تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814728265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در سازمان ملل: *2 ميليون افغاني در ايران حضور دارند *اقدام برخي كشورها درافغانستان، پيدايش موج جديدي از افراطي‌گري را سبب مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سفير ايران در سازمان ملل: *2 ميليون افغاني در ايران حضور دارند *اقدام برخي كشورها درافغانستان، پيدايش موج جديدي از افراطي‌گري را سبب مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

اسحاق آل حبيب، سفير و معاون نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد صبح دوشنبه در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل متحد مواضع جمهوري اسلامي ايران درباره تحولات افغانستان را تشريح كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معاون نمايندگي دائم كشورمان در سازمان ملل متحد با اشاره به دستاوردهاي مردم و دولت افغانستان در زمينه‌هاي مختلف تاكيد كرد: با وجود برخي تحولات مثبت كه در چند سال گذشته در افغانستان و توسط مردم و دولت اين كشور صورت گرفته است؛ اما هنوز افغانستان با چالش‌هاي بسيار عمده‌اي روبه‌رو است.

وي تاكيد كرد: به نظر مي‌رسد افغانستان يك‌بار ديگر در برهه‌اي حساس و سرنوشت‌ساز قرار گرفته و بي‌شك با توجه به اين كه جامعه جهاني تجربه تلخ حضور تروريسم و افراطي‌گري در اين كشور و نيز تهديدي را كه افراطي‌گري مزبور متوجه صلح و امنيت بين‌المللي كرده بود، فراموش نكرده است و هنوز اين تهديد وجود دارد، بنابراين صلح، ثبات و توسعه افغانستان اهميتي اساسي براي همه جهان دارد.

آل حبيب افزود: تروريست‌ها و افراطيون از هيچ تلاشي براي بهره‌برداري از هر گونه علامت و يا قدم اشتباه توسط برخي كشورها كه مي‌تواند تعبير به كاهش عزم بين‌المللي در كمك به افغانستان در مبارزه‌اش با تروريسم و افراطي‌گري شود، دريغ نخواهند كرد.

سفير ايران در سازمان ملل گفت: متاسفانه برخي كشورها اظهاراتي را مطرح و يا قدم‌هايي بر مي‌دارند كه بر نگراني مردم و دولت افغانستان و نيز جامعه جهاني در اين زمينه دامن مي‌زند و اين موضوعي است كه موجب نگراني جدي است و تنها سبب پيدايش موج جديدي از افراطي‌گري در منطقه خواهد شد.

معاون نمايندگي دائم كشورمان در سازمان ملل هم‌چنين تاكيد كرد: به نظر ما تقويت استقلال و بنيه ارتش افغانستان، سپردن امور امنيتي افغانستان به نيروهاي امنيتي اين كشور، ظرفيت‌سازي، آموزش و توسعه بخش‌هاي مختلف و مهم در افغانستان و نيز تلاش براي اين كه مردم افغانستان نتايج كمك‌هاي بين‌المللي را در زندگي روزانه خود حس كنند از جمله اقداماتي است كه مي‌تواند به بهبود وضعيت امنيتي و نيز وضعيت كلي افغانستان در زمينه‌هاي مختلف كمك كند.

آل حبيب با تشريح تهديداتي كه توليد و قاچاق مواد مخدري كه از افغانستان نشات مي‌گيرد متوجه افغانستان، منطقه و جهان مي‌كند گفت: اقدامات قاطعانه بيش‌تري از سوي افغانستان و جامعه بين‌المللي براي مقابله موثرتر با اين معضل لازم است.

او هم‌چنين اقدامات به‌عمل آمده توسط جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر را تشريح و درباره آوارگان افغاني در ايران نيز اظهار كرد: در سه دهه گذشته جمهوري اسلامي ايران ميزبان ميليون‌ها تن از اتباع افغاني بوده و اين افراد از امكانات آموزشي و رفاهي لازم برخوردار بوده و حتي از همان يارانه‌هايي كه مردم ايران استفاده مي‌كنند بهره‌مند بوده‌اند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن