تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817051698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخني با وزير صنايع خطر سلا مت جامعه و خودروي داخلي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: سخني با وزير صنايع خطر سلا مت جامعه و خودروي داخلي
زياد دور نيست از سال 1347 كه شخصي با امكانات محدود براي اولين بار در ايران خودرويي را مونتاژ نمود به نام پيكان كه در اصل اتومبيل از رده خارج كشور انگلستان بود كه با فروش امتياز آن درواقع خود را از ادامه توليد آن و ضرر و زيان مالي و محيطي خلا ص نمود و با ورود آن به چرخه توليد و تبليغ فراوان در رژيم گذشته با شعار نخست وزير معدوم امير عباس هويدا به اينكه «به اميد آن روزي كه هر ايراني يك پيكان داشته باشد» پس از آن توليد آن سرعت گرفت همزمان با ايران توليد مونتاژ در كشورهاي در حال توسعه آن زمان از جمله كره، مالزي و خصوصا كشورهاي آسيايي شروع گرديد كه پس از دو دهه شاهد ورود اتومبيل هاي باكيفيت عالي از كره، مالزي، به ايران بوده ايم از قبيل دوو، آزرو، سرونتو و پروتن از كره و مالزي و ديگر كشورها.
پس از انقلاب شكوهمند ملت ايران كه هدف آن سرافرازي و احتزاز پرچم مقدس جمهوري اسلا مي ايران در تارك افتخارات دنيا بوده و هست و ادامه همان مسير گذشته در افزايش خط توليد پيكان به يكباره با مصرف زياد 14 ليتر در 100 كيلومتر تمام ايران را اين وسيله در هم نورديده و تا چند سال پيش اتومبيل دلخواه اكثر مردم كوچه و بازار بود.
اين روند ادامه داشت تا مساله كشور ايران و فرانسه كه اتومبيل ملي ايران به پژو و سپس سمند با تغييرات جزيي داخل ايران با موتور 405 تبديل شد.
با توجه نياز جامعه به اتومبيل و صرف هزينه واردات بنزين طي سال هاي اخير و روند رو به رشد آن طي سال هاي آينده كه هزينه هفت الي هشت ميليارد دلا ر دور از انتظار نيست، آيا اساسا ادامه توليد آن در جهت منافع ملي مي باشد يا خير در ثاني تكرار كاستي ها و همان مشكل ها و همان امكانات گذشته آيا همخواني با بازار تجارت جهاني دارد؟ و صرف اعلا م مدل اتومبيل دليل بر تنوع و انتخاب مشتري است؟ و مساله تنوع و با توجه به ترافيك وحشت زاي تهران و ساير كلا نشهرها و اتلا ف ساعت ها انرژي و وقت مردم خسته ودرمانده در اتومبيل و انتظار راهگشايي و بررسي اينكه با توجه به بيماري آمبولي ريه و ترومبوفلبيت و ترومبوز و ريه هاي عمقي ها در قسمت هاي تحتاني در نشست هاي طولا ني و عدم تحرك كه طي مقالا ت علمي متعدد اثبات گرديده من جمله در پرواز هواپيما و دلا يل پزشكي آن كه ذكر گرديده به علت كاهش سرعت جريان خون وريد هاي پا و عدم تحرك خستگي و كوفتگي و عضلات آرتروز زانو و از كارافتادگي بخشي عظيم از مردم عزيز مي باشد.
بيماري آمبولي ريه به دنبال لخته خون در پا ايجاد مي گردد و در افراد مستعد بيمار قلبي مسلما عامل تشديد كننده است. بيش از 95 درصد اتومبيل هاي ايران از نوع سواري با دنده كيربوكس مجهز مي باشند و استفاده از كلاج خود باعث تشديد بيماري هاي ذكر شده است. در صورتي كه دركشور آمريكا 95 درصد اتومبيل ها از نوع سينكرونيزه و اتوماتيك مي باشد و عموم مردم از اين نوع اتومبيل استفاده مي نمايند و در صورت سفارش مدل غير آن به مشتري تحويل مي گردد. همچنين توجه مقامات محترم وزارت بهداشت ودرمان جلب مي گردد به اينكه ساليانه چه مبلغ سنگيني صرف درمان كوفتگي هاي عضلا ني آرتروز، بيماري هاي قلب وعروق به علت آلودگي هوا و همچنين تاخير در رسيدن به مراكز درماني به علت ترافيك در كشور و ده ها ضرر و زيان ديگر است. راستي انسان بايد از يك سوراخ دوبار گزيده شود يك بار از طريق پيكان انگليسي و دفعه بعد 405 فرانسه؟
واقعا خودروي ملي با تناوبات و اشكال مختلف و ساخت تمام عيار و اجزاي آن در ايران عزيز با اين همه امكانات علمي كجاست؟
آيا دانشمندان جوان وفهيم ما كه توانسته اند با دانش جديد و پيچيده و پيشرفته به اتم دست يابند و افتخار ايراني وايران باشند قادر به حل موضوع نيستند؟
اتومبيل هاي عرضه شده در بازار مصرف اغلب فاقد كارايي ترمز هستند.
كيسه هوا ندارند سيستم ضد قفل ترمز ندارد كه در مواقع لغزندگي و غيره مي توانند از خطرات جلوگيري كنند.
قطر بدنه ضعيف و باكوچكترين ضربه اي اتومبيل خرد مي شود و امنيت لا زم براي استفاده در سال 2009 را ندارند و هرانسان خردمند نياز كشور را درك خواهد كرد.
خودروي ملي عبارت از ويژگي هاي ذيل است: كوچك، كم مصرف، پردوام، پيشرفته و متناسب با تكنولوژي نوين و درنهايت ارزان و برند ايران عزيز. به نظر شما جناب وزير تغيير در مديريت توليد اتومبيل ايراني نياز حياتي سال هاي آينده اين جامعه نيست و شعار حق با مشتري را بتوانيم عملي سازيم و كارخانه هاي سازنده خودكفايي لازم را در توليد و نياز جامعه درك كنند؟
پزشك متخصص
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن