تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815716698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست رسانه‌اي جشنواره فيلم كوتاه تهران عنوان شد: تلا‌ش براي فروش و نمايش فيلم‌هاي كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: در نشست رسانه‌اي جشنواره فيلم كوتاه تهران عنوان شد: تلا‌ش براي فروش و نمايش فيلم‌هاي كوتاه
جام جم آنلاين: علاقه‌مندان به تماشاي فيلم‌هاي كوتاه از فردا مي‌توانند با حضور در سينما فلسطين، خانه هنرمندان و مركز فرهنگي هنري صبا در تهران و سينماهاي استان‌هاي گيلان، كردستان، كهگيلويه و بويراحمد، خوزستان و همدان طي 6 روز بيننده فيلم‌هاي كوتاه مختلف ايراني و خارجي باشند.


بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه براي علاقه‌مندان برنامه‌هاي مفصلي را تدارك ديده كه بعيد است مخاطبان چنين جشنواره‌اي بتوانند در تمام آنها حضور پيدا كنند.

روز گذشته نشست رسانه‌اي اين جشنواره با حضور حسين باكيده، دبير و يزدان عشيري، مدير روابط عمومي جشنواره برگزار شد و هر دوي اين افراد براي مدتي طولاني برنامه‌هاي مختلف جشنواره را بيان كردند؛ برنامه‌هايي كه اغلب خبرنگاران به دليل تعدد آنها امكان نوشتن بخش عمده‌اي از آنها را از دست دادند و مجبور شدند به برشورهاي جشنواره مراجعه كنند.

در جشنواره امسال علاوه بر برگزاري دو بخش سينماي ملي شامل مسابقه اصلي و ويژه با زيرمجموعه‌هايي چون ميراث نبوي، چشم‌انداز سرزمين زيباي ما و سي‌امين سال انقلاب اسلامي و بخش سينماي بين‌الملل شامل مسابقه اصلي و ويژه با زيرمجموعه‌هاي مسابقه جلوه‌گاه شرق، در جستجوي حقيقت و ملل مسلمان بخش‌هاي مختلفي نيز در جشنواره حضور دارد.

امسال آثار سي‌امين سال انقلاب اسلامي در بستر فيلم كوتاه در دو بخش ميراث نبوي و چشم‌انداز بررسي مي‌شود. 7 برنامه مرور در دو بخش ملي و بين‌الملل در جشنواره پيش‌بيني شده كه شامل مرور آثار رضا سبحاني، محمود يارمحمدلو، فيلم‌هاي استان گيلان، فيلم‌هاي كره، فيلم‌هاي برزيل و مرور فيلم‌هاي اعضاي اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان و اكو است.

بخش مقاومت و پايداري به مناسبت شصتمين سال اشغال فلسطين هم بخش ديگري است. نشست ويژه شوراي مركزي اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان هم همزمان با جشنواره برگزار مي‌شود. برپايي نشست‌هاي تخصصي و ورك شاپ‌ها و جلسات نقد و بررسي، برگزاري چهار نشست تخصصي با عنوان‌هاي سينماي اقتباسي، ايجاز در فيلم كوتاه و ايده‌پردازي، جلوه‌هاي ويژه در سينماي كوتاه، تجزيه و تحليل مكاتب نو، ظهور ديني و شبه عرفاني با تكيه بر فيلم شوك برخي ديگر از بخش‌هاي اين جشنواره چاق و چله است، اما همه چيز به همين جا ختم نمي‌شود.

نشست‌هاي نقد و بررسي با حضور تهماسب صلح‌جو و فيلمسازان معرفي شده از سوي انجمن فيلم كوتاه در طول روزهاي جشنواره هم برگزار مي‌شود. انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي نيز در نشست ويژه‌اي به بررسي چشم‌انداز سينماي كوتاه ايران خواهند پرداخت. در نشستي جداگانه با حضور صلح‌جو و محمد درمنش هم فيلم‌هاي بخش ويژه چشم‌انداز، ميراث نبوي و انقلاب مورد تحليل قرار مي‌گيرد و مازيار ميري درباره كارگرداني در فيلم كوتاه سخنراني خواهد كرد.

خبرنگار ما ديروز پس از طرح اين مباحث در جشنواره كه البته شباهت فراواني با جشنواره‌هاي برگزار شده در سال‌هاي اخير داشت، از باكيده درباره علت تعدد بخش‌هاي جشنواره پرسيد و اين نكته را مطرح كرد كه حضور اين تعداد بخش‌هاي بين‌المللي واقعا چه كاربردي براي فيلمسازان جوان انجمن دارد كه هيچگاه امكاني براي نمايش و بررسي آثار آنها در جشنواره‌هاي ديگر وجود ندارد؟ باكيده در پاسخ به اين سوال با پذيرش اين انتقاد گفت: مشكل اصلي جريان فيلم كوتاه كشور كه منجر به برگزاري جشنواره‌اي مانند جشنواره فيلم كوتاه با اين حجم از بخش‌هاي مختلف مي‌شود اين است كه فيلم‌هاي كوتاه به غير از جشنواره‌ها محلي براي عرضه و نمايش ندارند و حتي بخش‌هايي مانند سازمان صدا و سيما تمايلي به نمايش اين آثار به شكل گسترده نشان نمي‌دهند.

با وجود چنين ضعفي جشنواره فيلم كوتاه مجبور مي‌شود بار مضاعفي را به دوش بكشد. البته انجمن سينماي جوان در سال‌هاي گذشته براي ايجاد فرصت‌هاي عادلانه و برابر جشنواره‌هاي منطقه‌اي را برگزار كرده تا فيلم‌هاي كوتاه نيمه حرفه‌اي و آماتوري امكان نمايش يابد و جشنواره فعلي در حقيقت ميدان رقابت و آموزش جدي است و به همين دليل سطح كارها در جشنواره امسال بالاتر از سال قبل است.

باكيده در پاسخ به سوال ديگري درباره علت پذيرفته نشدن فيلم‌هاي كوتاه برخي فيلمسازان در جشنواره حاضر نشد تا بصراحت پاسخي درباره مجوز نداشتن اين فيلم‌ها بيان كند، اما تلويحا تاييد كرد كه حتي فيلم‌هاي كوتاهي كه قرار است در اين جشنواره نمايش داده شوند هم بايد مجوز اداره كل نظارت و ارزشيابي را دريافت كنند و هيچ فيلم بي مجوزي در اين جشنواره نمايش داده نمي‌شود.

باكيده در پاسخ به سوال ديگري به مشكلات اقتصادي موجود بر سر راه توليد فيلم‌هاي كوتاه اشاره كرد و گفت: امروز خريداران فيلم كوتاه در دنيا فيلم‌هاي منتخب جشنواره‌ها را دريافت مي‌كنند. بخشي از توليدات فيلم‌هاي كوتاه در استان‌ها به مراكز صدا و سيما فروخته مي‌شود.

هم‌اكنون 500 فيلم كوتاه در اختيار بخش تامين برنامه‌هاي سيما است تا از ميان آنها فيلم‌هاي خوب را براي پخش انتخاب كنند. موسسه رسانه‌هاي تصويري نيز سال گذشته 10 پكيج فيلم كوتاه را وارد بازار كرده و امسال نيز فيلم‌هاي كوتاه ديگري را وارد بازار خواهد كرد.

باكيده در پايان باز هم بر جنبه اقتصادي فيلم‌هاي كوتاه تاكيد و ابراز اميدواري كرد آموزش و پرورش به عنوان يك مشتري بالقوه فيلم‌هاي كوتاه با نمايش اين فيلم‌ها براي اوليا و مربيان و دانش‌آموزان فضايي را فراهم كند كه فيلم‌هاي كوتاه نيز خريداري شود تا اين بازار نيز فضاي عرضه و تقاضاي خود را پيدا كند.

رضا استادي
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن