تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816713952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
گفتگوي اختصاصي استاندار خراسان جنوبي با قدس؛ قفل بانكها بايد در مسير رانت خواران زده شود

* اعلمي - راعي فرد
بيرجند- خبرنگارقدس :ريشه محروميتهاي استان خراسان جنوبي چنان عميق و انكارناپذير است كه مديريتي قوي، كارا، متخصص و باتجربه را مي طلبد تا بتواند براساس سند توسعه و با همكاري تنگاتنگ مردم اين بار سنگين را به مقصد برساند.
نگاه فرامنطقه اي و فكر باز و تحولگرا مي تواند كمر فقر استان را بشكند، كه در آن شعارها هيچ گونه جايگاه و وجاهتي ندارد.ميلياردها تومان تسهيلات ويژه و تزريق آن به رگهاي خشكيده اقتصادي استان لازم است تا شادابي و اميد را به چهره نگران مردم اين استان باز گرداند.
قرار ما در دفتر استاندار ساعت 20/30 بود. سكوت شب بيرجند و جلسه استاندار و معاونانش و چهره صميمي استاندار مصاحبه اي را رقم زد كه بيش از 2 ساعت ادامه داشت.اين چهارمين مصاحبه اختصاصي ما با استاندار خراسان جنوبي است.
مهندس مرتضوي با اميدواري زياد و پرانرژي صحبت مي كند. نمي داند كه آيا در چهار سال آينده او و تيم مديريتي اش خواهند بود يا نه !اما مي گويد: شرايط به نوعي فراهم آمده كه هر كه بيايد تحت سيستم پيش بيني شده بايد كارها را دنبال كند.
* آقاي استاندار !با توجه به اصل امنيت در عرصه توسعه، وضعيت امنيت در استان را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
** خراسان جنوبي در گزارشهاي اعلام شده از سوي نيروي انتظامي به لحاظ پايداري امنيت، رتبه اول را در كشور كسب كرده است و در همسايگي ناامن ترين كشور جهان، امن ترين استان را داريم.
* تعبير شما از امنيت سرمايه گذاري در استان چيست؟
** امنيت سرمايه گذاري در استان تابع كشور است و زيرساختهاي دفاع از امنيت اقتصادي در اسناد فرادستي كشور مشهود مي باشد.طي سه سال گذشته كه از عمر دولت مي گذرد در خراسان جنوبي 4 هزار ميليارد ريال تسهيلات در بخش بنگاه هاي زودبازده پرداخت كرديم. 50 تا 60 درصد هم مردم سرمايه گذاري كرده اند كه اين مؤيد امنيت سرمايه گذاري در خراسان جنوبي است.سال گذشته نيز حدود 8 هزار ميليارد ريال توسط سرمايه گذاران خصوصي و دولتي از قبيل بنگاه هاي كوچك سرمايه گذاري شده است.
* با توجه به سند توسعه استان مزيتهاي توسعه را بر چه اصولي تبيين مي كنيد؟
** به لحاظ محدوديت منابع آب و فقر خاك كه در خراسان جنوبي وجود دارد، اصولاً كشاورزي نمي تواند مزيت اصلي توسعه و اولويت اصلي استان باشد.براساس سند توسعه مزيتهاي توسعه در استان به ترتيب، صنعت، معدن، بازرگاني و كشاورزي است و البته ميزان اشتغال در بخش كشاورزي بيش از صنعت و معدن و خدمات بوده است، اما با گذر زمان اين مسأله تغيير مي يابد و به مرور درصد اشتغال ما در بخش صنعت از كشاورزي بيشتر خواهد بود.
* نظر شما در مورد خوشه هاي صنعتي و تأثير آن بر توسعه پايدار استان چيست؟
** خوشه هاي صنعتي مكمل توسعه صنعت است چه در سطح كلان و چه استان ما بايد مجموعه اي از صنايع را مورد نظر قرار دهيم كه بتواند صنعت را همپوشاني كند تا به ارزش افزوده تبديل شوند.
در خراسان جنوبي خوشه هاي صنعتي پيش بيني شده و در دستور كار قرار دارد و همكاران ما به دنبال آن هستند كه سند آمايش و سند توسعه استان را تنظيم و باز تعريف كننده يكي از محورهاي سند آمايش استان، سند آمايش صنعتي است و خوشه صنعتي زعفران در استان فعال شده كه سامانه فرآوري، بسته بندي و بخش بازرگاني و... صادرات اين محصول مورد توجه قرار گرفته و در بخش زرشك نيز مطالعات آن انجام شده است.
* بسيار شفاف و واقع گرايانه نتايج سفرهاي هيأت دولت به استان را تشريح كنيد.
** دستاورد سفر اول بيش از 140 مصوبه و توافقنامه با دستگاه هاي اجرايي بود كه بيش از 98 درصد از مصوبات سفر اول اجرايي شد و 1 تا 1/5 درصد در دست اقدام است كه البته 2 پروژه با مشكل مواجه شده است.
كارخانه دوده صنعتي يكي از اين مشكلات بود كه با بخش خصوصي موافقتنامه انجام شده بود، اما به دليل اينكه نظام يارانه اي در بخش پتروشيمي برداشته شد و قرار بود 30 درصد پايين تر از قيمت جهاني مواد اوليه در دسترس بخش خصوصي قرار گيرد ناگهان با مصوبه مجلس كه هر گونه يارانه در بخش پتروشيمي قطع گردد مواجه شديم و براي بخش خصوصي اين مسأله مقرون به صرفه نبود، بنابراين موضوع ياد شده از دستور كار استان خارج شد، ولي ما به دنبال آن هستيم تا اين كارخانه را راه اندازي كنيم.
پروژه دوم نيز كارخانه گچ افضل آباد بود كه در حيطه اختيارات دولت نيست و قرار شد بنياد مستضعفان آن را راه اندازي كند و در حال حاضر 3 تا 4 نفر در بخش خصوصي آماده انجام كار هستند، اما بنياد قبول نمي كند.
پنبه نسوز نيز يكي ديگر از پروژه هاي معطل مانده است كه به دليل مشكلات زيست محيطي بهداشت محيط آن را تعطيل كرده ولي ما پيگير رفع مشكلات راه اندازي آن هستيم.
* پروژه هاي سفر دوم هيأت دولت در چه مرحله اي قرار دارند؟
** در سفر دوم به زيرساختها توجه جدي شده و نزديك به 30 مصوبه در اين سفر به تصويب رسيده و بخش قابل توجهي از آنها در لايحه بودجه سال 87 قرار گرفته است. توسعه راه هاي استان، احداث زيرساختها، گازرساني به شهرها، ساخت بيمارستان فردوس و پروژه هاي بخش آب و خاك، منابع آبي و بهسازي عبور ومرور شهري و توسعه مسكن شهري و روستايي عملياتي و اجرايي شده است.
مطالعات فاز اول و دوم اتصال مركز استان به راه آهن سراسري انجام شده و در دستور كار كميسيون ماده 32 براي اخذ مجوز قرار دارد كه در لايحه بودجه سال آينده قرار خواهد گرفت.دو بانده كردن راه هاي استان و فرودگاه بيرجند نيز در حال انجام است.پروژه ديگري كه پيگير هستيم اتصال گاز خراسان جنوبي به خط هفتم يا لوله صلح است كه از جنوب كشور به شرق مي آيد؛ بخشي صادراتي و بخش ديگر آن داخلي است كه پس از پوشش شهرهاي سيستان و بلوچستان به صورت يك رينگ در شرق كشور براي همپوشاني فشار گاز و تأمين منابع گاز شهرهاي استان مورد استفاده قرار مي گيرد.
30 پروژه ورزشي نيز در سفر دوم به تصويب رسيده كه 7 پروژه آن آغاز شده است.
* با اينكه يكي از مهمترين عوامل توسعه، سرمايه گذاري بخش خصوصي در استان است، اما قوانين مناطق برخوردار به اين استان محروم هم تسري يافته، پس چگونه قرار است محروميت از خراسان جنوبي رخت بربندد؟!
** براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي مشوقهايي چون معافيتهاي مالياتي ديده شده، اما آن قدر نيست كه دامنه ريسك پذيري را كاهش دهد، و يا اينكه جنبه تشويق داشته باشد، اما در همين مدت كارهاي خوبي در اين بخش انجام داديم كه نزديك به 400 ميليارد تومان تسهيلات پرداخت و نزديك به 3 برابر آن سرمايه گذاري شده است.
* آقاي استاندار !در حال حاضر سياستهاي انقباضي بانكها كمر توليد را شكسته و آسيبهاي فراواني را بر آن وارد كرده است، اين روند تا چه زماني ادامه مي يابد؟
** قفلهاي بانك مركزي بايد جايي باشد كه هدر رفت سرمايه گذاري دارد. بيشترين سرمايه گذاري بانك مركزي در بخش بازرگاني بوده كه متأسفانه سرمايه گريزان است. بايد قفل در مسير رانت خوارها گذاشته شود، اما بانك، قفل را در دو بخش مسكن و اشتغال زد كه خوشبختانه اكنون باز شده است.
ما مشكلات را در استان برطرف كرديم كه رفع مشكل كارخانه سيمان باقران از آن جمله است، همچنين به كارخانجات شهركهاي صنعتي استان منابع تزريق شد، ولي كمبود منابع داريم كه اميد مي رود با سياستهاي جديد بانك مركزي در 6 ماهه دوم امسال، اين مشكل از ميان برود.
* زيرساختهاي خراسان جنوبي براي رفع محروميت و شتاب به سوي توسعه بسيار كند پيش مي رود لطفاً علت آن را توضيح دهيد.
** اكنون همه اين مسائل برطرف شده و زيرساختهاي شهركهاي صنعتي در مناطق مختلف شهرستانها در حال ايجاد است. در كشت گلخانه اي كارهاي خوبي انجام شده و بازگشايي گمرك مرزي از جمله مسائلي است كه به توسعه زيرساختهاي استان و اقتصاد خراسان جنوبي كمك فراوان كرده است.
در خراسان جنوبي با وجود 10 سال خشكسالي در هيچ شهري قطعي آب و برق پيش بيني شده نداشتيم، اين مسأله برآمده از نگاه خوب مديريت استان است كه جملگي تلاشگر هستند.طي سه سال گذشته 40 هزار واحد مسكوني شهري و روستايي در بخش مسكن استان احداث شده كه با گذشته قابل مقايسه نيست.
* نشاط اجتماعي يكي از عوامل ايجاد انگيزه مردم در امر مشاركت پذيري و رفع محروميت است، در چهره مردم افسردگي نمايان است، براي رفع اين معضل چه انديشيده ايد؟
** شادابي و نشاط از آموزه هاي ديني ماست، بنابراين كارهاي زيادي در اين بخش انجام شده، اما معتقديم به بسترسازي بيشتر در اين بخش نياز داريم.320 هزار نفر در سطح استان از سهام عدالت برخوردار شدند و دهكهاي اول سود سهام را دريافت كرده اند صد در صد خانواده هاي روستايي تحت بيمه اجتماعي قرار گرفته اند كه دغدغه هاي مردم را كم كرده است تا پايان سال 84 مجموع افراد تحت پوشش تأمين اجتماعي 31 هزار نفر بوده اند، اما اكنون به 51 هزار نفر افزايش يافته است. جشنواره هاي مختلف در حال اجراست، ولي هنوز بايد كارهاي زيادي در اين زمينه انجام شود كه به برنامه ريزي و مديريت نياز دارد.
* آقاي استاندار، از سد رزه چه خبر؟ زمان بسرعت در حال از دست رفتن است؟
** متأسفانه ايراداتي بر آن گرفته شده و براي آن پيمانكار جديد انتخاب و 6 تا 7 ميليارد تومان براي آن اعتبار پيش بيني شده كه اميدواريم تا پايان سال جذب شود.
* در بخش طرح بنگاه هاي كوچك زودبازده برخي آمارها در برخي نقاط كشور انحرافهاي بالاي 40 درصد را نشان مي دهد، در خراسان جنوبي اوضاع چگونه است؟
** طبق آخرين اطلاعات و آمار تيمهاي بازرسي وزارت كار و امور اجتماعي و بانك مركزي، انحراف در اين بخش براي استان ما حدود 4 درصد بوده است.

گلايه هاي مردم؛ پاسخ مسؤولان؛ تهيه سوخت زمستاني، دغدغه اصلي اهالي صالح آباد

صالح آباد - خبرنگار قدس: صالح آباد، يكي از محرومترين بخشهاي كشور است كه از كمترين امكانات رفاهي بهره مند است.
يكي از اين امكانات گاز مايع مي باشد كه حدود يك ماه در اين منطقه كمياب شده و حكم كيميا پيدا كرده و مردم براي تهيه يك كپسول گاز مايع ناچارند مبلغ گزافي را بپردازند.
آنها به روشهاي قديمي و با چوب و هيزم پخت و پز مي كنند و مجبورند در هواي سرد ساعتها در صف گاز مايع معطل شوند و گاه در پايان دست خالي به منزل برگردند.
يك شهروند صالح آبادي كه در صف گاز به شدت از سرما مي لرزيد و با جمعي دور حلقه آتشي كه روشن كرده بودند خود را گرم مي كرد، با عصبانيت گفت: وجود يك مركز توزيع در بخش 55 هزار نفري كافي نيست و به ناچار بايد در هواي سرد ساعتها در صفهاي طولاني گاز مايع در انتظار باشيم.
وي افزود: در حالي كه مردم بسياري از شهرهاي كشور از نعمت گاز شهري بهره مند هستند ولي مرزبانان مظلوم شرقي ترين نقطه خراسان رضوي با گذشت بيش از سه دهه از انقلاب و با وجود آن كه در كنار منابع و ذخاير گازي سرخس بسر مي برند، از اين نعمت محروم هستند و در وضعيت سختي به سر مي برند.
مسؤول شركت سيلندر پركني صالح آباد نيز گفت: با توجه به تعميرات سالانه پالايشگاههاي كشورهاي آسياي ميانه اين فرآورده به جاي تأسيسات سنگ بست از فاصله 1500 كيلومتري (بندرعباس و اصفهان) وارد مي شود كه با توجه به بعد مسافت، براي تأمين گاز مايع شهروندان دچار مشكل شده ايم.
يحيي فيضي افزود: در هفته هاي آينده مشكل موجود رفع شده و وضعيت به شرايط عادي قبل باز خواهد گشت.
در خصوص كمبود نفت سفيد، جمعي از شهروندان به خبرنگار ما گفتند: با شروع فصل سرما، بار ديگر تهيه نفت موردنياز به يكي از دغدغه هاي اصلي اهالي بخش صالح آباد تبديل شده است.يكي از شهروندان اظهار داشت: با توجه به محروم بودن اين استان از نعمت گاز شهري، نفت سفيد تنها منبع گرمازاي مردم اين منطقه محروم و مرزي به شمار مي آيد. با اين وجود اهالي اين بخش همواره در زمستان با كمبود نفت سفيد مواجه بوده اند.شهروند ديگري هم گفت: مسؤول شركت نفت اعلام كرده كه براساس اعلام كوپن به هر خانواده هزار ليتر نفت در اوايل پاييز تحويل داده شده و هزار ليتر هم در پايان بهمن ماه 87 تحويل مي شود.
در همين حال مسؤول شركت نفت صالح آباد گفته هاي اين شهروند را تكذيب كرد و افزود: يكي از دلايل اصلي كمبود نفت، عدم ذخيره سازي آن در 6 ماه اول سال است كه متأسفانه شهروندان از اول مهرماه هر سال يا حتي ديرتر به ويژه در آغاز فصل زمستان به شركت نفت هجوم مي آورند.
سيدجلال موسوي افزود: اهالي بخش صالح آباد براي تهيه نفت سفيد نگران نباشند زيرا نفت موردنياز روستاهاي تحت پوشش منطقه كاملاً تأمين شده و نفت شهر صالح آباد هم در حال حاضر يك دوره كامل تحويل و معمولاً از سهميه كوپن اعلام شده بيشتر توزيع شده است و به زودي سري دوم توزيع نفت آغاز مي شود بنابراين جاي هيچ گونه دغدغه و نگراني نيست.
بخشدار صالح آباد هم گفت: در جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه كه با حضور نمايندگان شركتهاي نفت و گاز صالح آباد برگزار شد، هماهنگي و تدابير لازم در خصوص نحوه مديريت صحيح تهيه و توزيع سوخت زمستاني چاره انديشي شد و بنابراين شهروندان اصلاً نگران نباشند زيرا به هر طريق ممكن مشكلات احتمالي سوخت زمستاني رفع خواهد شد.
محمد محمدي افزود: تعداد زيادي از مصرف كنندگان به دليل تبديل وسايل خانگي از نفتي به گازي به استفاده بي رويه از گاز مايع روي آورده اند و برخي افراد نيز متأسفانه از سيلندر گاز مايع براي خودروهاي خود استفاده مي كنند كه اين مسأله باعث افزايش مصرف شده است.رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه نيز اظهار داشت: برخي افراد سودجو بيش از 7، 8 و حتي 10 كپسول را با زنجير به هم قفل مي كنند و در صف مي ايستند و بعد گاز مايع را در بازار آزاد با قيمت گزاف مي فروشند و يا بي جهت در منزل انبار مي كنند كه اين اقدام آنها باعث دامن زدن به كمبود گاز شده است.وي خاطرنشان كرد: سهميه گاز مايع هر خانوار 16 كيلوگرم يعني بيش از يك سيلندر در ماه است و كمبود موجود مربوط به تغيير و ناصحيح بودن الگوي مصرف در خانواده است كه به همين خاطر مجبور شديم براي جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي به هر خانواده در هر مرحله توزيع يك كپسول براساس كوپن نفت تحويل دهيم كه اين امر باعث شد تا به تمام شهروندان گاز مايع برسد و رضايت آنان جلب شود.
بخشدار صالح آباد افزود: براساس پيگيريهايي كه انجام داديم در يك هفته اخير 4 هزار كپسول گاز توزيع شده كه از اين تعداد هزار كپسول در سطح روستاها بوده است و بزودي نيز دو تانكر ديگر حامل 4 هزار كپسول به صالح آباد وارد مي شود.
محمدي به فعاليت تعدادي پيك نيك پركني غيرمجاز در اين بخش اشاره كرد و گفت: اين افراد كپسول گاز مايع براي پر كردن پيك نيك به صورت غيرمجاز تهيه مي كردند كه با آنها برخورد شد.وي با اظهار گلايه و هشدار به برخي شهروندان گفت: متأسفانه عده اي عمداً و از روي ناداني داد بي نفتي و بي گازي سر مي دهند و مسؤولان را به بي توجهي متهم مي سازند و با جوسازي ديگران را با خود همراه و همگام كرده و خدمات ارزشمند دولت مهرورز و عدالت جو را زير سؤال مي برند كه دور از شأن و انصاف است.

كاهش 85 درصدي توليد زعفران در گناباد

گناباد- خبرنگار قدس: جمع زيادي از زعفرانكاران گناباد از كاهش شديد زعفران ابراز نگراني كردند.
يكي از كشاورزان منطقه كاخك گفت: تنها اميدمان امسال به زعفران بود كه آن هم با توجه به كاهش شديد توليد به يأس مبدل شده است.
حسيني افزود: تنها منبع درآمد خانواده هاي اين منطقه از طريق محصولات كشاورزي و به ويژه زعفران است كه متأسفانه خشكساليهاي پي در پي و سرماي شديد سال گذشته باعث نابودي بسياري از محصولات كشاورزي شده است.
وي گفت: بر اثر خشكسالي تمام باغهاي منطقه دچار آفت شده و زحمات چندين ساله باغداران بر باد رفته است و آنها كه هيچ گونه درآمدي ندارند، تنها اميدشان امسال به زعفران بود كه متأسفانه سرماي شديد زمستان سال گذشته بسياري از پيازهاي زعفران را پوك كرده و امسال توليد زعفران بيش از 90 درصد كاهش يافته است.
يكي ديگر از كشاورزان روستاي سنو اظهار داشت: من امسال از 500 متر زمين فقط 6 كيلوگرم گل برداشت كردم در حالي كه برداشت سال گذشته از همين زمين 130 كيلوگرم بوده است.
يكي ديگر از كشاورزان روستاي زيبد گفت: در سال گذشته از 1200 مترمربع زمين 8 ساله 240 كيلو گرم گل زعفران برداشت كردم اما امسال از همين زمين حدود 20 كيلوگرم محصول عايدم شده است.
عجم افزود: اين در حالي است كه امسال براي آبياري مزارع با تانكر دو ميليون و 600 هزار ريال پرداخت كرده ام و گل زعفران امسال، هزينه هاي مصرف شده را جبران نخواهد كرد.
وي تصريح كرد: هر چند قيمت زعفران بالاست اما اين افزايش قيمت در دراز مدت به نفع كشاورزان نخواهد بود و در آينده با افزايش توليد و كاهش قيمت مواجه خواهيم شد.
وي ادامه داد: امسال دولت بايد زعفرانكاران را از طريق صندوق بيمه محصولات كشاورزي ياري نمايد تا بيش از اين متضرر نشوند.

اتلاف 18 درصدي محصولات كشاورزي در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: براساس آمار، ميانگين ضايعات محصولات كشاورزي در اين استان حدود 18 درصد مي باشد.
مهندس صفايي اظهار داشت: در اين ميان محصولات باغي به لحاظ دارا بودن درصد آب بيشتر در ميوه هاي توليدي با 28 درصد، بالاترين ضايعات را دارد.
وي با بيان اينكه با تكنولوژيهاي موجود مي توان درصد ضايعات را كاهش داد، افزود: به لحاظ رعايت نكردن اصول فني و علمي از مكان توليد گرفته تا مصرف نهايي، ضايعات جبران ناپذيري به توليدات بخش كشاورزي وارد مي شود.
وي گفت: ايجاد صنايع تبديلي، تكميلي و حمل به موقع محصول توليدي از مزرعه به مراكز تبديلي و تكميلي و سردخانه ها در كمترين زمان ممكن و بسته بندي اصولي و عرضه به ميزان نياز بازار نيز مي تواند از هدر رفت اين ثروت ملي جلوگيري كند.
وي نبود صنايع تبديلي و تكميلي و سردخانه مناسب در بخش كشاورزي و بعد مسافت را از دلايل بالا بودن ضايعات در استان دانست و تصريح كرد: با توجه به توسعه يافتگي استان و قرار گرفتن كشاورزان به عنوان محور فعاليتهاي اقتصادي، نياز به ايجاد زيرساختهاي صنايع فرآوري بعد از توليد است تا بخشي از ضايعات كاسته شده و باعث رونق كشاورزي گردد.

ديروز اتفاق افتاد؛ تلفنهاي بي بوق صداي شهروندان مشهدي را درآورد

خراسان امروز- معتمدي: برخي از شهروندان مشهدي از اختلال در تلفنهاي ثابت اين شهر انتقاد كردند.
به گفته آنان، ديروز تلفنهاي ثابت مشهد در اكثر اوقات بدون بوق بود كه اين مسأله مشكلاتي را براي شهروندان ايجاد و انجام امور تلفني را با اختلال مواجه كرد.
يكي از شهروندان با اشاره به اينكه تلفن ثابت منزلش ديروز با بوق مشغولي همراه بود، گفت: اين در حالي است كه هيچ گونه اطلاع رساني قبلي براي آمادگي مردم انجام نشده بود.اپراتور تلفن يكي از اداره هاي دولتي نيز با اشاره به اختلال ايجاد شده اظهار داشت: عدم امكان برقراري ارتباط، بوقهاي عجيب و وجود پارازيت، برقراري ارتباط تلفني را با مشكل مواجه كرد.
وي كه برقرار كننده ارتباط تلفني حداقل 300 كارمند است، ادامه داد:اكثر خطوط تلفني به دليل پارازيت قطع و در مجموع ارتباط تلفني مختل بود.
وي نيز با انتقاد از عدم اطلاع رساني از سوي مخابرات گفت: پيگيريهاي ما نيز براي رفع اين مشكل بي نتيجه بود، ضمن اينكه پاسخ مناسبي از سوي مخابرات دريافت نشد.در همين حال مسؤول روابط عمومي شركت مخابرات خراسان رضوي در اين باره گفت: در مراكز مخابرات خاتم، انقلاب و قدس عمليات كابل برگردان در حال انجام بود كه اين موضوع از قبل اطلاع رساني شده است.وي كه قرار بود دقايقي پس از اولين تماس خبرنگار ما و انجام بررسي هاي لازم، علت قطعي بوق تلفن در ساير نقاط مشهد از جمله بلوار سجاد را نيز اعلام كند، تا لحظه ارسال اين خبر (ساعت 17) هيچ تماسي با خبرنگار ما نگرفت.

توليد 73 تن عسل در زنبورستانهاي نيشابور

نيشابور - خبرنگار قدس: مدير جهاد كشاورزي نيشابور گفت: اين شهرستان با توجه به موقعيت خاص جغرافيايي و داشتن دو ايستگاه پرورش و اصلاح نژاد، ايستگاه توليد ملكه زنبور عسل و 215 زنبورستان به عنوان قطب پرورش اين حشره مفيد در خراسان رضوي محسوب مي شود.مهندس علي دهباشيان افزود: در سال جاري از 140 هزار كلني زنبور عسل نيشابور 73 تن عسل برداشت شده كه نسبت به سال قبل 55 درصد كاهش توليد داشته است.
وي اين درصد كاهش را مربوط به خشكسالي هاي پي در پي و كاهش نزولات آسماني، سرماي زمستان گذشته و همچنين وزش بادهاي شديد، گرما و طوفان در تابستان دانست و اظهار داشت: اين عوامل باعث كاهش ميزان گل و گياه در مراتع شده و در نتيجه زنبورداران منطقه دچار خسارت در توليد عسل شده اند.

برخورداري 105 هزار مشترك از شبكه آب شهري خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: 105 هزار و 669 مشترك در خراسان شمالي از آب شرب شهري برخوردار هستند.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب شهري خراسان شمالي گفت: 98/8 درصد جمعيت استان تحت پوشش آب آشاميدني سالم قرار دارند.مهندس جهانبخش افزود: در 6 ماه سال جاري سه هزار و 462 انشعاب آب توسط كاركنان اين شركت نصب شده است.وي به اصلاح و توسعه 41 هزار و 746 متر شبكه آب در استان اشاره كرد و گفت: در اين مدت 800 دستگاه كنتور خراب آب تعويض و هزار و 724 رشته انشعاب آب بازسازي شده است.
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن