تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816596581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهارگوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهارگوشه كشور
اجراي 155 طرح تحقيقاتي در آذربايجان‌شرقي‌

تبريز ---- خبرنگار اطلاعات: 155 طرح تحقيقاتي در مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان‌شرقي به مرحله اجرا درآمد. رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر، افزود: 34 طرح براي استفاده به بهره‌برداران ارائه شده است.

مهندس محمد فرحناك افزود: اين مركز موفق به توليد و معرفي گونه جديدي از ريشه پياز و يونجه شد كه مطابق با آب و هواي آذربايجان شرقي و غربي و اردبيل است و مقاومت لازم در برابر سرما و شوري خاك را دارد.

وي همچنين از اجرا و معرفي طرح حفاظتي و حراستي از جنگل‌هاي ارسباران توسط اين مركز خبر داد و گفت: در اجراي اين طرح از نظارت مستقيم كارشناسان اين مركز و منابع طبيعي و آبخيزداري استفاده خواهد شد.

تاسيس دانشگاه بين‌المللي فاطمه‌الزهرا(س) در همدان ‌

همدان---- خبرنگار اطلاعات: مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان گفت: دانشگاه بين‌المللي فاطمه‌الزهرا(س) در همدان تاسيس مي‌شود.

حجت‌الاسلام سيدآقا حسيني در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري جشنواره بزرگ دختران ولايتمدار درهمدان افزود: با به ثبت رساندن اين روز در شوراي فرهنگ عمومي، الگويي از دختران نمونه ايراني و اسلامي در جامعه ارائه خواهيم داد.

اختصاص اعتبار به پروژه انتقال آب‌

شهركرد---- خبرنگار اطلاعات: 95 ميليارد ريال اعتبار امسال به طرح انتقال آب چغاخور به سبزكوه در استان چهارمحال و بختياري اختصاص يافت.

مدير طرح انتقال آب چغاخور به سبزكوه گفت: تاكنون 50 درصد اين اعتبار هزينه شده است.

يحيي صالحي افزود: توسعه اراضي كشاورزي به وسعت 10هزار هكتار، تأمين آب زمين‌هاي كشاورزي دشت‌هاي سفيد دشت، فرادنبه، بلداجي و بروجن و تأمين بخشي از آب مصرف خانگي از جمله اهداف اين طرح است.وي طول تونل اين پروژه را 11 كيلومتر اعلام كرد و گفت: ساخت اين تونل در خاورميانه بي‌مانند است و اجراي آن 5 سال به طول مي‌انجامد.به گفته وي برآورد اعتباري براي تكميل اين طرح افزون بر 625 ميليارد ريال است.

پيشرفت 50 درصدي پروژه انبار محصولات كشاورزي در بروجن‌

* پروژه انبار سرد نگهداري محصولات كشاورزي بروجن تاكنون 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

سرپرست انبار سرد نگهداري محصولات كشاورزي فرادنبه از توابع شهرستان بروجن گفت: ساخت اين انبار از جمله مصوبات سفر اول هيأت دولت به استان چهارمحال و بختياري است.

افراسياب كياني افزود: اين انبار 5هزار تني با زيربناي 5 هزار مترمربع در دست ساخت است.وي هزينه اين طرح را تاكنون 7/4 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: براي اين طرح امسال 10 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافت.به گفته وي اين طرح در صورت تخصيص به موقع اعتبارات تا دو سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي با اشاره به توليد سالانه 120 هزار تن سيب‌زميني در شهر فرادنبه، افزود: نبود صنايع تبديلي سيب‌زميني و نبود مركز نگهداري از مهمترين مشكلات كشاورزان است.

كاهش 40 درصدي پرونده‌هاي ورودي به سازمان كار و امور اجتماعي‌

كرمان---- خبرنگار اطلاعات:‌فعال شدن شوراهاي سازش در واحدهاي توليدي سبب كاهش 40 درصدي پرونده‌هاي دعاوي در سازمان كار و امور اجتماعي شده است.

رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان كرمان گفت: شوراي سازش كه براساس ماده 157 قانون كار براي رسيدگي به اختلافات كارگري تشكيل شده‌اند، همچنين به حداقل رسيدن هيأت‌هاي تشخيص و حل اختلاف را در پي داشته‌اند.

سيدجواد منصوري از فعال بودن 196 شوراي حل اختلاف در واحدهاي توليدي و اتحاديه‌هاي صنفي استان كرمان خبرداد و از كارگران و كارفرمايان خواست تا در صورت بروز اختلاف قبل از مراجعه به سازمان كار به شوراهاي سازش واحد مربوطه مراجعه كنند.

فعاليت 110 هسته پيشگيري و حفاظت اجتماعي در استان كرمان‌

* رئيس ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي دادگستري استان كرمان از فعاليت 110 هسته پيشگيري و حفاظت اجتماعي در سطح اين استان خبرداد.

حميد خالقي هدف از ايجاد اين مراكز را احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر و جلوگيري از ارتكاب جرم اعلام كرد و افزود: از اين تعداد 27 هسته در شهرستان كرمان و 19 هسته در شهر كرمان فعاليت دارند. به گفته وي ظرفيت پذيرش هر هسته 10 عضو است و كار هسته‌ها با مشاركت مردم و حمايت دادستان انجام مي‌شود.

خالقي افزود: هسته‌هاي پيشگيري و حفاظت اجتماعي به طور مستقيم تحت نظر دادسراها فعاليت دارند و ارتباط مردم را با دادسراها بدون واسطه برقرار مي‌كنند.وي استفاده از نيروهاي مردمي را يكي از مزاياي تشكيل اين هسته‌ها برشمرد و افزود: استفاده از اين نيروها امكان دستيابي به مشكلات پنهان و اطلاعات مورد نياز هسته را به منظور كاهش و جلوگيري از جرم فراهم مي‌آورد.به گفته‌ وي هسته پيشگيري و حفاظت اجتماعي در استان كرمان سال 86 با 8 مركز فعال شد.

بخشودگي جرايم كارفرمايان‌

* جرايم بيمه كارفرمايان تا پايان سال 86 بخشوده مي‌شود.

مديركل تأمين اجتماعي استان كرمان گفت: زمان بخشودگي اين جرايم محدود است لذا كارفرمايان بايد هرچه سريع‌تر براي برخورداري از آن به شعب تأمين اجتماعي استان مراجعه كنند.

اسماعيل زماني‌فر افزود: با اين لايحه مشكل 50 درصد از واحدهاي توليدي، خدماتي و صنعتي كشور برطرف خواهد شد.به گفته وي اين لايحه به منظور اجراي سياست‌هاي دولت مبني بر عدالت محوري، اشتغالزايي و برون رفت صنايع از بحران اقتصادي موجود به تصويب رسيد.

پوشش حمايتي‌5 هزار خانواده بي‌سرپرست‌

اروميه ---- خبرنگار اطلاعات: بيش از پنج هزار خانواده بي‌سرپرست و معلول امسال در آذربايجان غربي زيرپوشش سازمان بهزيستي قرار مي‌گيرند.

معاون پشتيباني و امور مجلس سازمان بهزيستي كشور اين مطلب را در اروميه اعلام كرد و گفت: با اين اقدام هدف سازمان بهزيستي در آذربايجان غربي 80 درصد افزايش مي‌يابد.

عليپور افزود: از آغاز سال جاري تاكنون 120 هزار نفر مستمري‌بگير شامل خانواده‌هاي بي‌سرپرست و معلول براي توانبخشي و نگهداري در مراكز شبانه روزي زير پوشش خدمات سازمان بهزيستي قرار گرفته‌اند.

وي تصريح كرد: تا پايان امسال در سراسر كشور 30 هزار نفر پشت نوبتي زيرپوشش سازمان بهزيستي كشور قرار مي‌گيرند.‌

برگزاري جشنواره طبخ آبزيان‌

سبزوار----‌ خبرنگار اطلاعات:‌جشنواره طبخ آبزيان در سبزوار برگزار شد. محمدنبوي دبير اين جشنواره گفت: در اين برنامه كه در سالن مجتمع فرهنگي و هنري اسرار برگزار شد، شركت‌كنندگان آبزي‌هاي طبخ شده را كه از نوع ميگو و كيلكا بود براي حضور در جشنواره عرضه كردند.

افزايش طلاق و كاهش ازدواج در ايلام‌

ايلام----‌ خبرنگار اطلاعات: مديركل ثبت احوال استان ايلام گفت: در نيمه نخست امسال ميزان وقوع طلاق در اين استان 50 درصد افزايش يافت.‌

قبادي افزود: در اين مدت 168 مورد وقوع طلاق در دفاتر ثبت استان ايلام به ثبت رسيد و اين در حالي است كه در مدت مشابه سال گذشته تنها 112 فقره در دفاتر ثبتي ايلام ثبت شده بود.وي تصريح كرد: در اين مدت نيز 3574 واقعه ازدواج در استان ايلام به ثبت رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن حدود يك درصد كاهش نشان مي‌دهد.

قبادي گفت: امسال نيز 1245 نفر در استان ايلام فوت شدند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن 5درصد افزايش نشان مي‌دهد.

كمك نقدي به نوعروسان زيرپوشش كميته امداد اسفراين ‌

اسفراين---- خبرنگار اطلاعات: 200 ميليون ريال هداياي نقدي از سوي كميته امداد اسفراين، به 40 نفر از نوعروسان زيرپوشش اين نهاد اهدا شد.

عليرضا مرادي رئيس كميته اسفراين گفت: تا پايان امسال يك ميليون و 500 هزار ريال به 300 نفر از نوعروسان زيرپوشش اين نهاد اهدا خواهد شد تا راهي خانه بخت شوند.

‌اهداي خون‌

لامرد---- خبرنگار اطلاعات: مردم نوعدوست شهر از توابع لامرد با مراجعه به واحد سيار انتقال خون جمعيت هلال‌احمر لامرد، 75 هزار سي‌سي خون به بيماران نيازمند اهدا كردند.

اين واحد در پي تقاضاي بسيار مردم در مركز بهداشتي درماني حضرت فاطمه‌الزهرا(س) شهر اهل مستقر شد.

برپايي جشن ازدواج 12 زوج جوان‌

مهر---- خبرنگار اطلاعات: جشن ازدواج 12 زوج جوان اهل سنت بخش گله‌دار برگزار شد.به گفته شيخ منصور محمدي رئيس انجمن خيريه ابرار بخش گله‌دار اين جشن به منظور كاهش هزينه ازدواج و كمك به زوج‌هاي جوان نيازمند ترتيب يافت.وي افزود: به اين زوج‌هاي جوان علاوه بر مبلغ 200 ميليون ريال در قالب جهيزيه، هدايايي نيز اهدا شد.

برگزاري رزمايش فاطميون در مهر

* رزمايش فاطميون در شهرستان مهر برگزار شد.

در اين رزمايش سه روزه گردان‌هاي عاشوار و الزهرا(س) بخش‌هاي وراوي، مركزي، گله‌دار و اسير شهرستان مهر شركت داشتند.




 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن