تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816778640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باقري زاده به مهر خبرداد:حمايت جدي منطقه آزاد چابهار از سرمايه گذاران بخش خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: باقري زاده به مهر خبرداد:حمايت جدي منطقه آزاد چابهار از سرمايه گذاران بخش خصوصي
مديرعامل منطقه آزاد چابهار از حمايت جدي اين منطقه از سرمايه گذاران خارجي و داخلي بخش خصوصي خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش قابل توجهي از اقتصاد جهاني بر روي مناطق آزاد شكل يافته و در ايران نيز مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با توجه به كاركرد جهاني، نيازها و فرصتهاي كشور با هدف دستيابي به صادرات، توسعه مراكز دانشگاهي، انتقال تكنولوژي و پروژه هاي زيرساختي و جذب سرمايه گذار ايجاد شده اند.

بر اين اساس، رئيس جمهور نيز بر افزايش ارتباطات با مناطق آزاد جهان و بازارهاي جهاني و نيز توسعه زيرساختها در اين مناطق تاكيد دارد، در اين راستا براي تحقق اين هدف بايد علاوه بر دارا بودن ابزار، نسبت به ارتقاء ظرفيتهاي موجود و گسترش زيرساختها اهتمام ورزيد و جذب سرمايه گذاران را در اولويت كاري خود قرار داد.

اما به رغم اين تاكيدات و موافقت و تمايل مديران مناطق آزاد مشاهده مي شود كه ورود يك سرمايه گذار به اين مناطق به دليل پاره از اقدامات مجموعه هاي خارج از اين مناطق با مشكلات عديده بسيار مواجه است، به طوريكه بعضا مشكلاتي را براي سرمايه گذاران بويژه متقاضيان مشاركت در طرحهاي عمراني، رفاهي و خدماتي به وجود مي آورند و سرمايه گذار را از طي ادامه راه خسته مي كنند.

اين درحالي است كه شايد يكي از چالشهاي پيش روي توسعه مناطق آزاد نيز دخالت بخشهاي مختلف و نمايندگان دستگاههاي دولتي مستقر در مناطق آزاد و نيز طولاني شدن روند صدور مجوزها باشد، به اين معنا كه با مراجعه يك سرمايه گذار براي كسب مجوزهاي لازم از سازمان منطقه آزاد يا دستگاههاي ذيربط، عليرغم همكاري مطلوب مديران منطقه اما برخي دستگاههاي دولتي در اجراي يك طرح سنگ اندازي مي كنند.

وحيد قاسمي، يكي از سرمايه گذاران در منطقه آزاد چابهار با اشاره به بروز مشكلات متعددي كه بر سر راه كسب مجوزهاي لازم براي ساخت مجهزترين بيمارستان جنوب كشور در اين منطقه داشته، به مهر گفت: عليرغم تاكيدات مديريت منطقه آزاد چابهار، متاسفانه برخي نهادهاي دولتي مشكلاتي را بر سر راه اجراي پروژه به وجود آورده اند، در حاليكه برخي طرحها طرح در ايجاد رفاه منطقه و مردم نقش مهمي ايفا مي كند.

مجري ساخت مجهزترين بيمارستان جنوب كشور افزود: اين در حالي است كه اين بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كه در فاز اول با 96 تختخواب افتتاح خواهد شد، مجهزترين بيمارستان جنوب كشور خواهد بود و به دليل واقع شدن در منطقه آزاد چابهار، قابليت پشتيباني و پوشش خدمات درماني بيماران كشورهاي همجوار ايران را نيز خواهد داشت.

به گفته قاسمي، متاسفانه دانشگاه علوم پزشكي زاهدان با اجراي اين طرح مخالفتهايي كرده و عليرغم تاكيدات مديرعامل منطقه آزاد چابهار و نماينده مردم چابهار در مجلس شوراي اسلامي مبني بر ساخت واجرايي شدن اين پروژه، صدور مجوزهاي لازم را به تعويق انداخته است.

بر اين اساس، يعقوب جدگال، نماينده مردم چابهار، كنارك و نيكشهر در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: چابهار يكي از بكرترين و دست نخورده ترين مناطق آزاد كشور است كه قابليت اجراي پروژه هاي بسيار بزرگي توسط سرمايه گذاران داخلي و خارجي را دارا است.

وي افزود: جمعيت فراوان اين مناطق نياز به توسعه زيرساختهاي مهمي نظير بيمارستان و ساير مراكز خدمات درماني و رفاهي دارد، در حاليكه اين منطقه تنها داراي يك بيمارستان است كه به لحاظ خدمات رساني و كادر پزشكي در رتبه عالي قرار ندارد.

جدگال گفت: با توجه به عدم دسترسي آسان همه مردم مناطق به بيمارستان مذكور به نظر مي رسد ساخت يك بيمارستان تخصصي نياز ضروري منطقه باشد.

وي با بيان اينكه ساخت بيمارستان توسط بخش خصوصي مي تواند جذابيت بيشتري را براي پزشكان حاذق داشته باشد، تصريح كرد: در اين راستا مجلس از راه اندازي اين گونه نهادها و زيرساختها در منطقه آزاد چابهار حمايت مي كند.

نماينده چابهار در مجلس شوراي اسلامي افزود: مجلس هر نوع حمايتي را در چارچوب قانون از راه اندازي اين گونه تاسيسات انجام مي دهد، ضمن اينكه براي رفع مشكلات سرمايه گذاران نيز با مسئولان استاني مذاكرات را ادامه داده و اگر لازم باشد مشورتهايي را با وزير مربوطه و روساي دستگاههاي ذيربط انجام خواهد داد.

همچنين محمدطاهر باقري زاده نيز در اين رابطه به مهر گفت: هرگونه سرمايه گذاري در زمينه هاي گردشگري، شيلات و مسائل درماني تخصصي مورد استقبال سازمان منطقه آزاد چابهار قرار خواهد گرفت، چراكه منطقه رو به رشد بوده و نياز به توسعه و تكميل زيرساختها دارد.

مديرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: منطقه آزاد چابهار به دليل توسعه و رو به رشد بودن در حال تبديل شدن به يك منطقه مهاجرپذير است كه بر اين اساس نياز به توسعه خدمات پزشكي و درماني نيز براي رفاه حال مردم روز به روز بيشتر مي شود.

وي تصريح كرد: سازمان منطقه آزاد چابهار ازطرح ساخت چنين مراكز تخصصي حمايت مي كند چراكه اين امر نياز منطقه را برآورده مي سازد. ضمن اينكه انتظار ما از مسئولان مربوطه در استان نيز اين است كه با سرمايه گذاران اين قبيل طرحها نهايت همكاري را داشته باشند.

باقري زاده گفت: در آينده اي نه چندان دور نه تنها مردم منطقه بلكه كشورهاي همسايه نيز به خدمات مراكز تخصصي پزشكي در چابهار نياز خواهند داشت، بر اين اساس تلاش مي شود كه سرمايه گذاران بيشتري در اين بخش جذب شوند.

به گفته وي، طبق قانون مناطق آزاد مصوب شورايعالي مناطق آزاد كشور، اجازه صدور مجوزهاي مربوط به سرمايه گذاري در اين منطقه آزاد با سازمان منطقه آزاد چابهار است اما به دليل اهميت بحثهاي درماني، دانشگاه علوم پزشكي زاهدان نيز بايد در اين زمينه مجوز صادر كند.

باقري زاده ابراز اميدواري كرد: مسئولان منطقه همكاري بيشتري را در اين راستا داشته باشند.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن