تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816014093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کراک شیشه کریستال:مرگ تدریجی؛کراک ارزان قیمت جوان ها را به مرگ می کشاند...


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: كرك(crack)كه گاهي راك (rock) نيز ناميده مي شود ماده اي محرك است كه از تصفيه كوكائين به دست مي آيد و به اشكال مختلف تدخين (استنشاق دود)استفاده مي شود و در واقع كراك ماده اي بي بو است و مصرف آن راحت و با يك فندك در هر جا و هر مكاني صورت مي گيرد و اين عمل برخلاف مصرف ترياك و هروئين است.به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، كراك را ابتدا كشيش ها مي سوزاندند چون اعتقاد داشتند اين كار باعث مي شود كه خدايان به وجد بيايند همچنين كريستف كلمپ در چهارمين سفر خود مصرف اين گياه را توسط سرخپوستان آمريكاي ذكر كرده است.
كشورهاي بوليوي، كلمبيا، آمريكا، هندوستان، جزيره سيلان و مالزي مراكز رشد و نمو كوكا است.
اين ماده بوسيله پيپ هاي شيشه اي تدخين و دود آن استنشاق مي شود و در كمتر از چند دقيقه به مغز حمله كرده و تاثيرات ناپايداري از خود بروز مي دهد.
بنابراين گزارش، اعتياد به كراك، شيشه و كريستال بسيار شديد و سريع از اعتياد به ترياك، هروئين، مواد مخدر ديگر و روانگردانها است و ترك آن بسيار مشكل تر است.
بنابراين در هر جامعه اي پس از شيوع مواد اعتياد آور و مشاهده عوارض سوء آن ميل به مصرف آن در افراد كم مي شود و در شرايط كنوني نيز هروئين به عنوان ماده مخدر خطرناك و خانمانسوز در جامعه جا افتاده است.
چرا كه قاچاقچيان با تغييررنگ ظاهر و نام اين ماده مخدر سمي درايجاد بازار فروش اقدام كرده اند.
تا جايي كه با آزمايش بر روي حدود 30 نمونه از كراكهاي مصرفي با قيمت هر گرم 20 تا 50 هزار تومان مشخص شد اين مواد كراك واقعي نبوده بلكه هروئين است در حالي كه كراك واقعي نوعي از كوكائين است و قيمتي چندين برابراين رقم را دارد و نام صحيح آن كرك است و قيمت هر گرم آن حدود 120 تا 150 هزار تومان است و قيمت هر كيلوي آن حدود 150 ميليون تومان است كه فعلا به صورت محدود در كشورهاي آمريكايي و توسط افراد مشهور و سرمايه داران بزرگ قابل مصرف است اما در آسيا و كشورهاي ديگر از حالت محدود بودن در آمده و روز به روز رو به افزايش است.
اين گزارش مي افزايد: در واقع كركي كه هم اكنون درايران مورد استفاده قرار مي گيرد و با نام كراك شناخته مي شود واقعي نيست و در حقيقت نوعي هروئين غليظ شده(هروئين فشرده) است كه قيمت آنهم يك دهم قيمت واقعي اش است و چهار تا شش ثانيه پس از مصرف آثارش شروع مي شود مصرف اين ماده از كمترين مقدار توسط فرد در طول يك ماه به ده برابر افزايش پيدا مي كند تا جايي كه فردي كه روزي يكبار مصرف مي كرده مجبور است هر چند ساعت يكبار اين كار را تكرار كند.
لازم به ذكر است 90 درصد از مصرف كنندگان كراك زير 24 سال هستند و اين ماده در بين دختران نيز رواج يافته است.
درايران فشرده كردن هروئين درآزمايشگاه.هاي خانگي. انجام مي.شود كه هيچ كدام استاندارد نيستند و هر آزمايشگاهي بسته به نوع امكانات و سليقه توليد كننده متفاوت است و توليد كنندگان براي سود بيشتر انواع مواد ديگر ".هر نوع داروي آرام بخش و كورتن".را به اين ماده اضافه مي.كنند و عوارض ناشي از مصرف كراك با انواع مختلفش در هر فرد مي.تواند بسيار متفاوت از ديگران باشد.
اما كراك.هاي موجود در كشور ايران 150 برابر هروئين. قدرت تخريبي برفكر، مغز و اعصاب دارد و حتي منجر به مرگ.هاي فجيعي مي.شود .
بنابراين گزارش، سردار حميدرضا حسين آبادي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: براساس اعلام سازمان ملل از 8 هزار و 200تن ترياك توليد شده در افغانستان، 61 درصد آن از ايران عبور مي.كند همچنين تبديل ترياك توليد شده در افغانستان به هروئين مخرب كراك و ورود آن به كشور نيازمند اشراف پليس است.
وي افزود: ورود كراك به كشور ما كه يكي از مخرب.ترين مواد مخدر است. شايان ذكر است، از آنجايي كه موضع مواد مخدر و اعتياد به آرامي و نرم در جامعه ما رو به پيشرفت است جزء تهديدات نرم محسوب مي.شود و در زمان كنوني همه جوانان كشور در لايه.هاي مختلف جامعه مورد تهديد مواد مخدر هستند.
مواد مخدر و اعتياد به آن خطرناك.ترين پديده جامعه امروزي به حساب مي.آيد كه جزء تباهي، نابودي، بيماري، پشيماني و مرگ چيزي به دنبال نخواهد داشت و نتيجه و عاقبت افرادي كه به مصرف مواد مخدر روي مي.آورند بايد درس عبرتي براي افراد ديگر به خصوص جوانان باشد تا به خاطر شادي.ها، خوشي.ها، آثار زودگذر و تحت تأثير دوستان ناباب هرگز حتي فكر مصرف آنها را نيز به خود راه ندهند.
معاشرت با دوستان ناباب، وجود معتاد در خانه، بيكاري، اختلافات خانوادگي و همچنين كنجكاوي از عوامل مصرف مواد مخدر در بين نوجوانان و جوانان ذكر مي.شود و به همين دليل خانواد.ها بايد در مقابل فرزندانشان به سئوالات كنجكاوانه آنان با حوصله جواب دهند و دوستانشان را كنترل كنند.
زماني كه نوجوانان به مصرف مواد مخدر روي مي.آورند پس از مدتي دچار افسردگي شده و همين رفتار باعث مي.شود كه محيط مدرسه كم.كم برايشان خسته كننده شده و در نهايت از درس و تحصيل طرد شوند و در بسياري موارد به دليل اينكه تصور مي.كنند راهي براي بازگشت ندارند دست به خود.كشي مي.زنند.
با وجود توليد مواد مخدر صنعتي از قبيل شيشه در كشور ديگر نبايد فقط در مرز.ها به دنبال مواد مخدر بگرديم چرا كه مافياي مواد مخدر، مواد را به منازل و شهر.هاي كشور آورده.اند . مسئله مهم اين است كه تا چند ماه و يا چند سال ديگر مواد مخدر خطرناك ديگري به كشور ما رخنه كرده و جوانان كشورمان را تهديد مي.كند به راستي چه كسي پاسخگوي اين مسئله مهم كه با جان و زندگي جوانان كشور در ارتباط است مي.باشد؟ آيا مسئولان نبايد تدابير و تمهيدات لازم براي اين موضوع داشته باشند؟






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن