تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816449898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير پيشنهادي كشور براي كسب راي اعتماد به مجلس معرفي شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وزير پيشنهادي كشور براي كسب راي اعتماد به مجلس معرفي شد
بخش خبري : نامه رئيس جمهور به رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد معرفي وزير پيشنهادي كشور عصر ديروز در جلسه علني مجلس قرائت شد.
در اين نامه كه موسي قرباني عضو هيات رئيسه مجلس آنرا قرائت كرد صادق محصولي به عنوان وزير پيشنهادي كشور براي كسب راي اعتماد به مجلس شوراي اسلامي معرفي شده است .
رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از قرائت نامه رئيس جمهور اعلام كرد كه جلسه راي اعتماد به صادق محصولي وزير پيشنهادي كشور چهارشنبه هفته آينده برگزار خواهد شد.
لاريجاني افزود : با تصميم هيات رئيسه تعطيلي معمول مجلس براي سركشي نمايندگان به حوزه هاي انتخابيه كه طبق برنامه بايد در هفته آينده قرار مي گرفت بدليل همزماني با جلسه راي اعتماد به يك هفته بعد از آن موكول شده است .
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه جلسه علني ديروز بررسي جزئيات لايحه مجازات اسلامي را به كميسيون تخصصي حقوقي و قضايي نهاد قانونگذاري سپردند.
قبل از ورود به جزئيات تعدادي از نمايندگان پيشنهاد دادند لايحه مذكور به دليل حجم زياد مواد آن و متخصصي بودن مباحث حقوقي و فقها مندرج براساس اصل 85 قانون اساسي در كميسيون قضائي و حقوقي بررسي و به صورت آزمايشي تصويب شود .
موافقان اين پيشنهاد معتقد بودند بسياري از مباحث مندرج در لايحه شامل مواردي است كه امكان دارد بار اخلاقي داشته باشد و صحيح نباشد در جلسه علني نهاد قانونگذاري عنوان شود كه از جمله آنها جرائم اخلاقي و انواع روابط نامشروع است .
اصل 85 قانون اساسي تصريح مي كند : مجلس در موارد ضروري مي تواند اختيار بعضي از قوانين را به كميسيون داخلي خود تفويض كند كه در اين صورت اين قوانين در مدتي كه مجلس تعيين مي كند به صورت آزمايشي اجرا مي شود و تصويب نهايي آن با مجلس خواهد بود.
مخالفان پيشنهاد مذكور نيز معتقد بودند به بهانه بالابودن تعداد مواد يك لايحه نمي توان آن را طبق اصل 85 قانون اساسي به كميسيون تخصصي ذيربط فرستاد زيرا خرد جمعي در مجلس بهتر مي تواند نظرات مردمي را در آن سهيم كند.
آنها همچنين با اشاره به اين كه مواد لايحه مجازات اسلامي حدود 30 سال است كه به صورت آزمايشي اجرا مي شود و نهايتا بايد كليه اين مواد روزي در خانه ملت تصوير شود اعلام مي كنند كه اكنون بهترين زمان براي بررسي لايحه در مجلس است .
پس از پايان سخنان مخالفان و موافقان اصل 85 شدن لايحه مجازات اسلامي پيشنهاد بررسي جزئيات لايحه در كميسيون حقوقي و قضايي با 166 راي موافق در برابر 43 راي مخالف و 4 راي ممتنع به تصويب رسيد . لايحه مجازات اسلامي داراي 700 ماده و 200 تبصره است .
نمايندگان مجلس همچنين به منظور تامين نظر شوراي نگهبان پنج مورد از ايرادهاي شوراي نگهبان به طرح اصلاح موادي از آيين نامه داخلي مجلس را برطرف كردند.
شوراي نگهبان به طرح اصلاح موادي از آيين نامه داخلي مجلس 36 ايراد وارد دانسته بود كه نمايندگان ديروز تنها پنج مورد آن را براي تامين نظر شوراي نگهبان اصلاح كردند.
براساس اصلاحات صورت گرفته طبق ماده 63 اين طرح مقرر شد در راستاي ايفاي هرچه بهتر وظيفه نمايندگي همچنين حفظ شان و منزلت مجلس و جايگاه حقيقي نمايندگان هيات رئيسه به منظور برقراري ارتباط موثر (ديداري شنيداري مكتوب ) نمايندگان با موكلين و نمايندگان دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي رسمي و غيررسمي در مركز و حوزه انتخابيه با اختصاص فضاي فيزيكي مناسب (دفاتر كار و ملاقات عمومي ) هرگونه امكانات سخت افزاري و نرم افزاري موردنياز را در شان نظام جمهوري اسلامي فراهم نمايد اعتبارات موردنياز در بودجه سالانه مجلس پيش بيني مي شود.
بررسي ديگر ايرادات شوراي نگهبان به طرح اصلاح موادي از آئين نامه داخلي مجلس جهت اصلاح و تامين نظر شوراي نگهبان به جلسات بعدي مجلس موكول شد.
سخنرانان قبل از دستور
نماينده اصفهان : نبايد در مورد آمريكا دستپاچه شويم
حسن كامران در خصوص مباحث طرح شده پيرامون ازسرگيري روابط ايران و آمريكا و نامه رئيس جمهور به باراك اوباما گفت : ما راجع به آمريكا نه بايد دستپاچه شويم و نه بايد بي حوصلگي به خرج دهيم بلكه بايستي با تدبير برخورد كرده و آنچه نظر مقام معظم رهبري است عملياتي كنيم كه فرمايشات مقام معظم رهبري در سيزده آبان مي تواند تابلويي براي اجراي اين كار باشد.
نماينده اصفهان با بيان اين كه دولت هم مثل همه ما كه عيب و نقص داريم داراي نقايصي است تصريح كرد : سفرهاي استاني دولت حداقل يك صله رحم است كه در كنار آن چند كار هم انجام مي شود.
نماينده اصفهان با اشاره به طرح تحقيق و تفحص از قوه قضائيه و ماجراي عباس پاليزدار اظهار داشت : تحقيق و تفحص نمايندگان از قوه قضائيه كاملا مبتني بر قانون بود و ما به آن افتخار مي كنيم . ما خواهان علني بودن دادگاه تحقيق و تفحص هستيم و خواستار تشكيل دادگاه علني براي شخصي هستيم كه در حاشيه مسئله تحقيق و تفحص برخي مطالب را بيان كرد.
كامران در پايان خطاب به نمايندگان مجلس هشتم گفت : مجلس هشتم بايد مسئله معيشت مردم را در اولويت رسيدگي هاي خودش قرار بدهد. اين قابل پذيرش نيست كه فردي نامه بنويسد كه دو ماه است به خاطر كار خانواده اش را نديده اما بعد از اين دو ماه هنوز نمي تواند گوشت براي خانواده اش بخرد.
نماينده تربت جام : مردم از گراني و تورم رنج مي برند
نماينده تربت جام گفت : سئوال اين است كه چرا علي رغم تلاش نمايندگان در وضع قوانين راهبردي و نظارت بر اجراي اين قوانين و تلاش رئيس جمهور و هيئت دولت در زمينه رفع مشكلات مردم همچنان از گراني و تورم رنج مي برند.
اسداللهي ادامه داد : امروز برخي از مشكلات مردم به ويژه در دهك هاي پايين مردم مستضعف را به سطوح آورده و ديگر كسي نمي توان ادعا كند كه اين گراني تورم و بيكاري شكننده نيست .
اسداللهي گفت : بايد قبول نماييم كه يا قوانين مصوب ما بنيه كارشناسي ندارد و كارساز نيست و يا علي رغم رسا بودن قوانين مجريان در اجرا آن ناتوانند كه باز مجلس بايد پاسخگو باشد كه بايد بعد نظارتي مجلس را فعال كنيم و بدون اغماض با مجريان متخلف كه در كارها تعلل مي كند برخورد نماييم و مبادا لابي هاي سياسي ما را از عمل به تكليف بازدارد.
وي با اشاره به طرح تحول اقتصادي گفت : قطعا اگر اين طرح به درستي انجام شود مي تواند اثرات مثبت در رفع مشكلات اقتصادي طبقه ضعيف جامعه داشته باشد اما در صورت اجرا ناقص و بدون كارشناسي آن ديگر نبايد توقع داشت كه اين طرح به كاهش بي عدالتي در اين فضا ناعادلانه كمك كند.
اسداللهي با اشاره به مفاسد و جرم هاي كه در شرق كشور اتفاق مي افتد گفت : دستگاه قضايي با معلول ها برخورد مي كند نه علت ها; امروز حجم پرونده نشان مي دهد كه دستگاه قضايي و تقنيني در از بين بردن علت ها موفق نبوده اند.
نماينده نهاوند : دولت بر توزيع عادلانه امكانات اهتمام بيشتري كند
نماينده نهاوند در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد : مطابق بيانات مقام معظم رهبري همه گروه ها بايد تلاش كنند كه فضاي رقابت سالم و به دور از تخريب هاي ناجوانمردانه حاكم باشد.
مهدي سنايي در نطق پيش از دستور خود تقويت ديپلماسي كشور شناخت عميق تر تحولات جاري جهان و بكارگيري راهبردهاي ميان مدت متنوع و رويكردهاي تعاملي بيشتر در اين عرصه را حاوي نتايج خوبي براي كشور دانست و اظهار داشت : توجه به موارد فوق به حل برخي معضلات قديمي شده در عرصه ديپلماسي كشور به ويژه رژيم حقوقي درياي خزر جزاير سه گانه و تغييرنام خليج فارس كمك مي كند.
وي متذكر شد : توانايي گسترده كشور در حوزه انرژي ايجاب مي كند كه ايران از اين اهرم براي افزايش نقش خويش در منطقه و بهره گيري از آن در احياي گفت وگوهاي پيشين با اتحاديه اروپا و همچنين ترميم روابط خويش با برخي از اين كشورها استفاده بيشتري ببرد اما متاسفانه حضور ايران در مجامع و اتحاديه هاي مربوط به انرژي نيز گاهي تنها زمينه بهره برداري ساير كشورها را فراهم مي كند.
اخلاق ديني و انساني و پذيرش كارشناسي و تخصص را چندان رعايت نمي كنند.
اين عضو كميسيون فرهنگي تصريح كرد : برخي دشواري هاي كنوني كشور بازگشت همه گروه ها به معاني اصلي و متفق عليه را اقتضا مي كند و تدوين روشن تر مصالح و منافع ملي و برنامه عملي كه همه گروه ها موظف به رعايت آن باشند.
سنايي از مجمع تشخيص مصلحت نظام خواست كه بررسي كنند كه چگونه و به چه دلايلي سند چشم انداز 20 ساله نظام مورد توجه قرار نگرفته است .
نماينده نهاوند در ادامه گفت : دولتي كه شعار و محور اصلي برنامه هايش عدالت است بايد بيش از هر دولت ديگري به اصل 48 قانون اساسي كه بر عدم تبعيض در توزيع امكانات تاكيد مي كند پايبند باشد.
دهقان نماينده ايذه : وزراي بهداشت و راه و ترابري پاسخگوي حادثه اخير ايذه و باغملك باشند
نماينده ايذه و باغملك از وزير راه و ترابري و بهداشت درمان خواست با حضور هرچه سريعتر در كميسيون هاي عمران و بهداشت و درمان نسبت به دلايل مرگ تعدادي از هموطنانمان در مرز بين چهارمحال و بختياري و خوزستان پاسخگو باشند.
علي رضا دهقان در نطق پيش از دستور خود خطاب به رئيس مجلس و هيات رئيسه گفت : در شب ها و روزهايي كه ميلاد باسعادت امام رضا(ع ) را در اقصي نقاط كشور جشن مي گرفتيم در نقطه اي از اين سرزمين در صعب العبورترين مناطق كشور بازفت (مرز بين چهارمحال و بختياري و خوزستان ) چند تن از سادات موسوي نوادگان امام موسي بن كاظم (ع ) نه به خاطر بزرگراه و نه به خاطر آزادراه هاي بزرگ آن چناني بلكه به خاطر جاده هاي صعب العبور و نبودن جاده هاي روستايي جان خود را در برف و سرما از دست دادند.
به گفته وي اين افراد جان خود را با توجه به نبود خانه هاي بهداشت و نه بيمارستان هاي چندصدتختخوابي در نقاط صعب العبور بازفت و شمال خوزستان از دست دادند.
دهقاني با اشاره به بازديد سرزده وزير راه و ترابري از راه آهن آن را كار تبليغاتي خواند و خطاب به بهبهاني گفت : ما جاده هاي روستايي مي خواهيم همان جاده هايي كه وزراي راه و ترابري موقع راي جمع كردن مانور آن را مي دهند.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس خواستار آن شد كه هرچه سريعتر دكتربهبهاني در كميسيون عمران و دكترلنكراني در كميسيون بهداشت و درمان مجلس جوابگوي مردم محروم سادات موسوي منبين فاله و جنگه باشند.
در حاشيه مجلس
جلسه علني بعد از ظهر ديروز مجلس با نيم ساعت تاخير آغاز شد. دليل تاخير در آغاز جلسه علني ديروز فقدان حدنصاب لازم براي تشكيل جلسه علني بود.
هنگاميكه موسي قرباني عضو هيات رئيسه مجلس نامه رئيس جمهور مبني بر معرفي صادق محصولي به عنوان وزير پيشنهادي كشور را قرائت مي كرد بسياري از نمايندگان با گفتن عدد « دو » مخالفت خود را نسبت به اين معرفي عنوان كردند. رئيس مجلس خطاب به نمايندگان گفت اكنون كه درحال راي گيري نيستيم هفته آينده بايد راي خود را اعلام كنيد.
فراكسيون اصولگرايان صبح چهارشنبه (امروز) پيش از آغاز جلسه علني صلاحيت و برنامه هاي صادق محصولي وزير پيشنهادي كشور را بررسي مي كند.
سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس گفت : صادق محصولي وزير پيشنهادي كشور براي پاسخ به رفع ابهامات مطرح شده درباره خود روز چهارشنبه (امروز) در جلسه اين فراكسيون حاضر مي شود.
معاون پارلماني وزارت كشور معتقد است مشكل خاصي براي راي اعتماد به محصولي در مجلس وجود ندارد.
11 نفر از نمايندگان مجلس بدليل توقيف هفته نامه « شهروند امروز » از سوي هيات نظارت بر مطبوعات از وزير ارشاد طرح سئوال كردند. نمايندگان در سئوال خود از وزير ارشاد آورده اند كه معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد و دبير هيات نظارت بر مطبوعات طي نامه اي به استناد بند « ب » ماده 7 قانون مطبوعات نسبت به توقيف هفته نامه شهروند امروز اقدام كرده است كه طبق نص صريح تبصره 12 قانون مطبوعات نمي تواند نسبت به توقيف نشريات اقدام كند لذا اين اقدام كاملا خلاف قانون و با شائبه محدود كردن فضاي آزاد رسانه اي در آستانه انتخابات رياست جمهوري و عدم تحمل منتقدان از سوي دولت ارزيابي مي شود.
داريوش قنبري نماينده ايلام گفت : طرح تحقيق و تفحص از سفرهاي استاني روز چهارشنبه (امروز) تحويل هيات رئيسه مي شود.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن