تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819385389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كريدور علم و فناوري يزد، اميدهاي روشن ، تحولات درخشان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: " كريدور علم و فناوري يزد"، اميدهاي روشن ، تحولات درخشان
يزد - امروزه علم و فناوري محور توسعه در بخش هاي مختلف بويژه اقتصادي، صنعتي و توليدي است و به عقيده كارشناسان ، زيرساخت ها و انجام كارهاي زيربنايي بايد براساس آن صورت گيرد.


به گفته محققان و پژوهشگران،در كشورهاي صنعتي و حتي درحال توسعه، پارك ها و كريدور علم و فناوري ، طرحها و برنامه ها را حمايت و پشتيباني مي كنند.
كارشناس طرح مطالعاتي كريدور علم و فناوري يزد از صدور مجوز ايجاد "كريدور علم و فناوري"توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در يزد خبر داد و آن را نقطه اميدي براي استان بيان كرد.
" محمد قويدل" روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: مراكز علمي، تحقيقاتي بويژه پارك ها و كريدورهاي علم و فناوري ، موجب پيشرفت منطقه خواهند شد.
وي افزود: اين مراكز مي توانند منشاء تحولات گسترده در منطقه و محل امني براي نخبگان علمي جامعه باشند.
وي پارك ها و كريدورهاي علمي و تحقيقاتي را زيستگاه نخبگان و فناوران دانست و اظهار داشت:در زمان حاضر به سمتي حركت مي كنيم كه اين محل ها مركز ثقل توسعه شهري نيز محسوب مي شوند.
قويدل اضافه كرد: امروزه گسترش شهرها بايد با برنامه همراه باشد و اين جز با پيوند مراكز علمي و ساير بخش ها ميسر نيست.
وي پتانسيل ها و شرايط استان يزد براي ايجاد كريدور علم و فناوري را مثبت ارزيابي كرد و گفت: با توجه به موقعيت اقليمي استان و كمبود آب ، چاره اي جز حركت در اين مسير نيست.
وي گفت: اگر بخواهيم استان يزد از توسعه پايدار برخوردار باشد بايد به سمت فناوري نوين حركت كنيم و بناي توسعه منطقه براساس آن باشد.
يك استاد دانشگاه و دانش آموخته فناوري رايانه نيز گفت: دنيا به سمتي در حركت است كه بايد از فناوري روز بهره گرفته شود.
"سيدحسين سيادتي"، داشتن طرح و برنامه علمي، افق هاي روشن تر و بهتري را براي توسعه در پيش روي ما باز مي كند.
وي اظهار داشت: گريز از دانش و علم و فناوري فاصله گرفتن از پيشرفت است و ما را از واقعيت هاي جهاني دور نگه مي دارد.
سيادتي بااشاره به صنعتي بودن استان يزد گفت:فعاليت هاي پژوهشي بايد با كاربردي كردن همراه باشد و با توجه به صنعتي بودن اين استان ، كريدور علم و فناوري مي تواند در توسعه منطقه نقش خوبي را ايفاء كند.
مدير پارك علم و فناوري استان يزد نيزگفت:ايجاد كريدور يادشده از مصوبات سفر رييس جمهوري است و در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان به عنوان محور توسعه منطقه مصوب شده است.
دكتر"عليرضا يار احمدي"افزود: در آينده انجام هرگونه فعاليت توسعه اي و زيربنايي با محوريت كريدور صورت خواهد گرفت و افق آينده استان در اين راستا ترسيم شده است.
وي خاطرنشان كرد: مطالعات توجيهي طرح انجام شده و مطالعات كتابخانه اي آن پايان يافته و در مرحله مطالعه ميداني قرار دارد.
ياراحمدي گفت: اين طرح در كشور دومين مركز پس از استان اصفهان مي باشد و طرح و ايده آن از سوي پارك علم و فناوري يزد ارائه شده است.
به گفته وي،به لحاظ اجرايي استان يزد در زمينه طرح كريدور علم و فناوري در كشور پيشرو است و دست اندركاران اين بخش در استان بيش از 20 كريدور كشورهاي مختلف جهان از جمله اروپا،آمريكا و آسيا را مورد مطالعه و بررسي قرار دادند.
ياراحمدي با بيان اينكه يزدي ها منشاء تحولات و پيشرفت هاي زيادي در زمينه هاي مختلف هستند،تصريح كرد: در آينده، كشور از خدمات و فعاليت هاي مجموعه فناوري يزد بهره خواهد گرفت.
وي گفت: در راستاي توسعه فناوري استان ، پارك و مراكز رشد علم و فناوري در استان ايجاد شده اند و اين مراكز همكاري خوبي با بخش صنعت داشته اند.
وي اضافه كرد: با تحقق اهداف در بخش يادشده،مديريت علم و فناري بر استان حاكم خواهد شد و بسياري از دغدغه ها، نگراني ها و سرگمي ها در كارهاي اجرايي از بين خواهد رفت و منابع سرمايه اي و انساني بهينه خواهد شد.
ياراحمدي با بيان اينكه كريدور علم و فناوري يزد با پيشرفت تكنولوژي همگام خواهد شد،گفت: اين مركز به دليل قرار گرفتن در قلب ايران از موقعيت خوبي براي سرمايه گذاري برخوردار است.
مدير پارك علم و فناوري استان يزد گفت: در راستاي توسعه شهري، نيازها و برنامه ريزي ها بر اساس كريدور طراحي خواهد شد.
وي با بيان اينكه استان يزد حدود70 هزار نفر نيروي نخبه و دانشگاهي دارد ،اظهار اميدواري كرد: كريدور علم و فناوري يزد، زيستگاه افراد نخبه باشد.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار يزد هم گفت: در آينده، توسعه استان بر محور علم و فناوري خواهد بود.
"محمد مهدي فقيه خراساني " روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا، ايجاد كريدور يادشده را از اصلي ترين محور توسعه استان يزد دانست كه توسعه آن بر اساس علم و فناوري است.
وي اضافه كرد: در راستاي اجراي اين طرح، يك گروه مطالعاتي از استان يزد به چين سفر كردند و از پارك ها و مناطق توسعه علم و فناوري اين كشور بازديد كردند.
استاندار يزد،چندي پيش درديدار با معاون فناوري وزير علوم و تحقيقات و فناوري گفته بود:هر اقدامي كه در جهت اولويت دادن به توسعه پارك و كريدور علم و فناوري استان صورت پذيرد شايسته و موثر است و يزد استحقاق هرگونه حمايتي را دارد.
"محمدرضا فلاحزاده" با اشاره به موفقيت ها و پيشرفت هاي استان، گسترش و توسعه علم و فناوري در استان را نيازمند عزم منطقه اي و ملي دانست.
ك/4 651/1027/543 ماره 1091 ساعت 19:41 تمام
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن