تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816610203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لرستان سرزمین رویایی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: فصول مختلف سال پذيراي هزاران گردشگر داخلي و خارجي است.
مناظر طبيعي و سر سبز، رشته كوههاي سر به فلك كشيده، درياچه.هاي پرآب، رودهاي خروشان، آبشارها، سرابها و تالابهاي بديع و چشم نواز، آثار باستاني بي.نظير و محلي براي تلاقي فرهنگ نژادها و اقوام مختلف، اشتياق گردشگران داخلي و خارجي را براي سفر به اين منطقه ديدني در ايران دوچندان مي.كند.
استان لرستان با مساحت ‪ ۲۸‬هزار و ‪۶۴‬كيلومتر مربع در جنوب غربي كشور، داراي آب و هواي متنوع است به گونه.اي كه اختلاف آب و هوا در مناطق شمالي و جنوبي استان بسيار چشمگير و قابل توجه است.
بخش مرتفع شمالي لرستان داراي زمستاني سرد و پربرف و ناحيه جنوبي آن با بارشهاي اندك، داراي تابستاي گرم و بخش.هاي مركزي نيز داراي آب و هواي معتدل است كه اين امر امكان اقامت در استان را در فصول مختلف سال براي گردشگران فراهم مي.كند.
كارشناسان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري لرستان معتقدند: اگر صنعت گردشگري كه امروزه در جهان به عنوان يك صنعت مولد شناخته مي.شود در لرستان جدي گرفته شده و گسترش يابد رونق اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي را مردم اين استان به همراه خواهد داشت.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري لرستان دراين خصوص مي.گويد:
لرستان داراي طبيعت دلپذير، زيبا و سر سبز است كه مي.تواند جايگاه مناسبي براي جذب گردشگر باشد.
محمد عزيزي افزود: دامنه.هاي زاگرس اغلب جنگل بلوط و گونه.هاي جنگلي ديگر نظير پسته ، بادام ، ارس، زالزالك، زيتون ، نارون، گردو، زبان گنجشك و ميوه.هاي جنگلي گلابي ، آلبالو و گيلاس است كه برخي از گردشگران صرفا ترجيح مي.دهند از اين مناطق ديدن كنند.
وي گفت: درياچه گهر مهم.ترين و زيباترين درياچه كوهستاني ايران محسوب مي شود كه مشتاقان زيادي را در طول سال به ويژه تابستان به لرستان مي.كشاند وي ادامه داد: علاوه بر اين، درياچه كيو در خرم آباد ،‪ ۱۰‬تالاب در شهرستان پلدختر در جنوب استان و يك تالاب زيبا در شهرستان بروجرد به عنوان زيستگاه جانوران آبزي و پرندگان مهاجر از ديگر مناظر زيبا و ظرفيت.هاي گردشگري لرستان است.
وي اظهار داشت: وضع اكوسيستم طبيعي لرستان باعث تنوع جانوران وحشي، پرندگان و آبزيان شده و در اين راستا، گونه.هاي از جانوران نظير خرس قهوه اي، سمور ، سنجاب، گراز، كفتار، روباه، كل و بز ، قوچ و ميش، آهو و پلنگ و انواع پرندگان و آبزيان در نقاط مختلف آن زيست مي.كنند.
عزيزي، مهمان نوازي، سخت كوشي، صبوري، پايبندي به اعتقادات ديني و اسلامي را از ويژگي.هاي مردم لرستان دانست، گفت: مراسم ازدواج در ميان مردم لرستان به خصوص عشاير با استفاده از موسيقي محلي داراي اهميت و بسيار ديدني است كه مي.تواند در توسعه صنعت گردشگري استان نقش موثري داشته باشد يكي از كارشناسان صنايع دستي لرستان نيز گفت: صنايع دستي در اين استان زبانزد عام و خاص است، توليد و عرضه محصولات صناعي استان مي.تواند رونق اقتصادي را براي مردم منطقه به همراه داشته باشد.
علي مرزبان افزود: قاليبافي از مهمترين فعاليت.هاي اقتصادي و توليدات متداول صنايع دستي لرستان است.
وي اظهارداشت: اين صنعت بيشتر در شهرستانهاي خرم آباد ، اليگودرز و دورود رايج است و گليم بافي ، جاجيم بافي ، ورشوسازي و قلمزني روي ظروف از ديگر صنايع دستي مهم اين منطقه است كه مي.توان به عنوان سوغات لرستان به گردشگران داخلي و خارجي عرضه كرد.
مرزبان افزود: علاوه بر اين گيوه بافي، دباغي، انواع صنايع دستي، توليد عسل و لبنيات مي.تواند ره توشه گردشگران اين استان باشد.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري لرستان مي.گويد: استان لرستان از لحاظ ميراث فرهنگي، باستاني و تاريخي در ايران و جهان جايگاه مهمي دارد.
محمد رحم دل افزود: يافته.هاي پيش از تاريخ لرستان، بيشتر شامل نقاشي ها، كنده كاري غارها، سفالينه.ها و اشياي مفرغي هستند.
وي گفت: در اين استان، بيش از ؟؟؟ غار و پناهگاه صخره.اي وجود دارد كه نيمي از آنان در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده اند.
به گفته وي، از جمله غارهاي مهم مي.توان به غارهاي منقوش پيش از تاريخ هوميان يك، هوميان دو و مير ملاس كوهدشت و دوشه بخش چگني خرم آباد ،غارهاي مسكوني پيش از تاريخ دره خرم آباد پاسنگر، قمري، كنجي، گرارجنه و يافته( ‪ )Yaafta‬و غارباستاني و شگفت انگيز كلماكره پلدختر اشاره كرد.
وي افزود: اين سازمان تلاش كرده صنعت توريست در استان را تقويت كند كه لازمه اين كار فراهم شدن امكانات و تجهيزات مناسب براي جذب و اقامت گردشگران در منطقه است.
رحم دل گفت: با ورود هر گردشگر به اين استان حداقل دو الي سه شغل براي مردم ايجاد مي.شود.
وي اظهارداشت: ايجاد شغل در لرستان كه درصد بيكاري آن بالاست، گردش مالي و رونق اقتصادي بالاي را فراهم مي.كند.
وي، نبود تخت اقامتي براي گردشگران را يكي ازمشكلات اصلي صنعت گردشگري و جذب توريست داخلي و خارجي در استان عنوان كرد.
وي اضافه كرد: كمبود تخت و مكانهاي اقامتي و نبود سرويس.هاي بهداشتي در لرستان، مدت اقامت گردشگران را در اين منطقه كاهش داده و گردشگران داخلي و خارجي ترجيح مي.دهند تنها يك شب را در اين استان سپري كنند.
وي گفت: هم اكنون عمليات اجرايي افزايش دو هزار تخت اقامتي در استان لرستان در دست اجراست كه تا پايان سال ‪۲۰۰‬تخت آن به بهره برداري مي.رسد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن