تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804789680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقاي محترم : دست همسرت را بگير ! ***(حتما بخونيد مفيده)


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: از راه نرسيده، دنبال چيزي مي.گردد كه به آن گير بدهد. چرا خانه بوي پياز داغ مي.دهد؟ چرا روي تلويزيون خاك نشسته؟ دستشويي چرا صابون ندارد؟ اين چه غذايي است كه درست كردي؟
انگار آرام و قرار ندارد. حواسش اين.جا نيست. دايم از اين طرف خانه اجاره.اي قدم مي.زند به آن طرف، سرجايش نمي.تواند بنشيند.
غذا را خورده و نخورده، بلند مي.شود، از اين كار به آن كار، خودش را مشغول مي.كند. اين يعني استرس همسر شما را در چنگ خودش گرفته. فكر مي.كنيد شما به.عنوان يار غم.خوار و شريك غم و شادي مي.توانيد كمكي به او بكنيد؟

فرقي ندارد منشأ اين استرس چيست، گاه ممكن است سركار براي شوهرتان اتفاقي افتاده.باشد، مشكلي كه آن را مثل يك كلاف در هم پيچيده، كاملا غير قابل.حل مي.داند.
گاه ممكن است فقط ديدن منظره يك تصادف، احساس تلخ و پرآشوبي را در روح زنانه همسرتان، به پا كرده.باشد. شما مي.توانيد در مقابل اين صحنه.هاي داد و فرياد يا اشك و زاري، در مقابل شروع كنيد به ايراد گرفتن و به هم ريختن اعصاب خودتان و همسرتان، يا بزنيد به شوخي و مسخره.بازي، كه «از اين لوس.بازي.ها در نيار!»، اما مي.توانيد راه.هايي را ياد بگيريد، كه با استفاده از آن استرس همسرتان را كم كنيد.
دستم را بگير
نتايج آخرين تلاش.هاي محققان مي.گويد كه يك راه مهم و موثر براي كم كردن استرس همسر، اين است كه همسرش دست او را بگيرد.
قابل توجه خانم.هايي كه از سختي.ها و مشكلات روزگار به تنگ آمده.اند، محققان مي..گويند در اين حالت گرفتن دست همسر، مي.تواند كمك كند تا با اين سختي.ها بهتر كنار بيايند. هفته پيش پايگاه اينترنتي Health Day گزارش كرد كه تحقيقات دانشمندان دانشگاه ويرجينيا، نشان مي.دهد كه براي خانم.هايي كه دچار تنش و اضطراب هستند، لمس دست هر آدمي موثر است، اما بهتر از همه دست همسر است.
آن.ها براي فهميدن اين اثر، گروهي از خانم.هاي داوطلب را انتخاب كردند و آن.ها را به سه گروه تقسيم كردند، در يك گروه موقع اضطراب همسرشان دست آن.ها را لمس مي.كردند، در گروه ديگر، يك فرد غريبه دست آن.ها را لمس مي.كرد و گروه سوم هم به..عنوان شاهد، هيچ كاري انجام نمي.دادند. در اين حالت سيگنال.هاي مغز هر سه گروه در هنگام اضطراب، بررسي شد.
محققان متوجه شدند بهترين اثر را گرفتن دست همسر دارد، زيرا فرد را از حالت هيجاني و برانگيخته، به وضعيتي آرام.تر و متعادل.تر مي.رساند. آن.ها مي.گويند كه اين حس احتمالا يادآوري.كننده دوران كودكي و آرامش و امنيتي است كه از لمس دست مادر، در آن دوران، به آن.ها دست مي.داده است.
ازدواج جلوي فشار زندگي را مي.گيرد
صميميت با همسر فايده.هاي بي.شماري دارد. شايد فكر كنيد اين محققان با پدر و مادرهايي كه آرزوي عروس و داماد شدن بچه.هاي.شان را دارند، دست.شان توي يك كاسه است، اما آن.ها اعلام كرده.اند كساني كه ازدواج مي.كنند، فشار خون پايين.تري دارند و كمتر از بقيه در معرض خطر بيماري.هاي قلبي و عروقي هستند. البته اين به شرطي است كه ازدواج، ازدواج موفقي باشد و شب و روزش جنگ و دعوا نباشد.
سخنگوي موسسه قلب بريتانيا در اين باره مي.گويد: «داشتن يك حمايت احساسي از سوي كسي كه او را دوست داريم، به ما كمك مي.كند تا درست با استرس.ها كنار بياييم. ما در پي اثبات و يافتن چگونگي اين پديده هستيم» دانشمندان كانادايي هم به تازگي ثابت كرده.اند كه محبت و حمايت همسر و صميميت بين زوجين باعث پيش.گيري از ابتلا به يكي از خطرناك.ترين بيماري.هاي بدن انسان، يعني فشار خون بالا مي.شود.
دانشمندان دانشگاه تورنتو در يك تحقيق جالب روي 216 زن و مرد، به مدت يك سال، دريافتند كه كساني كه داراي شغل.هاي پراسترس هستند، ولي روابط صميمي با همسرشان دارند، دچار فشار خون بالا نمي.شوند.
محققان كانادايي ابتدا تمام اين 216 نفر را كه 40 تا 65 سال سن داشتند، از نظر ميزان فشار خون و استرس.هاي شغلي و ميزان صميميت آن.ها با همسرشان بررسي كردند. پس از يك سال، دوباره ميزان فشار خون و استرس.هاي شغلي و همبستگي زناشويي اين 216 نفر را ارزيابي كردند. نتيجه اين بود كه فشار خون همه افرادي كه مشاغل سخت و پرتنش داشتند، اما در منزل از حمايت رواني همسرشان برخوردار بودند، پس از يك سال مختصري كاهش يافت.
در حالي كه هم.سن.وسالان اين افراد، حتي با مشاغل بسيار كم.استرس.تر و راحت.تر، به طور معمول مختصري دچار افزايش فشار خون مي.شوند.مطالعه ديگر نشان داده كه ازدواج موفق مي.تواند افسردگي دو طرف را تا حد زيادي پايين بياورد. البته نه اين.كه داروهاي ضد افسردگي.تان را بي.خيال شويد و فقط گرماي زندگي زناشويي را بالا ببريد!
چند پيشنهاد
كم كردن استرس راه.هاي متفاوتي دارد، كه شما مي.توانيد با پيشنهاد آن به همسرتان به او كمك كنيد از شر اين استرسي كه دارد روحش را مي.جود، راحت شود.

برو حمام: استفاده از دوش آب گرم مي.تواند به همسرتان كمك كند، آرام.تر شود و بتواند به فكر حل منطقي مشكل.هايش باشد.
درباره احساسي كه داري، حرف بزن: از او بخواهي درباره حسي كه دارد و فكر ناجوري كه در ذهنش مي.چرخد، حرف بزند. مسايل پرتنش و گرفتاري.هاي پرگره، وقتي از ذهن انسان، جدا مي.شود و به دنياي كلمه.ها وارد مي.شود، ذهن را آزاد مي.كند. براي حرف زدن درباره ناراحتي.ها، چه كسي بهتر از همسر محترم؟
نفس عميق بكش و يك ليوان آب بنوش: البته مراقب باشيد اين جمله.ها را با مهارت به.كار بگيريد و به موقعيت هم توجه كنيد، ممكن است همسرتان، به خصوص آقايان، با شنيدن اين جمله نزديك.ترين گلدان را روي سر شما بشكند. «من مي.گم حالم بده، تو مي.گي نفس عميق بكش؟ اين سوسول.بازي.ها را از كي ياد گرفته.اي؟» (آن.وقت ممكن است ديگر اجازه ندهد، همشهري خانواده را بخوانيد!)
بخواب، فردا حرف مي.زنيم: گاهي وقت.ها خواب ناكافي باعث مي.شود آدم همه چيز را قاطي كند. تمركزش كم شود و نتواند درست تصميم بگير. اين.ها همه باعث مي.شود يك حلقه معيوب درست شود. يعني استرس بيشتر مي.شود و استرس بيشتر مشكل.ها را بيشتر مي.كند و مشكل بيشتر هم باز استرس را بيشتر مي.كند. بنابراين يك توصيه مناسب به همسرتان، به خصوص اگر مي.بينيد اخيرا خوابش كم شده، اين است كه به اندازه كافي براي خوابيدن وقت بگذارد.

برنامه.ريزي داشته باش: زمان را كه درست مديريت كني، استرس.ات كم مي.شود. به همسرتان كمك كنيد به برنامه.هايش اولويت بدهد. كدام كارها لازم.تر و حياتي.تر است و كدام كارها را مي.توان براي بعد گذاشت.
بزن به دنده شوخي: البته در به كار بردن اين روش احتياط كنيد، درست مثل روش.هاي قبلي، ممكن است هميشه جواب ندهد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن