تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817220506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حوادث - دختر 11 ساله در ميان شعله‌هاي خشم پدرش سوخت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حوادث - دختر 11 ساله در ميان شعله‌هاي خشم پدرش سوخت


حوادث - دختر 11 ساله در ميان شعله‌هاي خشم پدرش سوخت

گروه حوادث: پس از قتل نوزاد سه‌ روزه و پسر چهار ساله‌ از سوي پدرانشان، دوشنبه‌شب گذشته خبر قتل دختر 11 ساله‌اي به بازپرس جنايي پايتخت اطلاع داده شد كه او نيز قرباني خشم پدرش شده و در ميان شعله‌هاي آتش جان سپرده بود. ساعت 45/7 دقيقه دوشنبه‌شب گذشته اهالي محله‌اي در خيابان آزادي- تقاطع شادمان ماموران آتش‌نشاني را در جريان وقوع آتش‌سوزي در يك خانه دو طبقه قرار دادند. پس از آن بلافاصله ماموران خود را به محل حادثه رساندند. از آنجا كه ترافيك سنگيني وجود داشت ماموران وسايل اطفاي حريق را برداشته و دوان‌دوان به طرف خانه‌اي رفتند كه در ميان شعله‌هاي آتش بود. بالاخره پس از گذشت حدود 20 دقيقه با سرعت‌عمل ماموران آتش‌نشاني، آتشي كه به طبقه دوم خانه هم سرايت كرده بود، خاموش شد.

يكي از همسايه‌ها درخصوص اين حادثه به ماموران گفت: زودتر دست به كار شويد و به داخل خانه برويد. چند ساعت قبل سارا را ديدم كه همراه پدرش وارد خانه شد، حتما او در خانه است، نجاتش دهيد. به دنبال اظهارات اين زن، ماموران آتش‌نشاني وارد خانه شدند، آنها پس از ورود به خانه در طبقه دوم ساختمان با پيكر نيمه‌جان يك مرد سالمند روبه‌رو شدند، اين مرد نيز به ماموران گفت كه سراغ سارا بروند. بدين‌ترتيب ماموران بلافاصله در ميان دودهايي كه در فضا پخش شده بود وارد طبقه اول شدند. آنها پس از ورود به خانه و با مشاهده عروسك سوخته سارا، به دنبال او گشتند تا اينكه جسد سوخته سارا را يافتند. از طرف ديگر از آنجايي كه به نظر مي‌رسيد آتش‌سوزي به‌طور عمدي اتفاق افتاده، بازپرس كشيك قتل پايتخت در جريان حادثه قرار گرفت و رهسپار محل حادثه شد. محمد شهرياري پس از حضور در محل حادثه و با مشاهده جسد سوخته سارا، رسيدگي به اين پرونده را در دستور كار خود قرار داد. شواهد نشان مي‌داد كه پدر سارا كه رضا نام دارد زمان آتش‌سوزي در خانه حضور داشته است، به همين دليل رضا كه 45 سال سن دارد براي انجام تحقيقات به كلانتري 108 نواب انتقال داده شد.
اعتراف تكان‌دهنده رضا به قتل دخترش
رضا در جريان بازجويي‌ها در مقابل بازپرس جنايي در خصوص چگونگي وقوع اين حادثه تكان‌دهنده گفت: سال‌ها قبل زماني كه سارا خيلي كوچك‌تر بود به خاطر مشكلات خانوادگي از همسرم جدا شدم، از آنجايي كه به موادمخدر اعتياد داشتم دادگاه حضانت سارا را به مادرش داد. پس از گذشت مدتي همسر سابقم فوت شد و حضانت سارا به مادر همسرم سپرده شد. سارا در تمام اين مدت نزد مادربزرگ و خاله‌اش زندگي مي‌كرد و در اين مدت خيلي كم به ديدن من مي‌آمد يك‌بار زماني كه او به خانه من آمده بود قصد داشتم با اسلحه شكاري‌ام او را به قتل رسانم، اما موفق نشدم. مدتي گذشت تا اينكه روز حادثه فرا رسيد. دوشنبه ساعت سه بعدازظهر بود كه از محل كارم مرخصي گرفته و به خانه مادر همسر سابقم رفتم و از سارا خواستم كه به خانه من بيايد.

او كه تازه از مدرسه بازگشته بود به‌رغم مخالفت‌هاي خاله‌اش، لباسش را پوشيد و همراه من آمد. پس از آنكه به خانه رسيديم به پشت‌بام رفته و گالن نفتي را كه در آنجا قرار داشت، برداشتم و روي تمامي نقاط خانه نفت پاشيدم. كمي از نفت باقي‌مانده بود به همين دليل آن را روي سارا ريختم، پس از آن بخاري را روشن كرده و سارا را به بخاري چسباندم، او زياد مقاومت نكرد من هم آنقدر او را نگه داشتم تا آتش شعله‌ور شد. زماني كه قسمتي از موهاي سرم در آتش سوخت و احساس خطر كردم از خانه خارج شدم. دقايق زيادي نگذشته بود كه ناگهان كل ساختمان شعله‌ور شد. اين در حالي بود كه پدر من نيز در طبقه دوم خانه حضور داشت. پس از اعترافات تكان‌دهنده رضا، او بازداشت و تحقيق از خاله سارا آغاز شد. اين زن گفت: روز حادثه پس از گذشت چند ساعت سارا به من اس‌ام‌اس داد و گفت كه پدرش قصد دارد او را بسوزاند. اين اس‌ام‌اس سه‌بار از سوي سارا فرستاده شد. از آنجايي كه احساس خطر مي‌كردم بلافاصله به طرف خانه رضا به راه افتادم اما از آنجايي كه ترافيك سنگين بود خيلي دير رسيدم و كار از كار گذشته بود.

بازپرس جنايي: اين جنايت فجيع‌ترين حادثه پاييز است
شهرياري، بازپرس جنايي پايتخت درخصوص اين حادثه به خبرنگار ما گفت: پس از آنكه در جريان اين حادثه قرار گرفتم، بلافاصله به محل حادثه رفتم و در حالي كه جمعيت زيادي در آن محل جمع شده بودند وارد خانه شدم. پس از ورود به خانه و با مشاهده عروسك سوخته و لوح تقدير سارا و همچنين جسد به اصطلاح ذغالي او تحقيقات را آغاز كردم.
او در ادامه گفت: در تحقيقات مشخص شد سارا تنها فرزند رضا بوده و مادرش مدتي قبل فوت شده است.
بازپرس در ادامه درخصوص اين پرونده گفت: از آنجايي كه رضا به موادمخدر از نوع صنعتي اعتياد دارد به نظر مي‌رسد او تحت‌تاثير اين مواد دست به جنايت زده است، اما از آنجايي كه او به خوبي جنايت را شرح داده است مطمئنا دچار جنون نيست.
همچنين مشخص شد رضا از تعدادي كبوتر نگهداري مي‌كند و علاقه او به كبوتر تا حدي است كه حتي امضاهايش نيز به شكل كبوتر است.
بازپرس جنايي در پايان گفت: به عقيده من اين حادثه فجيع‌ترين حادثه پاييز امسال است و در حال حاضر رضا به اتهام قتل عمدي دخترش در بازداشت است و تحقيقات درخصوص اين جنايت فجيع در حال پيگيري است.

فرزندكشي مصداق بازر خشونت خانوادگي است
علي دلداري، قاضي اظهارنظر دادسراي جنايي درخصوص وقوع اينگونه حوادث مي‌گويد: يكي از مصاديق بارز خشونت‌هاي خانگي قتل است آن هم قتل فرزند توسط پدر يا مادر. اگرچه فرزند‌كشي از نقطه‌نظر قرباني جرم اطلاق مي‌شود و به همه موارد فرزند‌كشي صدق مي‌كند ولي آنچه در اين بررسي و همچنين در نگاه اول به اين معضل متبادر به ذهن است قتل كودكان خردسال توسط والدين مدنظر است. در ماده يك كنوانسيون حقوق كودك كه ايران نيز به آن ملحق شده است كودك، هر فرد انساني زير 18 سال است و در قانون حمايت از كودكان نيز افراد زير 18 سال را برخوردار از حمايت‌هاي قانوني دانسته است كه براي اطفال در نظر گرفته مي‌شود و در اين قوانين هرگونه خشونت عليه كودكان نفي شده است. فرزند‌كشي مصداق بارز خشونت عليه كودك است كه بالاتر از آن خشونتي نيست و منظور كشتن عمدي كودك توسط پدر يا مادر يا پدر‌بزرگ يا مادر‌بزرگ است. آيه 31 سوره الاسرا فرزند‌كشي را نهي كرده است و نوعا قتل انسان گناه كبيره محسوب مي‌شود. كودكي كه قرار بوده در دامن پدر و مادر رشد و تكوين يابد و راه سعادت را طي كند اگر قرباني جنايتي واقع شود كه جاني آن پدر يا مادر است عقل و شرع محكومش مي‌كند و بسيار زشت و ناپسند جلوه مي‌نمايد. اما وجود چنين جناياتي غير‌قابل انكار است و صرف‌نظر از فرهنگ و مذهب هر جامعه‌اي در تمام كشورها واقع مي‌شود و همگان سعي در كاهش آمار چنين جنايت‌هايي دارند.

كشور ما هم مستثنا از اين پديده نيست و هر از چند‌گاهي انعكاس اخبار فرزند‌كشي در صفحات حوادث روزنامه‌ها دل هر خواننده‌اي را به درد مي‌آورد. تا به حال پرونده‌هاي قتل زيادي را رسيدگي كرده‌ام ليكن بيشتر از همه آنها در پرونده‌هاي فرزند‌كشي متاثر شده‌ام. چون بي‌گناه و بي‌دفاع كشته ‌مي‌شوند.
دلداري، قاضي اظهارنظر دادسراي جنايي در ادامه مي‌گويد: مجازات فرزند‌كشي هيچ فرقي با ساير انواع جنايت‌ها ندارد و چنانچه مادري فرزند خود را به قتل برساند قصاص مي‌شود تنها استثنا قتل فرزند توسط پدر است كه طبق قانون امكان قصاص وجود ندارد وليكن مجازات تعزيري 10 سال حبس و امكان استفاده از تبعيد و... با توجه به ظرفيت‌هاي قانوني وجود دارد.
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن