تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816470605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اساسنامه بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اساسنامه بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس منتشر شد
بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس با هدف حفاظت و بهره برداري از آثار و ارزش هاي دفاع مقدس و ثبت حماسه هاي جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگي، سياسي، اجتماعي، اقتصادي و نظامي صاحب اساسنامه مدون شد.


متن اين اساسنامه كه به تصويب حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا رسيد روز چهارشنبه در روزنامه رسمي كشور منتشر شد.
اين اساسنامه در چهار فصل، 14 ماده، 11 تبصره تدوين شد و مفاد آن براي نيروهاي مسلح، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي ذي ربط، لازم‌الاجرا است.
در مقدمه اين اساسنامه آمده است: بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس، به موجب فرمان مقام معظم فرماندهي كل ‌قوا و بند 22 شرح وظايف ستاد كل نيروهاي مسلح. در 12 مهر ماه سال 69 تأسيس و اساسنامة آن در 21 مرداد سال 71 به تصويب مقام معظم رهبري رسيد و به موجب تدابير معظم له در آخرين روز شهريور سال 77 اصلاح شد.
بر اساس اين گزارش، بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس، در 24 فروردين سال 83 در تابعيت ستاد كل نيروهاي مسلح قرار گرفت. اين بنياد ضمن برخورداري از پشتيباني عمومي و حمايتهاي ستاد كل نيروهاي مسلح، با توجه به مفاد اين اساسنامه، گستردگي مأموريت و ضرورت ارتباط مستقيم با نهادها و سازمان‌هاي ذي ربط و ساير دستگاه‌هاي مؤثر در حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس و اجراي مأموريت ستادي، تابع ضوابطي است كه به تصويب هيأت امناي بنياد مي‌رسد.
در ماده يك اين اساسنامه ماموريت هاي بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس، حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس و ترويج فرهنگ مقاومت، ايثار، جهاد و شهادت عنووان شده است.
همچنين در ماده دوم اين اساسنامه اهداف اين بنياد، حفاظت و بهره‌برداري از آثار و ارزش هاي دفاع مقدس و ثبت حماسه‌هاي جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگي، سياسي، اجتماعي، اقتصادي و نظامي و جلوگيري از نابودي و تحريف و يا به فراموشي سپرده شدن ميراث گرانبهاي خون پاك ايثارگران اسلام و دستاوردهاي دفاع مقدس است.
در ماده سه اين اساسنامه آمده است:‌ ايفاي نقش ستادي شامل سياستگذاري، هدايت كلي، هماهنگي، نظارت و حمايت در حفظ آثار فرهنگي جهاد و دفاع مقدس و سپردن كارهاي اجرايي به دستگاههاي ذي علاقه بر مبناي وظايف كلي تحقيق، شناسايي، جمع‌آوري، نگهداري، تدوين آثار مكتوب و غيرمكتوب فرهنگي، تاريخي، هنري و علمي و انجام امور مربوط به حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس در حيطه هدايت كلي جنگ و قرارگاه خاتم‌الانبياء (ص)، و تملك، حفظ و بهره‌برداري از آثار فيزيكي اعم از ادوات جنگي، غنائم، اماكن، اراضي و مواضع و ثبت آثار ملي،‌ ثبت و تدوين مباني فرهنگي و حماسي دفاع مقدس به منظور انتقال آنها به نسلهاي آينده و ساير ملل از جمله وظايف اين بنياد است.
همچنين انتشار دايره المعارف دفاع مقدس، تاريخ جنگ تحميلي، روزشمار جنگ، جغرافياي جنگ، برنامه‌ريزي و هماهنگي براي اعزام كاروان‌هاي راهيان نور، پيگيري ايجاد موزه، مراكز فرهنگي و يادمانهاي دفاع مقدس، برپايي جشنواره‌ها و يادواره‌ها؛ به منظور احياي روحيه سلحشوري امت اسلام و بهره‌برداري از بركات و تجربيات دفاع مقدس در آينده با همكاري و مشاركت نيروهاي مسلح و ساير دستگاه هاي اجرايي ذي ربط ، ايجاد هماهنگي در حفظ آثار دفاع مقدس و حراست از آنها با بهترين روش‌هاي علمي و پيشگيري از پراكندگي و استهلاك از ديگر وظايف بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس عنوان شده است.
بر اساس اين گزارش، تشكيل كميته‌هاي فني و تخصصي حسب مورد با مشاركت نهادها و سازمان‌هاي ذي ربط در زمينه حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس و تعيين كيفيت بهره‌برداري از آن، بهره‌برداري مناسب از توانمندي سازمان‌ها، نهادهاي ايثارگري، نيروهاي مسلح و مؤسسات فرهنگي در جهت نشر ارزش هاي دفاع مقدس و انعكاس دستاوردهاي آن در همه زمينه‌ها،‌ بهره‌برداري از دستاوردهاي نهضت‌‌هاي آزادي بخش، فرهنگ مقاومت و ادبيات پايداري ساير ملل براي توسعه فرهنگ ايثار و شهادت و استقامت در برابر استكبار جهاني و انجام پژوهش هاي علمي ـ كاربردي در خصوص جمع‌آوري و بهره‌برداري بهينه از آثار و ارزش هاي دفاع مقدس و ارايه طرح‌هاي لازم به منظور حفاظت بهينه از آثار دفاع مقدس از ديگر وظايف اين نهاد است.
همچنين فراهم ساختن زمينه‌هاي لازم جهت معرفي آثار و ارزش هاي فرهنگي جهاد و دفاع مقدس از طريق رسانه‌هاي صوتي، تصويري، مطبوعاتي و الكترونيكي و حمايت از برنامه‌هاي فرهنگي، هنري مرتبط با ترويج فرهنگ مقاومت و ايثار، جهاد و شهادت و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، بخصوص در ميان نسل جوان و پشتيباني از پژوهش‌هاي مرتبط با اين موضوعات ديگر وظايف بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس است.
بر اساس اين گزارش،‌ اركان بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس رييس،‌ هيأت امناء و شوراي عالي هماهنگي است.
هيات امناي بنياد نيز شامل رييس ستاد كل نيروهاي مسلح به عنوان رييس،‌ رييس ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران، رييس ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامي،‌
رييس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي معظم كل قوا،‌ وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح،
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح،‌ رييس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، رييس سازمان تبليغات اسلامي، رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران،‌ فرمانده نيروي مقاومت بسيج و رييس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس به عنوان دبير است.
بر اساس تبصره اي از اين ماده، بنا به پيشنهاد هيأت امناي بنياد و پس از تصويب هيأت دولت، برخي از وزراء و رؤساي سازمان ها و دستگاه‌هاي اجرايي مؤثر در تحقق اهداف، مأموريت و انجام وظايف تعيين شده در اين اساسنامه، به عضويت هيأت امناي بنياد در مي‌آيند.
در ماده شش اين اساسنامه تركيب شوراي عالي هماهنگي بنياد تعيين شده است و رييس بنياد به عنوان رييس شوراي عالي هماهنگي،‌نماينده تام‌الاختيار هر يك از دستگاه‌هاي اجرايي ذي ربط به عنوان اعضاي شوراي عالي هماهنگي،‌جانشين رييس بنياد به عنوان دبير شوراي عالي هماهنگي و نماينده معاونت فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح در آن عضويت خواهند داشت.
بر اساس اين اساسنامه رييس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس، وظايف اعمال مديريت در جهت تحقق مأموريت، اهداف و وظايف كلي تعيين شده در اين اساسنامه از طريق دستگاه هاي اجرايي ذي ربط و نظارت بر حسن اجراي آن، پيگيري تشكيل جلسات هيأت‌امناء، تشكيل و هدايت شوراي عالي هماهنگي بنياد، تهيه و تدوين اصلاحيه اساسنامه، تشكيلات، طرح‌ها، آيين‌نامه‌هاي اساسي و پيشنهاد به هيأت امناء،‌ اجراي فرامين و تدابير مقام معظم فرماندهي كل قوا، دستورات رياست ستاد كل نيروهاي مسلح و مصوبات هيأت امناء،‌ تهيه و تدوين برنامه‌هاي بنياد و برآورد بودجه موردنياز و ارائه به هيأت امناء و ايجاد ارتباط با مراكز و دستگاه‌هاي ذيربط در داخل و بنا به دستور، در خارج از كشور و ايجاد هماهنگي‌هاي لازم در اين زمينه جهت بهبود اجراي برنامه‌ها را به عهده دارد.
همچنين تنظيم گزارشهاي مستمر از فعاليت‌هاي بنياد، شوراي عالي هماهنگي و دستگاههاي اجرايي ذيربط و ارائه به فرماندهي معظم كل قوا، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و ساير مراجع مربوطه، تشكيل ستاد هماهنگي در امور حرم شهداي گمنام، هفته دفاع مقدس، سوم خرداد، راهيان نور و ساير موارد مشابه و همچنين شوراها، كميسيون‌ها و كميته‌هاي فني و تخصصي موردنياز، با مشاركت كارشناسان و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط بمنظور بهبود اجراي مأموريت و وظايف محوله،‌ تهيه و تدوين آئين‌نامه‌هاي نظارت بر توليد محصولات فرهنگي ـ هنري مرتبط با دفاع مقدس به منظور تطبيق با حقايق جنگ تحميلي و جلوگيري از تحريف ارزشها و پيشنهاد به هيأت امناء جهت بررسي، تأئيد و سير مراحل تصويب و ابلاغ از طريق مبادي ذي ربط، تهيه و تدوين آئين‌نامه تملك اراضي، اماكن و آثار فيزيكي مربوط به دفاع مقدس و پيشنهاد به هيأت امناء جهت بررسي، تاييد و سير مراحل تصويب و ابلاغ از طريق مبادي ذيربط از ديگر وظايف رييس بنياد عنوان شده است.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن