدا کرد! «مهران مدیری» به دلیل تولید سریال «قهوه تلخ» فرصت مصاحبه نداشته ولی بازیگران سریالش یکی از بیشترین مصاحبه.ها و عکس.های روی جلد را داشتند. عملکرد معاونت سینمایی، حواشی جشن خانه سینما، جشنوارهٔ فیلم فجر و برنامهٔ هفت، اعتراض و شکایت از فیلمنامه نویسانی که متهم به کپی برداری از آثار دیگر نویسندگان بودند، سریال «قهوه تلخ»، برنامهٔ نود انتخابات سال گذشته که دو دستگی عظیمی بین هنرمندان ایجاد کرد از موضوعاتی بود که در تمام ماه.های سال در مصاحبه.ها و اخبار به چشم می.خورد. بالا رفتن تعداد نشریاتی که در کنار آموزش آشپزی و نحوهٔ صحیح اتو کردن، به نقد فیلم و اخبار سینما هم می.پردازند!، به وسیله کاغذ.های براق و گلاسه. با سوال.های سراسر کلیشه.ای و تکرای چون «به عنوان اولین سوال نظرتان...» و یا «چه احساسی داشتید وقتی...» و «به عنوان آخرین سوال می.شه توضیح بدید که...». گفت.و.گو با پیش.کسوتان بیش از پیش احساس می.شود اما به شرطی که منحصر به زندگی نامه.های تکراری و متهم شماردن هنرمندان جوان امروز و ستایش افراطی وضعیت گذشته نشود. از نیمهٔ دوم سال ۸۹ نقل قول.های بسیاری را در «کافه سینما» خواندید به گزیدهٔ آن.ها نقل قول.هایی از نیمهٔ اول سال هم اضافه کردیم که خالی از لطف نیست:

«مسعود کیمیایی»: اصلا چه اصراری وجود دارد که هنرمند، روشنفکر باشد یا روشنفکر، هنرمند، چه اصراری وجود دارد؟ یا روشنفکر هستید یا نیستید. بستگی دارد به اینکه در پهنه واقعیت قرار بگیرید و یا در وادی فرضی و انتزاعی. روشنفکر بیشتر به فضای انتزاعی و فرضی می.پردازد. هیچ.کس از روی یک سطح پت و پهن انتزاعی سقوط نمی.کند. کسی از روی فیلم برسون نمی.افتد. اما یک وقت ما روی لبه شمشیر راه می.رویم و با هر حرکت بریده می.شویم. کسی مثل گدار می.گوید وسترن مال لات.ولوت.هاست و نمی.فهمد که جگرسوز.ترین اسطوره.های امروز آدم.های تنهایی هستند که کنار پیاده.رو.ها نشسته.اند. بحث دیگر این است که آدم آگاه با روشنفکر فرق دارد. من با این خیلی کار دارم. یک وقت یک آدم آگاه است و یک وقت تلاش می.کند که آگاه جلوه کند. فاصله همین.جاست. (ویژه.نامه کتاب گروه مجلات همشهری/پارس توریسم)

«مجید انتظامی» در پاسخ به سوالی درباره اتهام دولتی بودن او گفته است: همه این.ها یک سری جو سازی است. شاید قرار بوده کاری را به کسی بدهند و نداده.اند وآن وقت .همان.ها علیه من چنین حرف.هایی می.زنند و مدعی می.شوند که من دولتی هستم و پول.های کلان به جیب می.زنم. یا مدعی می.شوند که من سمفونی کار نمی.کنم وکار.هایم همه سفارشی هستند و... (فرهنگخانه)

«فرهاد توحیدی» در پی اظهارات اخیر وزیر ارشاد در دیدار با صنف واحد تهیه.کنندگان گفت: فکر می.کنم وزیر ارشاد با آزمون و خطا، مسیر ارتباط با سینماگران را پیدا می.کنند. البته خوشحال هستیم که وزیر محترم ارشاد بعد از حدود یکسال آرام .آرام در مسائل سینما ورود پیدا کردند و اظهار نظر می.کنند. (ایسنا)

«خاطره اسدی»: کلا مناسبات پشت پردهٔ سینما را درک نمی.کنم. آدم.هایی که جلوی روی هم یک جور هستند و پشت سر جوردیگر. در کوتاه.ترین فرصت ممکن است به زیان یکدیگر وارد عمل شوند و دشمنی کنند در حالی که واقعا این همه دشمنی ضرورتی ندارد. در هفت دقیقه با پائیز سکانس.هایی بود که تمرکز فیلمنامه روی شخصیت من بود و برای اجرای این سکانس.ها هفته.ها تمرین کردم و زحمت کشیدم ولی در زمان فیلمبرداری متوجه شدم که فوکوس روی بازیگری دیگری است چرا که من سوپر استار نیستم و او سوپر استار است. (مجله فیلم)

«علی پهلوان» درباره حضور «محمد رضا گلزار» در گروه آریان گفت: گلزار در جذب مخاطب تاثیر داشت اما برای جمع، و کار گروهی ساخته نشده است. او نمی.تواند یکی از ۱۰ نفر باشد، باید خودش باشد و در اولین اجرای پس از جدایی او، ما در ۱۰ شب، ۵۰ هزار تماشاچی داشتیم. هر شب پنج هزار نفر. با رفتن او، آریان زمین نخورد. (خبر آنلاین-سایت طرفداران گروه آریان)

«سیدمحمد حسینی» در نشست خبری مربوط به شورای عالی سینما روز یکشنبه در خصوص حضور مستندسازان در جمع اعضای شورای عالی سینما گفت: آقای شمقدری باید در این رابطه، کار کار.شناسی انجام دهد. در این لحظه «جواد شمقدری» معاون امور سینمایی که پایین سن نشسته بود، از همانجا گفت: من خودم مستندساز هستم و در این جمع حضور دارم! (ایسنا)

«علیرضا سجاد.پور»: «اخراجی.ها۳»، دارای افکار پوپولیستی و عامیانه است و خیلی نمی.شود، به آن اثر هنری اطلاق کرد، اما توانست پیامش را به بدنه مردم منتقل کند. وی با اشاره به فیلم.های «گزارش یک جشن» و «خیابان.های آرام» که دیدگاه سیاسی داشتند که در قالب این فیلم.ها برخی صحبت.ها را شاهد بودیم، حضور این فیلم.ها را نشان دهنده آزادی بیان در کشور دانسته و بیان داشت: در مقابل فیلم «پایان نامه»، حقیقتاً یک جسارت ویژه بود، این فیلم وارد مرزی شده.بود که تا حالا هیچ مدیری نتوانسته بود، وارد این موضوعات شود، فیلم پایان نامه این کار را انجام داد و به نظر من قابل تحسین است. (خبر آنلاین)

«عباس کیارستمی»: فرهادی عزیز فیلمت را هنوز ندیده.ام؛ اما این چندروز هر کس را که می.بینم می.گوید فیلم تو از آثار قبلی.ات خیلی بهتر است. من نمی.دانم تو تا کجا می.خواهی پیش بروی! اما برای من لذت اعطای جایزه به فردی مثل فرهادی از جایزه.گرفتن هم بیشتر است. (ایسنا)

«رامبد جوان»: فیلم سازی در همه جای دنیا خیلی سخت است. گای ریچی یک حرف با حالی می.زند. او می.گوید فیلم سازی یعنی دیکتاتوری. اما باید جوری دیکتاتوری کنی که گروهت فکر کنند در دموکراسی مطلق داری کار می.کنی. واقعا هیمشه این تضاد را باید نگه داشتو این تو هستی که در ..نهایت حرف آخر را می.زنی و تو باید گروه را جلو ببری. اما همیشه باید فکر کنند که دارند مشارکت می.کنند و فیلم مال آن.ها نیز هست و نظر.هایشان پذیرفته می.شود. (مجله فیلم)

«هوشنگ گلمکانی»: اگر در اکران عمومی، فیلم.ها و فیلمسازان پاسخ و بازتاب کارشان را از تماشاگران عام می.گیرند، در جشنواره.ها عمدة این تماشاگران، همین ژورنالیست.ها هستند و برای فیلمسازان، از حیث اعتباری بسیار مهم است که بازتاب کارشان را در میان منتقدان ببینند؛ حتی کسانی که تظاهر می.کنند نظر منتقدان برایشان مهم نیست... هیچ سینماگری ته دلش نمی.خواهد جشنواره.ای که فیلمش در آن نمایش داده می.شود بدون حضور منتقدان برگزار شود. (فارس)

«محسن عبدالوهاب» در پاسخ سوالی درباره تسخیر گیشه.ها توسط فیلم.های کمدی سخیف گفت: من دیگر از عبارت سخیف استفاده نمی.کنم چرا که معتقدم مردم با استقبال نکردن از این فیلم.ها نشان دادند که دیگر گول این فیلم.های صرفاً خوش رنگ و لعاب را نمی.خورند و دیگر به این فیلم.ها پشت کرده.اند و نشان داده.اند اگر فیلمی می.خواهد به فروش بالایی دست پیدا کند باید از فیلمنامه، کارگردانی و بازی.های خوبی بهره گرفته باشد. در هر حال این مسأله باعث می.شود که فیلمسازهای ما به فکر بیفتند که کاری انجام دهند و خطی بین فیلم.های صرفاً گیشه.ای و معناگرا بکشند. (پارس توریسم)

«امین حیایی»: همه ما در تلاشیم بیشتر پول در بیاوریم و سر یکدیگر کلاه بگذاریم. آدم.ها از واقعیت دور شده.اند. ما کل را ول کرده.ایم و جزییات را چسبیده.ایم. هدف اگر خداوند باشد و با عشق زندگی کنم بقیه چیز.ها خودشان می.آیند. من خدا را داشته باشم همه چیز را خواهم داشت. همه ما باید به صفات خداوندی برسیم. خدا به همه ما به یک چشم نگاه می.کند. خدا منبع نوری است که یک نقطه از نورش درون همه ما است. وقتی خدا همه را به یک چشم نگاه می.کند چرا ما نکنیم؟ متأسفانه همه ما چسبیدیم به زمین و دل نمی.کنیم. (پارس توریسم)

«جهانگیر الماسی» دوره معاونت سینمایی جواد شمقدری می.تواند دوره طلایی تعامل ارشاد و سینماگران باشد. زیرا شمقدری و تیم سینمایی او همه از همکاران صنفی ما هستند و با تعاملی شایسته، می.توانیم بهترین همکاری را در عرصه سینما داشته باشیم. در طول مدت گذشته به.جای این تعامل به جز درگیری و دعوا چیز دیگری عاید این سینما نشد و برخی سینماگران نجابت و فروتنی شمقدری را درک نکردند. (پارس توریسم)

«محمدرضا گلزار» با انتقاد شدید از مطبوعات به خاطر طرح مسئله دستمزد ۹۰ میلیونی خود به خاطر سه روز گفته است: ببینید چه قدر مطبوعات به این موضوع پرداخته.اند که حتی گدای سر خیابان هم این موضوع را به من گفته است: سر چهارراه یک پسر بچه ۹ساله به شیشه ماشین من زد و گفت راست است که برای سه روز نود میلیون گرفته.اید. ببینید مطبوعات چه قدر به این موضوع پرداخته.اند که گدای سر خیابان هم این مسئله را به من می.گوید. (جهان نیوز-زندگی ایرانی)

«پیمان قاسم خانی»: هر بار که آقای افخمی دربارهٔ بازی من در سن پترزبورگ پافشاری می.کرد من خودم می.رفتم سراغ آدم.های دیگر و آن.ها را پیشنهاد می.دادم. من واقعا تک تک دنبال همه بچه.ها رفتم. راستش گیرافتادم. دلیلی که اصرار داشتم خودم بازی نکنم این بود که فیلمنامهٔ خودم را دوست داشتم و دلم نمی.خواست یکی از شخصیت.های اصلی داستانم را با دست خودم خراب کنم. آقای افخمی و بعد آقای اعتباریان واقعا پوست من را کند و جوری شد که من پیش خودم گفتم چه خبره؟ نکند این.ها واقعا چیز عجیب و غریبی در من دیده.اند نکند من واقعا بازیگرم! (مجله فیلم)

«علی معلم»: الان درایران حدود ۴۰۰۰ کار آموز بازیگری در عرصه سینما داریم. من واقعا نمی.دانم این.ها چه می.خوانند؟ اگر کتاب سینمایی نمی.خوانند پس مجله زن روز می.خوانند؟ وی در ادامه گفته: خب شاید فکر می.کنند به کسب دانش نیازی ندارند. خب سینمایی که در آن پوپک و مش ماشائ الله ساخته می.شود واقعا نیازی به دانش ندارد. به همین ترتیب بازیگر سینما هم نیازی به کتاب خواندن ندارد. وقتی یک دفعه سلیقه عمومی می.شود اخراجی.ها، کتابش هم این مجلات زرد می.شود بازیگرش هم این می.شود. وی در ادامه افزود: قبلا در گذشته اگر بازیگری حرف سطح پایین می.زد هو می.شدولی الان بازیگر.ها درباره رنگ قرمز و آشپزی حرف می.زنند. همین نشریات را نگاه کنید الان این نشریات پر شده از بازیگرانی که با لوبیا پلو وپفک و... عکس می.گیرند. شما هیچ کجای دنیا نمی.بینید که آل پاچینو با لوبیا پلو عکس بگیرد. (نشریه مهر/پارس توریسم)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن