تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816594789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي متفاوت به دومين جشنواره ملي رسانه هاي ديجيتال ابهام در مفهوم رسانه هاي ديجيتال; مهم ترين چالش


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: نگاهي متفاوت به دومين جشنواره ملي رسانه هاي ديجيتال ابهام در مفهوم رسانه هاي ديجيتال; مهم ترين چالش
گروه اجتماعي: به دنبال مقاله انتقادي هفته گذشته مردم سالاري پيرامون برگزاري دومين دوره جشنواره ملي رسانه هاي ديجيتال و متعاقب آن جوابيه شوراي اطلاع رساني اين جشنواره به مردم سالاري، خبرگزاري فارس از موضعي متفاوت به اين موضوع و اين دوره از جشنواره پرداخته است كه به دليل اهميت موضوع در ادامه مي خوانيد:
دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانههاي ديجيتال در حالي به كار خود پايان داد كه با وجود اطلاع رساني گسترده و تبليغات انبوه، به اعتقاد بسياري از مردم هنوز مقوله رسانههاي ديجيتال به شكل صحيحي براي جامعه تعريف نشده و خلا» فرهنگسازي در اين زمينه محسوس است.
«افضلي»; مسوول سايت مسجد مقدس جمكران در اين زمينه مي گويد: «خيليها هنوز نتوانستد با لغت ديجيتال ارتباط برقرار كنند و حتي در نمايشگاه رسانههاي ديجيتال نميدانستند دقيقا چه اتفاقي قرار است بيفتد و چگونه است؟» همچنين محسن ظريف، عضو هيات موسس خانه بازيهاي رايانه اي ايران، درباره فقدان فرهنگ سازي در حوزه رسانههاي ديجيتال مي گويد: «در حال حاضر جامعه ما دچار معضل برخورد با مباني مدرن موجود در رسانههاي ديجيتال مي باشد و تاكنون به واردات اينگونه تكنولوژيها اقدام كرده ايم اما فرهنگسازي لازم در اين زمينه انجام نشده است.» ظريف در ادامه به قصور مسوولان دستگاههاي فرهنگي اشاره مي كند و مي گويد: «متاسفانه اساتيد و خبرنگاران اين حوزه در زمينه فرهنگسازي ضعيف عمل كرده، مديران فرهنگي و نهادهاي اجرايي نيز با ابزار جديد فرهنگسازي آشنا نيستند.»مژگان سادات حسيني; دبير آموزش و پرورش از ديگر افرادي كه در اين زمينه حرف دارد. وي چنين ميگويد: «به نظر من لازم است تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از طريق رسانهها خصوصا رسانه ملي به آموزش و فرهنگسازي مسايل ديجيتال بپردازد.»
آنچه بيان شد گوشه اي از نظرات برخي از افرادي است كه در نمايشگاه ملي رسانههاي ديجيتال به عنوان نمايندگاني از جامعه هفتاد ميليوني ايراني حضور داشتند و نشان مي دهد كه مفهوم رسانههاي ديجيتال هنوز براي عموم مردم روشن و واضح نيست. علاوه بر اين تلاش مضاعف سازمان صدا و سيما براي تعريف رسانههاي ديجيتال در برنامههاي متعدد خود در طول مدت برگزاري نمايشگاه ملي رسانههاي ديجيتال خود شاهد ديگري بر اين مدعا است كه مشكل اصلي در خصوص موضوع رسانههاي ديجيتال عدم تعريف جامع و مانع مفهوم مذكور و نيز عدم فرهنگ سازي متناسب با اين مفهوم است. براي مثال در برنامه اي راديويي كه از ساعت 30:13 تا 30:14 روز دوشنبه ششم مردادماه با عنوان رسانههاي ديجيتال و رسانه ملي با حضور مهندس صرامي; قائم مقام مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد صادق افراسيابي; رئيس شوراي اطلاع رساني دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانههاي ديجيتال، لطف الله سياهكلي; قائم مقام معاونت توسعه و فناوري سازمان صدا و سيما، و شاهيد مظفري; مشاور ايران صدا از راديو جوان پخش شد، در بخش گزارش هاي مردمي، عموم جوانان از مفهوم رسانههاي ديجيتال اظهار بي اطلاعي كردند و خواستار تلاش بيشتر مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در معرفي مقوله رسانههاي ديجيتال شدند. همچنين حدود نيم ساعت از وقت يك ساعته برنامه به بيان اختلاف نظر افراد حاضر در برنامه شامل دو گروه نمايندگان وزارت فرهنگ و ارشاد و نمايندگان سازمان صدا و سيما، در زمينه تعريف رسانههاي ديجيتال گذشت و در نهايت هم افراد حاضر در اين ميزگرد به يك توافق دست جمعي نرسيدند. پس چگونه وقتي هنوز نخبگان فرهنگي به يك توافق جمعي در خصوص رسانههاي ديجيتال دست پيدا نكرده اند، بايد از مردم توقع داشته باشيم كه در اين خصوص كاملا توجيه باشند؟
شبيه مساله اي كه گذشت در شب اول نمايشگاه در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو با حضور مهندس صرامي و مهندس زارع پور; رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اتفاق افتاد و وقت زيادي از برنامه به توضيح اينكه اصلا رسانههاي ديجيتال چيست و چه كاربردي دارد، صرف شد. بر همين اساس است كه مي توان نتيجه گيري كرد آنچه مهمتر از برگزاري جشنواره و نمايشگاه ملي رسانههاي ديجيتال است، فرهنگسازي در خصوص رسانههاي ديجيتال و ترويج فرهنگ درست استفاده از رسانههاي ديجيتال در كشور است. لذا شايسته است مسوولين امر، خصوصا مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه خود را متولي رسانههاي ديجيتال در كشور مي داند به اين مهم توجه بيشتري كرده و بهاي بيشتري به اين موضوع در بودجه و عملكرد خويش بدهد. هر چند كه اظهار نظر رئيس شوراي اطلاع رساني جشنواره و نمايشگاه در گفت وگو با رسانهها خود نشانگر اين موضوع است كه مركز مذكور به اهميت موضوع پي برده است. محمد صادق افراسيابي; رئيس شوراي اطلاع رساني دومين جشنواره و نمايشگاه رسانههاي ديجيتال در اين زمينه مي گويد: طرح تشكيل شوراي اطلاع رساني رسانههاي ديجيتال در مهر ماه سال جاري به قائم مقام مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارائه شد و با موافقت ايشان شوراي مذكور متشكل از نمايندگان رسانههاي جمعي، با هدف فرهنگسازي در خصوص رسانههاي ديجيتال و ترويج فرهنگ صحيح استفاده از اين رسانهها آغاز به كار كرد.
وي ادامه مي دهد: انتخاب رسانههاي برتر در شش حوزه خبرگزاري، سايت، روزنامه، مجله، برنامههايي راديو و برنامههاي تلويزيوني بر اساس عملكرد سالانه و تقدير از رسانههاي برتر در دورههاي آتي جشنواره ملي رسانههاي ديجيتال بر اساس ميزان موفقيت آنها در شناساندن مقوله رسانههاي ديجيتال و نقاط قوت و ضعف اين رسانهها به عموم مردم، و ترويج فرهنگ درست و منطبق با ارزشهاي اجتماعي استفاده از رسانههاي ديجيتال از جمله مهمترين برنامههاي شوراي مذكور براي ايجاد رقابت سازنده ميان رسانههاي جمعي است.
حال بايد ديد و منتظر بود كه با توجه به برنامه ارائه شده از سوي مركز فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال در خصوص موضوع فرهنگسازي، آيا اين مركز مي تواند در آينده اي نه چندان دور بر بزرگترين مشكل عدم موفقيت برنامههاي مرتبط با فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال در كشور غلبه كند يا خير؟ هر چند كه همت بلند گروه مشاوران جوان سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و عمده مسئولين فعلي مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در راه اندازي مركز مذكور و برگزاري موفق دو دوره از جشنواره و نمايشگاه ملي رسانههاي ديجيتال حاكي از آن است كه جوانان اين مرز و بوم مي توانند، اگر بخواهند!
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن