تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816818265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونق بازارهای نوروزی و چند توصیه به خریداران


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: این روزها در جلوی درب بسیاری از منازل، کارتن.های خالی لوازم خانگی را می.توان دید که نشان از آغاز خریدها برای نونوار کردن منازل بسیاری از مصرف.کنندگان ایرانی دارد، به خصوص اینکه یارانه.های نقدی، عیدی.ها و پاداش.های آخر سال نیز پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، از فردا یکشنبه، آغاز آخرین ماه سال 89 کلید می.خورد و اگرچه هنوز 29 روز تا پایان سال جدید باقی مانده است، اما به نظر می.رسد که مردم فاز اجرایی خریدهای نوروزی خود را آغاز کرده.اند.

از کوچه.پس.کوچه.های شهر که رد می.شویم کارتن.های ال.سی.دی و لوازم خانگی را می.توانیم ببنیم که نشان از نونوار شدن خانه.های مردم دارد؛ به خصوص اینکه این روزها دولت با پرداخت یارانه.های نقدی در کنار عیدی.ها و پاداش.ها به درآمد خانوارها کمک کرده است.

در میان این رونق خریدها اما، برخی فروشندگان نیز از استقبال مشتریان سوءاستفاده می.کنند و تلاش دارند که با برندهای جعلی و تقلبی، مصرف.کنندگان بی.توجه به حقوق خود را گول زنند و اجناس بی کیفیت را به آنها بقبولانند. در حالیکه مردم خود باید در چنین روزهایی آگاه باشند و حقوق مسلم خود را پیگیری کنند.

برخی دیگر از فروشندگان نیز به بهانه تغییر شغل، تخفیف.هایی را اعمال می.کنند و تلاش دارند اجناس در انبار مانده خود که شاید ارزش واقعی خود را از دست داده.اند را نیز به مشتریان تحمیل کنند و با تخفیف.های فزاینده، آنها را مجاب کنند که جنس را خریداری کنند؛ درحالیکه مغایرت در بسیاری از کالاها وجود دارد و زمانیکه خریدار به مغازه برای اعتراض مراجعه می.کند، دیگر مغازه ای در آن مکان و با نام و نشان قبلی وجود ندارد و این جنس بی.کیفیت است که روی دست مردم می.ماند.





بر همین اساس، مصرف.کنندگان در روزهای پایانی سال باید دقت لازم در خریدها را داشته باشند و توجه کنند که حتما فاکتورهای خرید از فروشنده دریافت کرده، به پروانه صنفی فروش توجه کنند و از هر فروش فوق.العاده.ای نیز استقبال نکنند، چراکه فروش.های فوق.العاده ای به نفع مصرف.کنندگان است که از اتحادیه صنفی مربوطه مجوز داشته باشد تا اگر مشکلی در خرید کالا پیش آمد، خریدار بتواند احقاق حقوق کند.

از سوی دیگر، آگاهی مصرف.کنندگان از حقوق مسلم خود نیز می.تواند یاری.رسان آنها در خریدهای ایام پایانی سال باشد، به این معنا که یک مصرف.کننده باید به خصوص در مورد کالاهای سرمایه.ای از فروشگاهها و فروشندگانی خرید کند که خدمات پس از فروش را به مردم ارایه می.دهند و پاسخگوی عیب و ایرادات احتمالی کالاهای فروخته شده هستند، از سوی دیگر، مردم نیز باید تلاش کنند که از برندهای صاحب نام خرید کنند و به نوعی حامیان حقوق مصرف.کننده را برای خرید کالاهای خود انتخاب کنند.

به هرحال، این روزها که همراه با رونق خرید و فروش.های نوروزی است، مردم باید توجه ویژه ای به خریدهای خود داشته باشند. فروشندگان نیز باید برچسب قیمتی داشته و درصد تخفیفهای اعمالی را نیز در مقابل دیدگان خریداران نصب کنند، به نحوی که خریدار به راحتی تشخیص دهد که قیمت قبل و بعد از تخفیف چه بوده است.

البته این فاکتورها در بازار خرده فروشی میوه و مواد غذایی بهتر رعایت می.شود و اکثر فروشندگان تلاش دارند تا برچسب.های قیمت را نصب کرده و قیمت قبل و بعد از تخفیف را نیز به مشتریان ارایه دهند، از سوی دیگر فروشگاههای بزرگ زنجیره.ای نیز تلاش کرده.اند تا برای اثرگذاری بر بازار، قیمت.های خود را کاهش داده و رقابتی را با مغازه.های خرده فروشی سطح شهر شکل دهند.

بر این اساس هم اکنون، قیمت هر کیلوگرم گریپ فروت 900 تومان، کلم قرمز 250 تومان، کلم سفید 250 تومان، کاهو چینی 230 تومان، کاهو رسمی 400 تومان، خیار 800 تومان، سیب زمینی 620 تومان، پیاز 720 تومان، لیموترش 610 تومان، هویج 320 تومان، گوجه 390 تومان، کدو 40 تومان و بادمجان 530 تومان است.

قیمت موز درجه یک در بازار 1300 تومان و موز درجه دو 1200 تومان است. هر کیلوگرم پرتقال درجه یک 1070 تومان، انار درجه دو 1170 تومان، انار درجه یک 2500 تومان، انگور 860 تومان، نارنگی 900 تومان، پرتقال جنوب 650 تومان، پرتقال آبگیری 450 تومان، کیوی 800 تومان و خیار 870 تومان است.

قیمت هر کیلوگرم شکر 1200 تومان، هر کیلوگرم برنج هاشمی 2500 تومان، هر کیلوگرم برنج صدری 2250 تومان، هر کیلوگرم برنج وارداتی 1900 تومان و هر کیلوگرم برنج طارم رمضانی 2250 تومان است.

قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد 2750 تومان و مرغ تازه 2850 تومان تا 3050 تومان است. قیمت هر کیلوگرم ران گوسفند گرم 15900 تومان، سردست گوسفندی گرم 15500 تومان، قلوه گاه گوسفندی گرم 7700 تومان، گردن گوسفندی گرم 11000 تومان و ماهیچه گوسفندی گرم 17 هزار تومان است.

همچنین گوشت ران گوساله گرم 9200 تومان، گوشت سردست گوساله گرم 8750 تومان، گوشت قلوه گاه گوساله گرم 5900 تومان، گوشت گردن گوساله گرم 7500 تومان و هر کیلوگرم گوشت چرخکرده نیز 7900 تومان درنمایشگاههای عرضه مستقیم مواد غذایی عرضه می شود.

متوسط قیمت هر کیلوگرم گوشت ران گوساله منجمد 6900 تومان، گوشت سردست گوساله منجمد 6800 تومان و گوشت مخلوط منجمد 6850 تومان در بازار است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن