تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819639325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينما - سلاطين خيابان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سينما - سلاطين خيابان
سينما - سلاطين خيابان

ساسان گلفر www.cinemaglobe.blogfa.com:فيلم‌هاي غيرانگليسي زبان اين هفته فرصت خوبي براي اكران گسترده پيدا كرده‌اند. از فيلم‌هاي معرفي شده در اين ستون دو فيلم هندي، يكي فرانسوي و ديگري محصول انگلستان است و اگر به آنها آثار معرفي‌نشده‌اي مثل فيلم هندي «دوستي» و فيلم آلماني «خانه زيبايان خفته» را نيز اضافه كنيم متوجه مي‌شويم كه سهم فيلم‌هاي آمريكايي كه از فردا اكران آنها آغاز مي‌شود به فيلم مستقل «دوك‌ها»، يكي دو محصول مشترك و مستندي به نام «ما جادوگر هستيم» درباره طرفداران پر و پاقرص هري‌پاتر كه براي خود خرده فرهنگ خاصي به‌وجود آورده‌اند، محدود شده است.

تسكين ناچيز Quantum of Solace
«باند، جيمز باند!» مشهورترين مامور سازمان جاسوسي انگلستان به روي پرده سينما بازگشته است. بيست و دومين فيلم جيمز باند و دومين نقش‌آفريني دنيل كريگ در نقش مامور 007 بعد از «كازينو رويال» (2006) كه با بودجه 230 ميليون دلار توليد شده، اكشن بي‌وقفه‌اي است در زمان 106 دقيقه كه داستان آن درست يك ساعت بعد از وقايع «كازينو رويال» آغاز مي‌شود. باند در پي علت قتل محبوبش به تشكيلاتي موسوم به «كوانتوم» مي‌رسد و از ايتاليا تا هائيتي، بوليوي، اتريش و روسيه را زير پا مي‌گذارد تا نقشه‌هاي اين گروه و رهبر خبيث‌شان براي دستيابي به منابع متنوع انرژي را خنثي كند. متيو آمالريك، الگا كوريلنكو، جما آترتون، جودي دنچ، جفري رايت و جانكارلو جانيني در اين محصول مشترك آمريكا و انگلستان كه به زبان‌هاي انگليسي، ايتاليايي و اسپانيايي صحبت مي‌شود، بازي مي‌كنند. باند بيست و سوم در سال 2010 ساخته خواهد شد.
اسلومداگ ميليونر Slumdog Millionaire
فيلم منتخب تماشاگران جشنواره تورنتو 2008 به كارگرداني دني بويل («قطار بازي»، «آفتاب») اقتباسي است از رمان پرفروشي با عنوان «سين جيم» به قلم ويكاس سواروپ كه داستان آن در زاغه‌هاي بمبئي هندوستان مي‌گذرد. پسري كه در خيابان‌ها بزرگ شده براي آن در مسابقه‌اي تلويزيوني شركت مي‌كند كه دوستش او را در تلويزيون ببيند. او برنده جايزه بزرگي مي‌شود اما چيزي نمي‌گذرد كه به كلاهبرداري متهم مي‌شود. دو پاتل، مادور ميتال، فريدا پينتو، آنيل كاپور و عرفان خان در اين فيلم 120 دقيقه‌اي كه به علت خشونت و صحنه‌هاي هولناكش درجه R گرفته و بعد از نمايش در چندين جشنواره مانند تلورايد و لندن به‌عنوان يكي از بخت‌هاي دريافت جايزه اسكار مطرح شده، بازي مي‌كنند. فيلم محصول مشترك آمريكا و انگلستان و زبان گفتاري آن انگليسي و هيندي است.
رومئو كنار جاده Roadside Romeo
اين انيميشن محصول مشترك هندوستان و آمريكا را جوگال هانسراج نوشته و كارگرداني كرده است. «رومئو كنار جاده» محصول 2008 شركت «ياش راج فيلمز» شباهت‌هايي به فيلم زنده «بورلي هيلز چي‌هواهوا» دارد. توله سگ ثروتمند و آداب‌داني در خيابان‌هاي شهر بمبئي گم مي‌شود و گذارش به نقاطي مي‌افتد كه هرگز تصورش را نمي‌كرده و با شخصيت‌هاي ترسناك و عجيب و غريبي روبه‌رو مي‌شود كه امكان ديدن آنها را تاكنون نداشته است. سيف علي‌خان، كارينا كاپور، جاويد جعفري، طناز ايراني و سورش منون از جمله صداپيشگان اين انيميشن كامپيوتري هستند كه به زبان هيندي توليد شده است.
دوك‌ها The Dukes
گروه موسيقي دو نفره «دوك‌ها» كه در نوجواني بسيار پرطرفدار و موفق بوده‌اند (چز پاليمنتري و رابرت داوي) حالا كه به ميانسالي رسيده‌اند بايد براي بقا با چنگ و دندان بجنگند. مدير گروه آنها (پيتر باگدانويچ) تلاش مي‌كند به هر نحو كه شده كاري براي آنها جور كند و سرانجام كاري دست و پا مي‌كند كه فقط مايه سرشكستگي و سرخوردگي بيشتر اين دو نفر مي‌شود اما همين شكست باعث مي‌شود آنها خودشان را بهتر بشناسند. رابرت داوي نويسنده و كارگردان اين فيلم محصول 2007 - كه در چند جشنواره كوچك قاره آمريكا جوايزي نيز برده- هست. درجه‌بندي فيلم PG-13 و زمان نمايش آن 96 دقيقه است.
قصه كريسمس (A Christmas Tale (Un conte de Noel
نامزد نخل طلايي جشنواره كن 2008، فيلمي فرانسوي به كارگرداني آرنو دپلشن، داستان خانواده‌اي را مي‌گويد كه ارتباط ميان اعضاي آن مخدوش شده است و جشن كريسمس فرصتي براي به هم پيوستن سه عضو جوان‌تر اين خانواده و رسيدن به سازش را فراهم مي‌آورد. فيلمنامه را آرنو دپلشن همراه با امانوئل بورديو نوشته است و كاترين دونوو، ژان پل روسيليون، متيو آمالريك، ملويل پوپو، امانوئل دووس، كيارا ماستروياني و هيپوليت ژيراردو در آن بازي مي‌كنند. منتقدان از هدر رفتن اين همه بازيگران با استعداد در يك فيلم طولاني و خسته كننده،گله كرده‌اند. زمان نمايش اين فيلم 150 دقيقه است.
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن